LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ESSENT: Incasso, extra kosten en genegeerde klachten

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
LadyDaisy
Berichten: 120
Lid geworden op: 30 okt 2009 17:06

Re: ESSENT: Incasso, extra kosten en genegeerde klachten

Ongelezen bericht door LadyDaisy »

maveho schreef:Beste LadyDaisy,

Zo te zien bent op goed op de hoogte van de Administratieve Organisatie binnen Essent. Werkt u bij Essent/heeft u daar recentelijk gewerkt?

Beste Mahevo,

Nee hoor, ook niet bij een andere energieleverancier. Maar alles wat ik heb aangegeven in mijn eerdere berichten is een gevolg van logisch nadenken en ook een klein beetje inzicht hebben in hoe een groot bedrijf in elkaar zit.

emthea
Berichten: 67
Lid geworden op: 06 feb 2011 12:42

Re: ESSENT: Incasso, extra kosten en genegeerde klachten

Ongelezen bericht door emthea »

Beste Lady Daisy

Dank voor uw reactie !

Wat verstaat u onder digitaal betalen ?
Onze rekeningen verlopen uitsluitend via internet-betalingen met heuse "tokens".
Via de internetrekeningen werken wij met automatische betalingen.

U noemt slechts twee mogelijke manieren om te betalen.
In artikelen 14 lid 2 van de algemene voorwaarden valt te lezen dat de leverancier de contractant een ruime keuze uit betalingswijzen biedt.

Wij hebben 14 dagen geleden een schriftelijke bevestiging gekregen van de onverschuldigd gedane betalingen, die nota bene met een spoedbetaling zijn overgemaakt om verdere intimidaties en dreigementen te voorkomen. Terugbetalen ho maar. Deze bedragen worden kennelijk gewoon gebruikt om nog komende voorschotnota's op voorhand te gaan betalen.

Het juiste bedrag van de voorschotnota is op Mijn Essent Zakelijk niet te vinden.
Wordt bovendien tot dusver iedere maand aangepast.

Klachten van ons worden doorverwezen naar de geschillencommissie, dus wij zoeken inmiddels naar mogelijkheden om dit bijvoorbeeld via dit forum te laten verlopen.

emthea
Berichten: 67
Lid geworden op: 06 feb 2011 12:42

Re: ESSENT: Incasso, extra kosten en genegeerde klachten

Ongelezen bericht door emthea »

De afgelopen maand zijn wij geconfronteerd met diverse onduidelijkheden van de zijde van ESSENT RETAIL ENERGIE B.V.

Één van de onduidelijkheden in kwestie betreft de door ESSENT verwerkte meterstanden, die wij op 1 maart 2011 hebben doorgegeven aan ENEXIS
Deze zijn door ENEXIS onmiddellijk schriftelijk bevestigd.

Dat de door ENEXIS verwerkte meterstanden ook zijn doorgegeven aan ESSENT blijkt uit de “vorige meetwaarden” die op de website van ESSENT via Mijn ESSENT zakelijk kunnen worden geraadpleegd.

En wat blijkt dan: Als datum waarop de wijzigingen van de meterstanden zijn doorgegeven, vermeldt ESSENT bij het Gas-telwerk de datum 03-03-2010.
Ook de datum van het Elektriciteit-telwerk is ge-antidateerd. (productie 1)

Als op deze basis een nieuw voorschotbedrag wordt berekend, zal de voorschotnota van € 343,- volgens de website gaan wijzigen naar € 927,-
Bovendien kan aldus weer een berg administratiekosten verwacht worden.

Op basis van de aldus foutief ingevoerde gegevens kan ook de jaarafrekening in april aanstaande niet correct berekend worden. En zal ook het “voorschotadvies” van ESSENT aan de hand van deze gegevens van geen kanten kloppen.

Afgelopen vrijdag 4 maart hebben wij de Ondernemersdesk van ESSENT gebeld teneinde om opheldering te verzoeken.

Consequent wordt echter door medewerkers van ESSENT doorverwezen naar Mevrouw .... Deze laatste weigert sinds 17 februari ons te woord te staan en verwijst op 23 februari schriftelijk naar de Geschillencommissie Energie.

Omdat aldus normale communicatie niet meer mogelijk is, en wij desalniettemin deze administratieve fout binnen een termijn van vijf werkdagen gecorrigeerd wensen te zien, rest ons helaas geen andere mogelijkheid dan op 14 maart aangifte te doen van deze nieuwe kwestie bij de Officier van Justitie.
Laatst gewijzigd door emthea op 06 mar 2011 23:34, 3 keer totaal gewijzigd.

emthea
Berichten: 67
Lid geworden op: 06 feb 2011 12:42

Re: ESSENT: Incasso, extra kosten en genegeerde klachten

Ongelezen bericht door emthea »

Helaas weer een nieuwe kwestie met ESSENT. Het houdt maar niet op.

Daarover hebben wij een nieuw onderwerp aangemaakt onder de titel ESSENT en VALSHEID in GESCHRIFTE ? Zie aldaar.

Om "kruisposting" te voorkomen, is de aanvankelijke tekst hier verwijderd.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: ESSENT: Incasso, extra kosten en genegeerde klachten

Ongelezen bericht door Shine »

Klachten van ons worden doorverwezen naar de geschillencommissie, dus wij zoeken inmiddels naar mogelijkheden om dit bijvoorbeeld via dit forum te laten verlopen.
Als de leverancier u verwijst naar de geschillencommissie, dan is dat de beste weg die u dient te bewandelen.
Ik maak uit uw verhaal op dat de klachtenafdeling zich al met u case bezig heeft gehouden en de case voor hun gevoel/handelen opgelost is.
U denkt hier anders over.
Een Radar Forum zal u in deze niet verder helpen. Een geschillencommissie wel.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: ESSENT: Incasso, extra kosten en genegeerde klachten

Ongelezen bericht door Shine »

Hoeveel aparte topics inzake UW case gaat u nog meer openen?
U plaatst kruispostings. Iets wat het niet duidelijker maakt en volgens mij ook niet de bedoeling is op dit forum.
Blijf in uw oorspronkelijk topic en plaats daar uw -vervolg- verhalen. (zoals u dat ook hebt gedaan met dit verhaal! Want daar staat het nml ook vermeld.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: ESSENT: Incasso, extra kosten en genegeerde klachten

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Kennelijk worden dergelijke gegevens ook doorgegeven aan ESSENT
Das toch normaal. Uw energieleverancier dient toch uw verbruitk te bepalen en daarmee de eindafrekening op te stellen.

Als iets niet klopt wilt dat nog niet zeggen dat er valsheid in geschrifte is gepleegd. Daarvoor dient een opzet met het oogmerk om zichzelf te bevoordelen bewezen te worden.

Bel nu eens gewoon met Essent in plaats van dit forum te vervuilen met spierballentaal

LadyDaisy
Berichten: 120
Lid geworden op: 30 okt 2009 17:06

Re: ESSENT: Incasso, extra kosten en genegeerde klachten

Ongelezen bericht door LadyDaisy »

emthea schreef:Beste Lady Daisy

Dank voor uw reactie !

Wat verstaat u onder digitaal betalen ?
Onze rekeningen verlopen uitsluitend via internet-betalingen met heuse "tokens".
Via de internetrekeningen werken wij met automatische betalingen.

U noemt slechts twee mogelijke manieren om te betalen.
In artikelen 14 lid 2 van de algemene voorwaarden valt te lezen dat de leverancier de contractant een ruime keuze uit betalingswijzen biedt.

Wij hebben 14 dagen geleden een schriftelijke bevestiging gekregen van de onverschuldigd gedane betalingen, die nota bene met een spoedbetaling zijn overgemaakt om verdere intimidaties en dreigementen te voorkomen. Terugbetalen ho maar. Deze bedragen worden kennelijk gewoon gebruikt om nog komende voorschotnota's op voorhand te gaan betalen.

Het juiste bedrag van de voorschotnota is op Mijn Essent Zakelijk niet te vinden.
Wordt bovendien tot dusver iedere maand aangepast.

Klachten van ons worden doorverwezen naar de geschillencommissie, dus wij zoeken inmiddels naar mogelijkheden om dit bijvoorbeeld via dit forum te laten verlopen.

De verschillende manieren van betalen: acceptgiro, automatische incasso en digitaal betalen.
Digitaal betalen gaat via uw bank, u meld zich daarvoor aan (hoe dat precies moet wijst zich vanzelf, meestal dan).
Bij digitaal betalen krijgt u een bericht van uw bank dat er een factuur voor u klaarstaat, en deze kunt u na inloggen bij uw bank gemakkelijk verwerken.

Dat zijn 3 betaalmogelijkheden die aangeboden worden door vele bedrijven, waaronder Essent.
Bij 2 van deze opties krijgt u een factuur toegezonden, digitaal of per post, dat is verplicht.
Bij automatische incasso kunt u uw factuur inzien via mijn essent.

Ik ben me er zelf niet van bewust dat er andere wettelijke betaalmogelijkheden zijn. Als u die wel weet, dan hoor ik die graag.
Voor elke binnenkomende betaling dient er namelijk een factuur van het bedrijf tegenover te staan.

LadyDaisy
Berichten: 120
Lid geworden op: 30 okt 2009 17:06

Re: ESSENT: Incasso, extra kosten en genegeerde klachten

Ongelezen bericht door LadyDaisy »

emthea schreef:Op 1 maart 2011 hebben wij de meterstanden doorgegeven naar ENEXIS
Deze zijn door ENEXIS onmiddellijk schriftelijk bevestigd.

Kennelijk worden dergelijke gegevens ook doorgegeven aan ESSENT

Inmiddels argwanend geworden door de wijze waarop administratieve gegevens binnen ESSENT worden verwerkt, hebben wij de verwerkte meterstanden op de website van ESSENT geraadpleegd.

Wat blijkt: Als datum waarop de wijzigingen van de meterstanden zijn doorgegeven, vermeldt ESSENT een datum die bijna een jaar teruggaat. Ook de andere datum klopt niet
Als gevolg daarvan zal het voorschotbedrag van € 343,- volgens de website gaan wijzigen naar € 927,-

Op die manier worden klanten die klachten indienen kennelijk teruggepakt.

Omdat normale communicatie niet meer mogelijk is ("u kunt uw klacht eventueel voorleggen aan de geschillencommissie als u het er niet mee eens bent) gaan wij volgende week maar aangifte doen wegens valsheid in geschrifte bij de Officier van Justitie.

Het moet echt een keer ophouden.

Staan de meterstanden die u heeft doorgegeven daar al bij?
Lijkt mij namelijk van niet.
Op 1 maart doorgegeven aan netbeheerder, die zijn nu nog niet bij de leverancier, of al wel maar nog niet verwerkt.
Wanneer zal u de jaarnota gaan krijgen?
Pas dan kunt u echt iets zeggen over valsheid in geschrifte.

Ik begrijp heel goed dat u nu als een havik overal bovenop zit, maar sommige dingen hebben nu eenmaal tijd nodig.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: ESSENT: Incasso, extra kosten en genegeerde klachten

Ongelezen bericht door ronald g »

Het moet echt een keer ophouden.
Emthea jij moet eens ophouden. Meterstanden 1 maart opgenomen nu 6 maart al een eindafrekening verwachten is absurd, gaat een kleine maand overheen.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: ESSENT: Incasso, extra kosten en genegeerde klachten

Ongelezen bericht door Shine »

Ik word ook zo langzaam aan hartstikke dol van de vele Enthea topics die lopen, terwijl het allemaal om hetzelfde draait.
Kruispostings......links, rechts, onder en boven...... grommmmmmmmm. Houd hier toch eens mee op!
En nu al schreeuwen dat Essent valsheid in geschrifte doet.......... u schreeuwt en beticht in dit geval veel te vroeg!

De ontvangst avn die meterstanden alsmede de verwerking van meterstanden bij de leverancier duurt even. Precies zoals RonaldG al aangeeft!
De bevestigingsbrief (van de netbeheerder!!!) is gewoon een automatisch gegenereerde brief. (te vergelijken met een autoreply als je je ergens didgitaal aanmeldt)
Tijdsbestek tussen doorgegeven meterstanden, de verwerking en de JN is ongeveer 6 (!!!!!) weken !!!!
"Uiterlijk zes weken nadat uw meterstanden zijn doorgegeven of opgenomen, ontvangt u uw jaarafrekening."

U geeft uw standen door aan Enexis, de netbeheerder. Deze controleert ze en communiceert ze dan pas naar de leverancier. Iedereen kan op zijn vingers nagaan dat hier enige tijd overheen gaat.
Enexis en Essent zijn twee verschillende bedrijven!!
ESSENT gaat omstandig in op de kosten voor het sturen van een acceptgiro, waar het tarief op is gebaseerd. Daar hebben wij echter nooit om gevraagd ! En wij maken van die service dan ook geen gebruik. Wij krijgen derhalve kosten in rekening gebracht voor diensten die wij niet afnemen.

Wij betalen gewoon per geautomatiseerde periodieke overschrijving.
Iedere maand op dezelfde dag.

En kijken daar verder niet maar om tot het moment dat de voorschotnota op basis van de jaarafrekening moet worden aangepast.
U mag er nooit om gevraagd hebben, maar als u aangeeft niet via automtische incasso te willen betalen, dan krijgt u gewoon maandelijks een acceptgirokaart. En voor die kaart betaalt u administratie-/servicekosten. Ongeacht of u wel of niet met gebruikmaking van deze acceptgirokaart betaalt.
U hebt, voor uw eigen gemak, via internetbankieren, de maandelijkse overschrijving ingesteld. Dat is uw eigen/private handeling en beslissing. Het is niet a.d.v. een digitale nota. (sommige leveranciers+banken bieden deze kosteloze betaalmogelijkheid ook aan. Weet alleen niet of dit ook voor zakelijke klanten ook mogelijk is)
Het is niet handig/slim dat u niet maandelijks kijkt naar de ontvangen acceptgiro's die u betaalt.

emthea
Berichten: 67
Lid geworden op: 06 feb 2011 12:42

Re: ESSENT: Incasso, extra kosten en genegeerde klachten

Ongelezen bericht door emthea »

Beste Shine,

Dank voor uw reactie.
Omdat de kruisposting u kennelijk bovenmatig ergert, zullen wij die verwijderen.

Wij hebben ons eerste bericht onder deze nieuwe ervaring met ESSENT aangepast.
Met name het verwerken van de doorgegeven meterstanden door ESSENT us verduidelijkt.

Zoals u kunt zien gebeurt het (wederom ten onrechte foutief) administratief verwerken van de meterstanden door ESSENT binnen enkele dagen.

Ik durf te stellen dat de administratieve organisatie bij ESSENT aan een ingrijpoende herziening toe is. In de gegeven situatie durf ik de stelling, dat hier sprake is van valsheid wel degelijk aan.

Ten slotte:
U heeft gelijk dat ESSENT langs deze weg klanten wil dwingen automatische incasso's toe te staan. Zo niet dan wordt ongevraagd een accept-giro toegezonden. Terwijl ESSENT op grond van de eigen algemene voorwaarden (artikel 14 lid 2) gehouden is de wijze van betaling tussen leverancier en contractant nader overeen te komen.

Zelfs bij automatische incasso-betaling worden overigens bergen onnodig papier toegestuurd.
De kosten daarvan worden kennelijk eenzijdig verhaald op klanten die daar geen gebruik van willen maken.

ESSENT handelt daarmee in strijd met de eigen algemene voorwaarden, waarin immers onder artikel 14 lid 2 bepaalt is dat de leverancier de contractant een ruime keuze uit betalingswijzen biedt,

emthea
Berichten: 67
Lid geworden op: 06 feb 2011 12:42

Re: ESSENT: Incasso, extra kosten en genegeerde klachten

Ongelezen bericht door emthea »

Beste Leo The Emperor,

Dank voor uw reactie.

De foutieve administratieve verwerking van meterstanden door ESSENT (zie ons herziene eerste bericht onder dit onderwerp) zal tot gevolg hebben dat de Jaarrekening foutief wordt opgemaakt.

Het zal ongetwijfeld na vele maanden juridische strijd niet leiden tot eigen bevoordeling door ESSENT. Wij hebben inmiddels de nodige ervaring om dat te voorkomen.

Wat erger is, het leidt tot onnodig hoge (administratieve en juridische) kosten binnen ons bedrijf.

Wij kunnen ons inmiddels niet onttrekken aan de verdenking dat ESSENT dit met opzet doet.
Zou dat niet het geval zijn, dan moet ernstig gevreesd worden voor het voortbestaan van een bedrijf dat op een dergelijke klunzige manier administratief georganiseerd is.

emthea
Berichten: 67
Lid geworden op: 06 feb 2011 12:42

Re: ESSENT: Incasso, extra kosten en genegeerde klachten

Ongelezen bericht door emthea »

Beste Lady Daisy

In artikel 14 lid 2 van de algemene voorwaarden van ESSENT wordt bepaald, dat de wijze van betaling tussen leverancier en contractant nader dient te worden overeengekomen. De leverancier biedt de contractant een ruime keuze uit betalingswijzen, zo valt te lezen.

Niet dus bij ESSENT. Het is òf automatische incasso òf acceptgiro, zo lijkt het. Inderdaad een ruime keuze. In beide gevallen ontvangt de contractant een berg onnodig papier. De kosten van dit alles worden niet verhaald op mensen die toegeven aan de druk om met een automatische incasso te betalen.

In ons geval verschillen de bedragen, die op MIJN ESSENT ZAKELIJK zijn te raadplegen en de facturen die maandelijks van ESSENT ontvangen worden. De afgelopen drie maanden verandert ESSENT iedere maand de spelregels en de in rekening gebrachte bedragen.

Om aan deze praktijken een einde te maken heb ik voor de rest van het jaar de service- en administratiekosten op voorhand betaald.

En nu maar hopen en bidden, dat dit correct administratief verwerkt wordt.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: ESSENT: Incasso, extra kosten en genegeerde klachten

Ongelezen bericht door Shine »

Als u zo overtuigd bent van uw gelijk ga dan die aangifte doen (zou me verbazen als dat gaat lukken!) en laat die advocaat zijn werk doen die u, zoals u al veel eerder te kennen gaf, al had ingeschakeld. Uw onophoudelijke spierballentaal op dit forum zet echt geen zoden aan uw dijk. Anders dan dat de lezers denken: "Ja we geloven het nu wel."

Ten aanzien van kosten in rekening brengen: Zie o.a. topic: (gebruik de zoekfuntie op dit forum)
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... o#p1122612
Het in rekening brengen van ekstra kosten voor het gebruik van acceptgiro's is wettelijk onder bepaalde voorwaarden niet en wél toegestaan.

Op 23-7-2009 heeft de kantonrechter in Haarlem uitgesproken, dat er geen extra administratiekosten (bij gebruik van een acceptgiro) mogen worden berekend, tenzij het bedrijf 2 of meer gratis betaalwijzen aanbiedt en de klant aangeeft dat hij wél met een acceptgiro wil betalen.

Zie:
http://zoeken.rechtspraak.nl/ (LJN BJ4855)

http://blog.iusmentis.com/2009/08/31/ko ... bezwarend/

Echter: op 7-4-2010 heeft de kantonrechter in Den Haag ook uitgesproken dat er wél kosten per acceptgiro in rekening mogen worden gebracht.

Zie:
http://zoeken.rechtspraak.nl/ (LJN BN3355)

http://blog.iusmentis.com/2010/08/26/ko ... bezwarend/

Maxiem.

LadyDaisy
Berichten: 120
Lid geworden op: 30 okt 2009 17:06

Re: ESSENT: Incasso, extra kosten en genegeerde klachten

Ongelezen bericht door LadyDaisy »

emthea schreef:Beste Lady Daisy

In artikel 14 lid 2 van de algemene voorwaarden van ESSENT wordt bepaald, dat de wijze van betaling tussen leverancier en contractant nader dient te worden overeengekomen. De leverancier biedt de contractant een ruime keuze uit betalingswijzen, zo valt te lezen.

Niet dus bij ESSENT. Het is òf automatische incasso òf acceptgiro, zo lijkt het. Inderdaad een ruime keuze. In beide gevallen ontvangt de contractant een berg onnodig papier. De kosten van dit alles worden niet verhaald op mensen die toegeven aan de druk om met een automatische incasso te betalen.

In ons geval verschillen de bedragen, die op MIJN ESSENT ZAKELIJK zijn te raadplegen en de facturen die maandelijks van ESSENT ontvangen worden. De afgelopen drie maanden verandert ESSENT iedere maand de spelregels en de in rekening gebrachte bedragen.

Om aan deze praktijken een einde te maken heb ik voor de rest van het jaar de service- en administratiekosten op voorhand betaald.

En nu maar hopen en bidden, dat dit correct administratief verwerkt wordt.

Als een aanbieder van wat dan ook 2 betaalmogelijkheden aanbied, dan heeft u daar uit te kiezen.
Aan de aangeboden betaalmogelijkheden worden namelijk uw facturen gekoppeld.

Bij Essent kunt u niet vooruit betalen, dus hetgeen wat u op voorhand heeft betaald zult u terug krijgen, nadat gekeken is of er geen openstaande posten zijn.

emthea
Berichten: 67
Lid geworden op: 06 feb 2011 12:42

Re: ESSENT: Incasso, extra kosten en genegeerde klachten

Ongelezen bericht door emthea »

Beste LadyDaisy

U schrijft:
"Als een aanbieder van wat dan ook 2 betaalmogelijkheden aanbied, dan heeft u daar uit te kiezen.
Aan de aangeboden betaalmogelijkheden worden namelijk uw facturen gekoppeld".

Als ESSENT het op een dergelijke wijze zou formuleren, dan is dat duidelijk.
In de algemene voorwaarden staat echter wat anders.

Tot op heden is er nooit enig probleem gemaakt van de wijze waarop wij nu betalen.
In de telefonische contacten met medewerkers heeft men mij er op gewezen, dat in ons geval altijd het klantnummer moet worden vermeld.

Kortom: ESSENT dient duidelijk te communiceren, zich aan de algemene voorwaarden te conformeren en met haar klanten ter zake afspraken te maken.

Zolang dat niet gebeurt is niet de klant doch ESSENT in gebreke.

LadyDaisy
Berichten: 120
Lid geworden op: 30 okt 2009 17:06

Re: ESSENT: Incasso, extra kosten en genegeerde klachten

Ongelezen bericht door LadyDaisy »

Beste Emthea,

Volgens mij kun je ook kiezen voor digitale nota bij Essent, dat kun je bij je bank aanvragen.

Dat zijn er al 3, hoeveel wil je er nog meer?

Feit blijft dat er facturen aan betalingen gekoppeld moeten kunnen worden, en dat kan alleen bij de reeds genoemde voorbeelden.

Er zijn wijzigingen geweest in termijnbedragen, die waren als het goed is zichtbaar op de toegezonden acceptgiro´s / facturen.
Dat u die niet heeft bekeken om welke reden dan ook, dat is niet de fout van Essent.

Zeer vervelend is wel, dat dit alles samenvalt met een wijziging in debiteurenbeleid bij Essent.

Gevolg: u heeft dezelfde facturen meerdere keren betaald.

Maar, u claimt wel meer schade dan hetgeen dat u teveel heeft betaald.
Dat zal u niet vergoed gaan krijgen, u koos er zelf voor om kosten te gaan maken in de vorm van een advocaat (als ik me dat goed herinner)

Maar goed, dit is een forum voor consumenten, u reageert vanuit uw bedrijf.

emthea
Berichten: 67
Lid geworden op: 06 feb 2011 12:42

Re: ESSENT: Incasso, extra kosten en genegeerde klachten

Ongelezen bericht door emthea »

Hartelijk dank, Shine, voor de aldus toegezonden extra informatie van Maxiem over het in rekening brengen van service- en administratiekosten. Dat is uiterst waardevolle feedback !
En heb je ons een grote dienst mee bewezen.

Ten aanzien van het aangifte doen in verband met het al dan niet bewust foutief verwerken van administratieve gegevens nog het volgende:
Als de Politie zou weigeren om een aangifte op te nemen is men wel verplicht om een melding te noteren. Het gaat er ons om dat achteraf helder is wat er gebeurd is.
Dat komt aldus keurig vast te liggen.
Dat er hoe dan ook een hoop ellende van komt, weten we uit eerdere ervaringen.

Ten overvloede: het niet binnen vijf werkdagen voldoen aan een aanmaning van ESSENT leidt so wie so tot € 50 extra kosten. Bovendien kan de stroom en het gas bij bedrijven onmiddellijk afgesloten worden daarna.

Een eis om dit soort kwalijke fouten te herzien is in dat licht bezien, niet onredelijk, zo denken wij.

emthea
Berichten: 67
Lid geworden op: 06 feb 2011 12:42

Re: ESSENT: Incasso, extra kosten en genegeerde klachten

Ongelezen bericht door emthea »

Aan het eind van deze week valt te melden, dat ESSENT niet meer reageert op aangetekende brieven. Tijdens telefonische contacten met de klantenservice wordt gemeld dat uitsluitend contact met mevr....., een daartoe aangewezen medewerkster mogelijk is. En die is met het oplossen van deze complexe kwestie bezig.......

Het lijkt mij een goede remedie tegen lastige klanten.

Gesloten