Pagina 5 van 7

Re: smartbuyglasses.nl

Geplaatst: 10 jul 2012 11:19
door M.H.de Boer
Mijn pakje ligt bij de douane!
Ik ga het verhaal vooraf maar niet helemaal meer vertellen want ik ben echt PISLINK!!
Hoe kan een bedrijf zo slecht omgaan met betaalde spullen!
Heb ze op alle fronten benaderd (mail, telefoonnummer) ER wordt niet thuis gegeven!
Ik wacht al 2 weken op een bril die ik voor mijn vakantie heb besteld.
Over 2 dagen ga ik op vakanite... heeft dus lekekr veel nut nog.
Hamvraag...wanneer laat die douane mijn pakje los???

Re: smartbuyglasses.nl

Geplaatst: 10 jul 2012 11:38
door M.H.de Boer
INMIDDELS IS MIJN PAKKETJE ZONDER MEDENWETEN TERUG GESTUURD NAAR HONG KONG!!! Hoe krijg ik mijn geld terug?????
Ik zit op het randje van aangifte doen!

Re: smartbuyglasses.nl

Geplaatst: 10 jul 2012 13:56
door seabas
Hallo M.H. de Boer,

Nou ja zeg ????? wat een zooitje , terug gestuurd naar Hong Kong !!!
Wat een K bedrijf :-#
Als ik dit allemaal lees, hoe is het mogelijk, dat bij mij m,n bestelde montuur na enig gedoe ook hoor, toch binnen 3 weken werd geleverd ???
Heb ik dan werkelijk geluk gehad ???
Ik geloof nu ook dat ik de volgende keer hier ook niets meer bestel........
Ik wens jullie allemaal toch succes, en GELUK, dat het in orde komt,
Ik heb wel constant mails blijven sturen naar hun, ook met de mededeling dat ik mijn slechte ervaringen via de consument kenbaar zou maken, en dat dit niet ten gunste zou vallen, daar heb ik wel mee gedreigd , heeft dit misschien geholpen ????

groet seabas

Re: smartbuyglasses.nl

Geplaatst: 10 jul 2012 15:14
door M.H.de Boer
Hi Seabas,
Bedankt voor je meelevende berichtje.
Inmiddels na heeeeeeeel veel mailtjes reageren ze. (kostte me flink wat stalken, waarschijnlijk werden ze gek van me)
Ik zal zo een copy maken van hun tekst...gaan mijn nekharen van overeind staan hoe luchtig dit bedrijf is.
Maar volgens hun krijg ik zo spoedig mogelijk mijn geld terug!
Dus ik hoop dit dan maar. Ik ben behoorlijk pissig op ze. dat zie je ook wel zo in de mail. :)

Re: smartbuyglasses.nl

Geplaatst: 10 jul 2012 15:21
door M.H.de Boer
Onderstaand de eerste mail:

Beste Martine,

Dank voor uw email en onze oprechte excuses voor het ongemak.

Aangezien u donderdag met vakantie gaat zijn wij helaas niet in staat uw bestelling voor vertrek te leveren. Wij kunnen het pakket herroepen en het volledige bedrag terugboeken op uw rekening.

Gezien de korte tijd voor vertrek zijn wij helaas ook niet in staat u met alternatieven te helpen. Onze oprechte excuses voor het ongemak.

Natuurlijk kunnen wij de zending ook door laten gaan maar dat betekent dat u helaas niet van uw bestelling op vakantie kunt genieten. Wij horen graag van u hoe u uw bestelling wenst voort te zetten. Nogmaals onze oprechte excuses voor deze unieke en uitzonderlijke situatie.Weet dat aangezien wij per email onze klanten sneller van dienst kunnen zijn, we niet telefonisch bereikbaar zijn. Excuses voor het ongemak.

Hopende u hiermee voldoende geinformeerd te hebben. Indien u nog vragen heeft, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Tommy
Klantenservice
Smartbuyglasses.nl

Re: smartbuyglasses.nl

Geplaatst: 10 jul 2012 15:22
door M.H.de Boer
Unieke en uitzonderlijks situatie????? Heb je Radar.nl weleens goed gelezen??? stuurde ik terug.

Re: smartbuyglasses.nl

Geplaatst: 10 jul 2012 18:04
door MAXIEM
M.H.de Boer

Éen ding is wél duidelijk. Als je 3 keer het woordt "oprechte" in 1 mail zet, dan kun je daar een heel groot ? bij plaatsen.

Maxiem.

Re: smartbuyglasses.nl

Geplaatst: 11 jul 2012 17:12
door Tim_W
Beste mensen die hun bril "wel" hebben ontvangen van SBG:

- Hoe zit het met de echtheid van jullie montuur?;
- Is de kwaliteit van de glazen (op sterkte) vergelijkbaar met die van de opticien?; en
- Wat is jullie ervaring met het declareren bij het VGZ?

Groetjes,
Tim

Re: smartbuyglasses.nl

Geplaatst: 11 jul 2012 17:20
door seabas
hallo Tim,

mijn montuur dat ik heb ontvangen, een Nike 8200 B
zag ik bij een opticien daar was dit montuur 389,-
Bij SBG 119,- en ik moet eerlijk zeggen de kwaliteit is subliem , niet van echt te onderscheiden, als dit een replica is , dan is het een verdomd goed en mooi montuur
Er valt niks op aan te merken , zelfs de brillenkoker is zo goed als origineel
met de glazen heb ik geen ervaring, die heb ik hier te plaatse besteld

vr groet seabas

Re: smartbuyglasses.nl

Geplaatst: 20 jul 2012 08:58
door MRGerrit
Goedemorgen,

ik heb 2 maanden geleden een Prada zonnebril besteld bij Smartbuyglasses.
eerst was die niet op voorraad, toen een andere gekozen was die duurder en kon alleen betalen via Creditcard toen weer een andere gekozen met snelle verzending.
ik zie dat de bril verzonden is via track & trace en toen had ik al rare gedachtens:
vertrekplaats: Hong Kong en op de bril staat made in Italy?
ander half week later contact opgenomen met DHL omdat ik nog niks had ontvangen.
de zonnebril was onderschept door de Douane op echtheidscontrole en kon 10 dagen tot 3 maanden duren en daar ging ik niet op wachten en heb toen restitutie aangevraagd.
2 weken later kreeg ik een telefoontje van de Douane,
hallo meneer uw bril is in beslag genomen en word vernietigd omdat deze een REPLICA is.
Smartbuyglasses verkoopt nep?
en ik heb nog steeds geen geld ontvangen maar krijg wel steeds mail heb deze order verwerkt voor zsm...

Re: smartbuyglasses.nl

Geplaatst: 10 aug 2012 12:27
door Tieme
Afgelopen zondag een Ray Ban zonnebril besteld bij Smartbuyglasses. Normaal gesproken bestel ik duurdere zaken liever niet via internet, maar omdat de website er goed en betrouwbaar uit zag en omdat het toch zo'n 3 tientjes scheelde met de winkelprijs, toch maar geprobeerd.
Direct na betaling een bevestigingsmail ontvangen en maandagochtend een mailtje ontvangen dat mijn bestelling al verzonden was. Tot zover alles prima dus.
Toen ik echter via DHL tracking vernam dat de bril uit Hong Kong kwam, werd ik toch wat huiverig.
Daarom toch maar even op internet gaan zoeken naar informatie over en ervaringen met SBG.
Na het lezen van de vele negatieve ervaringen begon ik toch erg veel spijt te krijgen van mijn keuze om bij dit bedrijf te bestellen.

Maar... tot mijn verbazing had ik woensdag al een briefje in mijn brievenbus dat er een DHL koerier getracht had een pakketje af te leveren. Telefonisch met DHL een nieuwe bezorgafspraak gemaakt en vandaag (vrijdag) mijn zonnebril ontvangen.
Ik kan niet anders zeggen, dan dat ik erg tevreden ben.
Aangezien de bril vanuit China verzonden is was ik bang dat het om een namaak ging, maar het is een echte, authentieke Ray Ban en alle originele accessoires zitten erbij.

Wellicht ben ik een uitzondering, maar ik ben heel erg tevreden over de Smartbuyglasses.nl:
- snelle levering (nog geen 3 dagen vanuit Hong Kong)
- scherpe prijs
- goed product

Na alle negatieve ervaringen op dit forum vond ik het belangrijk om deze positieve ervaring te melden.

Re: smartbuyglasses.nl

Geplaatst: 10 aug 2012 14:24
door ArneLH
Tieme schreef:Toen ik echter via DHL tracking vernam dat de bril uit Hong Kong kwam, werd ik toch wat huiverig.
Mij ook, Smartbuyglasses maakt namelijk gebruik van Skynet, niet DHL..

Re: smartbuyglasses.nl

Geplaatst: 10 aug 2012 14:41
door Tieme
ArneLH schreef:
Tieme schreef:Toen ik echter via DHL tracking vernam dat de bril uit Hong Kong kwam, werd ik toch wat huiverig.
Mij ook, Smartbuyglasses maakt namelijk gebruik van Skynet, niet DHL..
Wellicht dat je er schik in hebt om SBG zwart te maken, maar in dit geval zit je er echt naast. Mijn pakketje werd bezorgd door DHL.

Re: smartbuyglasses.nl

Geplaatst: 10 aug 2012 17:27
door ArneLH
Tieme schreef:Wellicht dat je er schik in hebt om SBG zwart te maken, maar in dit geval zit je er echt naast. Mijn pakketje werd bezorgd door DHL.
Beetje vreemde opmerking als je mijn posts ziet in dit topic... Bovendien zeggen ze zelf dat ze gebruikmaken van Skynet. Eerst lezen is het devies dus Tieme.

Re: smartbuyglasses.nl

Geplaatst: 10 aug 2012 18:54
door Tieme
ArneLH schreef:
Tieme schreef:Wellicht dat je er schik in hebt om SBG zwart te maken, maar in dit geval zit je er echt naast. Mijn pakketje werd bezorgd door DHL.
Beetje vreemde opmerking als je mijn posts ziet in dit topic... Bovendien zeggen ze zelf dat ze gebruikmaken van Skynet. Eerst lezen is het devies dus Tieme.
Blijkbaar gebruiken ze dus meerdere vervoerders, maar waar het mij om gaat is dat je met jouw opmerking mijn verhaal in twijfel lijkt te trekken. Dit terwijl je zelf zo te zien geen enkele ervaring hebt met bestellen bij dit bedrijf.

Ik vind de negatieve toon hier overigens wel erg jammer, maar goed, blijkbaar zeuren mensen liever dan dat ze iets positiefs melden.

Ik heb in elk geval mijn best gedaan om het negatieve beeld van SBG wat bij te stellen en zal het hier verder bij laten.

Re: smartbuyglasses.nl

Geplaatst: 17 sep 2012 22:34
door Mascha38
Ik heb in januari een sportbril van adidas via SBG besteld. Het duurde een week of drie maar uiteindelijk werd hij wel gewoon geleverd. En gewoon een originele.

Overigens werd hier ook met DHL afgeleverd. Rechtstreeks vanuit Duitland. Dat was tevolgen via de track and trace. Ik heb nog nooit skynet aan de deur gehad.

Ik denk overigens niet dat ik heel snel weer iets daar zal bestellen. Ik maak voornamelijk gebruik van een online winkel vanwege de snelheid. En bij SBG heeft men gewoon geen voorraad. Ze bestellen pas als ze een order binnen krijgen. Om die reden moet je ontzettend lang op je order wachten. Dan ga ik liever zelf naar de winkel. Veel goedkoper zijn ze ook niet. Mijn man kocht een week later precies dezelfde bril in een buitensport winkel,15 euro goedkoper.

Re: smartbuyglasses.nl

Geplaatst: 09 okt 2012 15:45
door yomusic
Oeps, te laat dit Radar forum geraadpleegd. Ik heb net een Ray Ban zonnebril besteld omdat een bestelling van deze bril ruim 14 dagen op zich laat wachten. Ik dacht sneller te zijn door de bril online te bestellen. Zo te lezen kan ik wel even wachten op mijn bestelling, of kan ik wachten tot ik een ons weeg.
Heb direct een mail teruggestuurd dat ik de bestelling annuleer.

Re: smartbuyglasses.nl

Geplaatst: 10 mar 2013 13:14
door Nijmegen13
Helaas, ook ik heb niet goed opgelet.
September 2012 een zonnebril besteld. Weken later nog niets. Mail gestuurd, 3 opties, 1annuleren, 2andere zonnebril die wel op voorrraad is 3wachten. Ik koos voor wachten, want het was een heel mooie bril voor gunstige prijs.
Intussen maart (6 maanden later) nog niets ontvangen. Weer een mail. Nu gekozen voor geld terug. Zou binnen 24 uur gestort worden, max 7 dagen. Je snapt het al. Nog 1 dag en dan is de week voorbij en nog geen geld retour! Ik wacht nog heel even. Maar als ze niets terugstorten. Wat dan??

Re: smartbuyglasses.nl

Geplaatst: 15 mar 2013 21:07
door Nijmegen13
Na nog een mail, heb ik eindelijk mijn geld terug. De bank heeft me geadviseerd om betalingen naar webwinkel altijd met creditcard te betalen. Dan ben je verzekerd en kun je makkelijker je geld terughalen.

Re: smartbuyglasses.nl

Geplaatst: 05 apr 2013 20:38
door Quinten Schamhart
ik heb van 01-02-2013 tot 05-04-2013 gewacht op mijn bestelling van een bril op sterkte. Dit zijn ruim 62 dagen. Deze wachttijd is schandalig lang, zeker in het achterhoofd gehouden dat aan wordt gegeven dat SmartBuyGlasses super snelle leveringstijden hebben waardoor ik de bril bij jullie heb besteld. Naast dit was na de 42 dagen wachten op mijn eerste bestelling 5 dagen levertijd beloofd, dit werd op een schandalige wijze niet nagekomen na alle ellende en zelfs verlengd met 2 dagen. Het is nu maarliefst 18 dagen verder (ipv 7 dagen) en ik heb de vervangende bril nog steeds niet in ontvangst kunnen nemen, sterker nog er wordt mij een aanmaning gestuurd belasting over de bril te betalen.
De gang van zaken is schandalig, dit is een understatement!