Pagina 5 van 6
Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(
Geplaatst: 25 jul 2011 18:38
door marcogroningen
Ik ben juist blij met de nieuwe situatie. Maar dat komt doordat ik ook bijna alle pakketten afneem die er zijn, namelijk: Digitaal totaal, HDTV, Interactief totaal.
Het levert voor mij een flinke besparing op nu de HD kanalen en interactief gewoon in mijn standaard extra abonnement komen.
Dus in mijn geval: Ziggo is goed bezig
Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(
Geplaatst: 25 jul 2011 21:59
door Bertens
Heb de brief ontvangen en deze gaf aan wat ik al verwachtte.
En guess what. Denk je een mail te kunnen sturen, ligt dat programma op de site er uit omdat ze al dagen groot onderhoud hebben........ tuurlijk. Ze worden/werden natuurlijk gek gemaild over het nieuwe beleid, dus probeert men zó het contact te vermijden. Grote jongens hoor bij Ziggo.....
Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(
Geplaatst: 25 jul 2011 22:44
door DeBaas
Klachtenmanagement.Ziggo (apestaart) office.ziggo.nl
al geprobeerd ?
Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(
Geplaatst: 25 jul 2011 23:53
door Shine
Vervolg verhaal:
Zoals ik al eerder aangaf zit mijn vriendin bij ZIggo en heeft zij ook die spannende brief gekregen mbt zenders en paketten.
Vandaag wilde ze de zaken maar eens gaan regelen. Dus,...wilde inloggen op mijn Ziggo om te kijken hoe haar pakket er uit zag, of ze wel/niet HD heeft nu, het online te regelen etc. Maar al wat lukte niet het inlogen op MijnZiggo. Dit onderdeel lag er, wéér, uit. Tijdstip 18.40 uur. Ter info inmiddels is het 23.12 uur en MijnZiggo is nog steeds in onderhoudt!! OVerigens valt op het onderdel 'Storing' hierover niets te lezen. Je komt er pas achter als je wilt inloggen.
Goed, toen klom ze dus maar in de telefoon.
Na 10 minuten in de wacht te hebben gestaan eindelijk iemand te spreken gekregen.
Vragen:
1). Is mijn kabelreceiver (decoder) ook voor HD geschikt?
Antw: wacht u een momentje?
En pardoes werd ze on hold geplaatst. Dit onhold standje duurde 7 minuten.
Na die 7 minuten was de agent er weer.........
Antw: Wist die niet. Dan moest ze even achterop de decoder kijken of er een HDMI aansluiting op zat.
Vriendin: Maar jullie kunnen toch zien wat voor decoder ik heb. Deze heb ik notabene bij jullie gekocht!
Toen vroeg hij naar de leeftijd e.d van de decoder. Aangezien haar dit ok niet verder bracht is ze naar beneden gelopen en heeft gekeken.
Nee, er zat niet een HDMI aansluiting op.
NOOT: Toen ze hem kocht (ze is een nitwit op dit gebied) was ze in de veronderstelling dat deze decoder wel HD aankon.
2). Ze sprak haar ongenoegen uit (in netjes nederlands) over het feit dat het huidige pakket (ze heeft TVEXtra) in prijs wordt verhoogd, terwijl ze niet van de features gebruik kan maken. Geen HD, geen interactieve TV.
Daarop antwoordde de agent: ik heb een mooie aanbieding voor u, namelijk een decoder voor €79,- waarmee u wel HD kunt kijken.
Kan ik hier dan ook interactieve Tv mee krijgen, vraagt vriendin? Antw agent: Nee met deze nieuwe decoder hebt u dan nog geen interactieve tv. Daarvoor hebt u nog de Interactieve HD recorder nodig. Kosten €199,-.
Het mag duidelijk zijn dat mijn vriendin hier verre over te spreken was. En liet haar ongenoegen blijken. Overigens heeft ze meermaals de agent verteld dat hij dit niet persoonlijk moest opnemen omdat hij ook maar in dienst van Ziggo is, maar dit naar hogerhand, het concern Ziggo gericht was.
3). Als ze hetzelfde geld wilde betalen moest ze het andere pakket maar nemen te weten: TVPlus. zei de agent.
Mijn vriendin: Ja, maar dan lever ik zenders in. Zenders waar ik met regelmaat naar kijk. En heeft ze nog steeds geen HD ! Met andere woorden, voor hetzelfde geld, krijgt ze minder waar.
4). Ze wilde een klacht indienen. De agent gaf te verstaan dat Ziggo geen klachtenformulier heeft en dat hij de klacht kon opschrijven, beter gezegd noteren. Hij kon noteren dat ze niet tevreden was.
Dit vond ze echter veel te zacht uitgedrukt. Ze vond dat Ziggo haar klanten niet serieus neemt en haa klanten dit soort zaken door de strot duwt. Dat Ziggo haar klanten voor voldrongen stelt en op kosten zit te jagen.
Agnet: Hij kon noteren dat ze niet tevreden was, en daar bleef het bij.
NOOT: ik (alsook mijn vriendin) kennen dit soort notities (mits ze daadwerkelijk genoteerd worden! Gebeurd vaak niet). Dit wordt gewoon in de contact notitie -dat de klant heeft gebeld- genoteerd en that's it. Een heus klachtenformulier o.i.d. wordt niet ingevuld en daarmee dus ook niet geregistreerd. Resultaat: Hier wordt dus totaal niets mee gedaan.
Inmiddels heeft verder onderzoek opgeleverd dat bij het online contactformulie de mogelijkheid bestaat het onderwerp aan te kunnen geven waaronder ook 'klacht'.
M'n vriendin moppert ontevreden nog wat na. De agent begint dan met zijn verkooppraatje van andere paketten of decoder/recorder. Ze geeft te kennen dat ze zich ergert aan de verkooppraat van de agent en dit niet op prijs stelt. Als ze begint met vragen hoe ze dan haar huidige pakket kan omzetten naar TVPlus, verbreekt de agent gewoon de verbinding.
Mn vriendin heeft dan precies 34 minuten (incl wachttijden) aan de telefoon gezeten.
Resultaat: pakket is niet gewijzigd en MijnZiggo ligt er nog steeds uit. (tijd is nu 23.39 uur.)
Het is schandalig dat een agent een klant zomaar 7 minuten in de wacht plaatst en dan als antwoord geeft het niet te weten. Maar dan wel de vraag stelt of er achterop de decoder een HDMI aansluiting zit. Dunkt me dat de agent hier niet 7 minuten voor nodig heeft. Hij had die vraag ook direct kunnen stellen.
Verder laat het inlevingsvermogen van deze agent te wensen over. Jammer! Er is meer dan verkooppraat, targets en dies meer.
Opmerkelijk dat Ziggo geen klachtenformulier kent alwaar klanten hun klachten kunnen opschrijven en deponeren. (persoonlijk onderzoek levert op dat dit wel kan, online bij contactformulier)
Is het te zot voor woorden dat de agent de verbinding verbreekt als ze vraagt hoe ze haar huidige pakket dan kan omzetten naar TVPlus, welke procedure en handelingen ze moet verrichten om dit te regelen.
Mijn vriendin (en ook ik) snappen best dat agents ook niet blij zijn en nu alle '****' over zich heen krijgen. Iets wat mijn vriendin ook meermaals aan de agent duidelijk heeft gemaakt. Haalt niet weg dat je je als agent moet blijven gedragen. Zeker zo lang als dat je niet voor rotte vis wordt uitgemaakt, maar het ongenoegen in fatsoenlijk en blijvend nette bewoordingen geuit worden.
M.b.t. Ziggo en haar beleid: Het is gewoon te zot voor woorden dat ze zo met klanten omspringen en min of meer als een communistisch regime haar klanten dit soort zaken letterlijk door de strot duwen. Met alle bijbehorende kosten van dien.
U betaald toch ook niet voor een feature in een auto als u er toch geen gebruik van kunt maken!
Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(
Geplaatst: 26 jul 2011 08:40
door kweenie
Eens met vogels. Het verklaart ook waarom veel mensen lang bij zulke hulplijnen moeten wachten, als er allerlei dingen worden gevraagd die je (beter) in de handleiding van je apparaat en in de toegestuurde brief kunt terugvinden.
En shine, er zijn vele mensen die bij een auto wél betalen voor features die ze niet gebruiken. Net als dat er waarschijnlijk al jaren zenders in je pakket zitten die je waarschijnlijk niet kijkt, en waar je wel voor betaalt.
Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(
Geplaatst: 26 jul 2011 09:25
door nielsmarchal
ik betaal nu 16,95 (standaard tv abo) +9,95 (digitale pakket) = 26,90.
Ik ga straks betalen voor dit totaal 24,95 en krijg meer digitale zenders en meer hd zenders, dus ik zeg ziggo: dank..........
Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(
Geplaatst: 26 jul 2011 09:59
door Pareltje31
sorry hoor maar als je toch een leek bent betreft apparaten zit juist Ziggo er toch om je antwoord te geven, beetje lullig dat er dan gezegd wordt dat het een overbodige vraag is.
Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(
Geplaatst: 26 jul 2011 11:37
door Boisbas
Of de vraag nu wel of niet overbodig , terecht of niet terecht is: daar gaat het helemaal niet om.
Wanneer je betaalt voor telefonische support, dan kan elke vraag gesteld worden en mag je óók service verwachten.
Dat er geen antwoord komt, zegt meer over de slordige support dan de vraagsteller.
De agent/supportmedewerker kan ook bij de groenvoorziening van de gemeente gaan werken, wanneer hij niet om kan gaan met terecht of onterecht gestelde vragen. Het is maar een voorbeeld, maar hou het probleem op het bordje waar het thuis hoort: ZIGGO
Immers: ZIGGO veroorzaakt zelf de problemen, sticht zelf de verwarring.
Dat mensen daar (verschillend) op reageren is niet verwonderlijk, eerder vanzelfsprekend.
Dat ZIGGO dat niet heeft weten te voorspellen zegt wederom meer over ZIGGO en haar (beperkte) mate van klantgerichtheid, dan de klant.
Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(
Geplaatst: 26 jul 2011 11:40
door Pareltje31
vogels schreef:Pareltje31 schreef:sorry hoor maar als je toch een leek bent betreft apparaten zit juist Ziggo er toch om je antwoord te geven, beetje lullig dat er dan gezegd wordt dat het een overbodige vraag is.
Als je dan een complete nitwit bent op dit gebied, kun je google gebruiken, weet je het antwoord ook. Als ik lees dat iemand 34 - 7 wachtminuten = bijna een half uur aan de lijn hangt, dan is er een hoop bla bla geweest. Als iedereen een half uur aan de lijn gaat hangen met gebabbel, hoe lang worden de wachttijden dan wel niet.
ben ik het toch niet mee eens,sommige mensen weten dat soort dingen gewoon niet en dan is er een afdeling waar je dat kan vragen. Wel belachelijk dat die dan niete ven in systeem kunnen zien wat voor box iemand heeft
Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(
Geplaatst: 26 jul 2011 13:03
door kweenie
Pareltje, ik vind het best dat mensen zulke hulplijnen bellen met vragen die ze zelf beter terug zouden kunnen vinden in de handleiding van het apparaat, maar als heel veel mensen dan doet, dan geeft dat voor mij wel een verklaring waarom er regelmatig zulke lange wachttijden zijn bij de hulplijnen.
Vraag 1: kijk in de handleiding van je apparaat. Ziggo is (nog) niet zo'n big-brother dat ze van iedereen bijhouden welk type apparaat ze hebben. Kan ook niet, omdat je die apparaten ook elders dan bij Ziggo kunt aanschaffen. Bovendien: of je HD kunt bekijken hangt ook af van wat voor TV je hebt, of die het kan weergeven. Dat kan Ziggo dus niet van een afstand bepalen.
Vraag 2: Staat ook in de toegestuurde brief. Klagen kan wel, maar kun je beter bij Ziggo zelf doen ipv het callcenter.
Vraag 3: Idem, staat in het zenderoverzicht/de brief
Vraag 4: Opnieuw, klagen kan wel, maar kun je beter bij Ziggo zelf doen ipv het callcenter.
Vandaar dat ik denk, waarom een half uur aan de telefoon met het callcenter zitten. Of anders gezegd, wat was het doel van het telefoontje?
Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(
Geplaatst: 26 jul 2011 14:52
door Shine
Ik heb aan de reactie van Boisbas niets toe te voegen. Hij/zij slaat de spijker volledig op zijn kop.
Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(
Geplaatst: 26 jul 2011 15:10
door krieno
Lees van sommige dat je de HD recorder kunt kopen voor 199 euro, ja dat is alleen voor nieuwe klanten die nog geen digitaal tv kijken , dus alleen nog maar analoog, als je de pech hebt al digitaal van Ziggo te hebben , heb je dus pech, kost dat ding je dus 459 euro
Staat in de folder bij de brief, helemaal onderaan in de kleinst mogelijke letters dus.
Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(
Geplaatst: 26 jul 2011 15:13
door seconds-out
Shine schreef:Ik heb aan de reactie van Boisbas niets toe te voegen. Hij/zij slaat de spijker volledig op zijn kop.
He bah, zoiets wou ik ook typen, je bent me net voor...
een prima schrijfsel van Boisbas.
Aan de andere kant..al zou ik geld toekrijgen dan zou ik zo n helpdesk van Ziggo nog niet bellen, de kans dat je alleen maar verder in de problemen komt is groter dan dat er een oplossing komt.
Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(
Geplaatst: 26 jul 2011 16:43
door Bertens
Gezien de 'heftige' reacties en het onvermogen cq verstoppen van Ziggo noopt mij ertoe RADAR te laten reageren hieop, IN het forum, en daarna Ziggo eens aan de tand voelen of opheldering vrgaen, maar ook aan de RADARkant blijft het stil. ........
Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(
Geplaatst: 26 jul 2011 16:45
door Bertens
Tussen haakjes, inmiddels kan ik bij Ziggoweer inloggen en dus het KLACHTENFORMULIER dat niet zou bestaan invullen. Type er op los mensen.
Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(
Geplaatst: 26 jul 2011 16:52
door Ruudje86
Ook ik ben getroffen door de Ziggo aanpassingen.
Ik kreeg een brief binnen dat ik nu ongeveer 21 euro betaal en dat dit 25 euro gaat worden.
Bou betaal ik 16, nog wat voor het basis abbonement en 5, nog wat voor een paar extra digitale zenders (oa discovery hd en national gio dh)
Nu wou ik eigenlijk van mij HD pakketje af maar nu betaal ik dus 9 euro meer dan voor het basis abbonement? Dat is een forse verhoging op een bedrag van 16 euro dat is meer dan 50% stijding.
Kan iemand zonder Hd pakket bevestigen dat die geen of juist wel 25 euro per maand gaan betalen.
In de brief stond hier niets over enkel dat mijn kosten om hoog gingen.
Bij voor baad dank!
Met vriendelijke groet,
Ruud Vat
(mailen mag ook op
[email protected])
Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(
Geplaatst: 26 jul 2011 23:57
door Shine
krieno schreef:Lees van sommige dat je de HD recorder kunt kopen voor 199 euro, ja dat is alleen voor nieuwe klanten die nog geen digitaal tv kijken , dus alleen nog maar analoog, als je de pech hebt al digitaal van Ziggo te hebben , heb je dus pech, kost dat ding je dus 459 euro
Staat in de folder bij de brief, helemaal onderaan in de kleinst mogelijke letters dus.
Je hebt helemaal gelijk. Maar volgens mij stond er enkele dagen geleden op de website nog de aanbieding van 199,- voor die recorder en €99,- voor de HD ontvanger. Ik (en vele anderen?!) kan me natuurlijk giga vergissen. Dus hard maken kan ik het niet.
Nu zie ik die aanbiedingen nergens meer. Tenzij je kiest voor het alles in 1 pakket. Jaja,...Ziggo lust haar klanten rauw.
Als reeds Ziggo klant mag je dus het volle pond betalen. De aktuele kosten:
- Interactieve HD recorder (indien je dus van de feature interactieve TV gebruik wilt maken) € 459,- (excl 9,50 verzendkosten)
- HD ontvanger € 199,- (excl 9,50 verzendkosten)
- CI+ module (geen interactieve tv, en werkt alléén indien je tv aan de gestelde Ziggo kwalificaties voldoet. Overigens garandeert Ziggo niet blijvende werking) € 79,-. (excl. verzendkosten)
Ziggo wordt door deze abonnement wijzigingen en prijsverhogingen slapend rijk over de rug van....... Dit heet bestaande klanten uitmelken.
Opmerkelijk trouwens dat de agent, gezien de prijs die hij gisteren in het telefoongesprek benoemde, deze module aan mijn vriendin wilde verkopen zonder dat hij wist wat voor TV ze heeft en daarmee dus niet weet/wist of haar tv geschikt is!! Dit getuigt opnieuw de desinteresse en onkunde van deze Ziggo callcenter agent.
Ik mag hopen dat zodra de consumenteprogramma's weer van start gaan (dus zomerreces is voorbij) deze Ziggo strategie onder de kritische loep gaan houden.
Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(
Geplaatst: 27 jul 2011 17:40
door gkvk
Hele gedoe is een giga sigaar uit eigen doos , veel zenders verdwijnen en dat heeft niet iedereen in de gaten ( kom je op 1 September pas achter ) en er komen er maar enkelen voor terug en dan nog merendeels kinderzenders . Zijn er zometeen 15 van , hoe zot moet je het hebben.
Erger vind ik het verdwijnen van SWR en bovenal de regionale tv zenders maarja dat vinden 50 plus leuk om naar te kijken en dat is tegenwoordig niet meer trendy genoeg voor Ziggo.
Kortom minder zenders , meer HD en vooral duurder en daar komt ook de verhoging van de telefoon tikken van 3 naar 8 cent per minuut.
Vooral zo doorgaan ziggo
Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(
Geplaatst: 27 jul 2011 18:02
door DeBaas
mmm? afgekeken van Tele2 ? daar is al een tijdje zowel naar vaste lijn als naar mobiel 8cent........
Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(
Geplaatst: 27 jul 2011 20:42
door Gieter
Ook wij hebben zo'n leuke brief gekregen van Ziggo. En ook hier hetzelfde liedje verhoging van het abonnement en geen gebruik kunnen maken van de"extra" mogelijkheden omdat je een "gewone" digitale decoder hebt.
Wel krijg je de eerder genoemde aanbieding van 199 euro voor de interactieve had recorder. Leuk zaken doen zo riekt naar koppelverkoop.
Kunnen we met al deze meldingen niet wat gaan doen richting Ziggo??