LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bulletproof cash system, de modernste pyramid scheme?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
MLMvoorstanderNL

Re: Bulletproof cash system, de modernste pyramid scheme?

Ongelezen bericht door MLMvoorstanderNL »

s
Laatst gewijzigd door MLMvoorstanderNL op 20 jun 2011 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.

kiz

Ongelezen bericht door kiz »

antileugens schreef: schelden, beledigen en in het algemeen de regels van het forum te overtreden
Ik heb hier nog geen onvertogen woord kunnen ontdekken.
Dat kritiek soms nogal scherp verwoord is lijkt me een normaal onderdeel van een verhitte discussie. Is één van de dingen die een MLM'er toch gewend moet zijn tegen te komen. Daar zijn toch die positief denken boeken voor?

adSolvendum

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Uw antwoord beantwoord geheel aan de verwachtingen.

Overigens, als u in het algemeen een antwoord geeft op een aantal postings waar die van mij ook tussen staat, en welke dezelfde strekking heeft als die andere, heeft u het toch ook tegen mij?
adSolvendum schreef:Positief denken? Denkt u op basis van de alhier gedane uitlatingen te kunnen weten dat ik hierin tekort schiet? En zo ja, waarom denkt u dan dat ik wat met die mening van u moet doen? Zou u dan eerst niet op zijn minst summier aan moeten tonen over enig autoriteit op dit vlak te bezitten? Iets wat u met al uw berichten nog niet gelukt is?

Denkt u dat u door bijvoorbeeld Bill Clinton en Donald Trump aan te halen uw geloofwaardigheid stijgt? Een politicus, welke zelfs voor politieke begrippen onbetrouwbaar is gebleken, en een succesvol en zeer gehaaid zakenman?
U kunt de relevantie van deze vragen wel inzien mag ik aannemen, waarom krijg ik het idee dat u dat niet wilt?

Nog een vraagje, in de wereld waarin ik leef is het gebruikelijk de zwakkere (zoals Oom in deze context) wel eens in bescherming te nemen voor zichzelf, althans te wijzen op mogelijke problemen. Begrijp ik nu goed dat in uw wereld het commerciele belang hierover prevaleert?

antileugens

Ongelezen bericht door antileugens »

kiz schreef:
antileugens schreef: schelden, beledigen en in het algemeen de regels van het forum te overtreden
Ik heb hier nog geen onvertogen woord kunnen ontdekken.
Dat kritiek soms nogal scherp verwoord is lijkt me een normaal onderdeel van een verhitte discussie. Is één van de dingen die een MLM'er toch gewend moet zijn tegen te komen. Daar zijn toch die positief denken boeken voor?
Er zijn zojuist een heel aantal post verwijderd door de moderator. Dat gebeurt met regelmaat maar echt ingrijpen gebeurt niet. En nu graag weer ontopic en met respect voor elkaar.

kiz

MLMvoorstanderNL schreef:
Ergo, het ligt "altijd" aan de persoon zélf als hij/zij geen verdiensten genereert en nooit aan het MLM systeem?
Correct..
Er bestaan dus geen MLM systemen die niet succesvol zijn. En dan bedoel ik succesvol voor de onderste laag. Dat de top er aan verdient hadden we al vastgesteld.

MLMvoorstanderNL schreef:En wat nou zoveelste pyramid scheme? en dan weer wel zeggen dat je een riant inkomen haalt uit MLM maar alleen als je aan de top zit, beetje in de war?
Nee. Logische constatering. Maar de opbouw van een piramide impliceert nu eenmaal dat er veel meer mensen aan de basis staan waar het werk verzet wordt, en dat slechts de top er werkelijk veel mee verdient. Het maakt niet uit hoe "modern" een piramide is, het blijft een piramide.

In het laatste boek dat ik heb gelezen stond een leuke uitleg over het maken van een PRA (productrisico analyse). Als ik die (harde) wetenschap loslaat op het gemiddelde piramidesysteem volgt daar de logische conclusie "niet doen" uit. Wegens te veel niet-inschatbare factoren.

antileugens

Nee. Logische constatering. Maar de opbouw van een piramide impliceert nu eenmaal dat er veel meer mensen aan de basis staan waar het werk verzet wordt, en dat slechts de top er werkelijk veel mee verdient. Het maakt niet uit hoe "modern" een piramide is, het blijft een piramide.
Heb je het nu over de piramide van het normale bedrijfsleven? Want in MLM gaat dit verhaal namelijk NIET op maar bij bijvoorbeeld Phillips wel.
In MLM heeft iedereen dezelfde kansen want dat is het SYSTEEEM.
Ik denk dat je hier overigens het SYSTEEM van MLM verward met de individuele MLM BEDRIJVEN.

kiz

antileugens schreef:
Heb je het nu over de piramide van het normale bedrijfsleven? Want in MLM gaat dit verhaal namelijk NIET op maar bij bijvoorbeeld Phillips wel.
In MLM heeft iedereen dezelfde kansen want dat is het SYSTEEEM.
Ik denk dat je hier overigens het SYSTEEM van MLM verward met de individuele MLM BEDRIJVEN.
Ik refereer slechts aan de topictitel: "de modernste pyramid scheme" (slecht Nederlands trouwens...). Dan heb ik het niet over het bedrijfsleven, maar over het MLM programma waar MLMvoorstanderNL mensen voor probeert warm te maken.

MLMvoorstanderNL

s
Laatst gewijzigd door MLMvoorstanderNL op 20 jun 2011 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.

MLMvoorstanderNL

s
Laatst gewijzigd door MLMvoorstanderNL op 20 jun 2011 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.

antileugens

Hm, dan zou ik toch maar even terug gaan naar het begin van het topic waar MLMvoorstanderNL aangeeft te denken dat het hier om oplichting gaat en niet over netwerkmarketing. Terwijl hij dat zegt beticht jij hem nu van
waar MLMvoorstanderNL mensen voor probeert warm te maken.
????

MLMvoorstanderNL

s
Laatst gewijzigd door MLMvoorstanderNL op 20 jun 2011 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.

kiz

MLMvoorstanderNL schreef: Correct elk systeem werkt gewoon want iedereen die aan de top stond is ooit op 0 begonnen, als het systeem dus niet zou werken dan komen de eerste dus niet van de 0 af en dat zou betekenen dat ze stoppen en dan komt er niks van de grond. De mensen aan de top, je kunt ze minachten maar ze hebben het eerlijk verdient.
Het komt niet bij je op dat er aan de top mensen zitten die een dergelijke onderneming daadwerkelijk opstarten, en dus nooit een upline maar alleen een downline hebben? Hoe lager je instapt, hoe kleiner de kans dat je ooit aan die top zult geraken. Immers, de top zal de verworven inkomstenbron niet opgeven als het systeem werkt.
De enige manier om "hoger" in het systeem te komen is door nóg meer downline te genereren.
MLMvoorstanderNL schreef:Ehh eigen waarschuw ik juist voor dit systeem, lezen is een vak ik weet het.
Nu zijn er dus wél onbetrouwbare systemen?
MLMvoorstanderNL schreef:Zoals Niels eerder al zei, de wetten zijn anders in Amerika en dit schijnt legaal te zijn.
En dan ligt het weer aan de omstandigheden, maar nóóit aan "het systeem"...
MLMvoorstanderNL schreef:Maar er zijn gewoon ethische problemen hier in dit systeem omdat je iets aan de man probeert te brengen dat geen nut heeft in tegenstelling tot tandpasta of iets dergelijks
Alles wat ik nodig heb kan ik gewoon hier om de hoek in het winkelcentrum kopen. En goedkoper dan via welke MLM constructie dan ook. Met Aloë Vera als lichtend voorbeeld...
Het blijft een hoog "gebakken lucht" gehalte hebben, en als ik zonodig reseller van maakt niet uit wát had willen worden, dan had ik dat al lang gedaan. Het is echter mijn vak noch mijn ambitie, dus ik hou het maar bij wat ik doe, daar verdien ik voldoende mee om leuk van te kunnen leven met mijn gezin en wellicht binnenkort mijn oom in de VS op te kunnen gaan zoeken.

kiz

antileugens schreef:Hm, dan zou ik toch maar even terug gaan naar het begin van het topic waar MLMvoorstanderNL aangeeft te denken dat het hier om oplichting gaat en niet over netwerkmarketing. Terwijl hij dat zegt beticht jij hem nu van
waar MLMvoorstanderNL mensen voor probeert warm te maken.
????
Bij deze dan de hele heldere constatering:

Er zijn MLM systemen die niet werken!

waarvan akte. Bedankt heren.

MLMvoorstanderNL

s

MLMvoorstanderNL

s

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

MLMvoorstanderNL schreef:
kuklos schreef:
Ergo, het ligt "altijd" aan de persoon zélf als hij/zij geen verdiensten genereert en nooit aan het MLM systeem?
Correct..
Dat past niet in het positief denken.

antileugens

Fout, Kiz, IEDEREEN krijgt dezelfde kans. Omdat de mensen aan de top maar over een beperkt (en identiek als iedere latere instapper) aantal niveaus betaald krijgen verdienen zij NIET per definitie het meeste. Sterker nog, ik ken niet 1 bedrijf waarbij dat het geval is.

En als MLMvoorstanderNL heeft geschreven dat er MLM SYSTEMEN zijn die niet werken, dan ben ik het daar absoluut niet mee eens. Ik snap echter dat dat je in verwarring brengt. Er zijn MLM BEDRIJVEN die niet werken maar niet het MLM systeem.

antileugens

maar ik vind het niks en mijn steun zal het niet krijgen.
Zo denk ik over het klassieke werkgever-werknemer systeem.

MLMvoorstanderNL

s

MLMvoorstanderNL

s
Laatst gewijzigd door MLMvoorstanderNL op 20 jun 2011 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten