LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
03 apr 2021 22:55
Zou jij AstraZeneca krijgen ?
Ik heb begrepen dat het verkeerd kan uitpakken bij jonge vrouwen die ook nog eens de anticonceptiepil slikken.
[/quote]
Geen idee welke er op de plank ligt heb nog geen oproep want ben nog niet aan de beurt.
Er is zoveel gedonder over die spuiten, en ik ben sowieso altijd de klos met bijwerkingen, dus voel er weinig voor.
Als je dan ook nog hoort dat 150 mensen de dubbele dosis hebben gekregen, zakt je de broek af.

Smartje
Berichten: 282
Lid geworden op: 23 dec 2020 15:17

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Smartje »

Om de verwarring nog iets groter te maken,

AstraZeneca heet nu Vaxzevria Nieuwe verpakking zelfde vaccin!!!

https://www.telegraaf.nl/w/1330097507/

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat is daar verwarrends aan? En al vier dagen bekend.

Nijogeth
Berichten: 10534
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

sylvesterb schreef:
03 apr 2021 22:49
Bijwerkingen is ook maar bij een kleine groep. Mijn vrouw had meer last van de griepprik dan van de corona vaccin. Maar gezien ze werkt met zwakke ouderen, liever wat bijwerkingen van een griepprik dan andere besmetten.
Mijn zusje van 22 had dan weer verschrikkelijk veel last van haar vaccinatie met AstraZeneca en had eerder amper wat gemerkt toen ze een besmetting met Corona had. Het was dat ze een nieuwe baan in de zorg begon en die wilden dat ze zich liet testen, anders was ze nooit getest.

Zo is een besmetting en vaccinatie dus voor iedereen anders. Uitgaan van het slechtste is daarom misschien niet logisch, maar uitgaan van het beste ook niet.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

reggie2 schreef:
03 apr 2021 18:54
Ik zeg op mijn beurt elk persoon is er 1 te veel en ik bedank voor al die rotzooi. Dan maar geen enting.
Ik zou ook geen takjes aan mijn lijf willen....

Maar serieus: heb je wel eens naar bijwerking van allerlei alledaagse middelen gekeken. Voorbeeld, dit zijn de bijwerkingen van pijnstillers die je gewoon in de supermarkt kunt kopen:

Maagzweren en zweren van de twaalfvingerige darm, perforaties of maag/darm bloedingen (soms
met fatale afloop, met name bij ouderen), misselijkheid, gestoorde spijsvertering, braken, zuurbranden, maagpijn, winderigheid, bloedbraken, woekerende ontsteking van het mondslijmvlies, verslechtering van darmontsteking en de ziekte van Crohn.


Dit kan volgende de bijsluiter bij 1 op de 100 voorkomen.

Als we alles waar bijwerkingen voorkomen stoppen kunnen we wel heel veel geld gaan besparen op de zorg. Toch gauw bijna 100% van de medicijnen doen we dan niet meer.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
04 apr 2021 10:22


Zo is een besmetting en vaccinatie dus voor iedereen anders. Uitgaan van het slechtste is daarom misschien niet logisch, maar uitgaan van het beste ook niet.
Precies en dat domme gekletst dat je het voor een ander moet doen vind ik dus onzin. Het zou in mijn lijf gaan dus als ik mij laat enten ( waar ik nog steeds niet achter sta) dan toch echt voor mijzelf.

Nijogeth
Berichten: 10534
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

En zo geldt bijvoorbeeld voor mij weer dat de kans op bijwerkingen van een vaccinatie waarschijnlijk groter is dan dat mijn lichaam heftiger gaat reageren op een tweede coronabesmetting. Die tweede besmetting kan ik overigens ondertussen al lang en breed gehad hebben zonder het gemerkt te hebben. Dat weet ik dus ook niet.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scontra »

reggie2 schreef:
03 apr 2021 18:54


Ik zeg op mijn beurt elk persoon is er 1 te veel en ik bedank voor al die rotzooi. Dan maar geen enting.
Ik heb op mijn beurt de afgelopen week mijn eerste injectie gekregen en op een beetje hoofdpijn en een gevoelige plek op de arm na, verder geen klachten ondervonden.
Over een dag of tien na nu, ben ik wel voor tenminste 80% minder kwetsbaar voor degenen die te schijterig :oops: zijn om een injectie te halen en dat geeft mij toch wel een heel bevrijdend gevoel.
Begin mei gaat de tweede spuit er in en op naar de 90% bescherming, ik kan bijna niet wachten !!

Let wel, ik oordeel over niemand en een ieder moet vooral doe wat hem/haar het beste past, dat hebben een paar miljoen andere medelanders die zich wel/niet hebben/willen laten vaccineren ook gedaan.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

scontra schreef:
04 apr 2021 11:52



Let wel, ik oordeel over niemand en een ieder moet vooral doe wat hem/haar het beste past, dat hebben een paar miljoen andere medelanders die zich wel/niet hebben/willen laten vaccineren ook gedaan.

Dus,....omdat jij die spuit wel neemt , zijn anderen schijterig?? Misschien zijn de niet laten spuiters wel heel verstandig. Weet jij wat er op de langere termijn voor bijwerkingen er nog komen? Tot 2023 dan pas weten ze precies wat er allemaal mee is. Dus je bent min of meer een proefkonijn.

Laat mij lekker in mijn waarde....dan laat ik dat jou ook.

heeft geen reet met schijterig te maken.

Nijogeth
Berichten: 10534
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Letterlijk gezien is het nemen van de vaccinatie toch juist schijterig? Je bent bang corona te krijgen, dus vaccineren maar.

Maar dat is natuurlijk niet het idee achter de vaccinaties. Dat is groepsimmuniteit. En dat had bereikt kunnen worden zonder vaccinaties met een andere insteek in de maatregelen. Er is echter voor vaccinaties gekozen.

De reden dat ik me niet laat vaccineren is echter dat ik moeite moet doen voor een vaccinatie, die me mogelijk zelfs zieker maakt dan het virus zelf. En voor niet vaccineren kan ik lekker thuis op het balkon blijven zitten (want tegen die tijd is het weer wat beter).

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
04 apr 2021 12:48
Letterlijk gezien is het nemen van de vaccinatie toch juist schijterig? Je bent bang corona te krijgen, dus vaccineren maar.


Precies, bij ons in de wijk heeft iemand afgelopen maandag een spuit gehad met pfizer. Zegt ze .....nu kan ik met een gerust hart de winkel in, dat ik denk....zo snel werkt het niet plus dat je gif in je lijf laat spuiten.

Alsnog blijf ik er bij dat iedereen zelf moet weten of hij zich wel of niet moet laten enten. Zover het er nu voorstaat , ik dus niet.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

reggie2 schreef:
03 apr 2021 23:16
... en ik ben sowieso altijd de klos met bijwerkingen ...
Herkenbaar. Bij medicijnen en narcosemiddelen vraag ik altijd naar de kinderdosis, want anders werkt alles te goed, te lang, te heftig. Tandarts gebruikt twee soorten verdoving, voor mij van de ene max 60%, van de andere 40% van de aanbevolen hoeveelheid en zelfs dan ben ik knock-out.
reggie2 schreef:
04 apr 2021 12:59
Alsnog blijf ik er bij dat iedereen zelf moet weten of hij zich wel of niet moet laten enten. Zover het er nu voorstaat ,ik dus niet.
Ik vind jouw bezwaren tegen een vaccinatie beter onderbouwd dan wat een gemiddelde predikant in een oud-gereformeerde kerk van de kansel roept. Je bent open over je twijfels en zorgen.

Nijogeth
Berichten: 10534
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

reggie2 schreef:
04 apr 2021 12:59
Alsnog blijf ik er bij dat iedereen zelf moet weten of hij zich wel of niet moet laten enten. Zover het er nu voorstaat , ik dus niet.
Maar juist die vrije keuze (dus een echt vrije keuze, waarbij geen gevolgen zitten aan beide keuzes) kan weleens verdwijnen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scontra »

Ben blijkbaar niet geheel duidelijk m.b.t. mijn opmerking 'schijterig'.

Er zijn hele volksstammen die graag een vaccinatie zouden willen, maar te angstig (schijterig) zijn voor de prik op zich en zich daarom niet laten vaccineren.
Een ieder staat het gelukkig vrij om zelf te beslissen, om welke reden dan ook, zich al dan niet te laten vaccineren, laat daar geen misverstand over bestaan.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

scontra schreef:
04 apr 2021 13:21
Ben blijkbaar niet geheel duidelijk m.b.t. mijn opmerking 'schijterig'.

Er zijn hele volksstammen die graag een vaccinatie zouden willen, maar te angstig (schijterig) zijn voor de prik op zich en zich daarom niet laten vaccineren.
Een ieder staat het gelukkig vrij om zelf te beslissen, om welke reden dan ook, zich al dan niet te laten vaccineren, laat daar geen misverstand over bestaan.
Ik behoor nog steeds niet tot de volksstammen en zeer zeker niet bij de wappies die de hele corona ontkennen.
Ik kom voor mijzelf op, en ik sta echt niet te popelen om die spuit te krijgen om redenen die ik al eerder had gezegd.

Dan hoef jij iemand niet 'schijterig of behorende tot een volksstam" te noemen, mensen zijn vrij om hun mening te ventileren maar niet op te dringen.

Vind jouw reactie dan ook aanmatigend.


@jablan , dank je, ja ik ben vrij open in wat ik wel of niet wil met deze kwestie. Bij mij staat nu de wijzer op geen vaccinatie , waarmee ik nog niet wil zeggen dat ik het helemaal afwijs.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
04 apr 2021 13:20

Maar juist die vrije keuze (dus een echt vrije keuze, waarbij geen gevolgen zitten aan beide keuzes) kan weleens verdwijnen.
Vrije keus is er nog wel , alleen krijg je die paspoorttoestanden wat ik niet goed kan keuren want dan is het niet meer "vrijwillig"

Als ze bij de overheid mensen een vaccinatie willen laten nemen , moeten ze opener en eerlijker zijn. Op de manier waarop ze nu bezig zijn, zorg je er juist voor dat mensen afhaken.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

snellie schreef:
04 apr 2021 13:25
Toch vind ik de beeldvorming dat je het virus na vaccinatie niet meer kunt verspreiden volksverlakkerij.
Dat is geen beeldvorming, maar inmiddels bewezen feit.

Met een vaccin zet je je afweer op scherp, zodat dit virus geen kans heeft zich te nestelen in lichaamscellen, daardoor zich niet kan vermenigvuldigen en de wel levende viruscellen afsterven, het virus snel verdwijnt uit je lichaam.

Als je de gedachte van 'wel besmettelijk na vaccinatie' omkeert, dan zou iedereen die al besmet is geweest eindeloos lang in staat moeten zijn om anderen te besmetten. Dat is niet het geval, je bent hooguit tijdelijk besmettelijk voor anderen.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

snellie schreef:
04 apr 2021 13:33
Het virus kan BUITEN je bloedbaan nog dagen overleven, op je huid, op je kleren.
Dit is alleen bewezen in een laboratorium, nooit in het echt.

Biologie-basic: Alle RNA-virussen hebben vocht nodig om in leven te blijven. Daarom gaat de verspreiding in periodes of gebieden met een hoge luchtvochtigheid sneller dan in drogere tijden of op drogere plaatsen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Maar wat moet je dan??
We willen geen Corona krijgen, we willen niet zelf besmettelijk zijn, we willen de varianten niet én we willen de samenleving weer open hebben en terug naar " normaal " .
En dan maar hopen dat diegenen die zich niet laten inënten er goed uitkomen.
Dit is zo nieuw en onbekend , het vaccin is razendsnel ontwikkeld , de helft vd wereldbevolking is en wordt niet ingeënt, er komen straks weer tig reisbewegingen enz enz.
Ik heb nu online 2 afspraken kunnen maken, met Pfizer,
22 april en 28 mei , er zitten dus 5 weken tussen, ook niet vlg de aanbevelingen.
Ik ben ook bezorgd.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scontra »

reggie2 schreef:
04 apr 2021 13:25
scontra schreef:
04 apr 2021 13:21
Ben blijkbaar niet geheel duidelijk m.b.t. mijn opmerking 'schijterig'.

Er zijn hele volksstammen die graag een vaccinatie zouden willen, maar te angstig (schijterig) zijn voor de prik op zich en zich daarom niet laten vaccineren.
Een ieder staat het gelukkig vrij om zelf te beslissen, om welke reden dan ook, zich al dan niet te laten vaccineren, laat daar geen misverstand over bestaan.
Dan hoef jij iemand niet 'schijterig of behorende tot een volksstam" te noemen, mensen zijn vrij om hun mening te ventileren maar niet op te dringen.

Vind jouw reactie dan ook aanmatigend.
Inderdaad ben ook ik vrij om mijn mening te geven, dat ben ik helemaal met u eens.
Dat u van mening bent dat mijn mening aanmatigend is, dan is dat weer uw vrije mening.
Maar blijft dat er zo'n 35 % van de bevolking een vorm van prikangst heeft en dat een aanzienlijk deel van hen zich alleen al daarom niet zal laten vaccineren.
Maar nogmaals, het staat een ieder vrij om, in het geval van een corona vaccinatie, te doen en of te laten zoals het hem of haar het beste uitkomt.

Gesloten