Pagina 42 van 49

Re: Lindorff B.V.

Geplaatst: 25 feb 2010 17:17
door snepke
Deurwaarder Mark schreef:
Uiteraard! Dat vind ik vanzelfsprekend... als je gaat voor terugvordering wegens onverschuldigde betaling, begint dat met contact zoeken met degene aan wie he betaald hebt. Dat is dus niet de deurwaarder, maar Lindorff.

Liondorff kennende ben ik alleen bang dat je alleen je gelijk krijgt als je de juridische weg bewandelt, en dat je dus een procedure op zou moeten starten. Dat doen veel mensen dan weer niet, en daarom komen de incassobureau's met dit soort dingen weg.
  • Ik geloof niet dat ik daarover iets tegen mijn schoonmoeder zeg.Dan schrikt ze zich een hoedje.En ze gaat toch niet procederen,dat weet ik zo wel.

Re: Lindorff B.V.

Geplaatst: 25 feb 2010 20:26
door Pavlova
Deurwaarder Mark schreef:Een deurwaarder is simpelweg verplicht om, als de opdrachtgever dat wil, de dagvaarding uit te brengen. In heel veel zaken kán ik ook niet oordelen over de juistheid van de vordering, omdat het minnelijke traject door mijn opdrachtgever is gedaan.

In de zaken waarin we wel zelf de zaak behandelen, gebeurt het ook vaak genoeg dat we een opdrachtgever adviseren om de zaak maar te laten zitten en geen procedure op te starten. Soms heeft dat effect, soms ook niet.

En vergeet niet dat je op dit soort fora vaak alleen maar die zaken terugziet die wél doorgezet worden, de zaken waarin een opdrachtgever besluit om er niet mee verder te gaan zie je hier meestal niet...
Dit klopt, dit is de praktijk zoals ik het ook ken. Natuurlijk gaan er veel dingen fout. Dan kan soms ook niet anders met de enorme aantallen vorderingen die de grote incassobureau's behandelen.

Wel moet er veel serieuzer met verweer worden omgegaan. Hoewel ik als medewerker van een deurwaarderkantoor vaak genoeg brieven heb gezien waarin moord en brand wordt geschreeuwd omdat de vordering niet terecht zou zijn, gedreigd wordt met Tros Radar :) of zelfs met een klacht bij de Kamer voor Gerechtsdeurwaarders, gescholden wordt of we worden ernstige ziektes toegewenst... En als we dan een brief sturen met stukken waaruit de juistheid van de vordering blijkt komt er een briefje: "ik heb het toch nog even nagekeken en inderdaad heb ik toen toch wel een abonnement gehad bij Telecomzus BV/ besteld bij Postorderzo BV. . Mag ik het in termijnen betalen aub?" En dit komt vaker voor dan je denkt. Maar intussen staat de opdrachtgever/het incassobureau/gerechtsdeurwaarderskantoor op internet al te boek als 'grote oplichters'.

Zo dat moest me toch even van het hart. Neemt niet weg dat ik wel de intentie blijf houden om zowel op mijn werk als op dit forum mensen serieus te nemen en te willen helpen.

@Snepke: Vreemd verhaal van je schoonmoeder. Toch kan ik me niet voorstellen dat CD bewust de gegevens van je schoonmoeder misbruikt (gezien je ervaringen met CD zal ik je niet snel overtuigen vrees ik :wink: ). Kan het niet zo zijn dat er iemand anders misbruik van haar gegevens maakt? Mocht er nog eens een schuld opduiken zou ik vragen op welk adres de zogenaamd afgenomen diensten geleverd worden.

Re: Lindorff B.V.

Geplaatst: 25 feb 2010 20:41
door snepke
Ik had de gegevens al op gevraagd(E-mail adres van degene die het abo had afgesloten)Daar gaven ze geen inlichtingen over.En dat signaal wordt niet naar een adres verzonden maar naar de smartcart,dus daar worden we niet wijzer van.Maar de smartcard van mijn schoonmoeder is gelijk mee teruggestuurd met de opzegbrief en akte v overlijden.
  • Dat werkt net zo als digitenne je kan in een caravan een tent een schip overal kan je die decoder neerzetten ,het is niet aan een adres verbonden
  • Als ik slecht wil zijn koop ik een smartcard en activeer hem via internet en ik vul bij de gegevens bv jouw adres in ,krijg jij de rekening.
  • Het zou dus goed kunnen dat iemand haar gegevens gebruikt.
  • Maar ik heb al diverse keren aan cd uitgelegd dat ze geen schotel heeft en geen computer en dat ze dat abo niet heeft afgesloten,maar ze werken niet echt mee en Lindorff ook niet.
  • Nu heeft ze van schrik betaald dus ik hoop nu dat ze haar met rust laten

Re: Lindorff B.V.

Geplaatst: 25 feb 2010 20:53
door Guardian72
Dus, zij beweren dat jij (of je familie) een abbonement hebt afgesloten - maar wil niet de inlog / aanvraag gegevens aan jou - diegene die dus het afgesloten zou hebben - overhandigen?

Dan zeg ik direct - die hebben wat te verbergen!
Privacy? Je mag dus niet weten wat zij over je opgeslagen hebben?

Hmm.. registratiekamer mischien? klopt niet hoor.

Re: Lindorff B.V.

Geplaatst: 25 feb 2010 21:03
door snepke
Het klopt ook niet en ik vind het ook vreemd dat het nu aan haar meisjesnaam gericht was.Mevr xxx.Ze had wel met haar meisjesnaam getekend onder die opzegbrief.en prompt krijgt ze een rekening(2mnd later) aan haar gericht .
  • Morgen ben ik vrij dan ga ik er naar toe,dan moet ze zelf maar bellen en het e-mail adres opvragen,ik schrijf wel op wat ze moet vragen.Zij krijgt de rekeningen en het incassobureau achter haar aan,dus moeten ze dat adres dan ook maar geven.
  • Maar als ze dat e-mail adres krijgt hoe kom ik er dan achter van wie dat is? Er staan natuurlijk geen gegevens bij.
  • Het zal wel aan mij liggen ,ik zoek bij Lindorff/Cd overal iets achter,maar ik vertrouw ze voor geen meter

Re: Lindorff B.V.

Geplaatst: 25 feb 2010 22:52
door Guardian72
Nee - laat hen maar bewijzen dat dat email adres aan hun slachtoffer behoort.

Wie eist, bewijst.

Enneh, mevrouw Bosch - als u toch meeleest..
Mischien nog even lief doen - en dit even oplossen?
Mischien is CD als klant niet zo`n slim plan.

Re: Lindorff B.V.

Geplaatst: 25 feb 2010 22:57
door snepke
Dat kunnen ze nooit bewijzen,mijn schoonmoeder heeft geen computer dus geen e-mail adres ook.Misschien op een rechtzaak aan laten komen? is dat een optie?of uitzoeken wie de gegevens van haar gebruikt en die voor de rechter brengen?
  • Ik wil dat best voor haar uitzoeken,maar ze is best op leeftijd ik weet niet hoe zij tegen zoiets aankijkt,ik weet wel dat ze dit(incassobrieven ,profitletters) een schande vind en dat niemand dat mag weten.
  • Het is maar goed dat ze niet weet dat ik dit hier neerzet,anders kreeg ze zo een rolberoerte.
  • Maar ik wil gewoon weten wat ik kan doen om dit op te lossen.

Re: Lindorff B.V.

Geplaatst: 26 feb 2010 07:58
door jeanne-veghel
snepke schreef:Het klopt ook niet en ik vind het ook vreemd dat het nu aan haar meisjesnaam gericht was.Mevr xxx.Ze had wel met haar meisjesnaam getekend onder die opzegbrief.en prompt krijgt ze een rekening(2mnd later) aan haar gericht .
  • Morgen ben ik vrij dan ga ik er naar toe,dan moet ze zelf maar bellen en het e-mail adres opvragen,ik schrijf wel op wat ze moet vragen.Zij krijgt de rekeningen en het incassobureau achter haar aan,dus moeten ze dat adres dan ook maar geven.
  • Maar als ze dat e-mail adres krijgt hoe kom ik er dan achter van wie dat is? Er staan natuurlijk geen gegevens bij.
  • Het zal wel aan mij liggen ,ik zoek bij Lindorff/Cd overal iets achter,maar ik vertrouw ze voor geen meter
Wie wel en ze moesten zich rot schamen om zo met mensen om te gaan. :oops:
Moet je kijken hoelang je al bezig was voor jezelf en ze blijven maar
aan de gang. Weer zoveel tijd kwijt en ik weet dat je het met liefde doet
voor je schoonmoeder, maar toch. :(

Re: Lindorff B.V.

Geplaatst: 26 feb 2010 14:25
door snepke
Daar ben ik weer, een halve dag kwijt en niet veel wijzer of toch wel.
  • Naar cd gebeld en naar e-mail adres gevraagd.Kunnen we geen inlichtingen over geven,mevr moet zelf maar bellen.
  • Dat is toevallig die zit naast me ,hier hebt u mevr.
  • U moet bij Lindorff zijn daar zijn de gegevens.
  • Niets Lindorff ik wil van jullie dat adres,mevr krijgt van jullie rekeningen ,en sturen Lindorff op haar af.
      (Ook al zoiets cd werkt met automatisch incasso ,mijn schoonmoeder kreeg acceptgiro ,waar ze zelf haar reknr moest invullen)
    • Nou toen wilde zij wat gegevens van schoonma.Geboortedatum niet gegeven dat horen hun te weten.Vroegen ze om haar bankrekeningnr,niet doorgegeven,dan gaan ze nog geld incasseren ook.
    • We kregen het in eerste instantie niet,ze moest maar betalen want ze had dat abo afgesloten.Nou mevr betaald niets bewijs maar dat ze dat heeft afgesloten.
    • Dan kunt u zich bij de rechter verdedigen
    • Graag zelfs heb 13 jan ook een rechtzaak tegen jullie gewonnen.
    • tuut tuut tuut.Hebben ze opgehangen.
    • Weer gebeld kreeg iemand anders aan de lijn,weer dat hele verhaal(deze was erg aardig en behulpzaam)
    • Is aan het zoeken geweest,kon geen e-mail adres vinden,volgens hem was het abo telefonisch afgesloten.
    • Opname gevraagd,kon meneer niet vinden zat in een ander systeem of iets.
    • Hij zal het ons zo snel mogelijk toesturen.
        Schoonma heeft nooit gebeld met cd,dus ik geloof er geen zak van.
          We wachten af

        Re: Lindorff B.V.

        Geplaatst: 26 feb 2010 14:34
        door jeanne-veghel
        snepke schreef:Daar ben ik weer, een halve dag kwijt en niet veel wijzer of toch wel.
        • Naar cd gebeld en naar e-mail adres gevraagd.Kunnen we geen inlichtingen over geven,mevr moet zelf maar bellen.
        • Dat is toevallig die zit naast me ,hier hebt u mevr.
        • U moet bij Lindorff zijn daar zijn de gegevens.
        • Niets Lindorff ik wil van jullie dat adres,mevr krijgt van jullie rekeningen ,en sturen Lindorff op haar af.
            (Ook al zoiets cd werkt met automatisch incasso ,mijn schoonmoeder kreeg acceptgiro ,waar ze zelf haar reknr moest invullen)
          • Nou toen wilde zij wat gegevens van schoonma.Geboortedatum niet gegeven dat horen hun te weten.Vroegen ze om haar bankrekeningnr,niet doorgegeven,dan gaan ze nog geld incasseren ook.
          • We kregen het in eerste instantie niet,ze moest maar betalen want ze had dat abo afgesloten.Nou mevr betaald niets bewijs maar dat ze dat heeft afgesloten.
          • Dan kunt u zich bij de rechter verdedigen
          • Graag zelfs heb 13 jan ook een rechtzaak tegen jullie gewonnen.
          • tuut tuut tuut.Hebben ze opgehangen.
          • Weer gebeld kreeg iemand anders aan de lijn,weer dat hele verhaal(deze was erg aardig en behulpzaam)
          • Is aan het zoeken geweest,kon geen e-mail adres vinden,volgens hem was het abo telefonisch afgesloten.
          • Opname gevraagd,kon meneer niet vinden zat in een ander systeem of iets.
          • Hij zal het ons zo snel mogelijk toesturen.
              Schoonma heeft nooit gebeld met cd,dus ik geloof er geen zak van.
                We wachten af

              Om moedeloos van te worden, maar je hebt dezelfde vechtlust als ik gelukkig.
              Je staat zo in je recht en het lijkt wel de omgekeerde wereld.
              Je zou bijna besluiten om NOOIT meer zoiets af te sluiten, bij wie dan ook. :mrgreen:

              Foutje van mij, want ook al sluit je niets af, je krijgt het op papier toch, :mrgreen:
              ook al kun je er niet naar kijken, nou ja, op papier wel natuurlijk. :oops:

              Re: Lindorff B.V.

              Geplaatst: 26 feb 2010 14:48
              door Lindorff
              Goedendag Snepke,

              Wij hebben veelvuldig contact met elkaar gehad. Wellicht kan ik voor u bemiddelen in de kwestie betreffende uw schoonmoeder? Indien u contact met mij opneemt zal ik e.e.a. voor u uitzoeken en - indien nodig - contact opnemen met Canal Digitaal B.V.

              Ik hoor graag van u.

              Vriendelijke groet,

              Mevr. M. Bosch
              [email protected]
              Lindorff B.V.

              Re: Lindorff B.V.

              Geplaatst: 26 feb 2010 14:50
              door Guardian72
              Lindorff schreef:Goedendag Snepke,

              Wij hebben veelvuldig contact met elkaar gehad. Wellicht kan ik voor u bemiddelen in de kwestie betreffende uw schoonmoeder? Indien u contact met mij opneemt zal ik e.e.a. voor u uitzoeken en - indien nodig - contact opnemen met Canal Digitaal B.V.

              Ik hoor graag van u.

              Vriendelijke groet,

              Mevr. M. Bosch
              [email protected]
              Lindorff B.V.
              Dat verdient wel een bloemetje !
              Een positief signaal tussen alle mindere dingen.

              Re: Lindorff B.V.

              Geplaatst: 26 feb 2010 14:55
              door jeanne-veghel
              Guardian72 schreef:
              Lindorff schreef:Goedendag Snepke,

              Wij hebben veelvuldig contact met elkaar gehad. Wellicht kan ik voor u bemiddelen in de kwestie betreffende uw schoonmoeder? Indien u contact met mij opneemt zal ik e.e.a. voor u uitzoeken en - indien nodig - contact opnemen met Canal Digitaal B.V.

              Ik hoor graag van u.

              Vriendelijke groet,

              Mevr. M. Bosch
              [email protected]
              Lindorff B.V.


              Twijfelachtig hoor, het had niet eens mogen gebeuren. Schoonmama
              heeft niet eens een computer enz.
              Ik blijf er bij, het verdiend geen schoonheidsprijs en als Lindorff nu zijn
              helpende hand wil uitsteken dan is dat wel fijn voor Snepke.
              Ben benieuwd als dit weer eens is opgelost, wat ze dan weer
              gaan verzinnen. :?

              Re: Lindorff B.V.

              Geplaatst: 26 feb 2010 14:58
              door Guardian72
              jeanne-veghel schreef: Schoonmama heeft niet eens een computer enz.
              Ik blijf er bij, het verdiend geen schoonheidsprijs en als Lindorff nu zijn
              helpende hand wil uitsteken dan is dat wel fijn voor Snepke.
              Ben benieuwd als dit weer eens is opgelost, wat ze dan weer
              gaan verzinnen. :?
              Hoewel Lindorff verweten zou kunnen worden dat ze gegevens niet goed controleren - blijft m.i. de fout hier toch bij CD zitten.
              Zij hebben een spook account aangemaakt, en zadelen een onwetend iemand op met (hoge) kosten.

              Ik vraag me af of daar niets tegen te doen is - want CD is niet de enige, met spook accounts en spook facturen.

              Re: Lindorff B.V.

              Geplaatst: 26 feb 2010 15:26
              door snepke
              Lindorff schreef:Goedendag Snepke,

              Wij hebben veelvuldig contact met elkaar gehad. Wellicht kan ik voor u bemiddelen in de kwestie betreffende uw schoonmoeder? Indien u contact met mij opneemt zal ik e.e.a. voor u uitzoeken en - indien nodig - contact opnemen met Canal Digitaal B.V.

              Ik hoor graag van u.

              Vriendelijke groet,

              Mevr. M. Bosch
              [email protected]
              Lindorff B.V.
              • Dit waardeer ik zeer.
              • Ik wacht eerst even die opname af (als ze die al hebben) en dan neem ik contact met u op,ik wil wel eens weten hoe het nu eigenlijk zit met cd,en of ze het zelf een keertje goed kunnen oplossen.
              • Mevr Bosch bedankt voor u aanbod en ik ga er zeker gebruik van maken.
              • De fout zit idd bij cd en niet bij Lindorff,ze moeten hun fouten zelf oplossen vind ik en niet iemand anders er mee opzadelen

              Re: Lindorff B.V.

              Geplaatst: 28 feb 2010 11:18
              door john33
              Nou na 3 maanden stilte toch weer bericht van Lindorff.

              Een brief met kopie facturen van de eiser en het bericht dat het verschuldigde bedrag binnen 1 week overgemaakt moet zijn.

              Verder geen aanmaningen, of kopieen van eerder verstuurde brieven van Lindorff.

              Eveneens geen overzicht van de "buitengerechtelijke kosten" die blijkbaar gemaakt zijn.

              De casus is wel duidelijk nu.
              De eiser geeft aan dat er vanaf januari 2005 t/m november 2005 geen abbonnement geld meer betaald is voor een dienst op een bepaald adres.

              Het grappige is dat wij ten tijde NIET op dat adres woonden ?????
              Wij zijn 2 jaar daarvoor al verhuist naar een ander adres.
              Maar ook wordt er geen woord gerept over de periode 2003/2004 over dat oude adres, terwijl we er toen ook niet woonden.

              Onze jurist buigt zich nu over de kwestie en hopelijk komt hij begin komende week met een advies.

              Heeft Lindorff een zaak hiermee ?
              Wij kunnen aantonen dat we in 2005 daar echt niet woonden, en dus ook geen diensten hebben afgenomen van de eiser.

              Volgens mij heeft de esende partj een administratieve fout in hun systeem waar wij nu voor op moeten draaien.

              Re: Lindorff B.V.

              Geplaatst: 28 feb 2010 12:36
              door Deurwaarder Mark
              john33 schreef:Maar ook wordt er geen woord gerept over de periode 2003/2004 over dat oude adres, terwijl we er toen ook niet woonden.
              Dat is dan toch ook alleen maar logisch?

              Re: Lindorff B.V.

              Geplaatst: 28 feb 2010 12:52
              door jolanda77
              ook ik had met hun te maken lees dit maar eens dan :roll:


              Sector Kanton

              Locatie Maastricht

              zaaknr: 334350 CV EXPL09-2311
              typ: MH
              coll: MH

              vonnis van 6 januari 2010

              in de zaak van

              de besloten vennootschap LINDORFF PURCHASE B.V.,
              voorheen genaamd Transfair Purchase B.V.,
              statutair gevestigd te Zwolle,
              eisende partij,
              hierna te noemen: Lindorff,
              gemachtigde: J.A.P.M. Kerckhoffs, deurwaarder te Sittard, gemeente Sittard-Geleen

              tegen

              [gedaagde]
              wonend te [adres],
              gedaagde partij,
              hierna te noemen: [gedaagde],
              gemachtigde: mr. B.H.M. Nijsten, advocaat te Maastricht.


              VERLOOP VAN DE PROCEDURE

              Lindorff heeft bij dagvaarding van 14 mei 2009 een vordering ingesteld tegen [gedaagde].
              Zij heeft bij het exploot een productie laten meebetekenen waarnaar in het exploot zelf geen (geautoriseerde) verwijzing is gemaakt.
              [gedaagde] heeft schriftelijk geantwoord (na gevraagd en verkregen uitstel).
              Op 16 september 2009 heeft Lindorff daarop een conclusie van repliek genomen, die afkomstig is van “[naam]” die nimmer als gemachtigde (in plaats van de deurwaarder) is gepresenteerd. Desondanks zal dit processtuk inclusief de zes deels meervoudige producties aan Lindorff worden toegerekend.
              [gedaagde] heeft gedupliceerd.
              Hierna is vonnis bepaald, waarvan de uitspraak nader is bepaald op heden.

              MOTIVERING

              het geschil

              Lindorff vordert dat [gedaagde] - bij vonnis, uitvoerbaar bij voorraad - wordt veroordeeld om aan Lindorff te betalen een bedrag van € 999,53 - waarvan € 707,20 aan hoofdsom, € 113,83 aan overeengekomen rente vanaf 18 oktober 2007 tot 18 januari 2008 en € 178,50 aan buitengerechtelijke kosten - , te vermeerderen met de overeengekomen rente naar 1% per maand vanaf 14 mei 2009 tot aan de dag van algehele voldoening, onder verwijzing van [gedaagde] in de kosten van deze procedure.

              Ter onderbouwing van haar vordering voert Lindorff aan dat [gedaagde] op 28 oktober 2002 met T-Mobile Netherlands B.V., voorheen handelend onder de naam Ben Nederland B.V. (hierna T-Mobile), voor bepaalde tijd een overeenkomst is aangegaan ter zake van het gebruik van het mobiele telecommunicatienetwerk van T-Mobile. Door ”invulling en ondertekening van het contract” heeft [gedaagde] zich volgens Lindorff met de algemene voorwaarden van T-Mobile bekend en akkoord verklaard. Op grond van die overeenkomst heeft T-Mobile aan [gedaagde] een mobiele communicatieaansluiting en een telefoonnummer (0641826097) ter beschikking gesteld en tevens een abonnement met SIM-kaart verschaft, waarmee [gedaagde] telefoongesprekken heeft kunnen accepteren en voeren. T-Mobile heeft periodiek alle kosten voor het gebruik van het mobiele telefoonnetwerk gefactureerd aan [gedaagde]. Op grond van de toepasselijke algemene voorwaarden was [gedaagde] verplicht de openstaande facturen te voldoen binnen de daarop vermelde termijn. Omdat [gedaagde] met de nakoming van de contractuele betalingsverplichtingen per 18 oktober 2007 in gebreke is gebleven en derhalve in verzuim is, is hij volgens Lindorff op grond van voornoemde voorwaarden de overeengekomen rente naar 1% per maand verschuldigd. Lindorff stelt dat T-Mobile bij toerekenbare tekortkoming van [gedaagde] op grond van haar algemene voorwaarden gerechtigd is de door T-Mobile aan [gedaagde] aangeboden diensten geheel buiten gebruik te stellen, hetgeen op 30 januari 2008 is gebeurd. Deze buitengebruikstelling onthief [gedaagde] echter niet van de contractuele verplichtingen. Omdat [gedaagde], ondanks aanmaning, binnen een termijn van veertien dagen na buitengebruikstelling de contractuele betalingsverplichtingen niet (alsnog) is nagekomen, heeft T-Mobile de overeenkomst conform voornoemde voorwaarden na verloop van die termijn ontbonden. Lindorff stelt dat T-Mobile ten gevolge van het voortijdig ontbinden van de overeenkomst schade heeft geleden in de vorm van gederfde inkomsten en dat [gedaagde] naast de achterstallige abonnements- en gesprekskosten, ook de nog te vervallen abonnementskosten van de lopende contractsperiode verschuldigd is. De schade “omvat ondermeer” de vermogensschade in de vorm van door T-Mobile “geleden verlies” en door haar “gederfde winst”.T-Mobile heeft op 14 februari 2008 haar vordering op [gedaagde] aan Lindorff verkocht en gecedeerd, van welke cessie [gedaagde] schriftelijk in kennis is gesteld. Op grond van de algemene voorwaarden alsmede op grond van artikel 6:96 lid 2 sub c BW acht Lindorff [gedaagde] tevens (een vergoeding van) de buitengerechtelijke kosten aan Lindorff verschuldigd. Tot slot vordert Lindorff de overeengekomen vervallen rente naar 1% per maand.

              [gedaagde] heeft bij conclusie van antwoord – samengevat – het volgende verweer gevoerd. [gedaagde] betwist bij gebrek aan wetenschap de ingestelde vordering. Lindorff heeft nagelaten de vordering naar behoren te specificeren. Ook haar stelling dat er sprake zou zijn van cessie, wordt niet met stukken onderbouwd. [gedaagde] betwist voorts naar behoren te zijn aangemaand. Bovendien heeft Lindorff nagelaten de buitengerechtelijke werkzaamheden te specificeren. Het in het exploot van dagvaarding genoemde telefoonnummer (0641826097).

              In voortgezet debat heeft Lindorff afschriften van de algemene voorwaarden, de facturen van 8 oktober 2007, 6 december 2007 en 8 januari 2008, de akte van cessie met bijbehorend overdrachtsbestand, de kennisgeving van cessie van 18 februari 2008 en de aanmaningen in het geding gebracht. (Een afschrift van) de overeenkomst zegt Lindorff “gezien het verloop der tijd” niet meer in het geding te kunnen brengen. Lindorff stelt dat [gedaagde] zich door ondertekening van een inschrijfformulier bekend en akkoord heeft verklaard met de algemene voorwaarden. [gedaagde] heeft, volgens Lindorff, vanaf de aanvang van het abonnement in 2002 tot de factuur van 8 oktober 2007 telkens aan zijn betalingsverplichtingen voldaan. [gedaagde] heeft gedurende de abonnementsduur diverse malen contact gehad met T-Mobile en heeft naar aanleiding van de brief van 18 februari 2008 op 19 februari 2008 telefonisch contact opgenomen met Lindorff met het verzoek een betalingsregeling te treffen. Lindorff en [gedaagde] zijn het echter niet eens geworden over de hoogte van de tebetalen termijnen, zodat er geen betalingsregeling is getroffen.

              In reactie hierop heeft [gedaagde] volhard bij het standpunt dat hij nooit een overeenkomst heeft gesloten met Ben Nederland B.V. dan wel met T-Mobile. Hij betwist dat hij ooit contact heeft gehad met T-Mobile. [gedaagde] betwist zelfs ooit enige betaling aan Ben Nederland B.V. of aan T-Mobile te hebben gedaan. [gedaagde] handhaaft voorts zijn standpunt dat onvoldoende aangetoond is dat (ook) deze vordering rechtsgeldig door T-Mobile aanLindorff gecedeerd is. De getoonde akte en overeenkomst geven geen (of onvoldoende) uitsluitsel. De door T-Mobile gehanteerde algemene voorwaarden zijn [gedaagde] eveneens onbekend. Hij erkent telefonisch contact te hebben opgenomen met Lindorff naar aanleiding van een aanmaning. Hij heeft in dat gesprek ontkend dat T-Mobile dan wel Lindorff een vordering op hem heeft, omdat hij nooit een overeenkomst met een van beide is aangegaan. Over een betalingsregeling heeft hij nooit gesproken. Ten slotte wijst [gedaagde] erop dat het totaalbedrag van de drie in het geding gebrachte facturen € 905,90 bedraagt terwijl in het exploot van dagvaarding wordt uitgegaan van een hoofdsom van € 707,20.

              de beoordeling

              Voor een rechtsgeldige overdracht van een recht op naam (tegen een bepaalde persoon) vereist artikel 3:94 BW een door de cedent ondertekende authentieke of onderhandse akte bestemd tot levering van de vorderingen aan de cessionaris en een mededeling van deze cessie aan de debiteur. Voor een geldige levering moet dus aan beide eisen zijn voldaan. Uit de bij repliek als producties 3, 5 en 6 overgelegde stukken blijkt dat aan deze eisen is voldaan. Dit leidt tot de slotsom dat er een rechtsgeldige overdracht van een al dan niet reële vordering van T-Mobile op [gedaagde] aan Lindorff heeft plaatsgevonden.

              De kantonrechter overweegt echter dat Lindorff de bewuste vordering onvoldoende heeft onderbouwd, zowel naar de feitelijke als naar de juridische grondslag. Tegenover de stellige ontkenning van de zijdevan [gedaagde] die zegt nooit een overeenkomst te hebben gesloten met Ben Nederland dan wel met T-Mobile en zegt nooit betalingen te hebben verricht, heeft Lindorff het tegendeel niet overtuigend kunnen aantonen. Lindorff is er zelfs niet in geslaagd om een afschrift van de gestelde overeenkomst in het geding te brengen. Dat [gedaagde] in de periode oktober 2002 tot en met 6 oktober 2007 betalingen heeft verricht aan Ben Nederland of T-Mobile, staaft zij evenmin met stukken. Het gevorderde bedrag van € 707,20 (hoofdsom) dat Lindorff volgens het exploot van dagvaarding via T-Mobile van [gedaagde] te goed zegt te hebben, onderbouwt zij vervolgens bij repliek met drie facturen die een totaalbedrag behelzen van € 905,90 zonder te verklaren waarop dit verschil is gebaseerd, voor zover er al een plausibele verklaring voor te geven is. Dit alles leidt tot de slotsom dat Lindorff haar vordering volstrekt onvoldoende heeft geadstrueerd en onderbouwd.

              Het voorgaande houdt in dat de vordering in volle omvang moetworden afgewezen. Omdat voor de hoofdsom een deugdelijke grondslag ontbreekt, is immers een afzonderlijke beoordeling van de bijkomende vorderingen overbodig.

              Lindorff dient als in het ongelijk gestelde partij de kosten van het geding te dragen.

              BESLISSING

              Wijst de vordering af.

              Veroordeelt Lindorff tot betaling van de proceskosten, aan de zijde van [gedaagde] tot op heden begroot op € 200,00 aan salaris gemachtigde.

              Verklaart dit vonnis uitvoerbaar bij voorraad.

              Dit vonnis is gewezendoor mr. H.W.M.A. Staal, kantonrechter, en is in de aanwezigheid van de griffier in het openbaar uitgesproken.

              Re: Lindorff B.V.

              Geplaatst: 28 feb 2010 13:30
              door john33
              Deurwaarder Mark schreef:
              john33 schreef:Maar ook wordt er geen woord gerept over de periode 2003/2004 over dat oude adres, terwijl we er toen ook niet woonden.
              Dat is dan toch ook alleen maar logisch?
              Ik zal iets duidelijker maken.
              Mijn partner woonde tot en met eerste kwartaal 2003 op adres A.
              Vervolgens zijn wij vanaf dat moment gaan samenwonen op adres B.
              Alles netjes doorgegeven aan instanties en nutsbedrijven.
              Vanaf februari 2005 zjn wij verhuist naar adres C.

              De vordering staat op naam van mijn partner, geadresseerd op adres A.
              Echter staat er op de kopie facturen dat er niet meer betaald is vanaf begin 2005.
              Maar mijn partner woonde vanaf begin 2de kwartaal van 2003 al niet meer op adres A.
              Hoe kan het dan dat er geen betalingsproblemen zijn vanaf 2de kwartaal 2003 tm begin 2005 ????????

              Op adres B was de verhuizing van de desbetreffende dienst prima doorgegeven.
              Op de afgesproken datum konden wij gebruik maken van de diensten van de eiser vanaf 2de kwartaal 2003 tm begin 2005.
              Daarmee zou in de administratie van eiser de verhuizing van A naar B verwerkt zijn, want wij hebben in die periode keurig de facturen ontvangen en betaald.

              Maar blijkbaar zit er toch iets niet goed in dat systeem want nu blijkt op adres A vanaf 2005 niet meer betaald te zijn ????????????????

              Re: Lindorff B.V.

              Geplaatst: 28 feb 2010 13:46
              door john33
              Er worden ook "buitengerechtelijke kosten" in rekening gebracht.

              Maar in de toegestuurde papieren kom ik die kosten NERGENS tegen.

              Een fatsoenlijke specificatie van deze kosten onbreekt totaal.