LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Argenta stopt met aanbieden betaalrekening met bankpas.

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
stofzuigertje

Re: Argenta stopt met aanbieden betaalrekening met bankpas.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik weet diverse klanten die voor de ½% rente en gratis pas kwamen en meestal nog voldoende over hebben als het salaris binnen kwam.

Mensen die rood staan betalen juist extra dus die zijn ook welkom gezien het tarief.

Omdat ze geen post sturen en dus geen envelop en afschrift met porto kosten kunnen ze goedkoper werken.
Zelfs een acceptgiro insturen is onmogelijk, dus je doet alles zelf.
De Computer van Argenta wat ik opgeef en dus geen personeel nodig.
Daarom kunnen ze gratis aanbieden en zelfs rente geven.

Juist door deze dienst die weinig opleverde te stoppen zal ik later minder snel een ander product afnemen.
De Hypotheek zit er namelijk ook, en spaarrekening had ik ook, nu leeg dus!
Naast mezelf zullen ook adviseurs niet zo snel een product aanbieden van iemand die zo stopte, normaal krijg je een jaar om over te stappen van je huidige naar nieuwe bank en nu moet het in 3 maanden, en nog vakantie periode ook?

Alles nu regelen is te snel, dat ze pasje stoppen kan nog, maar ik wil dat ze tot 15 september 2010 de rekening houden voor nog nagekomen betalingen en vergeten dingen.
Eventueel kunnen ze wel geld vragen voor dit jaar.
Dan bepaal ik zelf of ik nog even doorga of elders bij Dirk Scheringa iets probeerde.
Ook hadden ze de opgebouwde klanten kunnen doorverkopen zodat de huidige nummers bleven, en dan hoef ik niets te regelen.
Nu kost het alleen maar geld.

Ook begrijp ik niet waarom ze nu zonder vooraf te waarschuwen dit weekend offline waren voor nieuwe software.
Het lijkt zo erg op Icesafe dus verwacht ik maandag een stormloop op geplunderde rekeningen dus nog meer problemen wegens dit niet tijdig via E mail melden zoals ze in het verleden wel deden.

Omdat Pinpas werkte en ik gewoon kon pinnen vermoedelijk niets aan de hand maar ik heb voor zekerheid iets extra uit de muur gehaald afgelopen 2 dagen.

Hoe verlies je vertrouwen en toekomstige klanten.....
Domme Belgen.

__oi__

Ongelezen bericht door __oi__ »

De reden waarom Argenta stopt met betaalrekeningen heeft te maken met de nederlandse wetgeving. Wanneer men zichals bank op de nederlandse markt begeeft met betaalrekeningen ben je verplicht een x aantal geldautomaten per 1000 klanten neer te zetten. Argenta is hiermee begonnen door er 1 te plaatsten toen ze in nederland actief werden (net over de grens in een sigarenzaak). Inmiddels had dit moeten worden uitgebreid, maar hebben ze dit steeds vooruit geschoven. De kosten die dit met zich meebrengen om dit alsnog te doen wegen niet op tegen de te genereren omzet.

gravedigger

Ongelezen bericht door gravedigger »

__oi__
Is dat dan ook niet van toepassing op DSB? Of geldt dat alleen voor buitenlandse banken die automateneis?

Noble

Ongelezen bericht door Noble »

@ __oi__

Als je gelijk hebt met die betaalautomaten, is dit wéér een bewijs van de kortzichtigheid van onze overheids-regelneven.

Bij het Ice-save debacle houden ze hun kop dicht...

En bij de werkgelegenheid van een "buitenlandse-bank" hier in NEDERLAND..
(welke notabene een BeNeLux verdrag van al weet niet hoeveel jaren heeft!!)
gooien ze een extra muur op welke TOTAAL niet van toepassing is,
daar de klanten ZELF kunnen kiezen waar ze wel/niet willen pinnen.
Dit hoeft NIET door de overheid bedisselt te worden.

__oi__

De exploitatie van een geldautomaat kost geld. Dat lijkt me helder.
Lijkt me dat we ook allemaal erg blij zijn dat de ING/Postbank zoveel automaten hebben staan en we dus op elke hoek van de straat terecht kunnen om te pinnen.

Indien er geen regels zouden zijn tav een minimum aantal automaten per x-aantal klanten dan zou waarschijnlijk het aantal geldautomaten aanzienlijk minder zijn. Om er tevens voor te zorgen dat de kosten voor die exploitatie eerlijk verdeeld worden zijn dat soort regeltjes eigenlijk niet meer dan fair. Waarom zouden andere banken de investeringen voor Argenta moeten doen? Waarom zou ABN uberhaupt nog automaten plaatsen? Er zijn er toch genoeg?Terwijl zij aan de haal gaan met de klanten. Zo werkt het (gelukkig) niet. Gratis bestaat niet ( Nee Noble, gelieve niet weer een onzinnige tirade af te steken). Door deze regel is er eerlijkere concurrentie.

@ Gravedigger. Ja, geldt ook voor DSB die regel. DSB heeft ook geldautomaten in Nederland ( volgens mij hebben zij in ieder geval meer dan 20 shops waar die apparaten hangen)

Noble

@ __oi__

Denk jij werkelijk dat dat "gastgebruik" van andere banken GRATIS is???

dat geloof je zélf toch niet hé??

En als jij bij een bank zit waar je NERGENS geld kan pinnen???
zou jij dan bij die bank blijven??

Als ik bij Argenta zit... en NERGENS kan pinnen... ben ik snel weg.
sterker nog, ik zou zelf geen klant wórden...

dus???
Laat de "markt" zijn weg zoeken.....
kiest een bank voor het betalen aan "gastgebruik" prima
vindt een GROOTbank de inkomsten voor "gastgebruik" lekker?? prima toch??

wat is daar mis aan??

__oi__

Hou nou toch eens op met dat irritante betweterige toontje van je Piet Snot.
Ik heb helemaal niet gezegd dat gastgebruik gratis is. Die conclussie is geheel voor jouw rekening. Ik heb enkel een aantal 'weetjes' neergelegd.

Ik weet ook wel dat voor elke gastgebruik-transactie er een bedrag wordt betaald. En tevens is er een afspraak dat elke bank een x-aantal automaten per x-rekeninghouders moet exploiteren. Punt. Argenta wil die inverstering niet doen. Punt. Niet meer, niet minder. De markt zoekt inderdaad zijn weg.
En kruip nu maar weer terug onder je steen.
O nee, nu krijgen we waarschijnlijk een uiteenzetting met 241 uit zijn verband gerukte quotes + op elke regel 2 smileys, waardoor jij, en jij alleen, het idee hebt het 'gelijk' aan je zijde te hebben en tevens iets bij te dragen. Doe je ding zou ik zeggen.
Laatst gewijzigd door __oi__ op 08 jun 2009 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Noble

Indien er geen regels zouden zijn tav een minimum aantal automaten per x-aantal klanten dan zou waarschijnlijk het aantal geldautomaten aanzienlijk minder zijn.
Zou jij bij een bank willen zitten, zónder dat je ergens kan pinnen??
-ik niet al IS die bank gratis....
mee eens??
ja??
dat betekend dan dat automaten plaatsen = klanten krijgen.

of het er genoeg zijn... is/blijft dan de vraag.

Om er tevens voor te zorgen dat de kosten voor die exploitatie eerlijk verdeeld worden zijn dat soort regeltjes eigenlijk niet meer dan fair.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat banken NIET blij zijn als er geen GAST gebruik meer mag worden toegestaan.
Het is namelijk een EXTRA inkomsten bron.

Ben je het hier NIET mee eens..
laat maar weten dan google ik even voor je.
Waarom zouden andere banken de investeringen voor Argenta moeten doen?
MOETEN ze ook niet....
ze geven zélf aan dat ze verdienen aan gastgebruik.
Waarom zou ABN uberhaupt nog automaten plaatsen? Er zijn er toch genoeg?
voor de inkomsten van gastgebruik???

Als je niets kunt vinden betreffende mijn bovengenoemde punten,
help ik je zoeken... :wink:

__oi__

1. Smiley gebruik, overdreven en onnodig hoofdlettergebruik bevestigd dat de inhoud van de boodschap onvoldoende kracht/inhoud heeft en derhalve 'ondersteuning' nodig heeft.
2. Gastgebruik mag niet worden geweigerd. ( wetgeving EU, mededinging). wel max opname is toegestaan.
3. De vergoeding die een bank krijgt voor gastverbruik wordt vastgesteld door NMA (iom de Ver Ned Banken).
4. Kosten van betalingsverkeer zijn hoger dan de baten.
5. Geen enkele bank in Nederland verdient aan het betalingsverkeer voor particulieren, het is een noodzakelijk 'kwaad'.
5. Doordat elke bank naar rato zorgt voor een aantal geldautomaten worden de kosten eerlijk(er) verdeeld.

Consumentt

Ongelezen bericht door Consumentt »

Lijkt wel een bankmannetje die __oi__

Vervelend hè al die particulieren met hun geld. Laten ze het eerst door hun werkgever op hun rekening overmaken en daarna willen ze nog van alles met hun geld doen, opnemen, overboeken, betalen, bah bah
En die computers maar pruttelen voor die lui die niet meer dan een paar tientjes per jaar willen afstaan wegens kosten. En dan mogen de valutadagen ook al niet meer.

Nee dan liever bedrijven, die kun je lekker per transactie, per afschrift, per inlog, per storting, per alles uitmelken. Zo'n glazen paleis heeft hoge stookkosten hoor, moet ergens van betaald worden.

stofzuigertje

Wegens onderhoud Zaterdag tot maandag 13.00 uur en diverse keren offline lijken ze op die IJslandse die ook niet meer bereikbaar was.

Ik heb Maandag en Dinsdag nog wel overgeboekt naar Postbank en het was daar bij geschreven.
Dus mijn vermoeden dat er meer fout zat was verkeerd.
Ze zijn wegens het stoppen en leeghalen door vele nu vaker overbelast en daarom regelmatig offline.
Probeer het daarom in ochtend uren tussen 9.00 en 13.00 uur want later komen ze vaak in de problemen door vele klanten die snel hun geld willen pakken na de IJsland ervaring die ook plotseling niet meer bereikbaar was en de regering liet maanden wachten.

Verder is het geen Nederlandse maar moet U bij Failliet in België zijn dus extra lastig.
Daarom heb ik ook een zeer groot deel voor de zekerheid bij een minder betrouwbare Dirk Scheringa gezet.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Noble, __oi__ wil alleen aangeven dat geldautomaten voor een bank een flinke kostenpost zijn. Voor zo'n apparaat moet een stuk dure winkelgevel worden gehuurd, het vreet stroom (ongeveer evenveel als een half huishouden) en het moet regelmatig bijgevuld worden. De opbrengsten van het gastverbruik zijn dus veel lager dan de kosten van een geldautomaat.

Argenta heeft (mogelijk) de overweging gemaakt of de extra opbrengsten van de betaalrekeningen opwegen tegen de kosten van het moeten exploiteren van een x-aantal geldautomaten. De toegevoegde waarde van de betaalrekening is voor Argenta blijkbaar zo laag, dat in de afweging ervoor is gekozen om niet verder te gaan met de betaalrekeningen. Niets meer en niets minder.

Noble

@ Enoco klant

Bedankt voor de link.
ik sta versteld van wat ik hier in lees:
Argenta had gehoopt veel meer dan de huidige 12.500
terwijl ik mij nog goed kan herinneren dat Argenta melding maakte dat ze 100.000 nieuwe klanten erbij hadden over 2008!!

Dit kán niet kloppen met bovenstaande quote.

Er even vanuitgaand dat dit laatste cijfer klopt:
12.500 gratis rekeningen?? dan hoef ik zelfs mattie gtp en gelijken niet voor te rekenen dat dit een onhoudbare kaart is.

óók trek ik (IK hé...) dan de conclusie dat het erger gesteld is met de Nederlanders dan ik dacht.

Ter verdyuidelijking:
We klagen massaal over de regering, kunnen het veranderen door anders te stemmen.... maar doen het NIET.

We klagen over steeds hogere ziektekosten, maar kiezen wéér ...
we klagen over stijgende autokosten, maar kiezen wéér...

we kúnnen dus wel wat doen, maar we klagen liever.....

Oók aan de bankkosten kunnen we wat doen...
maar slecht 12.500 deden dat... en dat is triest.

Velen vinden het prima zo, wat ze krijgen, en wat ze betalen.... NU en in de toekomst.
Ik snap nu nóg beter, waarom de GROOTbanken iederjaar weer verhogen...

hún onderzoek was juist... en die van Argenta NIET:

gebruikers BLIJVEN ZITTEN ONGEACHT DE KOSTEN...

stofzuigertje

Triodos bank heeft een niet gratis maar goedkopere kaart, voor €13,50 een bankpasje per jaar.
Gezien de opname limiet, €250 per automaat uitgezonderd Rabo €1500,- is dit de oplossing, ze huren dus iets bij grote Broer RABO.

Dan hoef je geen enkele geldautomaat te plaatsen.
Ook DSB heeft slechts enkele maar waarom plaatsen en waar, er zijn er al zoveel dat het verspilling is.

Verder moet je voor klachten over Argenta bij de Belgische bank zijn en geen www.dnb.nl want die doen en mogen niets.
Ze vallen volledig onder de rechten van België dus of het verhaal van de automaten klopt is nog maar de vraag.

Wel vraag ik mij af, overstap service duurde 13 maanden en zij kunnen nu in 3 maanden stoppen?

Geen enkele adviseur wil nu nog enig product van hun leveren en die spaarrekening die wel blijft bestaan zal vermoedelijk door meeste ook leeg gehaald worden.

Ik vermoed dat ze een fout besluit hebben genomen.
Als iedereen zijn spaargeld op zou nemen hebben ze contant geld tekort en hoe los je dat op?
De betaal rekening is bekend maar als 90% van spaarders ook weg gaan, mijn Hypotheek loopt nog 18 jaar dus voorlopig krijgen ze niets...
maar die spaarders hebben recht op dagelijks opnemen...?

Als ik rekening wil stoppen bij Nederlandse bank laten ze deze 1 jaar doorlopen voor nagekomen betalingen en ontvangsten.

Jan1

Ongelezen bericht door Jan1 »

Geplaatst op 11 Jun 2009 08:11 door Noble

Quote:

terwijl ik mij nog goed kan herinneren dat Argenta melding maakte dat ze 100.000 nieuwe klanten erbij hadden over 2008!!
...
Zelfs jij zou toch moeten weten dat de argumenten van de banken lang niet altijd te vertrouwen zijn. Ze tellen zich rijk, en rekenen zich arm, er wordt ook wel gezegd, "Ze liegen zichzelf in de portemonnee.

kweenie

Dit kán niet kloppen met bovenstaande quote.
Natuurlijk kan dat wel kloppen. Met 75.000 spaarders en 80.000 hypotheken zit je zo boven de 100.000 klanten. Alleen het aantal betaalrekeningen is veel te laag om het rendabel te houden/maken.

En Noble, zou het ook kunnen zijn dat die 'we' die er klagen meer lijken dan het in werkelijkheid zijn? De klagers hoor je namelijk wel, maar de mensen die het niet erg vinden om een paar tientjes aan het betalingsverkeer uit te geven, die hoor je haast nooit.

Noble

@ kweenie

tja, LEZEN is moeilijk.... voor kweenie
LEES het linkje van ENECO klant eens rustig een paar maal door,
wieweet blijft het dan hangen..

ik zei: 100.000 over 2008 zegge-en-schrijve:

honderdduizend klanten over TWEEDUIZENDENACHT

kweenie

Noble, ik heb het artikel rustig doorgelezen en ik zie nergens een aanleiding om aan te nemen dat ze met hun o.a. 75.000 spaarrekeningen en 80.000 hypotheken in 2008 geen 100.000 nieuwe klanten hebben kunnen krijgen.

En ik zie dus al zeker geen aanleiding om te zeggen "Dit kán niet kloppen"

(Overigens hoef je niet zo te schreeuwen, hoor.)

Noble

@ kweenie

jeeezz, je moet bij jou dus echt álles spellen...
uit de link van ENECO klant:

De 80.000 hypotheekklanten en tot voor kort 75.000 spaarders bij Argenta kunnen opgelucht ademhalen. Die diensten blijven gewoon bestaan.
De directie spreekt hier over het TOTAAL aantal hypotheek klanten en TOTAAL aantal spaarders... vanaf dus 2003 ja???

hij noemt hier NIET alleen de klanten van 2008...

jij denkt dus:
2003+2004+2005+2006+2007 = 55.000 klanten
en dan alleen van het jaar 2008 = 100.000 klanten???
is dat werkelijk wat jij denkt??

Gesloten