adSolvendum schreef:
En dan dit:
BBCS schreef:Een leek bekijkt de zaken nu eenmaal anders dan een persoon die technisch onderlegd is.
Maak van het woordje 'technisch' eens 'juridisch' en pas uw uitspraak eens toe op uzelf?
Natuurlijk vervang ik de term technisch niet door juridisch.
adSolvendum schreef: En neemt u dan eens van mensen aan die aan juridisch onderlegd zijn een inkomen ontlenen dat basisprincipes als in het verkeer gangbare opvattingen en futiliteiten als redelijkheid en billijkheid bestaan en hun toepassing vinden in de dagelijkse rechtspraak, ook al vindt u ze niet in het wetboek terug?
Jij vergeet één belangrijke zaak: de fabrikanten hebben altijd aangegeven dat een normale telefoon niet tegen regen kan en de speciale uitvoeringen wel.
Daar dient de jurist ook rekening mee te houden.
Doet die dat niet, dan is die wel heel dom bezig.
adSolvendum schreef:
En als u dat dan gedaan heeft, weeg dan het na de koop is gesloten in de gebruiksaanwijzing melden van een fabrikant dat zijn mobiele telefoon niet tegen regen kan eens tegen de opvatting dat met een mobiele telefoon mobiel gebeld moet kunnen worden, en dat bij mobiel bellen nu eenmaal regen kan voorkomen?
Technisch kan die niet tegen regen, dus kan die ook niet tegen regen.
Basta!
adSolvendum schreef:
Dat de verwachting van een consument dat een mobiele telefoon niet bij een spatje regen stuk gaat wellicht volgens u een onjuiste verwachting is, maar niet volgens die consument, en met hem wellicht vele andere consumenten, en misschien een rechter ook?
Iets zegt mij dat u niet op alle vragen zult antwoorden, hetzij met arbitraire stellingnames.
De verwachting van de consument?
Ach, geloof je zelf toch niet?
Het zijn die consumentenorganisatie en vooral de directeur van de consumentenautoriteit die de consument verkeerd voorlichten!
Verdiep jij maar eens in de techniek in plaats van met regeltjes de techniek willen regelen.
Alleen door de behuizing van een mobiele telefoon dicht te sealen met rubber en alle gaten dicht te maken met rubber, kan een mobiele telefoon tegen regen.
Dan krijg je die speciale rubberen uitvoeringen.
Je kunt roepen wat je wilt dat juridisch een telefoon tegen regen moet kunnen, maar als die telefoon technisch niet tegen regen kan, bereik je met die juridische regels geen moer.
Ik heb je voorbeelden genoeg in deze topic gegeven. Als je het dan nog niet duidelijk is, weet ik het ook niet meer.