LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eerste ster reparatie

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Lydia V
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 apr 2011 15:57

Re: Eerste ster reparatie

Ongelezen bericht door Lydia V »

Ook ik werd vandaag verrast met een brief voor een incasso van Atlantic. Na het lezen van dit forum leg ik hem maar gewoon opzij. Na de Pasen zal ik vragen of mijn verzekering toevallig betaald heeft. Zo ja, dan doe ik aangifte bij de politie van Flevoland.
Zeer opvallend is trouwens dat op de rekening geen kenteken vermeld wordt en onderaan staat dat ik bij correspondentie altijd mijn kenteken moet vermelden.

RICHY1
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2011 09:49

Re: Eerste ster reparatie

Ongelezen bericht door RICHY1 »

Ja ik ben geholpen in grootebroek, en heb na de 3de brief 49,95 betaald,
en wil deze snel terug des betreffende persoon heb ik 2x aan de telefoon gehad en houd zich goed van de domme!

Hij is ook vastgoedbeschermer DJ te urk!

schoondochter
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 apr 2011 22:07

Re: Eerste ster reparatie

Ongelezen bericht door schoondochter »

Mijn schoonmoeder heeft vandaag ook een brief gekregen van Atlantic Fix en Atlantic incasso. Of ze maar €49,95 wil betalen. Wij weten alleen niet wanneer en of die reparatie uberhaupt heeft plaatsgevonden. Maar er staat wel een handtekening op. Het moet minimaal 2 jaar geleden zijn, maar ook hier staat geen datum op de factuur en de plaatsnaam klopt niet etc. Dus ik ga morgen ook maar naar de politie om aangifte te doen van poging tot oplichting. Dit soort lui moeten gepakt worden.
Als je bij de kamer van koophandel atlantic fix gaat zoeken, kom je inderdaad bij Vastgoed Beschermer DJ.

schoondochter
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 apr 2011 22:07

Re: Eerste ster reparatie

Ongelezen bericht door schoondochter »

Ik heb nog even op internet gezocht naar verjaringstermijnen. Op www.jurofoon.nl stond het volgende: Verjaring bij consumentenkoop: 2 jaar
Is er sprake van een consumentenkoop, dat wil zeggen een overeenkomst waarbij de koper een particulier is en de verkoper handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf, geldt er zelfs een verjaringstermijn van twee jaren. Na twee jaar kan de verkoper dan ook geen betaling meer afdwingen.

En deze:Verjaring bij contractuele vorderingen: 5 jaar
Naast de algemene verjaringstermijn heeft de wet voor een aantal rechtsvorderingen de verjaringstermijn ingekort naar vijf jaar. Een vordering die uit een overeenkomst voortvloeit (een geldvordering of een huurvordering) verjaart na vijf jaar. Vijf jaar nadat de vordering opeisbaar is geworden, kan betaling dus niet meer worden afgedwongen.

Nu weet ik even niet onder welke de beruchte brief valt.

schoondochter
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 apr 2011 22:07

Re: Eerste ster reparatie

Ongelezen bericht door schoondochter »

Ik heb getracht aangifte te doen bij de politie, telefonisch omdat mijn schoonmoeder 80 km verder woont. Maar ik hoefde geen aangifte te doen, want het was bekend. De politie zei dat ik een mailtje moest sturen naar het incassobureau met de mededeling dat de rekening betaald is door de verzekering en dat de politie op de hoogte is.
Wel vreemd hoor.

marconline
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mei 2011 09:42

Re: Eerste ster reparatie

Ongelezen bericht door marconline »

Ook ik kreeg gister een brief van Atlantic incasso,s,
Ik moet ook 49.50 euro betalen.Ik heb nog nooit meegemaakt dat je korting krijg bij een incasso, dan kan je eigenlijk wel zien dat dit niet klopt
Bij mij was een beetje het zelfde verhaal als wat ik hier op het forum leest.
IK werd geholpen in Balk doe het bedrijf Atlantic Fix ( van de heer Bos de zelfde man is ook eigenaar van Atlantici incasso ). Daar deed iemand zich voor als dat hij van veilig verkeer Nederland was en of hij mijn voorruit mocht inspecteren.
Daar bleek 3 sterretjes in te zitten. Ik kon dat tijdens het boodschappen laten repareren, wat ik ook heb laten doen. Toen ik terug kwam zag ik dat er een grote scheur in me raam zat en de gerepareerde sterretjes zagen er niet uit. Ik heb de man er op aangesproken, die zij dat hij de rekening teniet zou doen en de raam de week er op vervangen zou worden. Ik kreeg een vaag kaartje van hem waar ik hem kon bellen voor een afspraak.
Maar kreeg geen gehoor van hem, want hij zou immers ook contact met mij op nemen. Zo doende heb ik mij raam moeten laten vervangen door Autotaalglas wat me 85 euro eigenbijdrage kosten. Ik heb nooit meer wat van het bedrijf gehoord tot gister dat ik de brief kreeg. Ik hoop dat radar hier wat aan gaat doen .
gr Marco te Alkmaar

Jaapdeg
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 jul 2010 17:52

Re: Eerste ster reparatie

Ongelezen bericht door Jaapdeg »

Beste Marco,
Je kunt zelf ook wat doen: doe aangifte en betaal niet. Dat heb ik destijds ook gedaan.

deni26
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2011 19:21

Re: Eerste ster reparatie

Ongelezen bericht door deni26 »

Vandaag ook een brief van Atlantic Fix ontvangen. Ik heb mijn verzekering gebeld en het is allang betaald vanaf 2009 via mijn verzekering. Ik begrijp niet waarom dit soort figuren worden iet opgepakt. Het is raar want de telefoonnummer wat op de formulier staat is niet meer bereikbaar. Het wordt tijd dat dit persoon wordt opgepakt. :twisted: :twisted:

Jaran
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jun 2011 22:27

Re: Eerste ster reparatie

Ongelezen bericht door Jaran »

Voor alle gedupeerden hierbij gegevens die ik heb gevonden van Atlantic Fix en eventuele andere namen waaronder deze oplichters opereren.

Gerrit Bos - Mobiel:
0651429376

Gerrit Bos -Thuis
0527684250

Gerrit Bos - Werk
0527292081

Op deze 3 nummers heb ik succes gehad.

Bezoekadres:
Burg. J Schipperskade: 8
8321EH
Urk

Ger1955
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jun 2011 04:32

Re: Eerste ster reparatie

Ongelezen bericht door Ger1955 »

Dit is dan een ander bedrijf STARFIX uit eindhoven .
Een vriendin van mijn vrouw leent ff de auto van mijn vrouw en gaat inkopen doen .
Ze word benaderd door een persoon van starfix dat er een ster in de ruit zit .
Deze vraagt of er een groen kaart in de auto ligt en inderdaad die ligt er altijd in en de auto is All Risk verz.
Ze denkt mijn vrouw een plezier te kunnen doen en trapt er in.
Te eerste ruit WAS onbeschadigd zat ook geen ster in Auto is 2 jaar oud
Nu heeft deze persoon mijn ruit zo beschadigd dat hij niet meer te repareren is Ruitenwisser trekt een streep door het gezichtsveld en er ontstaat al een scheur bij de zeer slecht uitgevoerde reparatie die helemaal niet nodig was omdat er geen enkele beschadiging was.
Resultaat de auto is de volgende dag voorzien van een nieuwe ruit ,en die hebben wij bij ons in het bedrijf vervangen (ben al 30 jaar eigenaar van een Autobedrijf )
Dus mensen let op met STARFIX uit einhoven.

Bart84
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jul 2011 23:00

Re: Eerste ster reparatie

Ongelezen bericht door Bart84 »

Hoi allemaal,

Ik heb gisteren bij de Aldi in Lommel (Belgie, net over de grens) ook een 'gratis' sterreparatie gehad van STARFIX. Ik was nog niet uitgestapt of er kwam al een jongere gast naar mij toe. Hij begon meteen over sterren en zei dat ze gratis reparaties uitvoeren.

Ik heb een oudere auto, de voorruit had redelijk wat vliegjes e.d. dus het was niet zo goed te zien of er sterren op zaten. Wel heb ik al lang een scheur in de hoek van mijn ruit, maar aangezien deze terug naar de hoek was gescheurd is dit geen probleem. Midden op de ruit zag hij een kleine nieuwe ster maar daar lig ik dus niet wakker van. Na kort de voorruit te bekijken stelde hij voor die nieuwe ster gratis te repareren en vroeg hij naar de groene kaart. Ik herhaalde dat ik eigenlijk niet geinteresseerd was gezien de staat van de ruit, maar hij stond erop mij te overtuigen (geen probleem, ik repareer hem gratis voor u, u gaat even winkelen en als u terug komt is uw ruit gerepareerd!) Daarop ging ik maar accoord en liet ik de groene kaart zien. Vervolgens vertelde hij de naam van mijn verzekering (Vivium) met vragende toon aan een andere medewerker/-oplichter, die daarop een positive reactie gaf. Toen nam hij de groene kaart mee om mijn gegevens alvast te noteren (voor de verzekering etc).

Toen ik terug kwam was de ster gerepareerd (substantie ingespoten, folielaagje krastte hij er met nagel vanaf). Daarna kreeg ik de kaart terug en vroeg hij nog even te tekenen dat ik akkoord ben dat daadwerkelijk een reparatie is uitgevoerd i.v.m. verzekering.

Toen ik het thuis vertelde keek mijn vader al vreemd op, hij zei dat we niet voor glas verzekerd zijn (verzekerd in belgie). Vandaar dat ik vandaag dus de naam eens een keer gegoogled heb. Zelf vond ik het wel wat vreemd dat een Nederlands bedrijf dit in Belgie doet (ze spraken nederlands en ook de bestelwagen naast de tent had Nederlandse kentekens) maar goed dat is op zich best mogelijk.

Nu dus een paar maanden wachten of er een rekening komt. Vind het wel ongelofelijk dat dergelijke personen / B.V. jarenlang ongestraft door kunnen gaan met deze praktijken.

Bereke
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 aug 2011 17:35

Re: Eerste ster reparatie

Ongelezen bericht door Bereke »

Ook ik werd op 4 juli op de parking van Colruyt Mol benaderd door een jongeman met de vraag bij welke verzekeringsmaatschappij ik was aangesloten . Daarop antwoordde de man dat ik dan recht had op een gratis autoruitherstelling . Daar ik volgens mij geen schade had zei ik dat ik niet geïnteresseerd was . De man drong echter aan om zelf eens te kontroleren en vond een putje (geen ster) ter grootte van een klein speldenkopje . Hij herhaalde dat het gratis zou hersteld worden als hij mijn verzekeringspapier mocht zien . Daarop heb hem laten begaan . Na mijn boodschappen was het putje inderdaad gedicht maar vroeg hij mij een fomulier te ondertekenen . Bij nadere kontrole bleek er echter te staan dat ik zelf de kosten diende te betalen als de verzekering dit niet deed . Ik heb dan ook gezegd dat dit helemaal de afspraak niet was en heb dan ook geweigerd te tekenen omdat ik geen glasdekking heb bij mijn verzekering ! De man zei dat ze zich vergist hadden en dat ik dan toch mooi een gratis herstelling had . NIET DUS !!! Enkele weken later kreeg ik alsnog een faktuur toegestuurd via mijn verzekering . De heren van STARFIX hadden echter de fout gemaakt om van mijn verzekeringspapier de naam en het adres van mijn verzekeringsagent over te nemen i.p.v. mijn gegevens . De faktuur was ook ondertekend met de naam van mijn agent ! Ik had na mijn inkopen mijn agent al op de hoogte gesteld omdat ik het zaakje niet meer vertrouwde en de man was dus helemaal niet blij toen ik het zogenaamd door hem ondertekende faktuur toonde . Mijn agent heeft dan ook een schriftelijke verklaring van schriftvervalsing opgesteld om een PV te laten opstellen bij de politie ! Voor die kleine herstelling durft STARFIX 98€ aanrekenen ! Over oplichting gesproken !!! Het komt erop neer dat STARFIX zoveel mogelijk herstellingen probeert uit te voeren bij mensen die dit helemaal niet van plan waren en gaan hierbij schriftvervalsing niet uit de weg . Het is dankzij zulke oplichters dat wij met z'n allen hogere verzekeringspremies betalen ! Waar zitten de juristen van deze verzekeringen en de eigenaars van de supermarkten die deze bedriegers op hun parkings toelaten ?
Ik heb op de website allebedrijvenin.nl dezelfde review geschreven over de firma STARFIX doch deze is hooguit een uurtje blijven staan en dan verwijderd . Niet moeilijk dus om goede punten te halen .

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Eerste ster reparatie

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Bump - aanvulling.
Vandaag in de Telegraaf gelezen:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1156 ... ijf__.html
Glasschadebedrijf fraudeerde voor 2 miljoen
HILVERSUM - Een glasschadebedrijf in Emmen wordt ervan verdacht de afgelopen jaren 16 verzekeringsmaatschappijen te hebben opgelicht en daar minstens 2 miljoen euro aan te hebben verdiend. Dat liet de Bovenregionale Recherche Noord- en Oost-Nederland dinsdag weten in Nieuwsuur.

Het bedrijf opereerde vanaf 2007 vooral op parkeerplaatsen bij bouwmarkten en supermarkten en sprak automobilisten aan met de vraag of ze schade aan autoruiten mochten herstellen. De medewerkers repareerden daarna schades die niet gerepareerd hoefden te worden en dienden torenhoge declaraties in bij verzekeringsmaatschappijen.

Het bedrijf werd in september door de kortgedingrechter in Assen al gedwongen om 4 ton terug te betalen aan schadeverzekeraar Univé.

De politie hield eind vorige maand vier verdachten aan. Bij invallen bij het bedrijf werd beslag gelegd op onder andere vijf woningen, drie auto's, geld en enkele goudstaven.

De vier mannen die werden aangehouden zijn leidinggevenden van het bedrijf in de leeftijd van 28 tot en met 57 jaar. Zij worden verdacht van valsheid in geschrifte, oplichting, deelname aan een criminele organisatie en/of witwassen

Fredjo
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mar 2012 09:23

Re: Eerste ster reparatie

Ongelezen bericht door Fredjo »

Ook ik heb mij laten vangen op de parking van de jumbo in maastricht. Ik ga er dus ook van uit dat er een rekening in mijn bus gaat vallen.
Ik ga straks nog naar mijn verzekeringsfirma, horen wat zij zeggen.

Weet iemand misschien wat ik kan doen of waar ik terecht voor verdere stappen.
Is er iemand die deze rekeningen ontbetaald heeft gelaten en wat zijn uiteindelijk de resultaten geworden van deze afzetterij.

Jaapdeg
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 jul 2010 17:52

Re: Eerste ster reparatie

Ongelezen bericht door Jaapdeg »

Ik heb destijds (meer dan een jaar geleden) niet betaald, zaak gemeld bij de verzekeringsmaatschappij en aangifte bij de politie gedaan. Nooit meer iets van gehoord, behalve van de verzekeringsmaatschappij, die de rekening al betaald had.

Fredjo
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mar 2012 09:23

Re: Eerste ster reparatie

Ongelezen bericht door Fredjo »

In uw geval is de verzekering tussengekomen, hoop dat de mijne dat ook gaat doen natuurlijk maar ik voel al nattigheid. Hoe stom kan ik zijn!
Ik heb wel hun nummerplaat genoteerd.

Ik kan dus weinig doen zolang ik geen brief in de bus heb gekregen om te betalen.
Enkel het melden aan de verzekering en politie. Is er geen andere instantie waar dit soort praktijken gemeld kunnen worden.

Jaapdeg
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 jul 2010 17:52

Re: Eerste ster reparatie

Ongelezen bericht door Jaapdeg »

Ik denk dat er geen andere instanties zijn waar u zich tot zou kunnen melden. Een bond van oplichters bestaat niet, dus blijft de politie over.
Ik zou me maar niet al te druk maken. Gewoon afwachten en vooral niet betalen. Ze hebben geen poot om op te staan, dus laat u zich niet door dreigementen bang maken, maar wendt u zich tot de politie. Meldt hun dat desnoods, want ze weten dat ze fout zitten.

Fredjo
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mar 2012 09:23

Re: Eerste ster reparatie

Ongelezen bericht door Fredjo »

Hoewel mijn verzekeraar er werk van wil maken had ik toch graag geweten hoe jullie verhaal geeindigd is.

Jaapdeg
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 jul 2010 17:52

Re: Eerste ster reparatie

Ongelezen bericht door Jaapdeg »

Het is precies zo geëindigd zoals ik al eerder beschreven hebt. Ik heb bij de politie aangifte gedaan omdat ik een nota van de "reparateur" kreeg terwijl mijn verzekeraar de "reparateur" al betaald had. De "reparateur" had de nota namelijk bij de verzekeraar ingediend, waarvoor ik overigens toestemming had gegeven.

Daarna heb ik niets meer gehoord, noch van de politie, noch van de "reparateur" en noch van de verzekeraar. Dat alles heeft zich afgespeeld in 2009, dus alweer drie jaar geleden.

Softie1986
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mei 2013 16:42

Re: Eerste ster reparatie

Ongelezen bericht door Softie1986 »

Hallo allemaal,

Ik ben vandaag aangesproken in de parkeergarage, door het bedrijf starfix. Normaal laat ik me nooit in met dit soort praktijken en zet ik zeer zeker niet zomaar mijn handtekening. Waarom vandaag wel.... De Jongens zijn zo vlot en zijn al bezig voor dat je erg in hebt.
Toen ik wegliep na getekend te hebben zat het mij direct niet lekker. Omdat er totaal geen bedrag wordt gemeld op de rekening. Mij was wel verzekerd dat het vergoed zou worden.
Uiteindelijk ben ik aangifte/melding gaan maken bij de politie om nog meer slachtoffers te voorkomen. Ik heb verteld dat ze daar bezig waren en dat mijn inziens geen zuivere koffie is....
Natuurlijk deed de politie niks! Ik kan me daar boos om maken.
Ook ik ga wachten op die beruchte rekening.

Gesloten