Doubling down om maar niet toe te hoeven geven dat je uitspraak niet correct was, en in elk geval anders geïnterpreteerd dient te worden dan zoals jij het schreef, begint lachwekkend en ergerlijk te worden.
Jablan schreef: ↑06 okt 2020 00:18
Vraag hem eens waarom er zo ontzettend weinig goede HR-managers in Nederland zijn. Dat is iets, wat ik mij al jaren afvraag.
Als ze allemaal dezelfde mening erop na houden als jij verbaast dat me niet. Maar wat heeft dit te maken met jouw claim dat bij het extreme pestgedrag dat in het andere topic werd aangehaald ieder personeelslid het recht geeft de pester te ontslaan?
In de drie voorbeelden van vorig jaar is het ontslag zonder discussie overgenomen en hier en daar was al sprake van dossiervorming.
Er was geen sprake van ontslag. Als jij iemand naar huis sturen gelijk wil stellen aan ontslag, dan vraag ik (en anderen wellicht ook wel) me af of jij wel weet wat ontslag is.
Moneyman schreef: ↑05 okt 2020 12:50
ben je zelf nog steeds van mening dat je onderstaande bestreden uiting juist is
Ja. Ik druk het anders uit dan jullie, maar ik blijf erachter staan, omdat het in de praktijk voorkomt.
Nee, jij spreekt ver iets wezenlijks anders met het naar huis sturen. Pas daarna, nadat iemand naar huis werd gestuurd kwam er ontslag bij kijken.
Maar laten we niet de discussie verleggen naar de voorbeelden die je aanhaalde. Dit was je oorspronkelijke uitspraak:
Jablan schreef: ↑01 okt 2020 00:22
Er was ooit ...
.........
Bij zulk extreem pestgedrag heeft elk personeelslid het recht om zo'n persoon te ontslaan. Dat is fijn om te weten.
Jij haalde een voorbeeld aan van extreem pestgedrag. Ik heb het merendeel voor de leesbaarheid weggelaten.
Jouw claim was dat elk personeelslid het recht heeft zo iemand te ontslaan. Ondanks je gedraai en andere wendingen proberen te geven heb je je claim niet hard kunnen maken. Jammer, want ongetwijfeld bedoelde je het goed. Maar het is gewoon niet waar.
Iemand wegsturen of (tijdelijk) de toegang ontzeggen is niet hetzelfde als iemand ontslaan. Het gevolg kan zijn dat daarna ontslag volgt, maar dat zal dan vanuit een bevoegd iemand komen. Niet zomaar vanuit een willekeurig personeelslid.