LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
sheuck
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 mei 2012 21:53

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door sheuck »

Via BCC komt reparatie ook bij E-care. E-care berekend EUR 213. Het gaat waarschijnlijk om het beeldscherm dat vervangen moet worden, hetgeen gewoon niet binnen zo'n korte termijn voor kosten voor de consument moet opleveren. BCC geeft aan dat ik het eerst moet laten repareren alvorens aan hen ' coulance' te vragen en ik voel me ondertussen behoorlijk in een hoek gedreven door zowel Philips, BCC als E-care die zich als ' reparateur' overal buiten probeert te houden. Ik zou het zeer op prijs stellen als het gewoon via een klantvriendelijke snelle en nette wijze met begrip van hetzij BCC hetzij Philips aangezien het nu een maal om een Philips product gaat, dat het binnen deze korte termijn begeeft kosteloos wordt gerepareeerd. Dat zou service zijn. TV van net 3 jaar oud! Dit mag gewoon niet zo slecht geregeld zijn.

Nico uit Loenen
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 mei 2012 20:47

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door Nico uit Loenen »

Houdt "ons" forum op de hoogte of je het geld inderdaad terug krijgt en van wie. Niemand neemt de moeite het even te melden en dat is juist wat we hier willen weten voor de volgende slachtoffers. De kans dat het LCD panel stuk zou zijn is nihil als je hier terecht bent gekomen; de backlight in het LCD panel doet het niet bij gebrek aan spanning uit de defecte inverters maar is dus niet stuk. Komt er zo nu en dan beeld, balken, blokken of licht uit je LCD panel (je Ambi staat hier los van) dan heb je inderdaad een ander defect en zit je in het gewone (betaalde) reparatie circuit en op de verkeerde "draad".

martie.timmers
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jun 2012 18:44

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door martie.timmers »

Weer een "trotse" bezitter van een 42PFL9732D/10, met het inmiddels overbekende probleem.

Vanmiddag eerst met E-care gesproken, kosten bedragen bij mij maar lieft 239 euro, want toestel is > 4 jaar (+ 3 maanden). Naar aanleiding hiervan zojuist met de Philips Consumer Service gebeld, deze maken het nog bonter: Philips kan hier niets aan doen, het is E-care die dit mag/moet oplossen. Weglopen voor je eigen problemen noem je dat.

Tja, wat moet je hier van zeggen, ben er sprakeloos van geworden.
Philips: Productie Hopelijk Iedere Lcd Is Praktisch Stuk.

Nico uit Loenen
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 mei 2012 20:47

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door Nico uit Loenen »

Tip: scroll naar beneden en contact Tros-Radar met je verhaal (een algemeen bekende fabrieksfout) en refereer naar deze http link met eindeloze klachten, copy de tekst voordat je het verstuurd en plak dezelfde tekst hier in het forum en stuur een link van dit forum naar philips consumer care. Vraag om een retour e-mail met een unieke code 50.xxxxxxx om je probleem nog eens te mogen uitleggen. Een beetje druk kan geen kwaad. Veel succes!

martie.timmers
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jun 2012 18:44

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door martie.timmers »

Onderstaande reactie naar de Tros Radar redactie gestuurd

Beste Tros Radar,
Nadat mijn TV plotseling defect is gegaan heb ik gisteren contact gehad met de Philips Customer "Care". Hier werd ik doorverwezen naar E-care, een extern bedrijf dat voor Philips de schade afhandeling doet. Na in twee zinnen uitgelegd te hebben wat mijn defect is kreeg ik direct te horen, ooh, waarschijnlijk inverter kit defect. Kosten 239 omdat dit buiten garantie valt. indien anders, kosten > 300 euro.
Ik ben hier niet mee akkoord gegaan omdat het hier wel degelijk om structurele (bekende) fabricage fout gaat. Immers, in google intypen "Philips geen beeld wel geluid" levert een zeer groot scala aan hits op van vele ontevreden klanten met hetzelfde fenomeen. Ik kreeg het advies om wederom contact op te nemen met de Philips Customer care. De reactie van Philips deed mij echter bijzonder verbazen: Philips geeft aan, dit is geen bekend probleem, en dus ligt de afhandeling volledig bij E-care. Als E-care besluit hiervoor kosten in rekening te brengen dan kan Philips hier niets aan doen (???). Op de vraag of de medewerker zelf eens wilde googlen met de bekende steekworden, om er bewust van te worden dat het wel degelijk een bekend probleem gaat werd ontkennend gereageerd. Het betreft een televisie van destijds (~ 4.5 jaar)bijna 3000 euro, het top-model uit de serie, een "duurzaam" product van eigen bodem (Let's make things better), waarin gezien de vele reacties wel degelijk een structureel probleem in zit. Philips kan bij bekende gebreken de afhandeling toch niet zomaar bij externe (commerciele) bedrijven neer leggen met de opmerking "dat ze er niets aan kunnen doen". Philips is toch de fabrikant (lees eindverantwoordelijke), niet het externe service bedrijf?
Graag uw reactie.

jeroenschilder69
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2012 11:05

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door jeroenschilder69 »

42PFL9732D/10. Sinds gisteren 19-06-2012 is ook bij mijn tv het zwarte virus toegeslagen. Wel geluid en ambilight, geen beeld! Vandaag een chat gehad met Philips, die hebben het serienummer nodig en hebben een referentienummer gegeven van 'mijn dossier'?! Het lijkt er erg sterk op dat al deze tv's gelijktijdig deffect raken....

Ik zal een update geven als ik gebeld heb. Ben alleen gezien de reacties bang dat dit niet goed gaat uitvallen.....

Nico uit Loenen
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 mei 2012 20:47

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door Nico uit Loenen »

Je hebt gelijk Jeroen, deze TV's gaan inderdaad gelijktijdig (volgens een Gauss verdeling) stuk. De slechte kwaliteit van de condensatoren die gebruikt zijn hebben splinternieuw al een zogenaamde lekstroom die er niet zou mogen zijn. Dit zorgt ervoor dat het inwendige van de condensator door electrolyse wordt verteerd waardoor deze lekstroom verder toeneemt als functie van de gebruiksduur i.c.m. o.a. de temperatuur. Het is dus een statistisch geprogrammeerde tijdbom waar de gemiddelde consument geen weet van heeft. Hier op deze consumentensite komt de aap uit de mouw waar producenten niet op hadden gerekend. Een Samsung TV heeft exact hetzelfde "probleem" met defecte condensatoren maar een compensatieregeling getroffen met de consument. Nu Philips nog!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door bprosman »

Het ESR probleem (met de condensatoren) komt hoofdzakelijk voor in de voedingen van de apparatuur als gevolg van de hoge temperaturen en is niet beperkt tot TV's. Ook settopboxen , satelliettuners etc. hebben hier last van.
Dit is overigens een compleet ANDER probleem dan het "inverterprobleem", daar gaan de invertertrafo'tjes vaak kapot.

Nico uit Loenen
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 mei 2012 20:47

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door Nico uit Loenen »

Onjuist Bram, het is de inverterchip BD9897FS die bij pootje 4 doorbrand (een gat in de behuizing), ook bij mij tijdens de reparatie met de loupe samen met de reparateur bekeken. Dat is het uiteindelijke effect van een cascade waar enkele zenerdiodes en weerstanden bij betrokken zijn, de boosdoeners zijn echt de 2 elco's op het inverterboard (en de ontwerpfouten in rev 1.1 en 1.2). Ik heb al heel wat van die chinese elco's op PC moederborden vervangen, stuk voor stuk sluiting (0-100 ohm).
Laatst gewijzigd door Nico uit Loenen op 21 jun 2012 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door bprosman »

Onjuist Bram, het is de inverterchip BD9897FS die bij pootje 4 doorbrand (een gat in de behuizing),
Ligt er aan welk invertertype je hebt... er zijn verschillende oorzaken geweest, trafo'tjes, aarding etc.
Ik heb al heel wat van die chinese elco's op PC moederborden vervangen, stuk voor stuk sluiting (0-100 ohm).
Vandaar dat ik ook zei dat het niet een sec een TV probleem is.

sheuck
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 mei 2012 21:53

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door sheuck »

bprosman schreef:Het ESR probleem (met de condensatoren) komt hoofdzakelijk voor in de voedingen van de apparatuur als gevolg van de hoge temperaturen en is niet beperkt tot TV's. Ook settopboxen , satelliettuners etc. hebben hier last van.
Dit is overigens een compleet ANDER probleem dan het "inverterprobleem", daar gaan de invertertrafo'tjes vaak kapot.
bij mij blijkt uiteindelijk het probleem te zijn ontstaan door een kappotte voeding (in het midden geen beeld). Lijkt mij dat dit ook niet met 3 jaar stuk kan zijn. Voeding is vervangen Zou dit dan dus ook een bekend probleem zijn die ik mogelijk alsnog kan verhalen op ondeugdelijkheid bij aflevering? Ik moet nog naar BCC voor een coulance in de kosten, maar het blijkt erg ingewikkeld om een specificatie te verkrijgen van de gemaakte kosten die aansluit met wat we moesten betalen (EUR 213, waarvan EUR 150 maakkosten/voorrijdkosten etc). Oftewel ze gaan de prijs van het onderdeel 'powerboard' nog even aanpassen zodat het totaal op EUR 213 uitkomt ipv 200. Klinkt heel aannemelijk :roll: Fout van de administratie zeggen ze dan.

En betekent dit als het onderliggende probleem dan verder niet is opgelost dat ik over 3 jaar weer hetzelfde heb?

Nico uit Loenen
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 mei 2012 20:47

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door Nico uit Loenen »

@Sheuck, geen enkel apparaat werkt levenslang (hoewel er brandt in californie vandaag de dag nog steeds continu een gloeilamp sinds 1901). Jouw probleem (beetje beeld lees ik) valt m.i. onder "algemene" defecten die niet direct met de specifieke seriefout van doen heeft, maar dat kan inderdaad nog komen als het revisie nr van de inverter 1.2 is. Ook de onderbroken LCD aarding, defecte invertertransformator en losgeraakte connector zoals BProsman opmerkte is dikke pech voor de coulance regeling als het buiten de standaard garantieperiode valt. Uit het opgegeven serienr/aankoopdatum kan men bij Philips al destilleren of je TV de laatse inverter rev 1.3 heeft en je dus een ander probleem hebt waarvoor geen coulance geldt. Defect rakende schakelende voedingen is bij Philips een chronische ziekte te noemen, kijk eens bij de phillips DVDR725H op deze site, de vraag is niet of het stuk gaat maar wanneer. Sorry Bram, "een Philips patent is een reparatie zonder end"

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door bprosman »

Sorry Bram, "een Philips patent is een reparatie zonder end"
Je timing is wel perfect, ik heb hier net een 32" Plasma Panasonic staan die een elco job nodig heeft :wink: . Net iets meer dan 2 jaar oud.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door bprosman »

Sorry je hebt gelijk... 37"

sheuck
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 mei 2012 21:53

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door sheuck »

@nico op mijn specificatie staat een 'powerboard 42 EEFL' als zijnde het vervangen onderdeel voor EUR 63. Is dit een onderdeel met een bekend probleem of heb ik gewoon dikke pech en kan ik het niet verhalen? Ik zal nog even kijken ook bij het onderwerp wat je aangaf. Bedankt daarvoor!

Nico uit Loenen
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 mei 2012 20:47

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door Nico uit Loenen »

Moeilijk te zeggen, EEFL staat voor Backligt en het powerboard maakt gebruik van een inverter. Kijk gewoon even naar deze site waar de defecte inverter(s) als set verkocht worden. http://audiovideo.marktplaza.nl/televis ... 866047.htm . Als ze beiden zijn vervangen dan is het dus bekende inverterset LC420WU5 en heb je (hopelijk) geluk. Is het iets anders dan geeft ik je niet veel kans of je moet binnen de garantietermijn zitten. Voor de knutselaars hier, bezint voor u begint!

MADENO
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jul 2012 14:43

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door MADENO »

En hier de volgende met het probleem 'geen beeld wel geluid'!!
Het betreft een PHILIPS Aurea 42PFL9900D/10 van 2008

Direct contact opgenomen met Philips Consumer Care en de persoon aan de telefoon mocht nog niks zeggen
over eventuele kosten of enige coulance o.i.d. Monteur zou contact met ons opnemen voor afspraak.
Dag erna meteen telefoontje van de monteur en die man wist ons te vertellen dat waarschijnlijk de Inverter-Kit stuk was,
en dat deze reparatie GRATIS zou zijn... :D

Na al die berichten hier ben ik toch wel benieuwd hoe dit gaat aflopen...
De monteur komt als het goed is vanmiddag nog!

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Ik heb nog een oude radio van Philips met het zelfde probleem.
Geen beeld wel geluid!
(Geintje natuurlijk :D )
Een vrolijke noot moet kunnen toch?

aniceday
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 aug 2011 16:17

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door aniceday »

Ik heb ook een Philips lcd tv die na 4,5 jaar dezelfde kuren aangeeft "geen beeld wel geluid" Op 22 juli 2012 heb ik Philips klantenservice (nr. 0900-2020871) gebeld en mijn klacht voorgelegd. Ik kreeg te horen omdat mijn garantie van 3 jaar vervallen is dat er kosten aan verbonden zijn. Ik heb toen wel gevraagd wat het levensduur van zo'n LCD tv is. Er wordt gezegd dat het economisch levensduur ongeveer 7 jaar is. En op mijn reactie waarom het dan zo snel stuk kan gaan kreeg ik als antwoord dat het afhankelijk is van het aantal branduren.
Ik kreeg zoals verteld was na 2 dagen een telefoontje van het bedrijf E-care met het voorgestelde reparatie bedrag (arbeidsloon € 155,= en materiaal € 50,=) incl BTW -over de € 200,=
Ik heb daarna nog een keer met Philips klantenservice gebeld en verteld dat ik niet mee eens ben met de kosten en daar E-care gelijk weet wat het probleem is dit niet te wijten is aan een "fabricagefout" en er enigszins coulance te verwachten is van Philips.
Er werd mij verteld gezien de leeftijd van mijn tv dat het bedrag van over de
€ 200,= al een coulance is daar anders de kosten nog hoger kunnen uit vallen.

Vriendelijke groet,
[email protected]

Pemad
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 aug 2012 18:40

Re: Philips 42PFL9632D geen beeld wel geluid.

Ongelezen bericht door Pemad »

Ook ik heb sinds gisteren een zwart beeld op mijn Philips model 42PFL9900d/10 , aankoopdatum 8-11-2007
Ik heb vandaag gebeld met de klantenservice , maar het schijnt geen garantie te zijn.
Morgen komt de monteur en het schijnt € 256.00 te kosten
Deze TV was 4 1/2 jaar geleden het duurste model , ( € 4000,00) en is weinig gebruikt. De klantendienst stuurt mij door naar de leverancier , maar hij is in de personeelswinkel van Philips gekocht.
Die heb ik vandaag een email gestuurd.
Als ik antwoord heb , zal ik het laten weten.
Heeft er iemand ervaring met het inschakelen van een rechtsbijstandsverzekering?
wordt vervolgd
groetjes
Peter :evil:

Gesloten