Exact ! JOUW onderscheid.Vandaar mijn onderscheid.
De wet maakt die niet.
Daarom ook JOUW interpretatie van de wet en die is helaas niet heiligmakend...
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Exact ! JOUW onderscheid.Vandaar mijn onderscheid.
In welke wet van de wegenverkeerswet staat dit ?Een gemotoriseerd gehandicaptenvoertuig mag op de rijbaan rijden, behalve op autowegen en autosnelwegen. U mag er ook mee op het fietspad en het voetpad. Op een fietspad hebben deze voertuigen dezelfde rechtspositie als een fietser. Op het voetpad hebben ze dezelfde rechtspositie als een voetganger. Op het voetpad en trottoir is de maximumsnelheid 6 km/u. Dit om de kans op letselschade voor voetgangers te verminderen.
OK. Ik begreep dat je die 2 aan elkaar wilde koppelen.. My mistake..Daarnaast sprak ik over wettelijk erkende hulpmiddelen.
eeeuhm, wie zegt dat ze dat mogen ?Waarom zouden ze immers wel een supermarkt of schouwburg in mogen, maar niet een museum?
Regeling tot uitvoering de hoofdstukken III en VI van de Wegenverkeerswet 1994 (Regeling voertuigen)In welke wet van de wegenverkeerswet staat dit ?
Neem even contact op met je plaatselijke Wmoloket.Welke wet bevat de wettelijk erkende hulpmiddelen en de rechten daaraan gekoppeld ? Dan kan ik die even nakijken.
My bad, ik dacht echt dat daar een wettelijke grondslag voor was.eeeuhm, wie zegt dat ze dat mogen ?
Een supermarkt ( als we dat even als voorbeeld nemen ) is prive-eigendom ( geen publiek terrein ). Een eigenaar van een winkel mag iedereen weigeren die hij/zij wil. Hij / zij mag eisen stellen aan de mensen die binnen komen en hoe zij binnen komen en mensen eruit zetten als dat nodig is (indien zonder geweld).
Dit is me nog nooit gebeurd, ik kreeg altijd een reguliere zitplaats.Iemand met een handicap of beperking krijgt in het vliegtuig een speciale invalidenplaats i.v.m. veiligheid.
Mocht er iets gebeuren (waar wij natuurlijk niet vanuit gaan) dan wordt je niet omver gelopen en ben je zo dicht mogelijk bij de nooduitgang.
Thuis zit ik er inderdaad niet de hele dag in, omdat ik thuis andere hulpmiddelen en veel mogelijkheden tot zitten heb.Scootmobiel is een vervoersmiddel, bij de meeste mensen staat hij weldegelijk voor de deur of in d egang, is niet dat je daar de hele dag ins zit.
Wat dus niet voor iedereen een optie is.Als de scootmobiel niet mee naar binnen mag gaan en je kan een rolstoel krijgen dan doe je dat gewoon en als je een begeleider mee moet nemen dan doe je dat ook maar.
Ben ik helemaal met je eens.Beetje aanpassingsvermogen beiderzijds en deze discussie is niet nodig.
Die ga ik even nakijken..Regeling tot uitvoering de hoofdstukken III en VI van de Wegenverkeerswet 1994 (Regeling voertuigen)
No problem, maar dat maakt het dus automatisch een interpretatie.. Ik ben het niet eens met je oneens, maar wijs je er alleen maar op dat je op sommige punten interpreteert en dat koppelt aan feiten. Dat maakt een interpretatie echter nog niet tot feit.Een wettelijke tekst is hier niet van.
Maar dat een bed hier niet onder valt is logisch, aangezien (bijna) iedereen in een bed slaapt.
Ik denk dat er op dat punt ook geen discussie is.. Wat mij betreft mogen scootmobielen ook gewoon het museum in, mits er fatsoenlijk mee wordt omgegaan ( wat helaas niet altijd het geval is )...Ben ik helemaal met je eens.
Als het museum in kwestie scootmobielers toelaat en de scootmobielers heel rustig en erg voorzichtig rijden, is er niets aan de hand.
Ik heb zo m'n ernstige twijfels!!!Als ik als gezonde.....
Vraagjes: ik ben niet gelijk, maar wel gelijkwaardig.Een gezond mens en een gehandicapt mens....da's wél een verschil. Die zijn niet gelijk! Misschien wel gelijkwaardig, maar dat wil niet zeggen dat ze overal dezelfde rechten hebben.
Okee, leg me eens uit wie nu (en in jouw systeem) de meerkosten moet betalen (die er nu al zijn), aangezien die niet vergoed worden en niet aftrekbaar zijn?Het gaat helemaal niet om minachting tegenover gehandicapten. Het gaat erom wie de ZORG daarvoor en de VERGOEDINGEN moet verlenen. En dat kunnen nooit de bedrijven zijn. Dat moet een uitkering, een zorginstelling of iets anders doen.
Jawel hoor, je hebt dezelfde rechten als een gezond mens. Maar RECHTEN is heel iets anders dan iets kopen. In een ander topic loopt (alweer) het feit dat ontzettend dikke mensen flinke overlast bezorgen in een vliegtuig. Hier geldt hetzelfde: laat ze twee plaatsen betalen!Waarom heb ik niet dezelfde rechten als een gezond mens?