LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HD tv van Tele2

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: HD tv van Tele2

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste Belin,

Mijn collega heeft je geprobeerd te bereiken op je vaste nummer, maar helaas is dit nog niet gelukt. Indien je op een ander telefoonnummer te bereiken bent, dan zie ik dit nummer graag tegemoet. Je kunt dit naar mij toesturen per e-mail. Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: HD tv van Tele2

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het verbaast me niet dat HD-tv van Tele2 niet goed werkt.

Ik heb bij een kennis met een 20mb Tele2 abonnement wat werkzaamheden verricht. Na testen bleek dat de behaalde snelheid maximaal 5mb was. Dit is trouwens geen "ongelukje" van Tele2 maar opzet. Zie de talloze onderwerpen hierover op dit forum en elders.

Afstand tot de wijkcentrale: 400 meter. Pas na 1000 meter neemt de maximum snelheid af, dus daar kon het niet aan liggen.

Met de aansluiting was verder niks mis. In dit geval heeft een nieuwe decoder geen enkele zin: het tv-signaal is gewoon niet goed genoeg. Niet voor gewone tv en al helemaal niet voor HD-tv!

Test dus eerst even de snelheid die Tele2 levert

http://www.velzart.nl/index.php?subject=211

Als er bijvoorbeeld 600 KB/sec wordt aangegeven, dan levert Tele2 niet de beloofde snelheid en is HD tv niet mogelijk.

Je zal dan het contract wegens wanprestatie moeten ontbinden.

casie60
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 feb 2010 16:49

Re: HD tv van Tele2

Ongelezen bericht door casie60 »

Hallo Bob,

Ik heb ook even een speedtest gedaan met speedtest.net en mijn resultaat is 7.53 Mbps download en 0.86 Mbps Upload met alleen mijn PC aan.
Ik heb nu ook Tele2 internet en tv 20Mb.
Zou je voor mij kunnen vertalen wat dit inhoud? te weinig of genoeg van 20Mb.
Mijn ontvangst van tv is niet de kwaliteit die ze aanbieden bij de reclame op tv.
Het is zeker niet haarscherp zoals ze beloven en mijn voormalige kabel aansluiting was echt haarscherp beeld.
Het is ondertussen wel in behandeling bij Tele2 maar ik heb er een hard hoofd in of ze alles wel waar kunnen maken.

Thijs107
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 apr 2010 20:33

Re: HD tv van Tele2

Ongelezen bericht door Thijs107 »

Goedenavond Danielle,

Zoals veel mensen op dit forum, heb ook ik problemen met mijn HD TV. Ik krijg veel storingen en haperingen in beeld. Erg irritant en erg pijnlijk voor de oren en ogen. Ik heb inmiddels al ruim 10 keer met uw collega's gesproken over trage verbinding / defecte decoder e.d. Echter is dit nu het vierde probleem wat speelt.

Ik betaal voor HD TV in perfecte kwaliteit en niet voor haperingen en storingen in beeld.

Ik wil graag dat deze klacht z.s.m. wordt opgelost. Ik heb vertrouwen in TELE2, maar vind dit wel echt super irritant.

Ik hoor het graag.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: HD tv van Tele2

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

@Casie

Ik weet niet precies waar de ondergrens ligt. Tele2 moet daar zelf transparant en eerlijk in zijn. Maar dat zijn ze niet. De reden daarvoor is dat de claim "tot 20mb" toch al één grote leugen is. Gemiddeld zit Tele2 onder de 10 mb/s. Dit blijkt uit de up-to-date testresulten van Nuria (op basis van duizenden testers):

http://www.internetten.nl/kwaliteit-int ... rfsnelheid

Als je op deze verbinding ook nog gaat internetten en bellen, dan knijp je de bandbreedte voor tv-kijken nóg verder af.

Tele2 weet dit natuurlijk zelf ook allemaal. Toch blijven ze doorgaan met het willens en wetens verkopen van een ondeugdelijk product.

In jouw geval is de bandbreedte te klein om goed HD-tv te kunnen kijken.

Ik zou Tele2 per e-mail nog 14 dagen de tijd geven om de kwestie op te lossen. Als je belt met Tele2 dan heb je geen bewijs in handen over toezeggingen etc. Daarom dus schriftelijk per e-mail. Meer bandbreedte kunnen ze niet leveren. Wat dan overblijft is kosteloos opzeggen per direct of een stevige korting. Geeft Tele2 daar geen gehoor aan, dan kun je een geschil aanspannen tegen Tele2 bij de Geschillencommissie Elektronische Communicatiediensten, https://loket.degeschillencommissie.nl/ ... e&code=ecd

Dat kan helemaal online en is gratis wanneer je in het gelijk wordt gesteld. Krijg je ongelijk, dan ben je maximaal 25 euro klachtengeld kwijt. Zo hoef je geen advocaat in te schakelen.

casie60
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 feb 2010 16:49

Re: HD tv van Tele2

Ongelezen bericht door casie60 »

Hallo Bob,

Bedankt voor de goede informatie.
Ik ga hiermee aan de slag want volgens mij kunnen ze de beloftes toch niet waarmaken.
Ik denk dat ik beter kan wachten op glasvezel.
Hartstikke bedankt.

Wesleyth
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 apr 2010 11:39

Re: HD tv van Tele2

Ongelezen bericht door Wesleyth »

Mensen die problemen zijn er al jaren bij Tele2, de digitale televisie werkte al slecht tot zeer slecht dus dan kan hdtv helemaal wel vergeten. Altijd met vingertjes naar andere wijzen en nooit de hand in eigen boezem steken. Als hun niet leveren wat ze beloven dan plegen zij contractbreuk en dan kan je gewoon overstappen naar een ander. Hebben wij ook gedaan en nu klopt alles wel!

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: HD tv van Tele2

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste Casie60,

Jammer dat Tele2 niet de juiste snelheid voor jou kan bieden, waardoor je bandbreedte tekort komt om naar behoren TV te kunnen kijken. Ik heb begrepen dat je gister met mijn collega tot een juiste oplossing bent gekomen; dat je TV abonnement wordt beeindigd en je een maand credit zal ontvangen. Ik hoop je van dienst te zijn geweest en indien ik nog iets voor je kan betekenen dan verneem ik dit graag van je.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: HD tv van Tele2

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste Thijs,

Vervelend dat je last hebt van haperingen in beeld en geluid en dat je hierdoor niet naar behoren TV kunt kijken. Graag wil ik je klacht hierover in behandeling nemen. Zou je alsjeblieft je postcode en huisnummer of klantnummer per e-mail naar mij toe willen sturen. Mijn e-mailadres is [email protected]


Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Belin
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 jan 2010 22:11

Re: HD tv van Tele2

Ongelezen bericht door Belin »

Beste Danielle,
Je zegt weer dat een collega mij heeft geprobeerd te bellen,maar de eerste keer was ik werken en de tweede keer(waar een week tussen zat)Ging de telefoon maar twee keer over en was ik dus te laat om op te nemen.Er wordt dan ook niet enige tijd later terug gebeld door jullie,je kunt niet verwachten dat ik naast de telefoon zit te wachten tot jullie s een keer bellen.Tv werkt nog niet naar behoren,zou het liefst opzeggen want dit is totaal niet wat ik er van verwachtte en wat er beloofd is.Heb spijt dat ik ooit op die aanbieding ben ingegaan,wat ik had was 10x beter.zie niet anders dan klachten op internet daar zou toch iets mee gedaan moeten worden door tele2.

Ik wacht op het telefoontje....

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: HD tv van Tele2

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste Belin,

Graag zou mijn collega met je willen spreken, maar dit is tot op heden niet gelukt. Heb je wellicht een ander nummer waar je op te bereiken bent, of kun je mij aangeven wanneer je het beste te bereiken bent?
Je kunt dit per e-mail naar mij toesturen.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

jludlage
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 apr 2010 16:23

Re: HD tv van Tele2

Ongelezen bericht door jludlage »

Hoi iedereen,

Al 6 weken om de haverklap stilstaand beeld waardoor ik de decoder moet resetten,talloze keren (minimaal 30 keer)met Tele 2 gebeld en gepoogd het probleem uit te leggen,metingen gedaan hard reset,nieuwe decoder niks helpt,uiteindelijk gebeld door iemand van het hoofdkantoor die het hopelijk gaat oplossen,al zijn eerdere belofte's om terug te bellen met een oplossing niet veel waard geweest.Veel medewerkers hebben de beste bedoelingen maar we komen geen stap verder,ga maar ff het bedrag van deze maand storneren.......

groet Jos

casie60
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 feb 2010 16:49

Re: HD tv van Tele2

Ongelezen bericht door casie60 »

Even testen met speedtest.net wat je eigenlijke download snelheid is.
Kun je precies zien wat je hebt van je 20 Mb.
Als je onder de 10 Mb zit wordt het al moeilijk voor tv, en bekijken wat je afstand tot de centrale is.

im
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 sep 2005 13:28

Re: HD tv van Tele2

Ongelezen bericht door im »

Hallo Daniëlle,

Inmiddels hebben we onze 3e decoder. Deze heeft ongeveer een week naar behoren gewerkt. Helaas kunnen we nu weer regelmatig niet opnemen. Vaak wel direct, maar weer niet inplannen. Vandaag liep het hele opname menu vast. Ook oude programma's kon ik niet meer wissen. Niet direct opnemen en niet op pauze zetten.
Graag weer een reactie over hoe dit op te lossen. Decoder resetten werkt wel, maar tijdelijk. Ik ben niet van plan om elke 3 dagen mijn decoder te resetten, of om dit als oplossing te aanvaarden. Vanaf 18 februari heb ik nu hooguit een week de dienst naar behoren werkend gehad.
Jammer, want zoals ik al eerder vermeldde heb ik met de oude decoder weinig problemen gehad. Pas na omzetting naar interactieve televisie. Ik vraag me af waar het aan ligt. Hebben jullie de dienst te snel ingevoerd, zijn de decoders niet kwalitatief genoeg??

I. M.

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: HD tv van Tele2

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste Im,

Vervelend dat ook de derde decoder niet naar behoren werkt. Dit ligt overigens niet aan de kwaliteit van de decoder. Het opnameprobleem is bij ons een bekend probleem waarvoor mijn collega's aan een oplossing werken. Je kunt tijdelijk het volgende ondernemen:

- Haal de decoder van het stroom;
- Wacht 5min;
- Alle recordings en afstemmingen verwijderen;
- Via menu--> tvgids opnames en afstemmingen inplannen.

Je klacht hierover heb ik in behandeling genomen, ik kom zo snel mogelijk met een reactie bij je terug.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: HD tv van Tele2

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het verbaast me niet dat HD-tv van Tele2 niet goed werkt.

Ik heb bij een kennis met een 20mb Tele2 abonnement wat werkzaamheden verricht. Na testen bleek dat de behaalde snelheid maximaal 5mb was. Dit is trouwens geen "ongelukje" van Tele2 maar opzet. Zie de talloze onderwerpen hierover op dit forum en elders.

Afstand tot de wijkcentrale: 400 meter. Pas na 1000 meter neemt de maximum snelheid af, dus daar kon het niet aan liggen.

Met de aansluiting was verder niks mis. In dit geval heeft een nieuwe decoder geen enkele zin: het tv-signaal is gewoon niet goed genoeg. Niet voor gewone tv en al helemaal niet voor HD-tv!

Test dus eerst even de snelheid die Tele2 levert

http://www.velzart.nl/index.php?subject=211

Als er bijvoorbeeld 600 KB/sec wordt aangegeven, dan levert Tele2 niet de beloofde snelheid en is HD tv niet mogelijk.

Je zal dan het contract wegens wanprestatie moeten ontbinden.

im
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 sep 2005 13:28

Re: HD tv van Tele2

Ongelezen bericht door im »

Hoi Daniëlle,

Zoals ik al vermeldde accepteer ik dit niet als een oplossing. Na het resetten en verwijderen van opgenomen programma's, neemt hij welgeteld 1 keer naar behoren op. Hierna werkt het niet meer. Natuurlijk ook belachelijk dat wanneer ik iets wil instellen om op te nemen, bijvoorbeeld een film wanneer ik niet thuis ben, ik eerst alle eerder opgenomen programma's moet verwijderen, of eerst snel nog bekijken. Zo heeft die hele harddisk recorder geen nut voor mij. Misschien is het dan juist wel een voordeel dat hij gelijk na 1 x ingepland opnemen vast loopt, hoef je niet zoveel te bekijken...

Maar dit probleem is dus bekend, maar ligt het nu wel of niet aan deze decoder die ik thuis heb staan, of is het een software probleem, is mijn verbinding niet goed genoeg?? Er zijn dus ook mensen bij wie het blijkbaar wel werkt en mensen bij wie het niet werkt. Zijn er ook mensen bij wie het niet werkte, na een nieuwe decoder te installeren bij wie het dan wel werkt. Of houdt deze groep mensen het probleem?

Graag hoor ik van je.

Mvg. I. M.

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: HD tv van Tele2

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste Im,

Het probleem met de opnames zoals jij het op het forum omschrijft is bij ons bekend en er wordt aan een oplossing gewerkt. Het ligt dus niet specifiek aan jouw HDDecoder. Helaas kan ik je nog niet informeren over een exacte datum en oplossing voor dit probleem. Mijn collega's werken er hard aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Ik vind het vervelend dat de tijdelijke oplossing bij jou maar voor één keer werkt en heb je klacht hierover gisteren in behandeling genomen.

Ik kom zo snel mogelijk bij een antwoord bij je terug.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Belin
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 jan 2010 22:11

Re: HD tv van Tele2

Ongelezen bericht door Belin »

Jippie,
Tv van tele2 opgezegd,moest wel internet en telefonie houden omdat ik dat hiervoor ook had.Alleen het rare is:Een uur na opzeggen tv is mijn internet de helft trager!
Even afwachten en anders wederom opzeggen,want wordt het wel zat onderhand.

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: HD tv van Tele2

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste Belin,

Zojuist heb ik nagekeken wat de status van het modem is en hoe dit de laatste maand intrainde. Hierin is niks veranderd. Het modem is nog steeds net zo snel. Het pakket met de TV is nog niet per direct afgesloten en dus nu nog actief. Indien het pakket nu traag is, zou ik je willen vragen eerst het modem te resetten. Decoder eraf halen. Indien de snelheid niet terugkomt, wil je het dan even aan mij laten weten alsjeblieft, dan kan ik namelijk een troubleshooter aansturen om dit te troubleshooten. Je kunt mij bereiken via [email protected]

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Gesloten