++antonh schreef:
Wat wil je declareren?
In het begin heb ik gewoon alles terug gestuurd en nu staan ze hier de brieven.
Nou, na ongeveer 10 brieven breng je 5 minuten werktijd per brief in rekening (retour afzender erop, en naar de brievenbus) plus per brief 5 euro administratiekosten. (Zij brengen ook onzinkosten in rekening).
Aangezien men volgens de verhalen meerdere jaren doorgaan met Meneer Jansen aanschrijven, terwijl op dat adres al meerdere jaren geen Meneer Jansen meer woont, en de huidige bewoner Meneer Pietersen ze dit al meerdere malen duidelijk heeft gemaakt, moet je als bewoner van een woning ergens een wapen hebben om deze terreur te kunnen stoppen.
++antonh schreef:
En tegen wie ga je dan procederen?
Alleen omdat ze een briefje sturen?
Tegen de afzender van de bewust onjuist verzonden brieven - en ja, omdat men willens en wetens meerdere jaren (zie boven) doorgaat - dan is de grens van het toelaatbare al snel bereikt, en gaat men richting het stalken danwel afpersen (met dreiging van juridisch geweld proberen iemand ten onrechte te laten betalen - zie topic titel)
++antonh schreef:
En zou je wel eens kans maken bij het gerecht?
Zijn er meer mensen die mee doen dan, want alleen denk ik niet dat je wat wint.
Antwoordt zal wel zijn "sorry foutje van de computer".
antonh schreef:Maar bij IJ zijn ze gewoon weg achterlijk dat ze na 9 jaar het nog niet weten.
Na 9 jaar zal zelfs de meest wereldvreemde rechter niet geloven in 'foutje van de computer' - eerder een (bewuste) nalatigheid in de administratie.
Foutje zou kunnen, en aannemelijk zijn tot iets van 2/3 maanden na een melding van 'hey gasten, dit adres is onjuist'.
++antonh schreef:Ik zou graag een dagvaarding ontvangen van ze.
Ik denk dat ze dat nooit zullen doen, omdat men echt wel weet dat ontvanger van de post niet de schuldenaar is - maar ze doen maar wat en hopen dat je (als ontvanger) zo gek bent om te betalen. Op het moment dat ze dagvaarden komt wel aan het licht dat ze te beroerd zijn om enigzins menselijk te zijn.