LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klachten over Peugeot

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: Klachten over Peugeot

Ongelezen bericht door Gast »

Dat er nog een aantal oude peugeot's rondrijden vind ik niet zo belangrijk. Peugeot-o-fielen zijn er nu eenmaal.

Het gaat echter om nu! Kwaliteit ontbreekt, veel kinderziektes, een slechte dealerorganisatie (Nefkens scoort zeer slecht, ook bij interne Peugeot onderzoeken) en een importeur die zich onttrekt als het gaat om het nakomen van afspraken (= garantieverlening bij storingen en gebreken).

Peugeottist

Ongelezen bericht door Peugeottist »

:evil: Die oude Peugeots zijn goed, maar de nieuwe ook. Bovendien heb ik prima ervaringen met mijn dealer. Over Nefkens kan ik niet oordelen, maar ik ken diverse mensen die daar uitstekend behandeld zijn.

Toen ik net buiten de lakgarantie (5 jaar) een probleempje had met een roestplekje aan m'n Peugeot 406 uit '98 is dat door Visscher Vianen (nu Culemborg) uitstekend geregeld met Peugeot Nederland. Het heeft me geen cent gekost. Uiterst goede service, terwijl ze het niet verplicht waren en ik van tevoren had aangegeven dat ik bereid was de reparatie- en spuitkosten zelf te betalen omdat de periode van lakgarantie al een paar maanden over was. :D :D Er werd me zelfs een leenwagen aangeboden, maar die heb ik zoals gewoonlijk afgeslagen, ik heb zelf 6 auto's tot m'n beschikking en rijd liever in m'n eigen auto. :roll:

Het is maar net hoe je je voelt bij een dealer. De één heeft het goede gevoel bij dealer A, de ander bij dealer B van hetzelfde merk. En de dealer die de één goed vindt, vindt de ander waardeloos. Het moet 'klikken'. Zoek 's een andere Peugeotdealer op in de regio en kijk hoe het contact daarmee is. Maar om een heel merk tot Kop van Jut te maken omdat één dealer 'slecht' zou zijn, dát gaat er bij mij niet in. :evil: In 20 jaar Peugeot rijden met allerlei verschillende types (dagelijks 504, 205, 309. 405 en 406) heb ik nooit een slechte ervaring met het merk gehad en met m'n voorlaatste auto (een 1991 405) zelfs 325.000 km op LPG gedraaid zonder ernstige problemen. :D

Gast

Dat er nog een aantal oude peugeot's rondrijden vind ik niet zo belangrijk. Peugeot-o-fielen zijn er nu eenmaal.

Het gaat echter om nu! Kwaliteit ontbreekt, veel kinderziektes, een slechte dealerorganisatie (Nefkens scoort zeer slecht, ook bij interne Peugeot onderzoeken) en een importeur die zich onttrekt als het gaat om het nakomen van afspraken (= garantieverlening bij storingen en gebreken).

309gti16

Ongelezen bericht door 309gti16 »

ik ben fanatiek peugeot rijder, en ik moet eerlijk zeggen dat ikook wel eens vind dat peugeot wat meer naar de klant toe moet denken, maar dat is met alle automerken het geval, als ze super goed gaan verkopen.
de auto's zijn niet verkeerd maar de mensen die er aan werken juist wel.
te lui, te duur en niet altijd weten wat het probleem is, en welkom met een auto van 14 jaar ben je meestal niet.
desalniettemin zal ik waarschijnlijk altijd het leeuwenmerk blijven rijden en al zeker geen schijtbak uit duisterland waar een ster op de kap staat, of een vw teken of 4 ringetjes ofzo\
laat de leeuw brullen of zoals ik altijd zeg "liever een ster op de vooruit dan 1tje op de motorkap

Gast

Peugeottist schreef:Toen ik net buiten de lakgarantie (5 jaar) een probleempje had met een roestplekje aan m'n Peugeot 406 uit '98 is dat door Visscher Vianen (nu Culemborg) uitstekend geregeld met Peugeot Nederland.
Roest is geen lakgarantie, maar plaatwerkgarantie!
En die is meestal langer dan 5 jaar.
Maar ja jij bent tevreden en dat is het belangrijkste.

PeugeNO

Ongelezen bericht door PeugeNO »

peugdani schreef (en PeugeNO reageert)

ik ben sinds kind helemaal gek van Peugeot en ik wil het volgende zeggen:

Peugofiel, Peugomaan of Peugeopaat?

ten eerste:
er is geen enkel bedrijf waar geen klachten over binnenkomen

Dat zou wel heel triest zijn, geen enkel bedrijf zonder klachten, geloof je in de doemaarwatjes?

ten tweede:
auto's zijn en blijven mensenwerk en mensen maken fouten, u toch ook?

Draai het even om zeg! Zonder fouten werken is de uitzondering op de regel?

ten derde:
elke dealer is een bedrijf op zich waar weer andere mensen werken, dus verschillende bedrijfsvisies b.v. de ene dealer zet klantgerichtheid en service op de eerste plek terwijl de andere dealer meer prioriteit geeft aan zoveel mogelijk verkopen.

Dat rijmt dan niet met de prioriteit van ALLE klanten: een goed/mooi
product voor een goede prijs en een goede klantbenadering ook na de koop.

ten vierde:
als u graag een klantvriendelijke en zeer goede service verlenende Peugeot dealer wilt dan moet u eens langs gaan bij van der Mispel in Driebergen.

Aandelen?

ten vijfde:
Ik heb nog nooit slechte ervaringen gehad met een Nefkens dealer, ik ben bij Nefkens in Amersfoort en Zeist geweest en allebei gaven een uitstekende service, nog nooit problemen met ze gehad. Misschien komen ze daar wat killer over dan bij mijn eigen dealer maar Nefkens is nou eenmaal een groot bedrijf. Als u bij Ikea langsgaat dan wordt u toch ook niet meteen in de watten gelegd? Ik heb meer problemen met hun meubels gehad in 3 maanden tijd dan dat ik ooit voor problemen aan mn Peugeot heb gehad!

Als je fouten gewoon vindt dan zul je inderdaad sneller tevreden zijn. Een vergelijking met Ikea slaat nergens op. De Benno kost nou eenmaal geen € 25000.

ten zesde:
ga zelf maar eens een auto bouwen!

Lariekoek, ga jij zelf maar meubels timmeren.

groeten van een zeer tevreden Peugeot 406-rijder!

Slaap lekker verder.....

Gast

Dat de dealerorganisatie en de kwaliteit van het produkt Peugeot zeer slecht is lijkt me wel duidelijk. Ik hoor heel veel klachten in mijn familie- vrienden- en kennissenkring en lees zeer veel slechte zaken op diverse autosites. Op Autoweek is de uitslag van de tevredenheidstrofee zojuist vrijgegeven. Dit is onderverdeeld in tevredenheid per merk en per dealerorganisatie. Hieronder de 2 lijstjes:

Dealerorganisatie
1. Lexus
2. Daihatsu
3. Toyota
4. Skoda
5. Honda
6. Jaguar, Mazda
8. Subaru
….
31. Lancia
32. Volkswagen
33. Renault
34. Peugeot
35. Jeep

Merk (Product)
1. Lexus
2. Subaru
3. Toyota
4. Honda
5. Skoda
6. Mini
7. BMW
8. Volvo
……
30. Volkswagen
31. Opel
32. Peugeot
33. Renault
34. Daewoo
35. Jeep

Ook het merk Renault valt hierbij negatief op. Zegt genoeg toch?

Gast

En Peugeot Nederland slaapt rustig verder.....

Hallo Utrecht!! Wakker worden, wij willen gewoon service. Hebben we recht op, is voor betaald.

Jullie geven garantie! Doe het dan ook.

Wij willen jullie smoezen niet meer horen:
U bent de enige
Het hoort zo
Is een producteigenschap
Wij zijn afhankelijk van de fabriek
U heeft gewoon pech

Het wordt tijd dat de ontevreden Peugeot rijders in opstand komen en hun rechten gaan opeisen!

Peugeot Nederland en zijn dealer's (Nefkens voorop) laten hun klagende klachten gewoon barsten.

Gast

kijk voor een prima relaas over de service van Peugeot eens op:

http://www.teleconnect.nl/peugeot/p607.htm

Emiel

Ongelezen bericht door Emiel »

Beste mensen

Wat een gezeur op dit forum zeg, ik rijd al meer dan 12 jaar in Peugeot en heb geen klachten over mijn Dealer of auto als ik jullie zo beluister is dit onmogelijk?

Na 3 x een 306 diesel nu een 307 SW HDI en ben hier zeer tevreden over.(inmiddels meer dan 120.000 km zonder problemen)

P.S. je kan een importeur toch niet verantwoordelijk houden voor de kwaliteit van het personeel van een zelfstandig Ondernemer / Dealer?

RayJ

Ongelezen bericht door RayJ »

Alle klaagzang ten spijt wil ik ook wel mijn positieve ervaring met jullie delen! Onze 206 Roland Garos 1.6 Aut (bj 02-2001) kreeg problemen met z'n Aut. versnellingsbak. gevolg dat lampjes gaan knipperen en je nog maar in 1 versnelling kunt blijven rijden. Dealer DAVO (DENHAAG Brinckhorst) heeft de klacht na een week van diagnose en testen eindelijk gevonden. Zij hebben eerlijk toegegeven dat soms problemen door trial en error duidelijk moeten worden en dit kost nu eenmaal tijd. Euvel bleek 2 niet goed werkende stelkleppen en een kapotte Centrale Regel Eenheid totale kosten € 2300,- :twisted: incl. arbeidsloon! Onze 206 had maar 15.000 km gelopen. DAVO heeft verolgens gratis een vervangende auto gegeven en de auto netjes gerepareerd uiteindelijk bij het afrekenen vertelde de dame van de receptie dat ivm coulance DAVO en Peugeot NEd. hebben besloten om mij maar € 189,- in rekening te brengen.

Ongevraagd en toch zoveel service! Ik denk dat veel te maken heeft hoe een klant zich opstelt (fatsoen!!) en ook begrip toont dat een monteur niet alles uit een computer kan aflezen! :D

Yukkie

Ongelezen bericht door Yukkie »

Nou gelukkig is mijn 206CC alleen nog maar terug geweest voor een los onderdeeltje in de deur, lekkage van het dak, binnenverlichting die niet meewerkt én zojuist heeft de linker knipperlichtschakelaar het begeven.
Toch niet slecht voor een auto van slechts 2 jaar :roll: .
Voor dit soort tegenslagen hebben we gelukkig ook nog een Mazda 626 , al 60.000km zonder ook maar één probleem :lol:

Yukkie

Gast

Jammer dat je die Peugeot dan toch nog aan houdt. Laat je die Fransen toch weer verdienen aan non-kwaliteit :-(

Yukkie

Ongelezen bericht door Yukkie »

Het bovengenoemde knipperlicht is inmiddels gerepareerd .....en wat
denk je ??? nou ??? " Dit valt nog onder de garantie meneer " JAAA!!!
Ze zeiden "meneer" tegen me !! Kosten € 0,- + gratis koffie toe.
Zo kan het dus ook.

Een tevreden Yukkie

Trommelmuis

Ongelezen bericht door Trommelmuis »

Wat een hoop negatieve onzin. Ik rij al een paar jaar een 206 en ben gewoon heel tevreden!!

Gast

Dat u tevreden rijdt wil toch niet zeggen dat het ontevreden zijn van andere kopers onzin is?

Peugeot scoort in alle onderzoeken naar betrouwbaarheid laag. Tevens is de waardering voor de aftersales service zeer laag.

de maat is vol

Ongelezen bericht door de maat is vol »

Hello,

Wil ff melden dat ik me helemaal niet lekkerder voel in een Peugeot!!!!

Vanaf de dag dat ik mijn nieuwe 206 cc ging halen is het al mis met het dak en verschillende andere dingen. Na diverse gesprekken en tegen beter weten in gisteren maar een brief geschreven naar Peugeot Nederland. Ben benieuwd hoe ze gaan reageren. Als ze me niet tegemoetkomen blijf ik brieven schrijven en ga ik op zoek naar medeslachtoffers. Autorijden is allang niet meer mijn hobby, dus ik heb hier nu genoeg tijd voor over. De auto deugt van geen kanten en de opmerkingen die je krijgt van de medewerkers door de hele organisatie heen getuigen niet van een klantvriendelijke organisatie.

Enne, voor de mensen die wel heel tevreden zijn over hun Peugeot.....zorg dat je er vanaf komt, voordat je ook problemen krijgt!!!!! Nu krijg je er misschien nog een leuk bedrag voor terug. Je bent gewaarschuwd!!!!

Wanzl

Ongelezen bericht door Wanzl »

Ik rij vier jaar Peugeot, de auto bevalt me prima. Ook de service is oke. Ik laat mijn auto onderhouden door twee verschillende dealers en ik heb tot nu toe nog geen problemen gehad met de service.

Loesje

Ongelezen bericht door Loesje »

Met veel plezier rijd ik in mijn 205 rond. Ze heeft nu de leeftijd gekregen dat bepaalde onderdelen moeten worden vervangen door slijtage, maar dat hoort erbij.

Sinds dit jaar breng ik mijn auto naar Nefkens Den Bosch en ik ben nog nooit zoveel in de garage geweest als daar. Een paar voorvallen: Verzoek was om mijn auto een grote beurt te geven ivm reis naar het buitenland. Wordt er nog geeneens opgemerkt dat in de brandstofslang een lek zit en dat de radiateur kapot is!! Na de grote beurt kon ik dus NOG een keer terug. Met de opmerking hierover wordt helemaal niets gedaan.
Tijdens de grote beurt wordt er gemeld dat er een gaatje in de uitlaat zit. Doorgegeven dat ik de auto wel hiervoor een andere keer breng. Dus ik breng de auto later met verzoek om de uitlaat te laten maken/ vervangen. Wordt ik opgebeld: Mevrouw, wat is er met de uitlaat aan de hand? We kunnen niets vinden. Eeehh.... jullie hadden gecontstateerd dat er een gaatje in de uitlaat zit????
Daarbij komt het nog een keer dat als ik, als vrouw zijnde, niet wordt aangesproken, ook als ik het probleem uitleg. Men praat tegen mijn vriend, alsof ik achterlijk ben!!! (ik heb nota bene 3 jaar bij een garage gewerkt) :x :x Ken meer vrouwen die bij Nefkens komen met dit probleem.
Laatst heeft de peus een kleine beurt gehad, schijnt dat er weer wat mis is met de uitlaat. (had Nefkens toch net gerepareerd???) Sindsdien houdt m'n auto in en wil soms niet harder als 100 km/h!!! paar weken later verlies ik mijn dynamoriem. Weer terug. Dynamoriem zit er weer op. Mbt het inhouden kan niets gevonden worden. Heel vreemd. Laat maar zitten, laat er wel een vriend naar kijken. Ga de auto ophalen, maakt mijn gaspedaal een berg herrie!!! Onvoorstelbaar. Wat ze daar nu weer mee hebben gedaan??!!?!?!
Kortom: Over peugeot ben ik zeer te vreden, maar mijn 205 zet geen wiel meer binnen bij Nefkens.

Grt Loesje

Gast

Het blijft een drama bij Peugeot. Wat een organisatie maarja, zolang men Peugeot's blijft kopen......

Kijk ook op

http://www.clubs.nl/community/default.asp?clubid=74188

Gesloten