LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verplichte prijs, anders geen levering...

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
dako2010
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jan 2011 21:23

Re: Verplichte prijs, anders geen levering...

Ongelezen bericht door dako2010 »

Het is allemaal wel leuk verplichte prijs en anders geen levering.
Dit is uiteraard voor een bepaalde bescherming van de fysieke winkel.
Echter gaat die bescherming alleen maar op als hetzelfde product volledig anders wordt aangeboden als in de fysieke winkel.
Wij hanteren vanaf dag 1 dat we open zijn met onze webshop een bepaald prijsbeleid.
Wij hebben in het afgelopen jaar eigenlijk alleen maar last gehad van bepaalde stuntprijzen juist uit de fysieke winkelhoek.
Het kan toch niet zo zijn dat uit de fysieke hoek een stunt wordt uitgevoerd mbt tot het aangeboden product en dat wij daar dan de dupe van worden.
Volgens mij is het zelfs zo dat als een gelijk product met dezelfde strategie wordt aangeboden zowel als in de fysieke winkel als in onze webshop het product er alleen maar sterker en bekender op wordt.
Wij zijn geen prijsstunter. Uiteraard wel eens een aanbieding van een bepaald model maar dat doen winkels ook maar het moet wel in de lijn blijven.
Wij concurreren op service en kwaliteit van de shop, zorgen voor goede contactmogelijkheden, duidelijke info, extra info, zorgen dat het er verzorgt uitziet, zorgen voor verschillende betaalmethodes enz.
Dan hoef je niet de goedkoopste te zijn en verkoop je nog best leuk ook.
Daar komt nog bij dat het eigenlijk ook wel twee doelgroepen zijn: de webshop klant en de fysieke winkel klant. En uiteraard heb je klanten die in de winkel kijken en wellicht in een webshop kopen om wat voor reden dan ook.
Maar er zullen ook mensen zijn die bij wijze van spreken op zondag achter de computer zitten en verlichting bekijken bijvoorbeeld in onze webshop en informatie in winnen via de shop en vervolgens hem dan toch in een fysieke winkel kopen om wat voor reden dan ook.
( Als ik mezelf bekijk ik koop best wel wat via internet maar niet meer of minder dan in een fysieke winkel. Om een voorbeeld te noemen ik koop persoonlijk veel computer producten en dan trek ik de info van het net en voor het gemak haal ik het dan toch uit de winkel want dan heb ik het direct in mijn handen en kan ik er ook direct mee aan de gang dat zijn een van de grote voordelen van een fysieke winkel. Het nadeel dat ik wellicht iets meer zou moeten betalen als dat al zo is neem ik voor lief want het voordeel dat ik er direct mee aan de gang kan is groter. Als ik een product in een webshop koop heb ik het niet direct in mijn handen moet zorgen dat er iemand thuis is die het in ontvangst kan nemen.) Dus welke vorm van winkel je ook kiest ze hebben allebei voordelen en nadelen.

Er is in onze optiek dan ook ruimte voor beide partijen als ze maar dezelfde strategieën aanhouden. De webshop biedt bepaalde voordelen voor een klant en een fysieke winkel biedt weer andere voordelen voor de klant.

Maar ondanks dat we het op deze eerlijke manier aanpakken krijgen we toch steeds weer de kous op onze kop elke keer weer een nieuwe spelregel en elke keer weer nieuwe eis.Het komt bijna neer op webshopje pesten oftewel wegpesten.
Wij bestaan als bedrijf 16 jaar en hebben nu een jaar een webshop we leveren de desbetreffende produkten nu ook al een jaar en nu opeens is het weer een punt van discussie en is er sprake van na een jaar gewone levering van een bepaald pakket dat we dat niet meer mogen leveren.

Heeft een webshop dan geen enkel recht!!!!
Is hier dan echt helemaal niets aan te doen.
Wie het weet mag het zeggen.

Gesloten