LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Provisie bij pinnen in Duitsland? Normaal?
Re: Provisie bij pinnen in Duitsland? Normaal?
Niet alleen in Europa, Amerikaanse pin-automaten (ATM machines) rekenen ook provisie.
Nee hoor, dat mag gewoon. Zolang je maar geen onderscheid maakt tussen passen van Duitse 'vreemde' banken en passen uit andere Euro-landen, mogen ze gewoon provisie vragen. Als je als Duitser met een 'vreemde' pas gratis zou kunnen pinnen en als Nederlander zou moeten betalen, dan zou het wle tegen de Europese regels zijn.macabre schreef:Overigens ik vind het van de zotte dat de Duitse banken dit zo op eigen houtje kunnen doen!
Bij andere landen in Europa komt dit zover ik weet niet voor! Ik vind dat men dit in Brussel eens aan de kaak moet stellen. Wellicht is dit ook een leuk onderwerp voor Tros Radar om hiermee aan de slag te gaan. Want dit is toch Europese rechtsongelijkheid!
Dat is niet echt relevant, het gaat hier juist om de vraag of het binnen de Eurozone mag.bprosman schreef:Niet alleen in Europa, Amerikaanse pin-automaten (ATM machines) rekenen ook provisie.
-
De klant moet wel duidelijk worden gewaarschuwd voor deze provisie.
Of door een bordje bij de pinautomaat of door een mededeling op het scherm voor de transactie plaatsvindt.
Of door een bordje bij de pinautomaat of door een mededeling op het scherm voor de transactie plaatsvindt.