LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verplichte ziektenkosten verz door je strot vanaf maart 2011

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
tennis

Re: Verplichte ziektenkosten verz door je strot vanaf maart 2011

Ongelezen bericht door tennis »

De staat wil geen verplichte uitvaartverzekering, want tot heden heb ik het nog nergens kunnen lezen.
Dit wordt weer van bepaalde mensen in gesprek gebracht, dus off topic!
Het gaat om ziektekosten!
Zelf de titel is niet juist, want de verplichte ziekenfondsverzekering is niet vanaf maart 2011, maar al veel langer.
Allen, dat nu eindelijk iets aan gedaan wordt, om de rest van de bevolking, welke niet haar steentje bijdraagt, te verplichten, met alle gevolgen van dien!

MarkII

Ongelezen bericht door MarkII »

Tjonge jonge, wat een bijdrage zeg.

Als je alles had gelezen, dan had je op de hoogte geweest van wat wij wel en niet weten. Dus ook wat wij wel en niet off topic vinden. En ook dat we allang weten dat de zorgverzekering al heel lang verplicht is.

En uit het je laatste zin maak ik dan maar op dat je het helemaal eens bent met de regering en dus ook met ons. (of zoiets) Moeilijk hoor, zo met die komma's.

Allen, dat nu eindelijk iets aan gedaan wordt, om de rest van de bevolking, welke niet haar steentje bijdraagt, te verplichten, met alle gevolgen van dien!

Maar waarschijnlijk verschillen wij qua inzicht wat betreft de incasso procedure bij de lagere inkomens. Maar dat heb je wanneer politiek anders in elkaar steekt. Maakt niets uit, want dat maakt het spannend. Natuurlijk werd vroeger ook het ziekenfonds uit je loon betaalt, dus op je loon ingehouden. Maar dit zijn toch wel even andere tijden.

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

En ik heb net ergens gelezen dat de verplichte verzekering volgend jaar met 60,00 per persoon omhoog gaat.

Betekend dat samen met mij 150.000 NEDERLANDERS alweer 120,00 per maand minder hebben te besteden
Ha ha, nou, € 60 per jaar is geen € 120 per maand, maar € 5 per maand hoor.

cliff27

Ongelezen bericht door cliff27 »

goh je kunt wel merken dat hier niemand arbeids ongeschikt is want dan zullen jullie wel anders praten over die verrekte premie iemand met een uitkering zo als mij een wia kan deze kosten al niet eens meer ophoesten laat staan als de eigenbijdrage nog hoger wordt!!! het is ook makkelijk praten als je een goede baan hebt en geen gezondheids klachten en ik weet het is dan makkelijk oordelen maar jullie moeten je allemaal flink schamen wat er soms staat!!! jullie oordelen over een sitautie die je niet kent zou zeggen kom eens half jaartje hier wonen dan praat je wel anders !!!!!

manondoris

Ongelezen bericht door manondoris »

ik ben voor 100% afgekeurd , maar je krijgt toch volledig zorg toeslag en in september 350 euro compensatie dat krijgt elke wao er en daar kun je dan weer je eigen risico van betalen en wat extra kosten ivm met je ziekte .

anita1971

Ongelezen bericht door anita1971 »

Ik ben ook al 10 jaar 100% afgekeurd.
Mijn zorgkosten zijn helaas ook 15% van MIJN inkomsten.
Nu heb ik "de pech" dat mijn vriend en ik allebei een behoorlijke "rugzak"
hebben en onze financieen ABSOLUUT gescheiden houden.
Ik heb geen recht op zorgtoeslag, maar.......... ik klaag niet.
Ik ben BLIJ dat ik geholpen word als het nodig is.
En mijn eigen risico???? Die had ik begin Januari al gebruikt.

Gesloten