Re: Verantwoordelijkheid afrekenen
Geplaatst: 04 feb 2011 20:49
Zaten wat foutjes in. Hier is tie weer
Het verschil tussen opzettelijk of gewoon wegrijden zonder te betalen zit in het aanbod om te betalen. Door je bij de kassa te melden doe je zo'n aanbod en kan er onmogelijk sprake zijn van strafbaar handelen. Tenzij er sprake is van opzettelijk proberen de kassier af te leiden en hem in de war te brengen. (En neem van mij aan dat die trucs bestaan en toegepast worden. Ik heb vroeger ook als kassier bij een benzinepomp gewerkt.)
Mijn reactie is vooral in het algemeen geschreven, omdat op dit topic meerdere mensen melding maken van verschillende fouten bij het afrekenen. Uiteraard weet ik niet specifiek of deze kassier slecht is opgeleid, maar het is wel een mens die fouten kan maken. In mijn omgeving ken ik meerdere jongeren die dit werk als (slecht betaald) bijbaantje doen. Standaard worden ze binnen één dag ingewerkt en achter de kassa gezet. Daarmee neemt de werkgever bewust (vanwege de lage kosten) een risico. Dan moet de werkgever ook zo sportief zijn om incidenteel de lasten te dragen. En de klant moet zorgvuldiger zijn en de betaling controleren.
Dit topic draait om de vraag van een klant die te goeder trouw dacht te handelen en zich op onbehoorlijke wijze als een crimineel behandeld voelt. Zo ga je niet met je klanten om! Mijn conclusie is dan: Als iemand aanbiedt om te betalen en er gaat (om welke legale reden dan ook) toch iets mis, dan moet je de klant niet als crimineel behandelen, enkel en alleen omdat je geld wilt zien! Dat gaat echt te ver.
Het verschil tussen opzettelijk of gewoon wegrijden zonder te betalen zit in het aanbod om te betalen. Door je bij de kassa te melden doe je zo'n aanbod en kan er onmogelijk sprake zijn van strafbaar handelen. Tenzij er sprake is van opzettelijk proberen de kassier af te leiden en hem in de war te brengen. (En neem van mij aan dat die trucs bestaan en toegepast worden. Ik heb vroeger ook als kassier bij een benzinepomp gewerkt.)
Mijn reactie is vooral in het algemeen geschreven, omdat op dit topic meerdere mensen melding maken van verschillende fouten bij het afrekenen. Uiteraard weet ik niet specifiek of deze kassier slecht is opgeleid, maar het is wel een mens die fouten kan maken. In mijn omgeving ken ik meerdere jongeren die dit werk als (slecht betaald) bijbaantje doen. Standaard worden ze binnen één dag ingewerkt en achter de kassa gezet. Daarmee neemt de werkgever bewust (vanwege de lage kosten) een risico. Dan moet de werkgever ook zo sportief zijn om incidenteel de lasten te dragen. En de klant moet zorgvuldiger zijn en de betaling controleren.
Dit topic draait om de vraag van een klant die te goeder trouw dacht te handelen en zich op onbehoorlijke wijze als een crimineel behandeld voelt. Zo ga je niet met je klanten om! Mijn conclusie is dan: Als iemand aanbiedt om te betalen en er gaat (om welke legale reden dan ook) toch iets mis, dan moet je de klant niet als crimineel behandelen, enkel en alleen omdat je geld wilt zien! Dat gaat echt te ver.