LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantiekaart

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
biejanka
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 jun 2006 13:19

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door biejanka »

@4House,

ook ik heb meegedaan aan een enquete, iets over woonkeur of zoiets.

Ook ik krijg deze kaart helemaal gratis.
Ik natuurlijk meteen gebeld, toen ik de brief binnen kreeg, maar de man aan de telefoon ( heel aardig trouwens ) zei, dat ik er helemaal niks voor hoef te betalen, het enigste wat ik dus heb, is 5% korting op vakanties, bijvoorbeeld bij VrijUit.

Ik zie het wel, zodra er idd een afschrijving komt dat blokkeer ik het meteen.

lizethe
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 jan 2007 10:02

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door lizethe »

Ik kan het haast niet geloven dat de vakantiekaart gratis is aangeboden. Het wordt steeds gekker daar!!

Maar ik zou er niet intrappen want, meestal zit er dan een addertje onder het gras. Ik zou alles terugsturen en er niet mee in zee gaan.

Maar waar ligt het eigenlijk aan, de verschillende prijzen waarvoor de vakantiekaart wordt aangeboden. Daar klopt ook iets niet in en ik denk dat het een duister bedrijfje/organisatie is.Ze maken er een mooi verhaal van en vertellen in geuren en kleuren hoe fantastisch de vakantiekaart is. Maar ze houden er geen rekening mee dat er steeds meer van die gekke verhalen nu hier op radar komen te staan. Wat gebeurd er eigenlijk met deze verhalen/opmerkingen/ ergernissen van iedereen?

Groetjes Lizethe

J. Bovens
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 jun 2007 17:30

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door J. Bovens »

Met die verhalen wordt naar mijn mening niet veel gedaan, behalve dat iedere lezer zelf zijn conclusies moet trekken of men de kaart wil behouden of niet. Als deze helemaal gratis is, zou ik 'm zeker behouden, de kaart is -dacht ik- ook nog levenslang geldig.
Je kutn dan altijd 5% korting krijgen op reizen, is toch mooi meegenomen.
Als je je rekeningnummer niet kenbaar maakt, kunnen ze ook niets afboeken.
Ik denk dat Vakantiekaart door dit Forum wel iets geleerd heeft en wel dat men niet zo halstarrig en dwangmatig moet proberen klanten aan zich te binden door die 75 Euro te vragen voor de kaart. Dat doet men dan momenteel ook niet meer en men biedt de kaarten zelfs gratis aan! Diegenen die dan 75 Euro betaald hebben voelen zich dan natuurlijk wat wel belazerd. Al krijgt men die 75 Euro eigenlijk ook weer terug via waardebonnen, 5 vakantieboekingen x 15 Euro. Maar juist dat gecompliceerde concept beviel mij absoluut niet en daarom ben ik niet met vakantiekaart in zee gegaan.
Veel succes met uw/jouw/jullie beslissingen en nog een fijne zondag!

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Dionysos, je noemt een aantal namen van gerenommeerde touroperators. Hoewel de aanbieding waar IK het over had, volgens Vakantiekaart via Oad zou lopen, weet ik zeker dat OAD in dit rijtje niet thuishoort.

De een zegt van wel, de ander beweert met grote stelligheid van niet. Ik concludeer uit deze tegenstrijdigheid alleen maar dat het een grote bende is met de administratie van Vakantiekaart.

De ene keer beweren ze dat je alleen een boeking kunt doen via de site, de andere keer geven ze telefonisch informatie prijs, die eigenlijk niet in hun systeem past.

Ik raad het bedrijf dan ook aan, om haar beloftes onvoorwaardelijk waar te gaan maken via het geven van de korting op ALLE reizen.

Maar ja, de truc zit hem nu eenmaal in die waardebonnen, die doorgaans maar voor een deel verzilverd worden. Ben benieuwd of ze het lang volhouden ZONDER die truc.

4house
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jun 2007 15:09

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door 4house »

Bedankt voor de informatie. Ik heb op papier het bewijs dat de kosten zijn én blijven 0,00 euro voor het lidmaarschap. Dus ga maar eens even even kijken voor een korte vakantie!!!

dionysos
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jun 2007 14:32

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door dionysos »

@ bodejosm43


Jeetje, wat ben jij een argwanend persoon. Via via heb ik de lijst opgevraagd van Touroperators die Vakantiekaart aanbied door gebruik te maken van tussenpersonen; ANVR en SGR aangesloten reisbureaus!

333 Travel
African Holidays
Aktiva Tours
American Express Vacations
Azur Reizen
Balkan Express
BBI Nordic Tours
BBI Shamrock Tours
Best Tours
Buro Britain
Buro Scandinavia
Celtic Travel
Centerparcs (alleen via Vrij Uit)
Club Med
Corendon
Cruise Travel
Cycletours Fietsvakanties
D-Tours
De Jong Intra Vakanties
Discovery Avontuurlijke Reizen
Does & Cadushi
DTI Travel
Edelweiss Reizen
Eurocamp
Europa Exclusief
Evenements Reizen
Feenstra Rhein Linie
Fly Brazil
Girassol Vakanties
Holiday Tours
Holiday Cars
Holland International
Hotelplan
I.D. Riva Tours
Incento
Interhome Vakantie
Jambo Safari Club Tentotel
Iris Travel
Isropa Reizen
Keith Prowse Nederland
Keycamp Holidays
Kidsworld
KRAS (alleen reizen met EZ-code)
Kristal Reizen
Kuoni
Labyrinth Outdoor & Travel
Landal GreenParks (alleen via Vrij Uit)
Marysol
Neckermann Reizen
Nile Travel
Novasol
NS Travel (muv NS Internationaal)
OAD Reizen
Odysseus
Oger Tours
Olympia International
Oppenheim Travel
Panta Reizen
Pool Villas
Q-International
QAS Holidays
Robinson
Seat Only.
Silverjet vakanties
Sindbad Reizen
Sky Tours
Sonar Reizen
Sudtours
Sunair
Sunny Cars
Sunrise
Tiara Tours
Traxs
Transalpino Reisorganisatie
Transeurope Citytrips
Transhotel
Travel Trend
Vacansoleil
Van Nood Reizen
VCK Zeereizen
VNC Travel
Vrij Uit (m.u.v. Tussendoortjes)
Zeetours Cruises

Dus ook OAD Reizen... Kan me niet voorstellen dat er 1 reisbureau is die deze niet aan zou bieden via Vakantiekaart. OAD is namelijk een fijne partner om mee samen te werken (goede beloning, weinig klachten etc.)

Als je lid bent van VK en je logt op hun site in dan zie je blijkbaar bovenstaande lijst. Behoorlijk duidelijk toch?

Nogmaals, Vakantiekaart geeft zelf geen prijzen of informatie over reizen door. Dit zal altijd een servicepartner (reisbureau) zijn. Het is vrij eenvoudig; Je vult -vrijblijvend- een formulier in en binnen 24 uur krijg je een offerte of je wordt gebeld. Ideaal toch?

En wat betreft de waardebonnen; Ik weet niet precies hoe dit werkt maar als je 5 x 15 euro aan bonnen hebt dan kun krijg je per boeking dus extra korting. Je koopt als het ware reischeques. En deze worden niet voor een deel verzilverd... 15 euro korting = 15 euro korting.

Fijn weekend alvast
Dio

lizethe
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 jan 2007 10:02

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door lizethe »

Beste dionysos,

OAD reizen behoort er niet eens bij dat rijtje. Het staat wel zo op de site maar de touroperator weet niks van deze aanbiedingen via vakantiekaart. Ik heb het OAD ook per mail gevraagd en die zeggen niks te weten. Die ondernemen ook stappen tegen de vakantiekaart!!

Het is inderdaad een fijne reisorganisatie om mee te reizen. Heb ook niks te klagen over OAD. Ik heb dit jaar ook weer OAD geboekt voor excursiereis richting Spanje Malaga/Sevilla/ Granada. Heb veel vertrouwen in deze organisatie.

Maar ik denk dat vakantiekaart hier niks van leert en steeds meer slachtoffers maakt. Maar het is inderdaad aan de ander of men wel of niet met hen in zee gaat.

Fijne dag nog!!

Peer54
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 mei 2007 16:57

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Peer54 »

Mensen blijven toch wantrouwig als ze korting krijgen maar in feite werkt het zo en daar hoort OAD ook bij.
1. Je gaat bij OAD kijken wat een reis je gaat kosten.
2. Vervolgens ga je naar vakantiekaart,geeft deze reis op, en die gaan via een EIGEN reisbureau die reis aanbieden met 5% korting(in dit geval via OAD).
3. Als je het er mee eens bent doet hun reisbureau voor jou boeken via OAD.
Dus in feite heb je je vakantie wel via OAD alleen heb je nu 5% extra korting.
IK boek altijd via vakantiekaart en als er iets is moet ik altijd contact opnemen met de touroperator, in dit geval zou dat dus OAD zijn.
Hun eigen reisbureau heet LA PLAZA.
Dus als u uw boekingspapieren thuis krijgt zal hier dus ook OAD bij staan.
Voor OAD maakt het in feite niet uit aan wie ze de reis verkopen, ook al is dat via een ander reisbureau.
Met de extra kortingsbon ben je dan dus nog goedkoper uit.
Ik heb zelf bonnen van €12.50 en die komen netjes op het factuur voor 100% van het eindbedrag afgeschreven.
Plus de 5% korting scheelt me dat toch gauw €50.
Ik boek al jaren via vakantiekaart en ben altijd via hun goedkoper uit geweest dan bij welk reisbureau ook.

dionysos
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jun 2007 14:32

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door dionysos »

Peer54, je bent een verademing in dit forum! Eindelijk iemand die het door heeft!! Ik heb meerdere berichten op dit forum geplaatst maar helaas worden deze niet door iedereen gelezen (of wel Lizethe?).

Geen enkele organisatie in het bovenstaande rijtje heeft DIRECT iets te maken met vakantiekaart. Dit omdat er ALTIJD een tussenpersoon is... Tadadaaa: het reisbureau!

De werkwijze zoals Peer54 uitlegt klopt als een bus! Je zoekt zelf je reis uit of laat je reis uitzoeken ( bij je reisbureau op de hoek, op internet etc.), vult een aanvraagformulier in en je krijgt een offerte waar je al dan niet mee akkoord kunt gaan!

Vakantiekaart heeft hier niets mee te maken. Die zorgen alleen voor het logistieke gedeelte. Het reisbureau boekt je reis en je gaat me de touroperator op vakantie....

Tis allemaal niet zo moeilijk als het lijkt....

Dio.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Jeetje, wat ben jij een argwanend persoon. Via via heb ik de lijst opgevraagd van Touroperators die Vakantiekaart aanbied door gebruik te maken van tussenpersonen; ANVR en SGR aangesloten reisbureaus!
Hier zit je fout, Dionysos. Of moet ik zeggen: ''ongelovige Thomas''?

Wanneer OAD mij meerdere keren vertelt niets met vakantiekaart te maken te willen hebben, beweer jij dat mijn verhaal niet klopt. Ik weet toch zeker zelf wel wie me dit vertelt? Dat jij dat niet gelooft, is volstrekt niet relevant.

De werkwijze zoals Peer54 uitlegt klopt als een bus! Je zoekt zelf je reis uit of laat je reis uitzoeken ( bij je reisbureau op de hoek, op internet etc.), vult een aanvraagformulier in en je krijgt een offerte waar je al dan niet mee akkoord kunt gaan!
Was dit maar waar. Op de website staat het totaal anders. Wanneer het klopte wat Peer54 zegt, zou ik die 5 procent ook kunnen krijgen.

Vakantiekaart werkt met een aantal door henzelf geselecteerde reisbureaus, aldus hun eigen website.

dionysos
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jun 2007 14:32

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door dionysos »

@bodejosm43

Eerst goed en begrijpend lezen Jos!!

Jij schrijft: "Wanneer OAD mij meerdere keren vertelt niets met vakantiekaart te maken te willen hebben, beweer jij dat mijn verhaal niet klopt. Ik weet toch zeker zelf wel wie me dit vertelt? Dat jij dat niet gelooft, is volstrekt niet relevant. "

In een eerder bericht van mij (of zelfs meerdere) heb ik het toch echt duidelijk uitgelegd. OAD (dat is een touroperator) heeft inderdaad helemaal niets met VK te maken. Tot hier heb je gelijk. Maar je boekt ook niet bij OAD. Je boekt via een servicepartner. Een reisbureau die aangesloten is bij VK. Je reis wordt uitgevoerd door OAD. Het is zooooooo simpel; haal een OAD gids (in jouw geval) bij je dichtsbijzijnde reisbureau, zoek een reis uit, vul -vrijblijvend- een aanvraagformulier in en tadaa; je krijgt een offerte VIA EEN AANGESLOTEN REISBUREAU van OAD Reizen!! (dus geen OAD Reisbureau, alhoewel dat ook kan geloof ik, maar uitgevoerd door OAD)

Het concept is eenvoudig en werkt echt! (mits je een reis uitzoekt uit bovenstaande lijst en je aanvraag doet via VK...)

Joske, als je nog vragen hebt of nog een keer 'ons' welles/nietes spelletje wil doen dan hoor ik het wel!!

Reislustige groeten,
DIo AKA Thomas.... haha

Peer54
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 mei 2007 16:57

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Peer54 »

Hallo Dionysos
Ik denk dat je hier nooit uit komt met sommige mensen.
Ik kom al jaren in het Bilkay hotel in Alanya.
Hier komen al jaren steeds dezelfde mensen terug.
Ik heb een website over dit hotel gemaakt. www.bilkay.ismooi.nl
Ik ben in het bezit van een vakantiekaart en heb nu de service voor de vaste gasten.
Als men boekt via mij(eigenlijk de VK) krijgen deze gasten dus ook gewoon de korting.
Ik zelf heb helemaal niks met vakantiekaart te maken.
Er zijn dus verschillende mensen die van de korting profiteren en voor mij is het niet veel werk.
Er zijn ook mensen die via mij naar Kos wilde gaan maar ik hou het alleen maar op Bilkay anders word ik dadelijk nog een reisbureau en dat is niet de bedoeling.( Is terug te vinden op het forum van www.bilkay.ismooi.nl)
Als je familie of vrienden hebt kan je via hun ook GRATIS een vakantiekaart aanvragen.
Voor de rest denk ik dat je de discussies af moet sluiten want het blijft gewoon een ja/nee spelletje en diegene die er niet in geloven moeten gewoon vakantiekaart vergeten.

groeten Peer 54

dionysos
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jun 2007 14:32

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door dionysos »

Hi Peer,

Leuk dat je dat doet! Ik wist niet dat je ook andere mensen op je kaart kan laten boeken? Turkije is een geweldig land en ik vind het een mooi initiatief van je dat je op die manier zoveel mogelijk mensen naar je favoriete hotel kan sturen!

Wat mij betreft is de discussie gesloten want sommige mensen (willen het niet) begrijpen!

Groeten,

Dio

Inezz
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jun 2007 18:01

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Inezz »

Ook ik ben gisteravond gebeld door vakantiekaart. Toen die kerel zijn verhaal deed klonk het allemaal heel aantrekkelijk.

Hij zei dat ik in 2006 eens een enquete had ingevuld op internet. Nou ik kon me niet heugen dat ik dat gedaan had, want ik vind dat altijd maar onzin. Maar goed, ik heb een goed geheugen dus ik vroeg die man of hij de site kon noemen waar ik die enquete dan had ingevuld. Hierop begon hij vaag te antwoorden dat hij niet wist welke site het was, en hij had het allemaal niet bij de hand.

Toen we bij het onderwerp 'banknummer' kwamen heb ik afgehaakt. Ik vond het verhaal al wat vaag te vinden dus ik zei dat ik mijn banknummer niet zou geven. Hierop kreeg ik een stroom van informatie over dat ze in verbinding stonden met consumentenbond, blablabla. Toen het meneer nog niet duidelijk was dat mijn interesse verdwenen was, heb ik de haak erop gegooid.

MariskaBO
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jun 2007 16:32

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door MariskaBO »

Ik was ook benaderd, had iets gewonnen en mochten mij de vakantiekaart aanbieden, ook 5% korting op vakanties bij reisbureau door hun aangegeven. Ik betaalde als lidmaatschap 2,95..na das niet gek dacht ik en stemde toe...kaartje kreeg ik netjes thuis...vorige week kreeg ik kortingsbonnen en een brief dat het laatste bedrag werd afgeschreven ik keek en jawel die 2,95 was afgeschreven. Tot mijn schrik zie ik vandaag dat er 75 pleurie ook door hun is afgeschreven.
Oke zie ook hier dat mensen ook daadwerkelijk korting hebben gekregen maar ik heb ze dan wel even laten weten dat ik hier niks vanaf wist en wat de bedoeling hier van is.
Heb dus een prijs gewonnen maar heb nu in een maand 72,95 aan hun gegeven.
Ik wacht even af, maartoch vind ik het geen stijl hoe ze je benaderen, ja oke had het moeten zien dat er weer wat achters steekt in deze tijd van mensen geld aftroggelen. :twisted:

Peer54
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 mei 2007 16:57

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Peer54 »

Hallo Mariska
Ik ben een van de mensen die wel blij is met de vakantiekaart, kijk maar naar verschillende reaktie's van mij op dit forum.
Ik ben het wel met je eens dat het niet klopt hoe de mensen benaderd worden en dan niet goed worden voorgelicht.
Ik weet niet hoe dikwijls dat je op vakantie gaat maar dan heb je dat er zo uit, nogmaals het valt niet goed te praten wat hun werkwijze betrefd.
Je schrijft dat je €72.95 kwijt bent deze maand maar je bedoeld natuurlijk €77.95.
Elders op dit forum staan nog wel adressen eventueel waar je naar toe kunt mailen om te zeggen dat je het er niet mee eens bent, misschien dat het dan nog terug gedraait kan worden.
Lees maar eens goed de berichten hier op het forum.
Overigens als je naar www.vakantiekaart.nl gaat zie je dat de kaart voortaan €99.95 kost
Succes verder

Peer

J. Bovens
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 jun 2007 17:30

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door J. Bovens »

Hallo Mariska,
Als je niet wist dat dit 75 Euro zou kosten, moet je direct bij de bank dit bedrag laten storneren en hun een brief schrijven.
Bij Vakantiekaart is men supersnel met het afschrijven van die 2,95 en 75,00 en de meeste mensen (ik schat 90%) pikken dit en ondernemen geen actie.
Men geeft zogenaamd iets cadeau en toch moeten de mensen dokken.
Ik vind dit alles zeer dubieus en ingewikkeld en ben dus niet met hun in zee gegaan.
Als je niets onderneemt ben je in ieder geval die 75 Euro kwijt. Je kunt dan wel met de van hun ontvangen coupons 5 x een vakantie via hun boeken en dan 15 Euro extra korting krijgen via die coupons. Maar dit vind ik dus allemaal zeer ingewikkeld.
Als je die 75 Euro van al die mensen bij elkaar telt, die er geen gebruik van maken, dan weet je direct dat Vakantiekaart wellicht tonnen verdient aan dit concept!! Heel slim bedacht en de meeste mensen trappen erin. Gelukkig zijn er kritische mensen die via het Internet op dit Forum terecht komen en dan afhaken!
Succes met alles en een fijn weekend gewenst!
Anna Bovens

MariskaBO
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jun 2007 16:32

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door MariskaBO »

hallo peer,

Ja k zie ook niet echt negatieve berichten en wil dan ook niet gelijk negatief doen, het ging mij meer de manier waarop en ja ik bedoelde dan ook 77,95, foutje.
Het komt nu nogal vaag over en zie het als iets aansmeren, in dit geval heb jij en al meerdere er dus al profijt van gehad en dat is fijn om te horen. Ik heb hun wel op de hoogte gesteld dat ik het niet eens ben met de manier waarop ze ons benaderen. En zeker niet als het vakantiekaartje geen kul is moeten ze echt wat meer duidelijker zijn en niet de mensen laten denken dat ze iets gewonnen hebben. Iets wat goed is verkoop je niet op deze manier. Nogmaals ik heb er nog geen gebruik van gemaakt en wil dus niet al gelijk de vakantiekaart in een zwart daglicht zetten...groeten Maris

MariskaBO
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jun 2007 16:32

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door MariskaBO »

Ja ik ga zo en zo maandag de bank opdracht geven om het bedrag terug te laten boeken en zodra zij kunnen dat ik daadwerkelijk hiervoor opdracht heb gegeven dan regel ik zelf de betaling wel. het is tegenwoordig maar makkelijk om het af te schrijven.
Nogmaals ik geef ze de kans om alsnog met uitleg te komen en ga niet gelijk vakantiekaart op de zwarte lijst zetten in het rijtje list en bedrog want ook hier staan er mensen die andere ervaringen hier mee hebben en dus is het niet een heel fout iets...Maar ik geef u wel gelijk dat u er niet mee in zee bent gegaan,want u heb wel gelijk wat betreft dat diegene die er geen gebruik van maken er toch goed op verdiend word op deze manier. Gr Maris

forrest
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 jan 2006 16:05

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door forrest »

Volgens mij proberen ze een doorstart, wij zijn net weer door ze benaderd met een aanbieding voor 5% korting voor alle personen van dezelfde boeking. Volgens mij is dit weer een sigaar uit eigen doos. :evil:

Gesloten