Nijogeth schreef: ↑25 okt 2021 23:54
Het grote voordeel is wel dat we van maximaal 1150 ic-bedden voor de coronacrisis al afgeschaald zijn naar 950 ic-bedden in Nederland. En dat tijdens zo'n crisis. Het juiste beleid zou toch zijn om er gas op te geven, extra personeel er voor te krijgen door de voorwaarden te verbeteren. Ik riep anderhalf jaar geleden als dat er snel mensen opgeleid moesten worden om coronapatiënten te kunnen verzorgen, waarom is daar nog niets aangedaan? Soms kan ik de logica (of onlogica) van de hoge heren in Den Haag niet snappen.
Dat lost het probleem niet op. Als er meer capaciteit is, worden extra maatregelen alleen maar uitgesteld. De hoge heren snappen dat prima. Jij niet blijkbaar.
Nijogeth schreef: ↑25 okt 2021 23:54
Gegarandeerd dat als er weer maatregelen komen, dat deze alleen maar meer verdeling zaaien. Ik ben zelf op het punt, dat ze niets meer dicht mogen gooien wat al langere tijd dicht is geweest, ze moeten er maar omheen gaan werken. Horeca gewoon door laten lopen, festivals, scholen, sporten. Het gewone leven moet weer prioriteit zijn en zolang het geen code rood is in de ziekenhuizen moeten we niet te veel gekke dingen doen. Misschien de kerken sluiten als de Biblebelt zo'n probleem is (al lijkt Urk mee te vallen, andere gemeenten zijn wel extreem).
Gewoon heel selectieve maatregelen nemen: geen maatregelen meer voor gevaccineerden, forse maatregelen voor ongevaccineerden. Zoals in andere landen: lockdown, avondklok voor ongevaccineerden, geen toegang tot supermarkten, etc. Ik ben het zat om gedicteerd te worden door een stelletje idioten die om totaal invalide redenen weigert zich te laten vaccineren. Controversieel? Ja. Nodig? Ja. Er zal dan wel weer gelijk gezeurd worden over een tweedeling in de maatschappij, maar dat is veroorzaakt door die idioten zelf. En als ze zo consequent zijn moeten ze zich ook niet laten behandelen in het ziekenhuis als ze besmet raken. De IC overleef je immers ook alleen maar dankzij de farmaceuten, artsen en wetenschappers die ze niet vertrouwen.
En natuurlijk: ongevaccineerden alleen toegang tot zorg geven als er ruimte is, en dat niet ten koste laten gaan van mensen die zelf niets konden doen tegen hun ziekte.
Ik hoor trouwens van steeds meer medisch personeel dat ze ook op het punt staan om dit acceptabel te vinden (ook al gaat dat tegen de principes in).