Henri42 schreef:Is de TV geschikt voor bovenstaande?,is de mediabox juist ingesteld
? vaak zit het foutje bij de eindgebruiker
Aan mijn bekabeling (signaal) ligt het niet omdat:
A) Ik geen storingen heb qua beeld, en met internet en telefonie. Als de bekabeling niet helemaal goed is, MOET ik ook problemen met telefonie en internet hebben.
B) UPC monteur heeft het doorgemeten en nagekeken in mijn mediabox en het is goed.
C) Testkanaal is alles goed.
D) Bij UPC komt het signaal ook gewoon goed door.
Het probleem ligt aan mijn tv of aan mij...?
Ik zet een film op pauze, ga met de honden lopen, kom terug en druk op play.
Vervolgens ben ik bij het begin van de film (soms zelfs nog het programma ervoor)
Vertel mij eens hoe ik dat doe dan??? Of mijn tv???
Er komt iets leuks op tv, druk op record want wil het opnemen.
Doet ie gewoon helemaal niks. Kan je hem weer uit en aanzetten maar ondertussen is wat je wilt zien al ff begonnen.
Nou goed, ik kan nog wel meer verzinnen maar dat heb ik allemaal al een keer gezegd
edwinknight schreef:Er bestaat GEEN 100% beste keus provider.
Helemaal mee eens, logisch ook. Er is altijd wel iets, ik kan ook leven met af en toe een storing of iets. Maar gemiddeld 4× per week iets wat niet werkt is gewoon (zacht uitgedrukt) vervelend, zeker als je elke maand de volle mep betaald.
Henri42 schreef:Het antwoord is al dagen eerder gegeven: UPC
Maak dat je kat wijs..
UPC
160589005 schreef:Wat heel vaak helpt is als je de Mediabox voor 30 seconden uitschakelt. Stekker weer inpluggen.
Dat heb ik allemaal al gedaan. Maar het feit is dat het gewoon hoort te werken en ik niet allerlei trucjes moet verzinnen om het alsnog voor elkaar te krijgen.
160589005 schreef:- Geen opname gemaakt - Fabrieksinstellingen proberen anders is de hard disk waarschijnlijk niet in orde
Fabrieksinstellingen heb ik ook al vaak genoeg gedaan.
En elke keer natuurlijk 'DE' geweldige Factory Reset zoals ze dat zo mooi noemen.
Als je dat doet, dan werkt die mediabox weer helemaal goed!
Daarom heb ik dat bij elke mediabox die ik gehad heb gedaan.
En heb ik nu al mijn 7e of 8e mediabox hier staan die nog steeds niet werkt.
Afgelopen Donderdag nog had ik wat programma's aangezet en een film.
2 opnames tegelijk dus, dit kan als de mediabox Stand-by staat.
's Avonds thuis gekomen, mediabox weer aan, want het kan inmiddels.
Dan zegt de mediabox dat ie 2 opnames aan het doen en dat hij niet aan kan.
Terwijl die programma's echt afgelopen zijn en alleen die film op opnemen staat.
Dan kan je dus alleen die film stoppen om tv te kijken. Dat doen we dan maar en dan snel naar de zender van de film en weer op opnemen zetten. (best lullig als er net 1 vermoord wordt en je mist het in je film)
Vervolgens wil ik mijn programma's kijken en heeft ie het helemaal niet opgenomen.
1) Waarom heeft ie het niet gewoon opgenomen, mediabox stond gewoon uit.
2) Waarom zegt ie dat ie 2 opnames heeft terwijl hij die programma's helemaal niet opgenomen heeft?
Het probleem met programma gemist is echter bekend bij UPC, dit heeft de monteur mij verteld en Dhr. .... heeft dit bevestigd.
Ook het probleem dat een opname 'niks' is is bekend bij UPC.
160589005 schreef:Bij heel veel klanten waarbij het signaal in de meterkast uitkomt zit het probleem altijd in de bekabeling van de klanten. Meestal gebruiken zij spullen die niet 2-weg geschikt zijn en dat hierdoor geen retoursignaal mogelijk is. Als jou eerste aansluitpunt een wandcontactdoos is, dan zou ik je internet en telefonie splitter er eens vanaf halen. 1 korte kabel van ongeveer een meter van de muur naar de mediabox aansluiten en het dan nog eens proberen.
Het komt bij mij niet uit de meterkast, er zit geen splitter tussen en mijn kabel is ook niet lang. Dus daar ligt het ook echt niet aan