LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
StevenQ
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 dec 2008 10:56

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door StevenQ »

ondanks alle negatieve berichtgeving en hoe vaak je ook zegt geen intresse te hebben blijven ze ook bellen ook(ook al heb je je aangemeld bij infofilter)

jangroen
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 dec 2008 15:29

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door jangroen »

Dit is m,n derde reachtie op mem
binnen 7 dagen had ik een brief verzonden volgens hun hadden ze die niet gehad erna een tweede brief gezonden en nu zeggen ze dit.de nem is zorgvuldig met een afkoel piriode van 7 dagen dus 5 dagen te laat volgens hun dus ik stap over volgens hun en als ik het toch annuleer kost dat 250 euro voor administratie kosten ik anuleer niks en ik stap ook niet over.
Ik laat niemand bij me binnen en ik blok gewoon de betalingen van hun laten ze het maar via de rechter uitzoeken .
Ik heb niets getekend en een bandje is volgens mij miet rechts geldig
Ze hebben volgens mij honger of zoiets dat ze mensen mislijden

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door pbarendse »

@Shine: graham27 bedoelt iets anders. Sommige telefoonproviders bieden, naast de mogelijkheid om alle onbekende nummers te blokkeren, nog een andere mogelijkheid. Ik weet van mijn collega dat bijv. XS4All dat ook biedt. Je kunt dan selectief een nummer blokkeren wat je gebeld heeft, ondanks dat het nummer niet meegezonden is. Alleen dat nummer kan je dan niet meer bellen, en andere 'geheime' nummers nog steeds wel.

VTO
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 dec 2008 19:15

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door VTO »

NEM, hoe te handelen als u ervanaf wilt:

- ze bellen om je zogenaamd alleen een informatiepakket te sturen, als je het bandje inspreek zit je echter aan een contract vast van 3 jaar.
- U kunt binnen 7 dagen nog annuleren, doe dit altyd aangetekend per brief, dan kunnen ze niet zeggen dat ze uw opzegging niet hebben ontvangen, vraag altyd een bevestiging vd opzegging en bewaar uw brief.
- let erop dat alles wat ze buiten de bandopname zeggen u nooit kunt bewijzen,. ze kunnen dus van alles verziennen, op moment dat de bandopname start en gaat u akkoord dan pas is het rechtsgeldig.
-Dit zijn snelle vcowboys die een soort ENRON droom najagen. OVer een paar jaar hoort u niks meer van deze maatschappij en worden ze vast opgeslokt. Kies daarom voor zekerheid op de lange duur en laat je niet verleiden door het opraatje over INKKOOPprijs. Want hun vastrecht is 3x zo hoog als by andere leveranciers maar dat wordt er niet bij verteld aan de telefoon.
- Als u misleid bent dien ALTYD een klacht in bij http://www.CONSUWIJZER.nl
- dit kan per formulier op de site of per tel. , de klachten worden vervolgens doorgegeven aan de Energiekamer (DTE), de waakhond vd energiemarkt.
- NEM heeft een hele troebele naam op de manier hoe ze klanten werven, dit gebeurt met leugens aan de tel en aan de deur.
Ze zijn hiervoor al paar keer op matje geroepen en op Vara Kassa geweest.
Mocht u een geschil hebben met de NEM of ze werken niet mee?
zoek het dan samen met http://www.SGC.nl uit, de geschullencommissie energie en water, dit kost u 1x 25 euro maar zij staan u dan bij bij ev., juridische stappen.
- NEM rekent een opzegboete van 250 euro als je niet binnen 7 dagen annuleert, betaald dit nooit, dit mag wettelijk niet zo hoog zijn.
NEM dient ieder GETEKEND contract aan te melden bij de Kvk, doen ze dit niet dan is uw contract niet rechtsgeldig, ook buiten de 7 dagen bedenktijd (colportagewet), dit geld talleen by contracten getekend aan huis. Bij tel. colportage geldt alleen de 7 dagen afkoelperiode.

Ik ben een ex-medewerker van een callcenter dat belde op de NEM, ik heb geen rancunce maar wat er gebeurt kan echt niet,

graham27
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 apr 2005 13:11

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door graham27 »

@shine ze kunnen ook eenmalig hun nummer mee zenden door bijvoorbeeld #31#dAt werkt altijd omgekeerd wordt het altijd mee gezonden dan wordt het niet mee gezonden en wordt het niet mee gezonden dan wordt het dan wel mee gezonden.

ze moeten wel aangeven dat ze van de nem zijn doen ze dat niet wordt de 7 dagen verlengt to 30 dagen.
let altijd op de voicelog die is ook rechtsgeldig en opzeggen altijd aangetekend verzenden dan kun je het ook nakijken op het inernet.

panfox
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 dec 2008 18:25

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door panfox »

Mijn schoonmoeder (81) is telefonisch benaderd door de NEM met benoeming van de naam ENECO. Dit weekeinde rolde er een overeenkomst in de brievenbus. Schandalig!
Nu maar een aangetekend schrijven sturen tot ontbinding. Wanneer stoppen ze bij de NEM daar nu eens mee. Zeker bij ouderen. Wie neemt maatregelen? :evil:

sdl77
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 dec 2008 09:47

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door sdl77 »

Gister ook een prachtig welkomstpakket gehad.
Na het lezen van deze site vreesde ik het ergste.... dus maar gelijk ff opgezegd via het contactformulier op de website van NLenergie.

En wat schets mijn verbazing: binnen no time had ik een bevstiging van mijn e-mail.... en nu wordt het nog mooier. Binnen drie kwartier had ik een reactie via de e-mail.

De hele handel wordt gewoon stopgezet!
Kan ik toch nog van een heerlijke kerst gaan genieten :wink:

End
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 dec 2008 19:26

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door End »

Ik snap dat veel mensen de schuld geven aan de Nederlandse Energie Maatschappij, maar meestal ligt het aan de callcenters.
Er zijn vele callcenters die voor de NEM werken en iedere callcenter heeft een eigen verkooptechniek en een eigen script. De verkopers worden ook op verschillende manieren getraind. De ene doet het op een eerlijke manier en de ander die doet het op aggressieve verkoopwijze. Niet te vergeten dat er verkopers zijn van maar een jaar of 16 á 17.
De NEM kan moeilijk altijd een callcenter controleren op zijn of haar fouten. Daar zijn de supervisors voor.. En als de supervisors meewerken.. Tsjah..

Verder begrijp ik niet dat mensen de bandopname aangaan om van de verkoper 'af te zijn'. Is het zo moeilijk om nee te zeggen?
Ik lees hier veel klachten en bijna allemaal zijn ze eender..
Hoe kan je misleid worden met een bandopname?
Waarom klagen mensen dat ze eerst een overeenkomst moeten aangaan voordat ze het welkomstpakket hebben? Wat beau zegt is waar, de nederlandse energie maatschappij heeft daar geen budget voor. Ze leveren namelijk tegen de inkoopprijs. Daarnaast is het verplicht omdat de verkoop op afstand gebeurt. Om die reden hebben ze ook een afkoelperiode van 7 werkdagen.

Waarom geven mensen hun banknummer door 'om er van af te zijn?'
Als je huiverig bent voor een overeenkomst geef je gegevens dan niet door, vooral je banknummer niet.
Verder kan je bij ieder verkoopgesprek niet om een bandopname heen.
De afspraken staan er duidelijk in. Tijdens de bandopname wordt ook gevraagd of men begrijpt dat ze overstappen naar een andere energieleverancier. Als het om een informatiepakket zou gaan, dan bestond de vraag ook niet. Er wordt ook duidelijk vermeld dat ze een overeenkomst voor 3 jaar aangaan. Dat is verplicht om in de bandopname te vragen. Hoe kunnen mensen dan na het gesprek of bandopname niet begrijpen dat het om een overeenkomst gaat?

Waarom zouden de verkopers bellen om een informatie pakketje?
Het spreekt toch voor zich dat ze bellen om te verkopen voor gas en electra? Waar is dat hele verkooppraatje dan voor nodig?

De NEM hebben heel veel klachten van zijn klanten, maar niet te vergeten dat foute dingen of klachten altijd breed worden uitgemeten.
De NEM heeft ook veel tevreden klanten en daar hoor je niets over.
Dat is ook niet nodig omdat er niets over te zeggen valt. Het is gewoon goed.
De nem is ook niet zolang actief op de markt, energiemaatschappijen die voor de 2e wereldoorlog op de markt waren die hebben ook een tijdje met veel klachten gezeten. Ook nadat de markt is vrijgegeven.
De nem is de snelst groeiende energiemaatschappij van nederland. Als er veel meer klanten zijn, is het ook logisch dat er veel klachten kunnen zijn.
De meeste verkooptechnieken die in de meesta fora worden verteld is inderdaad misleidend, maar nogmaals, het ligt echt niet helemaal aan de nem, maar aan de callcenters zelf en de mensen die daar werken.
Die staan namelijk onder contract van de callcenter en niet van de Nem

End
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 dec 2008 19:26

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door End »

Oja, nog fijne feestdagen iedereen !! :D

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MamMaria »

@End:
Als het eerlijk zou zijn dan hoor je mij daar niet over maar wat te zeggen van al die ouderen en minder begaafden die eigenlijk helemaal niet eens begrijpen waar het om gaat!

DAT is NIET eerlijk!

En bovendien: Welk stukje van het woordje NEE wordt niet begrepen ...!?

Ondanks dat mensen NEE zeggen krijgen ze toch nog de stukken op de mat!

Ga je op vakantie of gooi je het weg (oud papier) dan ben je mooi in de aap gelogeerd want dan blijk je ineens een contract te hebben!


Ook dat is NIET eerlijk!

Mijn moeder was 80 toen het gelazer begon, ze was 82 toen het eindelijk afgelopen was!

En voor iedereen: fijne dagen zonder al te veel telefoonterreur!

End
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 dec 2008 19:26

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door End »

Het is ook niet eerlijk, daar ben ik het volledig met je eens.
Ouderen en minder begaafden zouden niet eens gebeld mogen worden!

Maar ik heb het over personen van een jaar of 30 of 40 die het WEL zouden kunnen begrijpen. Die zouden kunnen weten dat het om een overeenkomst gaat. Dat wordt ook duidelijk in de bandopname vermeld.
En begrijpen de verkopers het woordje nee niet of wil je van ze af of ben je niet geinteresseerd dan hang je gewoon op.
Het is niet alleen verantwoordelijkheid van de NEM

En als er duidelijk wordt vermeld dat 7 werkdagen de tijd hebt om te annuleren dan denk ik niet dat hem slim is om er niet meer naar om te kijken! Zeker niet als je er huiverig voor bent of wanneer je een pakketje ziet die je eigenlijk niet wilt.

End
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 dec 2008 19:26

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door End »

Dat is zowel voor jou een vraag en voor mij.
Als het woordje nee niet wordt begrepen dan zijn er ook andere oplossingen, zoals ophangen.

Voor de mensen die klagen omdat ze niet weten dat ze een overeenkomst zijn aangegaan vroeg ik me af hoe ze dan de bandopname hebben geintepreteerd.

gerard de ver
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 dec 2008 00:42

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door gerard de ver »

O ja,
Het is toch bijna nieuwjaar....
Hopelijk gaan de vuurpijlen de goede kant op...
De adressen van de NEM:
Westplein 12-14
Rotterdam

Veerkade 1
Rotterdam.

We moeten zelf een consumentenclubje oprichten:
[email protected]

End
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 dec 2008 19:26

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door End »

Wat een vijandigheid allemaal..
Iedereen heeft ook een stukje verantwoordelijkheid bij zichzelf..
Het is makkelijk om de fouten naar een ander toe te schuiven.
Ga dan geen gesprek aan als je er geen behoefte aan hebt.

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MamMaria »

IK heb geen last!
Nog niet!
Voor de NEM te hopen dat het ook niet gaat gebeuren!

En @End:
Ik hoop dat je grootouders nog naar behoren kunnen reageren, of anders je ouders!

Ik wens jou EN je familie niet toe wat momenteel veel ouderen overkomt en dat heeft helemaal niets met vijandigheid te maken!

Waarom denk je, zijn er al zo'n 79 pagina's vol geschreven!

Ook heeft het niets met verantwoordelijkheid te maken!
JA, met de verantwoordelijkheid van de NEM, want ZIJ doen zaken op een zeer kwalijke manier!
En dan kun je zeggen: dat ligt 'm aan de callcenters; de NEM is de opdrachtgever en dus verantwoordelijk!

Door het gedoe met de NEM ÉN met Pretium Telecom is mijn moeder versneld in een verpleegtehuis terechtgekomen!
Ook DAT wens ik niemand toe!
OOK jouw ouders of grootouders niet!

Dat is mijn reden voor mijn verbolgenheid en zoals ik hierboven al vermeld heb: dat heeft niets met vijandigheid te maken!

End
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 dec 2008 19:26

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door End »

Als je goed had gelezen dan had ik ook aangegeven dat ik ouderen dat ook niet toe wens !

De NEM geeft opdrachten om contracten te verkopen.
Ik denk niet dat ze zeggen dat ze maar mensen moeten oplichten.
Hoe, waar en op welke manier dat gebeurt is zelfs voor de NEM niet al te duidelijk.

Ik spreek vooral mensen aan die klagen terwijl ze zelf ook wel wat verstand in hun hoofd hebben zitten hoop ik.

Ieder ander persoon die slim gen0eg is zou kunnen weten dat het om een contract gaat.

En met vijandigheid bedoel ik de vuurpijlen die moest worden afgevuurd op de NEM.
Zou je ondanks alles die mensen een paar vuurpijlen naar hun hoofd willen schieten? Want DAT wens ik zelfs mijn vijand niet eens toe en dat bedoel ik met vijandigheid. Of het nou letterlijk of figuurlijk was bedoeld ;)

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MamMaria »

Sorry End,
dat over die vijandigheid had ik dan even verkeerd, excuus!

Jij zegt:
Als je goed had gelezen dan had ik ook aangegeven dat ik ouderen dat ook niet toe wens !

De NEM geeft opdrachten om contracten te verkopen.
Ik denk niet dat ze zeggen dat ze maar mensen moeten oplichten.
Hoe, waar en op welke manier dat gebeurt is zelfs voor de NEM niet al te duidelijk.
Laat de NEM dáár dan maar eens naar kijken, want zoals ik al eerder gezegd heb: ZIJ zijn én blijven verantwoordelijk voor de manier van zaken doen!
Want op de manier waarop de NEM nu is hebben een heleboel mensen grote problemen!

panfox
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 dec 2008 18:25

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door panfox »

Beste End en MamMaria,

Allemaal een beetje gelijk, maar........ We willen ouderen zo lang mogelijk zelfstandig laten wonen en leven. Daar hoort verantwoordelijkheid bij van de zijde van alle maatschappelijke organisaties. Daar is de NEM er zeker een van. De manier waarop zij te werk gaan of laten gaan (call center) blijft hun verantwoordelijkheid. Waarom sluiten zij zich niet aan bij infofilter?

NEM pak je maatschappelijke verantwoordelijkheid en gedraag je niet of wek in ieder geval niet de indruk van een malafide organisatie !!!!!

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Shine »

NEM blijkt grote klachtenkampioen

DEN HAAG - De Nederlandse Energie Maatschappij (NEM) scoort de meeste ‘klachten en signalen’ in de nieuwe energiebedrijvenvergelijker op Consuwijzer.nl, het nationale consumentenloket

Ook de Consumentenbond ontvangt naar eigen zeggen veel vragen en klachten over de NEM, en dan met name over de agressieve manier waarop het bedrijf klanten werft. De bond voert daarom snel een gesprek met de NEM-directie en bepaalt daarna welke actie nog nodig is.


Consuwijzer publiceert haar vergelijking van energiebedrijven sinds kort, onder de naam Energiewijzer. De NEM is het enige energiebedrijf dat ‘zeer hoog’ scoort op het aantal ‘klachten en signalen’ van consumenten. Ook op het aantal klachten en signalen over klantenwerving scoort het ‘zeer hoog’.

Over exacte klachtenaantallen doet de Consumentenautoriteit, één van de partijen achter Consuwijzer, geen mededelingen. De waakhond, die toezicht houdt op de Wet Oneerlijke Handelspraktijken, roept mensen op om signalen door te blijven geven. Ook de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) stelt een en ander ‘nauwlettend in de gaten’ te houden.


Op internetfora wemelt het al veel langer klachten over de wijze waarop mensen door de NEM telefonisch worden gelokt. Marcel van Beusekom van de Consumentenbond doet een bloemlezing uit het klachtenbestand van de bond. ,,Iemand die telefonisch meldde alleen een informatiepakketje te willen ontvangen kreeg tóch een welkomstbrief,’’ luidt één van de veelgehoorde meldingen.


De NEM laat weten de signalen zeer serieus te nemen. Het bedrijf doet naar eigen zeggen veel om klachten te voorkomen. Zo worden telefoongesprekken altijd nog nageluisterd. En bedrijven die voor de NEM klanten werven, worden gekort op hun beloning als er veel klachten komen. Een woordvoerster wijst erop dat er op dit moment ‘ook wel erg veel wordt geworven’. Percentueel blijft het aantal klachten daarom betrekkelijk laag, meent zij.


Vorige week maakte de Nederlandse Energie Maatschappij bekend dat zij haar stroomtarieven op 1 januari met 17 procent verlaagt. ,,Juist nu andere energieleveranciers aankondigen hun prijzen met ruim 20 procent te verhogen,’’ aldus het persbericht. De verhogingen van de concurrentie, die de NEM memoreert, gaan echter over variabele tarieven en die biedt de NEM zelf niet (meer) aan. Op dit moment kunnen klanten van de NEM alleen kiezen voor een stroomprijs die drie jaar vast staat.


BRON: http://www.ad.nl/economie/2872084/NEM_b ... pioen.html


Persoonlijke attentienoot:
Staar u niet blind op de melding van de prijsverlaging door de NEM/NL energie.
Hun vastrecht leveringskosten zijn nog steeds schreeuwend hoog (6,99 per product!) Alsmede betalen per acceptgirokaart (2,38).
Ontvangts 2e herinnering: 25,= en de verwerking van een verhuizing kost bij de NEM maar liefst 30,=.
Als u denkt aan overstappen naar deze boevenbende neem deze kosten in uw kijk en vergelijk dan mee. Dan zult u als gauw vaststellen dat mogen de leveringsprijzen aantrekkelijk zijn, ze een vette winst en inhaalslag plegen middels bovenvermeldde kosten. Waarmee uiteindelijk blijkt dat u bij de NEM/NL energie duurder uit bent.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Shine »

Vooral deze opmerking vond ik wel leuk:
De NEM laat weten de signalen zeer serieus te nemen. Het bedrijf doet naar eigen zeggen veel om klachten te voorkomen. Zo worden telefoongesprekken altijd nog nageluisterd. En bedrijven die voor de NEM klanten werven, worden gekort op hun beloning als er veel klachten komen. Een woordvoerster wijst erop dat er op dit moment ‘ook wel erg veel wordt geworven’. Percentueel blijft het aantal klachten daarom betrekkelijk laag, meent zij.
dit moment..... euhm, kan aan mij liggen maar ik zie het hele jaar door structureel NEM/NL klachtenregens.
Perentueel blijft het aantal klachten betrekkelijk laag.......*hoest*, ik vraag me af of hun rekenmachine en berekeningen wel klopt. Tenzij zij de helft van de klachten al niet als klacht aanmerken, tja dan is het vanuit hun oogpunt percentueel laag.
Last van strontjes in de NEM/NL oogjes zullen we maar zeggen.

Gesloten