LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
blablablaj
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 dec 2008 01:53

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door blablablaj »

Hallo allemaal,

Heeft iemand, voordat je het welkomstpakket/aanmeldingspakket hebt ontvangen en binnen de afkoelperiode van 7 werkdagen, een annuleringsbrief aangetekend verstuurd en daarop iets gehoord? En wat hebben jullie met het pakket gedaan?

Ik ben namelijk vorige week dinsdag, 23 december, gebelt door het NEM. Ik met mijn domme kop geloven dat het allemaal wel goed zit en dus ook het rekeningnummer doorgegeven tijdens de bandopname. Heel stom dus. Dezelfde dag heb ik op het internet gezocht naar reacties over het NEM en kwam ik o.a. hier uit. Op dezelfde dag heb ik 2 e-mails verstuurd en de annuleringsbrief aangetekend opgestuurd. Net nog een e-mail gestuurd om hun erop te wijzen dat zij dringend mij een bevestiging van de annulering per e-mail en per post moeten versturen.

Voor en tijdens de bandopname werd verteld dat de 7 werkdagen bedenktijd ingaat vanaf het moment dat ik het pakket heb ontvangen. Hoe komen ze er nou achter wanneer ik het pakket ontvang?! Vooral nu met de feestdagen.. In de algemene voorwaarden van het NEM staat 7 werkdagen vanaf het moment van dagtekening van de bevestiging van de aanmelding. Dagtekening van de bevestiging van de aanmelding = welk moment dan?! Moment via de telefoon, ontvangst pakket, versturen pakket.. Als ik reken vanaf vorige week dinsdag zijn er toch maar 2 werkdagen verstreken omdat de kerstdagen + weekend er tussen zitten?

Ik ga morgen naar de bank om hun bankrekeningnummer te blokkeren.


Ongelofelijk dat zij gewoon mogen bestaan..

aaronpeters
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 dec 2008 17:52

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door aaronpeters »

Ik heb een paar dagen geleden per aangetekende brief de opzegging naar NEM verstuurd. Wij hebben slechte ervaringen met NEM en vinden de manier waarop zij potentiele klanten benaderen en vervolgens met hen communiceren zeer vervelend.:

1) Bij het eerste telefoontje van NEM heb ik zeer duidelijk aangegeven nooit telefonisch akkoord te gaan met een contract. Ik wil dat altijd schriftelijk doen. Vervolgens bellen ze toch opnieuw...

2) De medewerker stelt zich niet voor als zijnde iemand van NEM, maar begint meteen met vragen stellen en wekt de suggestie dat ze bellen namens je huidige energieleverancier (bij ons: Eneco). Dat is ronduit onbeschoft en misleidend.

3) Mijn vrouw stinkt er toch in, terwijl ze nota bene tijdens het gesprek meerdere keren aangeeft het een onprettig gesprek te vinden en niets te willen.

4) Op de achterkant van de aanmeldingsbrief staan de voorwaarden. Deze staan niet in zwarte tekst, maar in een een lichtgrijs, waardoor het bijna onleesbaar is. Dit is natuurlijk bewust zo gedaan, om de kans te verkleinen dat mensen (op tijd) afzeggen.

Ik heb geen mening over de verdere dienstverlening van NEM, evenmin over of ze duur zijn of niet.
Puur obv de manier waarop ze je benaderen en behandelen (misleidend, manipulatief, aggressief) willen wij geen zaken met ze doen.

Aaron Peters

blablablaj
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 dec 2008 01:53

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door blablablaj »

Hallo Aaron,

Zat er ook een informatiepakket erbij? Zo ja, wat heb je daarmee gedaan?

Ik heb vandaag een mail gehad van NEM, met het volgende bericht:

Delivery is delayed to these recipients or distribution lists:
NLEnergie website
Subject: Re: Contact via website www.nlenergie.nl (ticketnummer: .......)
This message has not yet been delivered. Microsoft Exchange will continue to try delivering the message on your behalf.
Delivery of this message will be attempted until 12/31/2008 1:20:54 AM (GMT+01:00) Amsterdam, Berlin, Bern, Rome, Stockholm, Vienna. Microsoft Exchange will notify you if the message can't be delivered by that time.

Hier heb ik dus niks aan!

J.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door kiz »

Delivery is delayed to these recipients or distribution lists:
NLEnergie website
Subject: Re: Contact via website www.nlenergie.nl (ticketnummer: .......)
This message has not yet been delivered. Microsoft Exchange will continue to try delivering the message on your behalf.
Delivery of this message will be attempted until 12/31/2008 1:20:54 AM (GMT+01:00) Amsterdam, Berlin, Bern, Rome, Stockholm, Vienna. Microsoft Exchange will notify you if the message can't be delivered by that time.
Hier heb je zéker wel wat aan. Het is nl. het bewijs dat jij een mail hebt verstuurd, en deze automatische reactie van de NEM Exchange server geeft aan dat de NEM deze ook heeft ontvangen. Dat het op de server wordt tegengehouden is hún (technische) probleem.

blablablaj
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 dec 2008 01:53

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door blablablaj »

De "afkoelingsperiode" van 7 werkdagen gaat dan idd snel voorbij als zij mijn e-mail zogenaamd niet hebben ontvangen. De man van NEM vertelde dat de 7 dagen ingaan vanaf het moment dat ik hun aanmelding heb ontvangen. Dat staat ook in de samenvatting die hij heeft gemaakt. Nog niet gekregen dus. En heel raar dat ze kunnen weten wanneer ik het heb ontvangen, vooral nu met de drukte vanwege de feestdagen.

Om ervan zeker te zijn dat ik op tijd ben, ben ik van plan om morgen daar heen te gaan! En idd met zo'n verklaring + ondertekeningen dat wij geen klant van hun willen zijn. EN een normale uitdraai van de annulering ga ik niet vragen, maar eisen! Is er trouwens iemand al een keer langs geweest? Ze hebben geen baliefunctie, maar er zitten vast wel wat mensen daar achter de telefoon om klanten hun zooi aan te smeren. Ze staan wel in het telefoonboek.. Dus ik hoop dat ik morgen niet voor niets ga..

blablablaj
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 dec 2008 01:53

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door blablablaj »

Kiz,

Bedankt voor je opmerking! Een e-mail is namelijk ook rechtsgeldig, net als de "gewone post". Toch wil ik zo snel mogelijk per e-mail EN per post een bevestiging van de annulering van hun ontvangen. Bellen heeft natuurlijk geen zin of wel? Ik heb iig 3 nrs van hun opgeslagen in mijn telefoon en 2 adressen genoteerd.

J.

blablablaj
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 dec 2008 01:53

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door blablablaj »

Vandaag ben ik niet de NEM persoonlijk gaan opzoeken, omdat... :

Bevestiging Weg Binnen Afkoel

Geachte ....,

Door middel van deze e-mail bevestigen wij u dat wij uw verzoek tot annulering van de overeenkomst van energielevering met de Nederlandse Energie Maatschappij hebben ontvangen.

Vanzelfsprekend betreuren wij het dat wij u niet tot onze snelgroeiende klantenkring mogen rekenen, maar wij respecteren uw wens en hebben aldus een en ander administratief verwerkt.

Mocht u in de toekomst alsnog besluiten uw energie via de Nederlandse Energie Maatschappij
te willen ontvangen dan zijn wij natuurlijk graag bereid uw overstap te regelen.

Vragen
Heeft u nog vragen? Onze afdeling customer care staat graag tot uw beschikking. Deze is te
bereiken tijdens kantooruren, op telefoonnummer: 0900 – 7307307 (lokaal tarief).

Met vriendelijke groet,
De Nederlandse Energie Maatschappij

Standaard brief dus.. Terwijl ik duidelijk heb gevraagd om inhoudelijk te reageren op mijn 5 e-mails! Maar goed.. Als ik volgende week nog geen schriftelijke bevestiging heb ontvangen ga ik ze weer bestormen met e-mails =)

Mensen.. Wat "lijkt" te helpen is:
- Voordat je het pakket thuis hebt ontvangen, gelijk een aangetekende garantiepost versturen. De brief hebben ze dan zeker de volgende dag ontvangen.
- Dezelfde "annuleringsbrief/ontbindingsbrief" per e-mail versturen naar: [email protected]
- Naar je bank gaan om rekeningnr van de NEM te blokkeren voor automatische incasso, hun rekeningr heeft exmedewerkernem een tijd geleden op dit forum gezet: 307965
- Brief sturen naar je huidige energiemaatschappij met de mededeling dat je gewoon bij hun wilt blijven en niet wilt switchen naar de NEM + kopie van de brief naar de NEM.
- Na 2 werkdagen nog niks gehoord van de NEM? Bestormen met e-mails dat zij jou een bevestiging van de annulering moeten sturen + mededeling dat zij jou aangetekende brief + dezelfde brief via e-mail hebben ontvangen, dus rechtsgeldig en dat je binnen de 7 werkdagen van de afkoelingsperiode zit.
- Indien je het pakket toch hebt ontvangen, terugsturen!

Garantiepost heeft me bijna 9eu gekost, als ik het pakket moet terugturen gaat het me ook een paar euro kosten. Maar dan ben ik er iig vanaf!

Nou.. Ik kan weer voorlopig met een gerust hart slapen..

J.
Laatst gewijzigd door blablablaj op 30 dec 2008 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.

blablablaj
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 dec 2008 01:53

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door blablablaj »

Dit is echt ongelofelijk..

De collega's van NEM communiceren niet met elkaar!!!! Net ben ik gebelt door een meisje van de NEM om mij te verwelkomen als klant van hun! JA DAAAAAAAAG! Ik begrijp dat ik binnen die 7 werkdagen een voorlopig contract heb.. Maar die mensen communiceren niet met elkaar.. Ze vroeg of ik nog vragen had.. Ik zei: Ga maar eerst communiceren met je collega's die de e-mails beantwoorden en de post ophalen. Want ik heb vanochtend om 9u al een bevestiging ontvangen van de annulering! Het "welkomstpakketje" krijg ik nog wel thuis gestuurd omdat die onderweg is.. Ze zei heel vrolijk: "Daar kunt u alsnog erin kijken hoor!!" Ik ga er wel in kijken, kopieen van maken en retourzenden! Ik zei ook nog dat ik niet meer gebelt wil worden door hun en uit hun systeem moet. Dat kwam in orde zei ze omdat ik die bevestiging van annulering van hun heb ontvangen..


@MamMaria:
ik heb er idd "plezier" van gehad want het voelt goed om te krijgen waar ik voor heb "gevochten"...

Ik ga straks een mailtje sturen naar iedereen die ik ken dat zij niet in zee moeten gaan met de NEM!

J.

beestje
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 dec 2008 22:31

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door beestje »

Ga alstublieft niet over op NEM.

Ze hebben mij ook gebeld en dacht ook dat het over mijn eigen Energieleverancier ging Delta.
Ze hebben me gewoon voorgelogen of misleid en zeiden dus dat ze een infopakket zouden sturen en dat ik gewoon bij de Delta zou blijven als alleen een factuur van hun erbij zou krijgen.
Dus contractbreuk bij Delta zou geen probleem zijn.
Wat dus wel het geval was en ik dus achter kwam dat het infopakket een bevestiging was en dat je het binnnen 7 werkdagen terug moest sturen, om op te zeggen.
Ook de opname die ze maakte was voor mij onduidelijk en ging zeer snel maar er van uitgaande wat er daarvoor afgesproken was zag ik er geen kwaad in.

Nu ben ik van alles aan het proberen om weer bij hun onder contractbreuk uit te komen omdat ik gelijk mij weer terug gemeld heb bij Delta.
Nu zit ik dus met een probleem van 250 euro!
De opname is mijn grootste fout geweest.
Heb al van alles geprobeerd maar kom niet met hun direct in contact.
Ook heb ik al een aangetekende brief gestuurd.
Daar heb ik ook geen reactie op gehad.
Als alleen een brief waarop stond dat de boete op kan lopen tot 250 euro.

Dus let goed op alstublieft......weet waar je aan begint.
Groetjes Beestje

hyama
Berichten: 104
Lid geworden op: 13 nov 2007 20:48

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door hyama »

beestje je brief is toch aangetekend dus komt vanzelf goed hoor heb precies hetzelfde gehad ,wanneer heb je de brief op de post gedaan

beestje
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 dec 2008 22:31

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door beestje »

Hoi Hyama,

De aangetekende brief heb ik niet binnen de 7 dagen verstuurd maar wel binnen de 30 dagen?
Nu weet ik niet of de 30 dagen regel telt...
Volgens hun eigen voorwaarden artikel 21 wel!
Heb nu nog steeds niks van ze gehoord!
De laatste brief was van de afmelding en dat ik dus nog een boete krijg die kan oplopen tot 250 euro.....een standaard brief dus.

voor de andere reactie!
Bedankt! fijn om te horen dat het dus niet alleen aan mij lig!
Dat ze dus echt schandalig zijn!


Heb ze wel via mail laten weten dat ze me fijne feestdagen hebben bezorgd uhm! en dat het voor hun alleen een lachertje is.
Ga me er niet druk meer om maken maar ben nog wel pissed off!

Groetjes
Beestje

bakker82
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 jan 2009 12:38

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door bakker82 »

Pffff ben ik even opgelucht, zeg! Ik kreeg laatst ook de NEM aan de lijn met het bekende 3 jarig wurgcontract en 7 dagen beslissingstermijn.
Ik vond naam erg betrouwbaar klinken en ik dacht zelfs dat het om een overkoepelende energie maatschappij ging. Naarmate ik mijn twijfels (ik was sinds 3 mnd net overgestapt naar een Energie leverancier - stemmen met de voeten) uitte en deze stelselmatig weg gewimpeld werden, begon ik met proberen onder het gesprek uit te komen. Ik zei dat ik gerust een offerte wilde bekijken, maar dat ik pas NADERHAND hierop in wilde gaan en niet alvast vantevoren. "Maar meneer, u heeft 7 werkdagen de tijd om het op te zeggen, een e-mail is voldoende" Ik zei: "Opzeggen? Wat ben ik overeengekomen dan?" -telefoniste: "Slechts een tijdelijk contract, u hoeft alleen JA te antwoorden op de volgende vraag die ik u nu ga stellen..." -ik wilde nog aardig blijven :oops: "Mevrouw, ik weet niet of..." toen mijn vrouw, die naast mij op de bank zat en nattigheid voelde, begon te roepen: 'hang op, hang gewoon op!' Ik eindigde met: "Als u niet naar mij wilt luisteren, verbreek ik NU de verbinding!" -telefoniste: "Nou, dat spijt me meneer, dag!"
Pfieuwwww. Ik ben blij dat ik nergens in het gesprek een 'ja' heb gezegd, want ik verdenk ze er na het lezen van dit forum van dat ze het hele gesprek opnemen en ergens een 'ja' knippen. Misschien hebben ze zelf wel (verschillende?) opnames liggen die ze ervoor gebruiken.
Dit was zo'n 3 maanden geleden, ik heb gelukkig geen informatie pakket gekregen en ben dus ternauwernood aan deze terreur ontsnapt!

Edit: waarom ik dit verhaalde toch nog wilde posten, is omdat ik in een instelling voor mensen met een verstandelijke beperking werk. Eén van onze bewoners was gebeld op zijn vaste telefoon (weliswaar geheim nummer, maar daar trekt de NEM zich niets van aan?) en hij had JA gezegd, blijkbaar. De rest van het verhaal bespaar ik je. Er komt overigens geen end aan.....

nicole_callcenter
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jan 2009 20:01

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door nicole_callcenter »

Hallo allemaal
eventjes voor de duidelijkheid (ik werk voor de nederlandse energie maatschappij)
Het is inderdaad zo dat er welkomspakketen worden toegstuurd. Vanaf het moment dat het pakket thuis in de bus komt heeft de ontvanger 7 WERKdagen om de overeenkomst eventueel schriftelijk (per brief, email of fax) te annuleren. Maar: Een informatie pakket kan alleen worden toegstuurd als er een officiele bandopname wordt gemaakt waarin er een aantal duidelijke vragen worden gesteld bijvoorbeeld: is het u duidelijk dat u overstapt naar een andere energie leverancier? of: u ontvangt de productvoorwaarden in huis, na ontvangst van het welkomstpakket heeft u 7 werkdagen de tijd om de overeenkomst schriftelijk te annuleren, is dat u duidelijk? De ontavnger MOET met ja antwoorden anders kan er helemaal niets toegestuurd worden.
En weet je wat? je hebt altijd sukkels die niet goed luiteren en overal ja op zeggen en dan ergens aan vast zitten. HALLO? je moet zelfs je rekening nummer zeggen in de bandopname. wat had je zelf gedacht, dat dat was om geld te storten ofzo????!!

De nederlandse energie maatschappij biedt de laagste prijsgarantie. mocht er een maatschappij zijn met lagere tarieven dan die van de NEM betalen wij een jaar lang het verschil dubbel terug. De Nem is dus áltyd het goedkoopst.

ps: boetes zijn 25 euro per geleverd product per half jaar. (geleverd product is gas en electriciteit. 50 euro totaal per half jaar dus) per half jaar dat het oude contract nog zou lopen.

nicole_callcenter
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jan 2009 20:01

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door nicole_callcenter »

@degene die vragen wanneer ik 'echt' werk ga doen:
Over 2 jaar als ik klaar ben met de havo :D
Wat deed jij toen je 16 was?

En tjah, bij een callcenter werken verdient 3x zo veel als bijvoorbeeld bij de AH achter de kassa zitten.

ps. ik zag ook een opmerking van iemand dat hij/zij later werd gebeld om verwelkomt te worden. Daar hebben wij van de callcenters niets mee te maken. Als iemand is geinteresseerd doen we de bandopname, slaan het aan het einde op en gaan verder met de volgende. ik heb nog nooit zo'n welkomspakket gezien en heb ook helemaal niets te maken met klachten en emails en dergelijke.

Babs25
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jan 2009 19:02

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Babs25 »

Ik ben voor de zomer nog benaderd door de NEM en heb toen het informatiepakket toegezonden gekregen, na rijp beraad hebben wij(mijn man en ik) besloten om te annuleren. Dan zou je toch zeggen dat alles is afgehandeld.
De afgelopen 2 weken ben ik 8 keer gebeld door de NEM met het aanbod van goedkope energie. Ik heb 8 keer nee gezegd natuurlijk.
Vanmiddag ben ik weer gebeld, over onze annulering deze keer, de reden werd gevraagd enzovoorts. Heb het rustig uitgelegd en gevraagd of ze ons nu uit de lijst konden halen omdat ik het wel zat was, de jongen aan de telefoon bevestigde dat dit hij dit zou regelen, had ik dat maar op een bandje opgenomen. Wordt ik vanavond weer gebeld over onze annulering!!!! Ik ben 7 en een halve maand zwanger en sinds vandaag thuis met hoge bloeddruk, en hier wordt het niet beter van. Zijn er meer mensen die gewoon continu opnieuw worden gebeld?

vriendelijke groeten Babs

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Denk het wel. Die lui worden afgerekend op resultaat. Ze dienen zoveel contracten per dag af te sluiten. Zoniet==>exit.

beestje
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 dec 2008 22:31

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door beestje »

Zo mijn laatste bericht hierover want het kan zo wel een tijd doorgaan.

Kan wel nagaan hoe erg het met het bedrijf gesteld is als ze 16 jarige aan het werk moeten zetten om mensen te misleiden (omdat 16 jarige nog niet aan eerlijkheid denken, en ze hun baas nog makkelijk geloven dat ze goed werk doen.) denk ik.

Ik hoop dat je goednadenkt want ik zou tegen niemand durven zeggen dat ik voor zo`n bedrijf werk. tenzij het je inderdaad niks kan schelen wat je mensen eigenlijk aandoet.Volgens mij vind je het nog leuk ook!
Al deze reacties!

Weet niet hoelang dit al aan de gang is maar hoop inderdaad dat er rechterlijk gezien een keer een eind aan gemaakt word.
En dat ze terechtstaan.
Daar hoor jullie medewerkers dan ook bij!
En ik weet zeker dat ze niet allemaal zo zijn....Heb er ook één aan de telefoon gehad die gaf mij gelijk en zei dat ik zo snel mogelijk aangetekend moest reageren en bood zijn excuses hiervoor!

nog een ding!
Zelfs als je een plant koopt bij een tuincentrum heb je nog 3 maanden groei garantie.... en kan je een andere uitzoeken... :lol: echt waar!
Kan je nagaan dat je voor 3 jaar contract maar 7 dagen de tijd hebt om te beslissen.... met alleen een telefoontje?? Mits je goed voorgelicht ben. :?

Als je in dit werk door wil gaan zorg er dan voor dat je mensen gewoon vertel hoe het is! en wijs ze goed op waar ze moeten letten!
Dan krijg je klantvriendelijkheid en mond op mond reclame is de beste reclame die er is!!!
Ok je wilt natuurlijk zoveel mogelijk binnenhalen want dan verdien je het meest!!! :twisted:



Punt! :wink:
beestje

gerard de ver
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 dec 2008 00:42

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door gerard de ver »

Wat mij opvalt in de hele discussie, is dat iedereen in staat wordt gesteld om het opgenomen gesprek terug te beluisteren.

Dit wordt mij nu al 3 maanden geweigerd!
Ik heb ook nooit JA gezegd maar "herhaaldelijk" en zeer nadrukkelijk "NEE" gezegd.

Desondanks hang ik toch voor 3 jaar vast aan NEM.
Het is helemaal niet belangrijk of je "JA" of "NEE" zegt.
Hangen doe je gewoon indien je die vlegels als fatsoenlijk mens te woord staat.

Onmiddelijk hoorn erop. Dat kan misschien werken. Weet ik niet.

Ook Essent (mijn oude aanbieder) en mijn rechtsbijstandsadvocaat krijgen het opgenomen gesprek NIET.

Ik hang nu voor 3 jaar en daar is NIETS tegen te doen.
Sterker nog, de NMA heeft dit soort van oplichting gelegaliseerd.

Sboom
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2009 00:08

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Sboom »

hallo allemaal,

ik werkt ook zelf voor de nem en ga daar verder niet over liegen
maar ik denk dat het probleem niet volledig aan de nem zelf ligt
tuurlijk worden er fouten gemaakt maar dat is vrij logisch als je zo'n
400 000 klanten hebt, kijk maar naar de klachten bij de delta of nuon en daar vind u ook genoeg klachten

ik denk dat het vooral aan de call agents ligt, ik maak zelf op de werkvloer mee hoe sommige agents bellen, en dat kan gwn niet. door bv. misleidende argumenten etc of door bevijvoorbeeld de huidige leverancier te vaak te noemen. en een welkomstpakket een informatiepakket te noemen (oftewel vrijblijvend verkopen). het hoort gewoon duidelijk voor een klant te zijn dat hij of zei een contract voor 3 jaar aangaat, en zelf neem ik altijd de bandopname door met de klant zoadat de klant ook weet dat er een contract voor 3 jaar gesloten word etc.. en dat mensen klagen over het feit dat ze een rekening of gironummer door moeten geven :roll: vrij logisch want je maakt een overstap waarbij je de mogenlijkheid hebt om te annuleren en een callagent hoort duidelijk te maken dat na de 7 werkdagen de switch volgt en dan de bandopname in werking gaat

en er zijn niet alleen maar slechte callagents, er zijn zat goede call agents die goed hun werk doen. en dat mensen vaker gebeld worden vind ik zelf ook vervelend want ik word dagelijks uitgescholden dat ik voor de 5e keer bel maar de lijsten gaan automatisch en er word dus idd niet goed gecommuniceerd tussen de centers en dat moet idd veranderen. ben ik het absoluut mee eens
en callcenter werk moet zeker niet overschat worden want mentaal is het zwaar werk simpel zat en daarom verdient het ook meer.

maar gelukig is er een kwaliteit controle ingesteld dus elke callagent word "afgeluisterd" en mocht een agent 2 keer betrapt worden op misleiden gedrag is het exit, hierdoor hopen we dat het porbleem snel is opgelost.

en by the way om niemand aan te vallen of dergelijke er staan hier dan wel 83 pagina's met klachten maar de meeste personen hebben tot mis wel 10 berichten geschreven dus in totaal zo een 40 klachten (grof geschat) conclusie: 40 klachten tegenover ruim 400 000 aansluitingen is nog steeds 40 te veel, maar laten we eerlijk zijn vergleken met de meeste maatschappijen toch een redelijke verhouding
neem bijvoorbeeld de geschiedenis van de oxxio daar kunt u pas van schikken
of de Delta er zijn honderden klachten over de delta op site's scoren ze een 3 uit 10 en ik krijg zat mensen aan de telefoon met het antwoord: nee meneer, ik heb nooit klachten over de delta gehad ik blijf waar ik ben.

verder las ik op dit forum : "weten jullie niet wat 'nee' of 'niet geintresserd' betekend"
- tuurlijk weten we dat maar we zijn nou eenmaal verkopers (3x nee toepassen)
want als ik u alleen vertel dat u kunt gaan besparen zegt 9 van de 10 klanten nee terwijl ze het aanbod niet eens gehoord hebben

en natuurlijk ligt het vastrecht duurder en dat vertel ik mijn klanten ook eerlijk maar zeker 80% haalt dat uit de besparing enkel van de tariefen en prijststijgingen, en ik vertel ze zelfs nog dat ze dat kunnen berekenen

en dan de mensen die klagen over het feit dat ze maar een paar 'tientjes' besparen.... laten we eerlijk zijn of u bespaart een paar tientjes of u gaat elk jaar 20 tot 30 procent meer betalen aan de prijsstijgingen.......

en natuurlijk zal de nem kleine lettertjes hebben, dat zal zeker zo zijn maar zelfs als je je tegenwoordig voor een magazine of dergelijke aanmeld zijn der kleine lettertjes welkom in 2009

en waarom nicole zo afbekken kom op zeg ze is 16 jaar verdient waarschijnlijk iets tussen de 8 a 16 euro per uur tuurlijk blijft ze er dan werken ik ook weet niet hoelang ze voor de nem werkt maar als zei egt misleidend verkoopt en ze ligt egt de mensen op komt ze ten eerst eniet door de bandopname en dan zou ze er binnen een dag uit liggen

ik krijg zat mensen aan de lijn die klant zijn geworden maar door miscommunicatie weer gebeld worden dan vraag meneer hoelang bent u klant bij ons dan verschilt het antwoord meestal een jaar a 2 jaar en 9 van de 10 keer hoor ik tog ja bevalt me prima...


als iemand vragen heeft hoor ik ze graag maar laten we elkaar neit zo afbekken. je raakt er alleen maar gestrest van

groetjes

wavje
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2009 01:33

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door wavje »

Beste SBoom,

Wat een verhaal en het zou heel wat zijn wanneer je vermeld waar en bij welk callcenter je werkt want:

* het is momenteel niet aantrekkelijk om een contract aan te gaan voor een periode van drie jaar daar de prijzen in 2009 zullen dalen,

* 90% van de callcenter agents de waarheid verdraait en/of ronduit liegt door niet te vernoemen dat het vastrecht heel veel hoger ligt. Wanneer je een eindafrekening van een modaal gezin er bij zou pakken dan zou je zien dat dit het grootste deel van de rekening is,

* de prijs voor vast is voor stroom 3 jaar vast maar voor gas maar een half jaar, dat vermelden ze er ook maar niet bij omdat gas een groot deel uitmaakt van je rekening,

* de gesprekken voor de bandopnamen niet worden gebruikt omdat daar zaken in worden gezegd die later niet waargemaakt kunnen worden,

* bandopnamen opnieuw gemaakt dienen te worden als er een vraag gesteld word die niet gemaakt mag worden,

* bij sommige callcenters bandopamen worden ontdaan van deze vervelende vragen door een WAV-knippertje,

* soms bellen ze je zelf terug met de smoes dat er een technische storing was, dan moet de bandopname dus opnieuw omdat er iets is gezegd wat niet klopte,
* call center agents strijden om een bonus die kan oplopen tot een FIAT 500, zie http://www.hyves.nl/hyves/2880772/Neder ... tschappij/

Wanneer het allemaal zo eerlijk zou zijn dan zou er een opname gemaakt dienen te worden, in meerdere callcenters die bellen voor deze club en dan zullen de beelden van Pretium (eind 2008 uitgezonden) nog braaf zijn want de gemiddelde callcenter agent noemt percentages die veel te hoog liggen of insinueert dat de klant per saldo lager uitkomt of dat de prijsgarantie voor de hele rekening is.

Kortom SBOOM, heel nobel van je om een lang verhaal te schrijven maar zorg dan dat je weet waar je het over hebt.

Ik roep vooral mensen op om reactie te plaatsen die niet over het gesprek gaan maar meer specifiek wat er word gezegd en zorg dat je het goed verstaan hebt, de callcenter agent herhaalt graag zijn woorden wanneer deze denkt een order te kunnen scoren.

Vanwege mijn baan bij NLEnergie heb ik mijn echte naam niet gebruikt, hoop daarvoor begrip.[/url]

Gesloten