LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP
-
Re: Corendon (dreigt met gerechtelijke procedure) HELP
nou ja als hij aan kan tonen dat hij het niet heeft gedaan ,waar het op lijkt.
dan ...betalen hun dus,..daar doelde ik op...
maar ja je moet wel met hele goede argumenten komen....
zoek alle bewijzen bijelkaar...
dan ...betalen hun dus,..daar doelde ik op...
maar ja je moet wel met hele goede argumenten komen....
zoek alle bewijzen bijelkaar...
Nee, ze hebben geen bewijs gestuurd. Dit is naar't schijnt 'onmogelijk' omwille van de werking van hun systeem.. Zever in pakjes natuurlijk..
Ze hebben enkel mijn naam, adres, email adres en telefoonnummer. Geen geboortedatum.
De reis ging zogezegd door eind oktober, eerste week van november.
Ik denk dat het hier dan herfstvakantie was.
Maar ik zou nooit een reis hebben geboekt voor dan en daar, want..
De familie van mijn vriend heeft een huisje in Griekenland en wij wilden in september daar naartoe gaan, maar konden niet omdat hij teveel herexamens had. :p
Waar kan ik een juridisch loket vinden?
Ze hebben enkel mijn naam, adres, email adres en telefoonnummer. Geen geboortedatum.
De reis ging zogezegd door eind oktober, eerste week van november.
Ik denk dat het hier dan herfstvakantie was.
Maar ik zou nooit een reis hebben geboekt voor dan en daar, want..
De familie van mijn vriend heeft een huisje in Griekenland en wij wilden in september daar naartoe gaan, maar konden niet omdat hij teveel herexamens had. :p
Waar kan ik een juridisch loket vinden?
Wat een onzin dat dit onmogelijk is omwille van hun systeem. Ja lekker makkelijk, geef het systeem maar weer de schuld . Dat zit het systeem verkeerd in elkaar. De grootste computerfout zit tussen het toetsenbord en de bureaustoel
Trouwens, ze zullen dit in een mogelijke rechtszaak toch ook moeten overleggen? De rechter zal niet akkoord gaan met dat kunnen we niet bewijzen omwille van ons systeem. Zij eisen dus zij moeten bewijzen dus in dat opzicht, zul je hen de zaak moeten laten starten.
Interessant is wel dat ze geen geboortedatum hebben! Die moet op een ticket staan.
Indien de situatie echt zo is als hier gesteld, zou ik zeker niet onder de druk gaan bezwijken en toch betalen. Ze proberen de druk op te voeren om zo toch een betaling te krijgen, zeker als ze het gevoel hebben niet sterk te staan in een rechtszaak.
Kijk eens op: http://www.juridischloket.nl
Of tik eens in op google: juridisch loket of wetswinkel. Wel even goed zoeken tussen de resultaten want je vindt ook allerlei advocatenkantoren.
Trouwens, ze zullen dit in een mogelijke rechtszaak toch ook moeten overleggen? De rechter zal niet akkoord gaan met dat kunnen we niet bewijzen omwille van ons systeem. Zij eisen dus zij moeten bewijzen dus in dat opzicht, zul je hen de zaak moeten laten starten.
Interessant is wel dat ze geen geboortedatum hebben! Die moet op een ticket staan.
Indien de situatie echt zo is als hier gesteld, zou ik zeker niet onder de druk gaan bezwijken en toch betalen. Ze proberen de druk op te voeren om zo toch een betaling te krijgen, zeker als ze het gevoel hebben niet sterk te staan in een rechtszaak.
Kijk eens op: http://www.juridischloket.nl
Of tik eens in op google: juridisch loket of wetswinkel. Wel even goed zoeken tussen de resultaten want je vindt ook allerlei advocatenkantoren.
-
ja dit klopt echt van geen kanten,je moet eens vragen of ze ook je vrouw?of man de naam ook hebben volledig....dus voornaam...dat moet tegenwoordig ook op een ticket staan...
idd ze proberen gewoon de druk op te voeren en je bang te maken met een rechtzaak,nou laat maar komen dan....
je kan ook idd kijken op internet naar voorbeeld brieven van advocatenkantoren en daar wat flinke termen uithalen(advocatentaal) en dan denken zei al dat je een advocaat hebt.
bij ons heeft dat een keer geholpen.
kijken hoe ze daar op reageren.
ja en dan toch de rechtsbijstand inschakelen,als je daar niet tevreden over bent ,dan vraag ik me af waarom je daar nog zit??
idd ze proberen gewoon de druk op te voeren en je bang te maken met een rechtzaak,nou laat maar komen dan....
je kan ook idd kijken op internet naar voorbeeld brieven van advocatenkantoren en daar wat flinke termen uithalen(advocatentaal) en dan denken zei al dat je een advocaat hebt.
bij ons heeft dat een keer geholpen.
kijken hoe ze daar op reageren.
ja en dan toch de rechtsbijstand inschakelen,als je daar niet tevreden over bent ,dan vraag ik me af waarom je daar nog zit??
Ben je al bij een advocaat langs geweest?De eerste raadpleging is altijd gratis.Je kan ook aan een advocaat vragen wat de kosten zullen zijn en deze eisen van corendon omdat ze jou verplicht hebben één te nemen.
Ga klacht neerleggen bij de politie,had al gedaan moeten zijn tegen corendon voor spooknota's en kijk eens hoe ze dan reageren.
Dit win je zo,geen bewijs van boeking,geen geboortedatum en mischien wel een verkeerde naam.
En laat maar voorkomen indien nodig!
Ga klacht neerleggen bij de politie,had al gedaan moeten zijn tegen corendon voor spooknota's en kijk eens hoe ze dan reageren.
Dit win je zo,geen bewijs van boeking,geen geboortedatum en mischien wel een verkeerde naam.
En laat maar voorkomen indien nodig!
Ik ben al langs de wetswinkel geweest en daar hebben ze me al goed op weg geholpen.
Ik zal eens kijken bij nederlandse juridische loketten.
Maar een geboortedatum is toch snel opgezocht via internet..?
Ik zal eens kijken bij nederlandse juridische loketten.
Maar een geboortedatum is toch snel opgezocht via internet..?
-
Ik vind het een beetje een vreemd verhaal.
Als je bij een touroperator een reis boekt moet je toch altijd een voorschot betalen?
Hoe klein ook, een voorschot betalen & zeker bij internet-boekingen, zou een hoop misverstanden uit de weg kunnen helpen.
Hoezo? Nou bij het maken van een internet-boeking & betaling is immers het ID van de reisboeker bekend toch? Je zou dat voorschot ... of de symbolische 1 euro ... kunnen overmaken met A) Credit card of B) bankoverboeking welke je immers zelf verricht vanuit je eigen bankrekening of C) betaling via je bank door middel van iDEAL.
Doet Corendon dat niet al dan?
Dus TS hoe is jouw boeking gedaan volgens Corendon?
En aan Corendon ... raad ik aan hun systeem te verbeteren zodat dit soort gevallen niet meer kunnen gebeuren.
Als je bij een touroperator een reis boekt moet je toch altijd een voorschot betalen?
Hoe klein ook, een voorschot betalen & zeker bij internet-boekingen, zou een hoop misverstanden uit de weg kunnen helpen.
Hoezo? Nou bij het maken van een internet-boeking & betaling is immers het ID van de reisboeker bekend toch? Je zou dat voorschot ... of de symbolische 1 euro ... kunnen overmaken met A) Credit card of B) bankoverboeking welke je immers zelf verricht vanuit je eigen bankrekening of C) betaling via je bank door middel van iDEAL.
Doet Corendon dat niet al dan?
Dus TS hoe is jouw boeking gedaan volgens Corendon?
En aan Corendon ... raad ik aan hun systeem te verbeteren zodat dit soort gevallen niet meer kunnen gebeuren.
-
wlx schreef:Maar een geboortedatum is toch snel opgezocht via internet..?
Als je zelf zo 'dom' bent geweest je echte geboortedatum overal netjes te vermelden wel ja.
Daarom is het ook ZEER belangrijk om niet je persoonlijke gegevens te laten rondslingeren (op internet).
Dat ligt er inderdaad aan hoe jezelf omgaat (en anderen omgaan) met je persoonlijke informatie. Als het goed is moet die niet zo eenvoudig terug te vinden zijn. Of je moet zo'n leuke hobbyist in de familie hebben die de hele familielijn incl. geboortedata en alle volledige namen op een internetpagina gooit. Het moge duidelijk zijn dat dit niet slim is.Maar een geboortedatum is toch snel opgezocht via internet..?
Bovendien moeten ze dan nog altijd kunnen zien of jij deze gegevens zelf hebt meegestuurd in de boeking of dat Corendon dit later heeft aangevuld. In theorie moet er van een boeking een overzicht zijn van hoe de boeking precies is binnengekomen; dus of de geboortedatum door jezelf is ingevuld ja of nee. Als ik bij het zoeken naar een reis alvast de geboortedata van het reisgezelschap moet invullen (sommige sites hebben dat) dan zet ik een paar fictieve data erin die totaal niet kloppen met de werkelijke, mocht ik dan een definitieve boeking doen wijzig ik dit wel weer.
Laat je idd bijstaan door een NL juridisch loket of advocaat omdat het onder Nederlands recht valt. Dit kan afwijken van het Belgische recht.
-
ja ik vind het ook een vreemd verhaal maar je hoort wel meer gekke dingen,
idd je moet zo voorzichtig zijn op internet,
mensen gooien alles er maar op,echte volledige namen,telefoonnummers enz enz...
en ja er zjn mensen zelfs uitkeringsintstanties en als je bv gesolliciteerd hebt ,die je naam even gaan googlen....
maar mensen leren er niet van..
maar goed dat is off topic van jou verhaal....
je zei toch dat ze je geboorte datum niet hadden?
wat sprookje zegt idd advocaat,maar ja je hebt rechtsbijstand?waar betaal je anders voor.
corondon heeft dus ook geen mannetje die de klachten nakijkt op de site anders hadden ze wel gereageerd...
ik ben heel benieuwd hoe dit gaat aflopen...over hoeveel pp praten we die zouden gaan zeg maar?was het een dure vakantie?
idd je moet zo voorzichtig zijn op internet,
mensen gooien alles er maar op,echte volledige namen,telefoonnummers enz enz...
en ja er zjn mensen zelfs uitkeringsintstanties en als je bv gesolliciteerd hebt ,die je naam even gaan googlen....
maar mensen leren er niet van..
maar goed dat is off topic van jou verhaal....
je zei toch dat ze je geboorte datum niet hadden?
wat sprookje zegt idd advocaat,maar ja je hebt rechtsbijstand?waar betaal je anders voor.
corondon heeft dus ook geen mannetje die de klachten nakijkt op de site anders hadden ze wel gereageerd...
ik ben heel benieuwd hoe dit gaat aflopen...over hoeveel pp praten we die zouden gaan zeg maar?was het een dure vakantie?
Ik ben ook benieuwd. Maarruh vanwaar de vraag? Eigen nieuwsgierigheid of gaat het ergens heen? want dan ben ik wel benieuwd waarheen..ik ben heel benieuwd hoe dit gaat aflopen...over hoeveel pp praten we die zouden gaan zeg maar?was het een dure vakantie?
Ze hebben nooit verteld hoe de boeking is gebeurd. Ik heb er eens over gepraat met een vriendin en zij vertelde me dat de boekingen bij Corendon via een online formulier gebeuren.
Ik heb niet echt persoonlijke gegevens van me online staan, enkel op facebook bv, maar alles staat er op privé.
wat is pp?
Een dure vakantie? ik denk dat het over €620 gaat. 1 week, 2 personen, vlucht en logies inbegrepen..
Ik heb niet echt persoonlijke gegevens van me online staan, enkel op facebook bv, maar alles staat er op privé.
wat is pp?
Een dure vakantie? ik denk dat het over €620 gaat. 1 week, 2 personen, vlucht en logies inbegrepen..
Zo'n online boeking zal ongeveer net zo gaan als bij alle andere touroperators. Ergens in dat proces zou ook een geboortedatum gevraagd worden. Vandaar dat ze die zouden moeten hebben, door jezelf doorgegeven als je zelf de boeking zou hebben gemaakt. Dus als ze die niet hebben is dat reden temeer dat de positie van Corendon zwak is.
Soms gaat het er niet altijd om wat jezelf online zet, maar ook om wat anderen online zetten. Maar goed, als je er zorgvuldig mee omgaat is dat niet zo 123 te achterhalen.
Soms gaat het er niet altijd om wat jezelf online zet, maar ook om wat anderen online zetten. Maar goed, als je er zorgvuldig mee omgaat is dat niet zo 123 te achterhalen.
In Nederland een veel gebruikte afkorting voor Per Persoon.wlx schreef:wat is pp?
Ah, naar mijn weten hebben ze enkel naam, adres, email adres en telefoonnummer.
Ik wist niet dat geboortedatum zo'n belangrijk gegeven was voor hen om te hebben.
Maar om even te reageren op dat voorschot..
Het is inderdaad raar dat er geen voorschot of iet of wat van betaling werd gevraagd bij die "boeking". Dat is toch bij elke online aankoop?
Ik wist niet dat geboortedatum zo'n belangrijk gegeven was voor hen om te hebben.
Het is inderdaad raar dat er geen voorschot of iet of wat van betaling werd gevraagd bij die "boeking". Dat is toch bij elke online aankoop?
Het gaat om een vliegvakantie (zoals ik had begrepen) en bij een vliegvakantie horen vliegtickets om in het vliegtuig te kunnen stappen en juist op dat vliegticket hoort je naam en je geboortedatum te staan, vandaar.wlx schreef:Ah, naar mijn weten hebben ze enkel naam, adres, email adres en telefoonnummer.
Over dat voorschot. Het is wel gebruikelijk dat er een aanbetaling gevraagd wordt, maar dat is lang niet altijd zo. Bij sommige touroperators kun je gewoon een factuur krijgen per e-mail of thuis laten sturen. Ook wordt er soms bij wijze van aanbieding een tijdelijk niet aanbetalen actie gedaan.
Daarnaast bestel ik regelmatig vanalles op internet zonder vooruitbetaling.
Ik kan hier nog even aan toevoegen..... Corendon vraagt wel degelijk om een voorschot en dat mag ik toch zeggen na vorig jaar 3 x bij hen geboekt te hebben. Ik krijg regelmatig de nieuwsbrief van Corendon en een aktie, als niet hoeven aanbetalen heb ik dit jaar nog niet gezien.
Ik vind het nog steeds een vreemde zaak en misschien heb ik er over heen gelezen, maar wat zegt Corendon zelf dan? Als dit mij zou overkomen, zou ik meteen aan de bel trekken bij hen en een uitdraai van mijn boeking willen hebben, ( als die dus bestaat ) zodat je er mee verder kunt, voor eventuele maatregelen te treffen.
Ik vind het nog steeds een vreemde zaak en misschien heb ik er over heen gelezen, maar wat zegt Corendon zelf dan? Als dit mij zou overkomen, zou ik meteen aan de bel trekken bij hen en een uitdraai van mijn boeking willen hebben, ( als die dus bestaat ) zodat je er mee verder kunt, voor eventuele maatregelen te treffen.
Die uitdraai wil wlx ook wel graag hebben alleen Conrendon beweert dat dat niet kan vanwege hun systeemG7 schreef:Als dit mij zou overkomen, zou ik meteen aan de bel trekken bij hen en een uitdraai van mijn boeking willen hebben, ( als die dus bestaat ) zodat je er mee verder kunt, voor eventuele maatregelen te treffen.
-
- Contacteer:
Met andere woorden - zij kunnen hun eis niet bewijzen?Emmy75 schreef: Die uitdraai wil wlx ook wel graag hebben alleen Conrendon beweert dat dat niet kan vanwege hun systeem
Dit is heel vreemd - als men stelt dat er een boeking is - moet men dit kunnen aantonen..
Wie eist, bewijst - is nog steeds de algemene richtlijn.
[quote="Guardian72]
Met andere woorden - zij kunnen hun eis niet bewijzen?
Dit is heel vreemd - als men stelt dat er een boeking is - moet men dit kunnen aantonen..
Wie eist, bewijst - is nog steeds de algemene richtlijn.[/quote]
Yep vonden we dus ook al. Maar ja, als Corendon het voor een rechter brengt, zullen ze toch met bewijzen moeten komen en geheid dat ze dan wel iets op tafel gooien wat als bewijs moet dienen uit het vage systeem van Corendon.
Met andere woorden - zij kunnen hun eis niet bewijzen?
Wie eist, bewijst - is nog steeds de algemene richtlijn.[/quote]
Yep vonden we dus ook al. Maar ja, als Corendon het voor een rechter brengt, zullen ze toch met bewijzen moeten komen en geheid dat ze dan wel iets op tafel gooien wat als bewijs moet dienen uit het vage systeem van Corendon.
Laatst gewijzigd door Emmy75 op 06 apr 2011 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Ok, stel dat Corendon wel telkens een voorschot vraagt, als de "boeker" dat voorschot niet betaalt, wordt de reis toch gewoon geannuleerd normaal gezien?
Ze hebben toch geen poot om op te staan, zonder enig bewijs..
Ze hebben toch geen poot om op te staan, zonder enig bewijs..