| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] voor minderjarigen
-
keesvdmeer
Re: voor minderjarigen
Branco,
Volgens mij kun je er (gedeeltelijk) onderuit.
Zie de topic hierbovenaan.
Kees
Volgens mij kun je er (gedeeltelijk) onderuit.
Zie de topic hierbovenaan.
Kees
-
Yvonne
Waarom valt dit niet onder eegalease? Een ouder/voogd zou toch dezelfde rechten moeten kunnen behalen als een echtgenote, namelijk vernietiging?
De helft terugbetalen is onvoldoende. Dit behort helemaal teruggedraaid te worden.
Als dit bericht op waarheid berust, is dit wel hoopvol voor niet mede ondertekende partners!
De helft terugbetalen is onvoldoende. Dit behort helemaal teruggedraaid te worden.
Als dit bericht op waarheid berust, is dit wel hoopvol voor niet mede ondertekende partners!
-
Sara Etty
Beste Yvonne,
De vernietigingsmogelijkheid in verband met 1:88 BW richt zich puur op de partners die biet betrokken zijn bij het door de andere partner gesloten contract. Bij minderjarigen kom je in en ander wettelijk regiem terecht zoals hierboven uiteengezet. Dan gaat het om het bewind over het vermogen van de minderjarige door de ouder die belast is met het ouderlijk gezag of de voogd. Het zijn volstrekt verschillende regelingen met een evenzo volstrekt andere achtergrond. Vandaar dat 1:88 niet werkt in het kader van minderjarigen.
De vernietigingsmogelijkheid in verband met 1:88 BW richt zich puur op de partners die biet betrokken zijn bij het door de andere partner gesloten contract. Bij minderjarigen kom je in en ander wettelijk regiem terecht zoals hierboven uiteengezet. Dan gaat het om het bewind over het vermogen van de minderjarige door de ouder die belast is met het ouderlijk gezag of de voogd. Het zijn volstrekt verschillende regelingen met een evenzo volstrekt andere achtergrond. Vandaar dat 1:88 niet werkt in het kader van minderjarigen.
-
k.v.d.maale
ik heb ook een leasecontract afgesloten voor 5 jaar het loopt op 25 mei af. ik moet voor 22 april bericht sturen of ik wel of niet op het aanbod inga. ik weet het nog steeds niet?? moet ik die brief opsturen met ik ga niet op jullie aanbod in of moet ik niks van mij laten horen ik zit met een restschuld van 6500 euro dat geld was voor de kinderen die minderjarig waren het geld had ik opgespaard op een spaar rekening op naam van de kinderen (2 kinderen)
dat heb ik eraf gehaald om er wat van over te houden voor de kinderen .ik heb met geen mogelijkheid gedacht dat ik er een schuld van over zou houden in het ergste geval was ik de inleg kwijt die ik toen ineen keer had betaald.
mijn kinderen hebben niks getekend ik zelf wel mijn vrouw niet.weet iemand of ik daar wat mee kan doen.ik heb mij al aangemeld bij legiaverlies maar daar hoor je ook niks van
dus ik heb geld van de spaarrekening van de kinderen die ik heb gebruikt voor deze leaseproduct (maximaal rendement effect) kan iemand mij helpen.
dat heb ik eraf gehaald om er wat van over te houden voor de kinderen .ik heb met geen mogelijkheid gedacht dat ik er een schuld van over zou houden in het ergste geval was ik de inleg kwijt die ik toen ineen keer had betaald.
mijn kinderen hebben niks getekend ik zelf wel mijn vrouw niet.weet iemand of ik daar wat mee kan doen.ik heb mij al aangemeld bij legiaverlies maar daar hoor je ook niks van
dus ik heb geld van de spaarrekening van de kinderen die ik heb gebruikt voor deze leaseproduct (maximaal rendement effect) kan iemand mij helpen.
-
triest
Heb gisteren brief van dexia gehad dat ze mijn brief hebben ontvangen, maar het kan nog wel even duren voor ik antwoord hierop krijg, omdat ze wegens een verhuizing het nogal erg druk hebben gehad en zodoende werk is blijven liggen. Hou jullie verder op de hoogte.
Groet triest.
Groet triest.
-
keesvdmeer
Ik heb het idee dat ze de boot afhouden. Je hoort hier bijna iedereen dat dexia het te druk heeft. Het zou me niet verbazen als ze binnenkort "failliet" gaan.
-
yvonne cor
Hallo Kees en triest, ik heb mijn brief inmiddels ook al opgestuurd en een brief terug ontvangen dat het nog wel even kon duren. Het contract staat op naam van mijn 14 jarige dochter. Ik heb wel medegetekend. En hoop op goed
nieuws net zoals bij Kees. Mijn vraag is kunnen ze bij de
1 wel uitbetalen en de ander niet nee toch?? Als ze het afkeuren kan ik toch altijd zeggen bij meneer XX hebben
jullie ook de helft terug betaald zonder met de restschuld over te blijven zitten. Ben dus erg benieuwd hoe Dexia op
mijn brief en de brief van triest reageren gaat.
Laten we hopen triest dat het gunstig uitpakt voor ons en
natuurlijk voor al diegene met minderjarige contracten,
nee tuurlijk niet het moet voor iedereen goed uitpakken.
succes allen
groetjes yvonne cor
nieuws net zoals bij Kees. Mijn vraag is kunnen ze bij de
1 wel uitbetalen en de ander niet nee toch?? Als ze het afkeuren kan ik toch altijd zeggen bij meneer XX hebben
jullie ook de helft terug betaald zonder met de restschuld over te blijven zitten. Ben dus erg benieuwd hoe Dexia op
mijn brief en de brief van triest reageren gaat.
Laten we hopen triest dat het gunstig uitpakt voor ons en
natuurlijk voor al diegene met minderjarige contracten,
nee tuurlijk niet het moet voor iedereen goed uitpakken.
succes allen
groetjes yvonne cor
-
triest
Heb brief terug ontvangen, krijg niets terug en alles blijft zoals het was, omdat ik ook medeondertekend heb.
Kan nog klacht indienen bij DSI, maar weet niet of dat zin heeft, dit moet dan wel binnen 3 maanden, wat is wijsheid.
groet triest.
Kan nog klacht indienen bij DSI, maar weet niet of dat zin heeft, dit moet dan wel binnen 3 maanden, wat is wijsheid.
groet triest.
-
keesvdmeer
Als ik mensen valse hoop heb gegeven spijt me dat vreselijk.Maar ze meten met twee maten en in dit geval zou ik persoonlijk toch nog een brief schrijven en met de rechter dreigen. Ze zitten gewoon fout, punt uit!
-
Cathy
Ik heb de brief overgenomen en ook naar dexia gestuurd maar kreeg een brief terug dat er geen toestemming van de rechter nodig is, en dat ze overigens wel begrijpen dat ik teleurgesteld ben in de resultaten.
-
Cees jr
Ik was 17 jaar bij het tekenen van de winstverdriedubbelaar en mijn moeder heeft medeondertekend.
Is dit dan een geldig contract of moest ik toestemming van een kantonrechter gehad hebben.??
En ook ik stuur het tweede aanbod niet op!!
Is dit dan een geldig contract of moest ik toestemming van een kantonrechter gehad hebben.??
En ook ik stuur het tweede aanbod niet op!!
-
yvonne
Hoi Kees,
Ook ik heb een brief gestuurd, maar helaas ze wijzen het af,
en begrijpen dat ik teleurgesteld was. Nou ik heb me echt moeten inhouden om niet de telefoon te pakken. Maar goed we
blijven hopen op goede afloop. Ik heb vernomen dat de beurs weer een beetje herstellende is dus blijf vertrouwen houden.
Helaas voor diegene waarvan het contract al afgelopen is, maar ik blijf voor jullie duimen dat de rechtzaak gewonnen wordt door jullie. Allen alle sterkte groetjes yvonne
Ook ik heb een brief gestuurd, maar helaas ze wijzen het af,
en begrijpen dat ik teleurgesteld was. Nou ik heb me echt moeten inhouden om niet de telefoon te pakken. Maar goed we
blijven hopen op goede afloop. Ik heb vernomen dat de beurs weer een beetje herstellende is dus blijf vertrouwen houden.
Helaas voor diegene waarvan het contract al afgelopen is, maar ik blijf voor jullie duimen dat de rechtzaak gewonnen wordt door jullie. Allen alle sterkte groetjes yvonne
-
pauline Mulder
Beste Kees,
Ik hoop dat jij dit leest. Op 2 april jl heb jij een berichtje met een voorbeeldbrief geplaatst over minderjarigen. Jij had vervolgens de helft van de inlegtermijnen teruggekregen. Ik heb vervolgens precies hetzelfde gedaan en krijg het bericht dat ze ervan overtuigd zijn dat de overeenkomst rechtsgeldig is afgesloten. Er is dus sprake van willekeur! Alleen kan ik dit pas aantonen indien ik dat kan aantonen. Kun je contact met mij opnemen?
Alvast heel erg bedankt!
Pauline
- telefoonnummer verwijderd; in bezit van redactie -
Ik hoop dat jij dit leest. Op 2 april jl heb jij een berichtje met een voorbeeldbrief geplaatst over minderjarigen. Jij had vervolgens de helft van de inlegtermijnen teruggekregen. Ik heb vervolgens precies hetzelfde gedaan en krijg het bericht dat ze ervan overtuigd zijn dat de overeenkomst rechtsgeldig is afgesloten. Er is dus sprake van willekeur! Alleen kan ik dit pas aantonen indien ik dat kan aantonen. Kun je contact met mij opnemen?
Alvast heel erg bedankt!
Pauline
- telefoonnummer verwijderd; in bezit van redactie -
-
PLUKKER
Redactie, ik zou persoonlijk het telefoonnummer van Pauline verwijderen.
PLUKKER - denkt met je mee
PLUKKER - denkt met je mee