Tja, wat moet ik met zo'n reactie. Of U begrijpt het niet, óf u wil het niet begrijpen.tufima schreef:Mooi verhaal, maar wat moet ik ermee? Ik kan ook een hoop links geven waarin het nut staat van identificatie en vastlegging.Twosocks schreef:@tufimaBron: http://www.privacybarometer.nl/Waarom is privacy belangrijk?
Privacy beschermt ons tegen misbruik door de machthebbers, ook als we op dat moment niets verkeerds doen. Privacy is een fundamentele menselijke behoefte.
Want als we worden waargenomen in alle zaken, zijn we constant onder dreiging van correctie, oordeel of kritiek. We worden kinderen, gevangen onder een alziend oog, voortdurend bang dat geregistreerd gedrag ons zal achtervolgen, doordat een willekeurige autoriteit zich richt op ons (onschuldig) privéleven. We verliezen onze individualiteit, want alles wat we doen, is waarneembaar en wordt geregistreerd.
Dit is het verlies van vrijheid dat we ervaren als onze privacy ons wordt afgenomen. Dit is het leven in het voormalige Oost-Duitsland, of in het Irak van Saddam Hussein. En dit is onze toekomst als we een steeds opdringeriger oog toelaten in ons persoonlijke en privéleven.
Velen denken ten onrechte dat het een keuze is tussen veiligheid of privacy. Maar de echte keuze gaat tussen vrijheid of controle. Tirannie, of het nu ontstaat onder dreiging van een terroristische aanslag of door een dictatoriaal bewind, is nog steeds tirannie. Vrijheid vereist veiligheid zonder inbreuken, veiligheid inclusief privacy. Grootschalig (politie-)toezicht en registratie is de definitie van een politiestaat.
En daarom moeten we privacy voorop stellen, zelfs als we niets te verbergen hebben.
Hier staan nog meer zeer sterke argumenten vermeld.
Misschien dat dit meer duidelijkheid geeft dan hier een welles nietes discussie te voeren.
Maar ik ga me maar niet mengen in een zinloze discussie. Jij heb een standpunt en andere mensen delen deze mening niet. Standpunten blijven herhalen heeft weinig zin...
Demolition Man, geweldige film trouwens!
Hup WUB!
U schrijft: "Maar ik ga me maar niet mengen in een zinloze discussie." Mag ik u dan vragen waarom u reageert?
Met alle respect, ik krijg sterk de indruk dat u het gewoon leuk vind om de boel een beetje te jennen.
Als u deze discussie niet interesseert, zou u dan zo vriendelijk willen zijn u te onthouden van commentaar.