LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verantwoordelijkheid afrekenen

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Pjotter13

Re: Verantwoordelijkheid afrekenen

Ongelezen bericht door Pjotter13 »

Zaten wat foutjes in. Hier is tie weer

Het verschil tussen opzettelijk of gewoon wegrijden zonder te betalen zit in het aanbod om te betalen. Door je bij de kassa te melden doe je zo'n aanbod en kan er onmogelijk sprake zijn van strafbaar handelen. Tenzij er sprake is van opzettelijk proberen de kassier af te leiden en hem in de war te brengen. (En neem van mij aan dat die trucs bestaan en toegepast worden. Ik heb vroeger ook als kassier bij een benzinepomp gewerkt.)
Mijn reactie is vooral in het algemeen geschreven, omdat op dit topic meerdere mensen melding maken van verschillende fouten bij het afrekenen. Uiteraard weet ik niet specifiek of deze kassier slecht is opgeleid, maar het is wel een mens die fouten kan maken. In mijn omgeving ken ik meerdere jongeren die dit werk als (slecht betaald) bijbaantje doen. Standaard worden ze binnen één dag ingewerkt en achter de kassa gezet. Daarmee neemt de werkgever bewust (vanwege de lage kosten) een risico. Dan moet de werkgever ook zo sportief zijn om incidenteel de lasten te dragen. En de klant moet zorgvuldiger zijn en de betaling controleren.
Dit topic draait om de vraag van een klant die te goeder trouw dacht te handelen en zich op onbehoorlijke wijze als een crimineel behandeld voelt. Zo ga je niet met je klanten om! Mijn conclusie is dan: Als iemand aanbiedt om te betalen en er gaat (om welke legale reden dan ook) toch iets mis, dan moet je de klant niet als crimineel behandelen, enkel en alleen omdat je geld wilt zien! Dat gaat echt te ver.

Pjotter13

Ongelezen bericht door Pjotter13 »

Aanvullend: Ook medewerkers met 10-15 jaar ervaring kunnen fouten maken. Dat geeft je nog steeds niet het recht om een klant die te goeder trouw is, te schofferen.

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

Mijn conclusie is dan: Als iemand aanbiedt om te betalen en er gaat (om welke legale reden dan ook) toch iets mis, dan moet je de klant niet als crimineel behandelen, enkel en alleen omdat je geld wilt zien! Dat gaat echt te ver.
Eenzijdige berichtgeving van TS.
Je neemt het aan, dat TS het heeft aangeboden, maar is het zo?
En niemand behandeld TS als crimineel.
TS heeft gefaald, om welke reden ook, en het benzine niet betaald, en moet met de consequenties rekenen.
Dit noemt men verantwoordelijkheid, TS heeft de passende titel voor het topic gebruikt.

Als ik in de supermarkt bij het afrekenen te weinig wisselgeld terug krijg, en het valt mij pas thuis op, kan ik helaas ook niet de kassière de schuld geven.
Als ik aan de pomp de tankpistool uithaal, en ik tank het verkeerde, omdat een grapjas deze heeft verwisseld, kan ik ook niet de pomphouder de schuld geven.
Ja, ik heb ook al aan een pomp gewerkt!
Dan voor mij de laatste keer, dit noemt men eigen verantwoordelijkheid!

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Na diverse stukken gelezen te hebben, je moet dus tenminste 3 maanden de bon bewaren als bewijs want als je contant betaalde en geen bon vroeg zoals ik vaak heb gedaan loop je het risico 2x moeten betalen met nog extra kosten.

Dus wegens de benzine diefstal moet je altijd een bon vragen en bewijs tenminste 2 en liefst 3 maanden bewaren.
Als zij langer dan 3 maanden wachten kun je dit afwijzen, omdat je er vanuit mag gaan dat zij tijdig dit zouden melden.

Gesloten