Voor de aller aller aller laatste Petra: Nergens maar dan ook nergens staat dat een flitskrediet aanbieden verboden is!Petra1987 schreef:UitspraakWaar het mij om gaat bij het berecht van Petra over de rechtszaak van de AFM is dat zij beweerd dat flitskredieten verboden zijn in Nederland, dit is helemaal niet zo en dus een onwaarheid. Waarom ik zeg dat mensen de hoofdsom moeten betalen? Dat is nogal wiedes niet, er wordt hier door veel mensen geroepen dat je helemaal niet moet betalen en dat gaat mensen diep in de problemen brengen! Wettelijk ben je gewoon verplicht om de hoofdsom te betalen. Dat is ook de reden dat ik mij hier aangemeld hebt, het is schrikbarend om te lezen dat mensen om advies vragen en dat advies is om helemaal niets te betalen, wat is dat nu voor een advies dan? Dat advies is nergens op gestoeld!
RECHTBANK ROTTERDAM
zaaknummer: 6568798 \ CV EXPL 18-986
“Garantie verplicht. Keuze tussen persoonlijke garantstelling en commerciële garantstelling (met kosten) is ‘voor de vorm’. Kosten van garantie vallen onder kredietvergoeding. Overeenkomst nietig.”
https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... :2018:5661
Aanbieders van het zogenoemde flitskrediet mogen geen leningen meer aanbieden met extra kosten vermomd als 'garantstelling'. Dat heeft een Rotterdamse rechtbank bepaald. De uitspraak is een bom onder het verdienmodel van aanbieders van dit dure kortlopende krediet.
> Uitspraak van de rechtbank over 'flitskrediet' (Volkskrant.nl)
https://www.recht.nl/rechtspraak/?ecli= ... :2018:5661
Dit is de waarheid en er is jurisprudentie van.
Dit is wederom bangmakerij, kortom een methode van een Incassobureau, het onderdruk zetten van mensen. Het is niet wettelijk, zie de uitspraken. De rechter neemt eerdere uitspraken bijna altijd over.Blijkbaar praat je hier toch tegen een muur en is er vooral hoop op gratis geld, leningen aangaan en nu onder het mom van: het is niet wettelijk, niet terug betalen. Mijn energie ga ik er niet meer insteken, ik hoop dat mensen niet dieper in de problemen komen door de adviezen van je hoeft deels niet te betalen.......
Als de uitspraak niet geldt, waarom daagt Ferratum en zijn incassomaatje mensen niet voor de rechter?
Het enige dat jij aandraagt is dat de garantstelling niet meer mag, je mag nog steeds een flitskrediet aanbieden. Het staat nota bene in je eigen tekst: Aanbieders van het zogenoemde flitskrediet mogen geen leningen meer aanbieden met extra kosten vermomd als 'garantstelling'. Dat heeft een Rotterdamse rechtbank bepaald. De uitspraak is een bom onder het verdienmodel van aanbieders van dit dure kortlopende krediet.
Dus zonder deze garantstelling mogen er nog steeds flitskredieten aangeboden worden! Terwijl jij toch echt beweerde dat flitskredieten niet wettelijk zijn, ook volgens de AFM. Maar ook de AFM kreeg flitskredieten niet verboden, ze worden immers nog steeds aangeboden.
Weerzinwekkend hoe op dit forum het niet betalen goed gepraat wordt..... de aanname dat de rechter het waarschijnlijk wel overneemt is uiteindelijk gewoon een schijnveiligheid. Succes met je advies richting mensen die in de problemen zitten, hopelijk zijn die verstandig genoeg om hun eigen plan te kiezen.