Voor mij ligt hier de kern van de meeste MLM business.Stel je even voor dat we actief zijn bij MLM bedrijf in de melk of kaas.
Onze kaas is van speciale kwaliteit want de koeien krijgen elke dag de allerbeste behandeling. Ik schets deze situatie omdat ik nog dteeds mijn bedrijf geheim wil houden vanwege de integriteit die gewaarborgd moet blijven.
De producten claimen een speciale eigenschap te hebben, waardoor je ze niet in een normale winkel kunt kopen, maar alleen via het MLM-netwerk
Het betreft vaak zaken die gezondheid van de mensen aangaan, dus wel als belangrijk worden gekenmerkt, maar waarbij de werking in geen relatie staat tot de hoge verkoopprijs, zoal er al sprake zou zijn van een speciale werking.
Bovengenoemd feit is geen toeval.
De MLM-business heeft een een dergelijke hoge verkoopprijs, in relatie tot een lage kostprijs nodig, om de diverse compensatieprogramma's te kunnen financieren.
Gevolg is wel dat de markt voor deze producten een niche markt is en zeker niet die aantallen klanten gaat kennen , zoals die voor de gebruikelijke producten kenmerkend zijn.
Hierdoor houdt de aanwas van nieuwe klanten veel sneller op dan in de getallenstromen op de vorige pagina's, en blijven er veel distributeurs met lege handen staan.
MLM voorstander, hoe groot schat je zelf de markt voor jullie speciale kaas in, wetende dat elke supermarkt bulkt van de kaas, en soms tot wel 50 soorten op voorraad heeftOnze kaas is van speciale kwaliteit want de koeien krijgen elke dag de allerbeste behandeling