Wat mij betreft open houden, het topic op zich gaat als een speer. Als het gesloten wordt, kun je er op wachten dat de discussie in de huiskamer verder gaat, of dat anderen andere topics openen.
Eens. In de hoop dat het wat minder persoonlijk wordt...
Het aantal meldingen zegt niet zo veel. Het is inmiddels algemeen bekend dat het melden van berichten als wapen wordt ingezet (in plaats van het plaatsen van een inhoudelijke reactie). Er zijn zelfs forumleden die met trots en opschepperig, schrijven dat 'ze die berichten gemeld hebben', terwijl het punt dat ze maken niet eens is dat de berichten in strijd met de huisregels zouden zijn. Dat zijn ze meestal dan ook niet. Er wordt gemeld omdat iemand iets niet zint.
Melden als 'strategie' omdat je je ergert aan een mede-forumlid is aantrekkelijk vanwege de wijze van modereren: niet zelden is er sprake van 'u vraagt wij draaien' en ziet de moderatie het feit dat er gemeld wordt al als indicatie dat er iets mis is. Ten onrechte. De moderatie heeft er in het verleden ook blijk van gegeven dat 'omdat mensen verschillend zijn', ze daar ook rekening mee moeten houden: de één kan beter tegen een stootje dan ander. De moderatie suggereerde daarmee met twee maten te meten. Ook die zienswijze, lokt het doen van meldingen uit: 'inhoudelijk heb ik geen weerwoord meer in de discussie die ik verkoos te voeren; wat mij rest is klagen bij de moderatie'.
40 meldingen? Dat zegt dus niets.
Topic gewoon open laten. En zo min mogelijk ingrijpen. Alleen als overduidelijk de spelregels overtreden worden kan er ingegrepen worden. Als de moderatie dat kan opbrengen, wordt het sowieso minder aantrekkelijk te proberen door het melden van berichten de moderatie voor het eigen karretje te spannen en zal het aantal meldingen afnemen.
Gewoon open laten. Ik ben mijn ij kwijt (ja, dat schrijf ik toch!) en weer helemaal tot rust gekomen.
En inderdaad, laten we vooral wat (a) compassie hebben met die arme moderatoren, inzonderheid met FG die het korte strootje trok, en (b) wat waardering voor de moderatoren voor het ondankbare werk dat zij altijd maar weer doen.
RADAR :
Een verzoekje , al meerdere keren door een aantal forummers aangegeven:
dat liken met een " dat vind ik leuk " is niét altijd even gepast.
Mag het bv ook " mee eens " of " niet mee eens " worden?
Radar,
is het een idee om al die vouchertopics en vragen hierover samen te voegen in één algemeen vouchertopic met klip en klaar de antwoorden hierop voor zover deze nu bekend zijn ?
Dit is toch ook besproken tijdens de uitzending dacht ik.
Mensen moeten niet zelf annuleren en stomweg afwachten. Niks plannen en zeker geen nieuwe vakantie ,ook niet voor volgend voorjaar of bv stedentripjes komende winter.
Deze ellende gaat nog wel een tijd duren, reisbureau.s vallen om of niet etc etc.
Ik zou zeggen pak die voucher aan en leun achterover.
Ben je ( veel ) geld kwijt ___heel erg sneu natuurlijk ____maar miljoenen raken geld kwijt.
Het enige dat nmm nu belangrijk is ervoor zorgen dat je gezond én fit blijft.
Laatst gewijzigd door moederslink op 09 apr 2020 00:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Radar,
is het een idee om al die vouchertopics en vragen hierover samen te voegen in één algemeen vouchertopic met klip en klaar de antwoorden hierop voor zover deze nu bekend zijn ?
Al die topics samenvoegen kan niet, dat wordt één onlosbare brij van losse posts.
Wat wél kan, is de suggestie die ik al eerder geopperd heb: maak een topic met een samenvatting. Dat voorkomt mogelijk dat er nog 100 identieke topics geopend worden.
Voor mijn gevoel is het openen van dit soort topics intussen wel een beetje over zijn top heen. Het scheelt dat mensen op het ogenblik tijd genoeg hebben om zich in te lezen. Veel informatie is immers allang beschikbaar.
Het bestaan van de vele topic en de hoeveelheid beschikbare informatie hebben er zo te zien inderdaad al voor gezorgd dat de curve van nieuwe topics afgevlakt is.
Tot mijn grote teleurstelling heb ik net moeten constateren dat het topic over de desinfectiespray (ofzo) bij de Jumbo verwijderd is. Ik snap het wel -het was een onzintopic-, daar niet van, maar toch jammer dat dat legendarische bericht van Erthanax verloren is gegaan.