Er waren in het geheel traject geen administratie kosten vermeld, noch afgeboekt van me rekening.
Uiteraard heb ik ook rechtstreeks bij de hotel gekeken. Voor de periode welke ik heb gekozen (mid september 2011) zijn de prijzen voor een en dezelfde arrangement rond 360 euro. Dus ik ben kleine 100 euro goedkoper uit.
Ik zeg dan ook niet dat hiermee links en rechts enigszins gesjoemeld wordt - maar dat als je je huiswerk goed doet, dat je ook ervan kan profiteren. Het is niet een en al oplichterij naar mijn mening.
Hoe ik te werk ben gegaan is:
Stap 1: aanbieding bij vakantie veiling gevonden;
Stap 2: website van de daadwerkelijke aanbieder opgezocht (in dit geval Holiday Concept);
Stap 3: gekeken welke hotels worden geboden en voor 2 a 3 hotels totaal prijs uitgerekend (dus vakantie veiling prijs + verplichte eten in hotel);
Stap 4: prijs uit stap 3 vergeleken met de prijs rechtstreeks bij de hotel. In alle gevallen was ik goedkoper uit met de vakantie veiling (Holiday concept) voucher.
Stap 5: Mee gedaan aan de veiling met een vooraf gestelde maximum (normaal voucher bij Holiday concept kost 39,95 - mijn limiet heb ik op 20,00 euro ingesteld);
Stap 6: Veiling gewonen;
Stap 7: Contact met de gewenste hotel opgenomen, een ver in toekomst datum uitgekozen en gevraagd of op dat datum kamers nog beschikbaar waren. Duidelijk in de e-mail vermeld dat ik via Holiday Concept voucher wil verblijven.
Stap 8: Bevestiging van de hotel gekregen dat er kamers beschikbaar zijn in de door mij gekozen periode;
Stap 9: Via Holiday Concept hotel geboekt en bevestiging ontvangen.
===
Kijk, als ik wilde bijvoorbeeld voor 20 euro voucher in top 4 sterren hotel in hoog seizoen willen boeken - dan wist al van te voren dat dat weinig kans van slagen maakt. Waarom zou hotel een kamer welke ze voor 150 euro per nacht kunnen verkopen weg willen geven voor 20 euro? Slaat nergens op. Dus, ik verwachte vanaf stap 1 geen exclusiviteit in deze activiteiten. Maar wel een leuke weekendje weg, voor iets minder geld dan wat het normaal zou kosten. En dat heb ik ook gekregen.
Dus, ik snap het ophef van andere mensen hier wel. Ze willen in feite voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. En dat kan simpelweg niet.
Hoop je hiermee e.e.a. goed toegelicht te hebben over mijn denk- en werkwijze
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Mvg,
Smilie