LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incasso wil innen bij nieuwe bewoners.

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Guardian72
Contacteer:

Re: Incasso wil innen bij nieuwe bewoners.

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Josephien12 schreef:Dus U bent van mening dat die lieden die met achterlating van vele schulden met onbekende bestemming vertrekken "slachtoffers" zijn en geen asociale wanbetalers....
DAT zeg ik niet.
Ik ben alleen geneigd om de incassoburo`s te wantrouwen - gezien ervaringen van mij, maar ook van vele anderen (zie de diverse topics onder Incasso - maar ook onder het spoorloos verdwenen item "Mogelijke Oplichters" stonden diverse voorbeelden)

Iemand die bewust vertrekt, en schulden achterlaat - is fout bezig.
Maar dan nog is het m.i. niet en nooit de taak van een derde partij (zoals hier, een nieuwe bewoner) om ervoor te zorgen dat een incassoburo zijn zaakjes op orde krijgt. Als het een reele schuld is - dan kan het incassoburo ten alle tijde een rechtszaak beginnen - en via GBA het correcte adres achterhalen.

Trouwens - in het geval van huurwoningen is het heel goed mogelijk dat de nieuwe bewoner nooit contact met de oude bewoner heeft gehad - en daardoor ook niet weet waar hij/of zij heen is..

Josephien12

Ongelezen bericht door Josephien12 »

U draait de zaken om Guardian. Het is de vertrekkende bewoner die zijn zaakjes niet op orde heeft.

Een rechtzaak heeft meestal weinig kans en is derhalve vaak weggegooid geld
Heel vaak heeft het GBA ook geen informatie over het nieuwe adres, simpelweg omdat de vertrekkende bewoner geen aangifte ervan doet bij oue en/of nieuwe gemeente.

Het geruchtencircuit in de buurt kan een incassobureau vaak beter helpen. Daarom wordt soms buurtonderzoek gedaan. De formele weg heeft tenslotte weinig zin.

Nee, het is niet de TAAK van de nieuwe bewoner om het adres te achterhalen, maar hij kan best helpen.

En voordat U er weer over begint en op die manier de discussie wil doden: nee, niet als een incassobureau als IJ gaat dreigen e.d. Dan kan van mij dat bureau ook de klere krijgen.

Guardian72
Contacteer:

En toch is er een simpeler oplossing.

Iedereen gewoon op tijd betalen - of als dat niet lukt, zsm contact met eiser opnemen om iets te regelen.
Daarnaast - een strikte regelgeving voor incassoburo`s welke ook strak gehandhaafd word.

Dan zullen vroeg of laat al deze buro`s verdwijnen - omdat mensen betalen, of de foute buro`s van overheidswege gesloten worden.

Josephien12

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Iedereen gewoon op tijd betalen
Goh, het ei van columbus.....

antonh

Ongelezen bericht door antonh »

Josephien12,
de vorige bewoner heeft het huis aan ons verkocht.
Dus zijn nieuwe adres is bekent.
Maar bij IJ zijn ze gewoon weg achterlijk dat ze na 9 jaar het nog niet weten.
In het begin hebben we de post terug gestuurd met de mededeling "geadresserde is verhuist", maar IJ reageert hier niet op blijft sturen.
De deurwaarders die we in het begin kregen, 4 verschillende, boden hun verontschuldiging aan dat ze ons stoorden en we hebben ze nooit meer gezien.
En ik hoef de administratie van IJ niet op peil te houden.
Onbeschoft volk is het.

Guardian72
Contacteer:

antonh schreef:Josephien12,
Maar bij IJ zijn ze gewoon weg achterlijk dat ze na 9 jaar het nog niet weten.

De deurwaarders die we in het begin kregen, 4 verschillende, boden hun verontschuldiging aan dat ze ons stoorden en we hebben ze nooit meer gezien.
Dus IJ laat deurwaarders komen ondanks dat men slechts 9 jaar al weet van de verhuizing? En hebben de deurwaarders dus kennelijk ook nooit doorgegeven "hey, jullie schuldenaar is verhuisd"?

Ik zou ondertussen aangifte gedaan hebben (na 2 jaar al) van pogingen tot afpersing, bedreiging (met kosten en rechter) plus overlast (deurwaarders aan de deur).

Met dit soort acties diskwalificeert IJ zich als legitieme onderneming, en word een link met maffia praktijken wel heel erg voor de hand liggend.

++antonh

Ongelezen bericht door ++antonh »

We hebben weer fanmail van Intrum Justitia ontvangen.
Wat zijn dat toch een sukkels :lol:.

Na 10 jaar weten ze nog niet dat de vorige bewoner verhuisd is.
Nu moeten we vóór 21-03-2012 € 88,97 betalen en anders...............
Dan komt de deurwaarder van Intrum Justitia langs!

Moet ik daar nu bang van worden :oops:
We hebben een paar jaar lang alles terug gestuurd en nu schrijven ze als we niet betalen,
"Onze deurwaarder zal binnenkort bij U langskomen om de dagvaarding aan u te overhandigen".
En de kosten kunnen oplopen tot € 375,00 :lol: :o
Schrijf dan even zo dat we thuis zijn, anders staat hij voor een gesloten deur.

Toch makkelijk geprobeerd om zo geld te "verdienen".
We hebben een kanaal voor de deur en ik wil hem best wel zwemles geven.

elnuar

Ongelezen bericht door elnuar »

whoohoo.... eindelijk iemand die komt controleren dat ze echt zijn verhuisd ;-)
Laat die persoon (deurwaarder) maar komen, is het misschien eindelijk opgelost ;-)

Guardian72
Contacteer:

@ Antonh,

zou je niet eens een tegenrekening maken voor alle tijd die jij er in hebt gestoken?
(Vraag je baas eens wat een redelijk uurtarief zou zijn, als hij je uitleent)

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH »

Guardian72 schreef:@ Antonh,

zou je niet eens een tegenrekening maken voor alle tijd die jij er in hebt gestoken?
Zoiets had ik ook al voorgesteld in een pb-tje. Misschien rolt er ook nog leuke jurisprudentie uit over schadevergoeding bij 'incassoterreur', maar geen antwoord gehad.

++antonh

Guardian72 schreef:@ Antonh,

Wat wil je declareren?
In het begin heb ik gewoon alles terug gestuurd en nu staan ze hier de brieven.

ArneLH
Zoiets had ik ook al voorgesteld in een pb-tje. Misschien rolt er ook nog leuke jurisprudentie uit over schadevergoeding bij 'incassoterreur', maar geen antwoord gehad.
En tegen wie ga je dan procederen?
Alleen omdat ze een briefje sturen?
En zou je wel eens kans maken bij het gerecht?
Zijn er meer mensen die mee doen dan, want alleen denk ik niet dat je wat wint.
Antwoordt zal wel zijn "sorry foutje van de computer".
Ik zou graag een dagvaarding ontvangen van ze.
Dan kun je meer volgens mij.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Je krijgt geen dagvaarding .................... ze zijn nog wel net zo slim dat ze die vergeefse moeite niet nemen.
En wanneer wel, is de deurwaarder zo snugger om de gegevens te controleren.

ArneLH
Contacteer:

++antonh schreef:
ArneLH
En tegen wie ga je dan procederen?
En zou je wel eens kans maken bij het gerecht?
Ik zou graag een dagvaarding ontvangen van ze.
Dan kun je meer volgens mij.
Tegen de partij die al die lui naar je deur stuurt = IJ. Ze sturen toch wel wat meer dan een briefje?

Guardian72
Contacteer:

++antonh schreef: Wat wil je declareren?
Nou, na ongeveer 10 brieven breng je 5 minuten werktijd per brief in rekening (retour afzender erop, en naar de brievenbus) plus per brief 5 euro administratiekosten. (Zij brengen ook onzinkosten in rekening).

Aangezien men volgens de verhalen meerdere jaren doorgaan met Meneer Jansen aanschrijven, terwijl op dat adres al meerdere jaren geen Meneer Jansen meer woont, en de huidige bewoner Meneer Pietersen ze dit al meerdere malen duidelijk heeft gemaakt, moet je als bewoner van een woning ergens een wapen hebben om deze terreur te kunnen stoppen.
++antonh schreef: En tegen wie ga je dan procederen?
Tegen de afzender van de bewust onjuist verzonden brieven - en ja, omdat men willens en wetens meerdere jaren (zie boven) doorgaat - dan is de grens van het toelaatbare al snel bereikt, en gaat men richting het stalken danwel afpersen (met dreiging van juridisch geweld proberen iemand ten onrechte te laten betalen - zie topic titel)
++antonh schreef: En zou je wel eens kans maken bij het gerecht?
antonh schreef:Maar bij IJ zijn ze gewoon weg achterlijk dat ze na 9 jaar het nog niet weten.
Na 9 jaar zal zelfs de meest wereldvreemde rechter niet geloven in 'foutje van de computer' - eerder een (bewuste) nalatigheid in de administratie.

Foutje zou kunnen, en aannemelijk zijn tot iets van 2/3 maanden na een melding van 'hey gasten, dit adres is onjuist'.
++antonh schreef:Ik zou graag een dagvaarding ontvangen van ze.
Ik denk dat ze dat nooit zullen doen, omdat men echt wel weet dat ontvanger van de post niet de schuldenaar is - maar ze doen maar wat en hopen dat je (als ontvanger) zo gek bent om te betalen. Op het moment dat ze dagvaarden komt wel aan het licht dat ze te beroerd zijn om enigzins menselijk te zijn.

ArneLH
Contacteer:

Guardian72 schreef:
++antonh schreef: Wat wil je declareren?
Nou, na ongeveer 10 brieven breng je 5 minuten werktijd per brief in rekening (retour afzender erop, en naar de brievenbus) plus per brief 5 euro administratiekosten. (Zij brengen ook onzinkosten in rekening).
En dan hebben we het nog niets een over het verlies van levensvreugde en 'brievenbusvredebreuk' ( :P ). Bovendien is de belangrijkste eis natuurlijk staking van waar ze mee bezig zijn.

elnuar

Ongelezen bericht door elnuar »

Is het niet handiger om de ontvangen (gesloten) brieven te beschrijven met 'geadresseerde onbekend op dit adres', ze daarna in een andere envelop te versturen naar hun antwoordnummer : Intrum Justitia Antwoordnummer 1597 2501 VK DEN HAAG (gevonden via google).
Dit even volhouden en als ze dan niet stoppen waarschuwen bij volgende brieven dat de brieven dan in een pakket inclusief baksteen verstuurd gaan worden (naar het antwoordnummer)?

Ik gok dat ze dan heel erg snel gaan ophouden ;-)

Guardian72
Contacteer:

elnuar schreef:Is het niet handiger om de ontvangen (gesloten) brieven te beschrijven met 'geadresseerde onbekend op dit adres', ze daarna in een andere envelop te versturen naar hun antwoordnummer : Intrum Justitia Antwoordnummer 1597 2501 VK DEN HAAG (gevonden via google).
Dit even volhouden en als ze dan niet stoppen waarschuwen bij volgende brieven dat de brieven dan in een pakket inclusief baksteen verstuurd gaan worden (naar het antwoordnummer)?

Ik gok dat ze dan heel erg snel gaan ophouden ;-)

Toename van 1 baksteen per geretourneerde brief?
Dus, bij brief 100 word het een pallet naar het antwoordnummer of zo ;)

ArneLH
Contacteer:

Dan kun je beter verzekerd/spoed/etc. sturen naar dat antwoordnummer, kan nog flink in de papieren lopen.

++antonh

En als wij allemaal stenen sturen bouwen ze weer een nieuw groot kantoor.
Ze proberen gewoon te bluffen en hopen dat mensen bang worden en betalen.
En terug sturen van de brieven?
Nee niet meer.

danmarc

Ongelezen bericht door danmarc »

puma73 schreef: Die deurwaarder komt niet, tenzij de vorige bewoner nog op uw adres staat ingeschreven.

Ik heb de deurwaarder voor mij aan de deur gekregen voor iets dat ook mij niet betrof. Het is duidelijk dat vele deurwaarders te luit zijn om de zaken bij de gemeente eens goed te controleren!

Het is dus heel goed mogelijk dat men wel degelijk wordt lastig gevallen door een deurwaarder!

Gesloten