LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lindorff B.V.

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door snepke »

john33 schreef:Nou na 3 maanden stilte toch weer bericht van Lindorff.

Een brief met kopie facturen van de eiser en het bericht dat het verschuldigde bedrag binnen 1 week overgemaakt moet zijn.

Verder geen aanmaningen, of kopieen van eerder verstuurde brieven van Lindorff.

Eveneens geen overzicht van de "buitengerechtelijke kosten" die blijkbaar gemaakt zijn.

De casus is wel duidelijk nu.
De eiser geeft aan dat er vanaf januari 2005 t/m november 2005 geen abbonnement geld meer betaald is voor een dienst op een bepaald adres.

Het grappige is dat wij ten tijde NIET op dat adres woonden ?????
Wij zijn 2 jaar daarvoor al verhuist naar een ander adres.
Maar ook wordt er geen woord gerept over de periode 2003/2004 over dat oude adres, terwijl we er toen ook niet woonden.

Onze jurist buigt zich nu over de kwestie en hopelijk komt hij begin komende week met een advies.

Heeft Lindorff een zaak hiermee ?
Wij kunnen aantonen dat we in 2005 daar echt niet woonden, en dus ook geen diensten hebben afgenomen van de eiser.

Volgens mij heeft de esende partj een administratieve fout in hun systeem waar wij nu voor op moeten draaien.
  • Wie is de eiser,kan je daar geen antwoorden krijgen?Hoe hun erbij komen dat er niet is betaald en waarom dat naar een adres is gestuurd waar je al jaren niet woont?Daar moeten ze m.i toch wel een antwoord op hebben

john33
Berichten: 29
Lid geworden op: 06 jan 2010 20:32

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door john33 »

Als ik daar heen bel hang ik eerst een half uur in de wacht a 10cent/minuut of zo.
Ben me daar gek.

Advocaat is er mee bezig.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door snepke »

  • Mijn inziens hebben ze geen poot om op te staan.
  • Misschien toch Mevr Bosch inschakelen?
  • Ze heeft het bij mij uiteindelijk toch opgelost, en ze heeft aangeboden om het van mijn schoonmoeder ook op te lossen.

john33
Berichten: 29
Lid geworden op: 06 jan 2010 20:32

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door john33 »

Ik wacht eerst de reactie op onze bezwaarbrief af.

Zowiezo belachelijk dat je van zo`n incasso bureau binnen 1 week moet betalen terwijl ze zelf 3 maanden er over doen om wat kopie factuurtjes op te sturen zonder extra specificatie van de extra en buitengerechtelijke kosten.

Nee ik ben er klaar mee.

Zoals jullie allemaal al gemeld hebben, alles schriftelijk, dossier aanleggen en je poot stijf houden.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door snepke »

john33 schreef:Ik wacht eerst de reactie op onze bezwaarbrief af.

Zowiezo belachelijk dat je van zo`n incasso bureau binnen 1 week moet betalen terwijl ze zelf 3 maanden er over doen om wat kopie factuurtjes op te sturen zonder extra specificatie van de extra en buitengerechtelijke kosten.

Nee ik ben er klaar mee.

Zoals jullie allemaal al gemeld hebben, alles schriftelijk, dossier aanleggen en je poot stijf houden.
  • Dat is waar en meestal hebben ze geen specificatie ook.Maar ik denk dat de opdrachtgever aan het doordrammen is

Murphy
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 mar 2006 09:01

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Murphy »

Ik kreeg net ook telefoon van één of andere robotstem die mij verraste met een incasso van UPC waar ik al meer dan 2 jaar niets van gehoord had en er dacht er van af te zijn. Hierbij werd mij verteld dat ik zsm een flink bedrag moet overmaken.
Deze incasso loopt al jaaaaren en ik blijf brieven schrijven dat ik het niet met de vordering eens ben. Elke keer hoop ik niets te horen.

Vraag is: zoiets is toch na 2 jaar verlopen? Ze kunnen nu toch niets meer doen?

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door snepke »

Na 5 jaar is het verjaard. Contractuele vordering.
  • Consumenten aankoop verjaart na 2 jaar.

Murphy
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 mar 2006 09:01

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Murphy »

Valt een internetabonnement dan niet onder consumentenkoop? Volgens mij ben ik destijds zelfs in een winkel geweest (T for Telecom) om het abonnement af te sluiten...

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door snepke »

Murphy schreef:Valt een internetabonnement dan niet onder consumentenkoop? Volgens mij ben ik destijds zelfs in een winkel geweest (T for Telecom) om het abonnement af te sluiten...
  • Volgens mij valt een abo onder een contract,het is toch een contract je sluit iets af voor bepaalde tijd

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door snepke »

snepke schreef:Daar ben ik weer, een halve dag kwijt en niet veel wijzer of toch wel.
  • Naar cd gebeld en naar e-mail adres gevraagd.Kunnen we geen inlichtingen over geven,mevr moet zelf maar bellen.
  • Dat is toevallig die zit naast me ,hier hebt u mevr.
  • U moet bij Lindorff zijn daar zijn de gegevens.
  • Niets Lindorff ik wil van jullie dat adres,mevr krijgt van jullie rekeningen ,en sturen Lindorff op haar af.
      (Ook al zoiets cd werkt met automatisch incasso ,mijn schoonmoeder kreeg acceptgiro ,waar ze zelf haar reknr moest invullen)
    • Nou toen wilde zij wat gegevens van schoonma.Geboortedatum niet gegeven dat horen hun te weten.Vroegen ze om haar bankrekeningnr,niet doorgegeven,dan gaan ze nog geld incasseren ook.
    • We kregen het in eerste instantie niet,ze moest maar betalen want ze had dat abo afgesloten.Nou mevr betaald niets bewijs maar dat ze dat heeft afgesloten.
    • Dan kunt u zich bij de rechter verdedigen
    • Graag zelfs heb 13 jan ook een rechtzaak tegen jullie gewonnen.
    • tuut tuut tuut.Hebben ze opgehangen.
    • Weer gebeld kreeg iemand anders aan de lijn,weer dat hele verhaal(deze was erg aardig en behulpzaam)
    • Is aan het zoeken geweest,kon geen e-mail adres vinden,volgens hem was het abo telefonisch afgesloten.
    • Opname gevraagd,kon meneer niet vinden zat in een ander systeem of iets.
    • Hij zal het ons zo snel mogelijk toesturen.
        Schoonma heeft nooit gebeld met cd,dus ik geloof er geen zak van.
          We wachten af
        • Hallo post gehad van cd.Geen telefonische opname.
        • Er staat in dat ze iets over het hoofd hebben gezien(de akte v overlijden en de teruggestuurde smartcard)
        • Ze hebben het wijzigings/opzegformulier(daar moet je invullen om welk smartcardnr het gaat,wat voor abo er op staat,je gegevens,en de reden waarom je het opzegt moet je aankruisen,dan je handtekening eronder en opsturen)wel gehad .
        • Ze namen aan dat schoonma (ze had met haar meisjesnaam getekend) op dat zelfde Smartcardnr(was mee teruggestuurd)een zelfde abo wilde hebben,want degene van wie de smartcard was had niet getekend(kon ook niet was overleden)
        • Eventuele betalingen die ze heeft gedaan worden teruggestort.
        • Wat daar voor een stelletje sukkels zit,toch niet te geloven.
        • Ze hebben de akte v overlijden en de smartcard overhet hoofd gezien
        • Ze ziendaar nogal eens iets over het hoofd.
        • Nee die hebben dat formulier gezien daar staat een smartcardnr op en een handtekening hoppa een nieuwe abonnee,gooi die smartcard en overlijdingsakte maar op de stapel en stuur maar een rekening voor een abo waar wij de smartcard van hebben.
        • En dan gooien ze het erop dat ze iets over het hoofd hebben gezien
        • Grrr je zou ze,bezorgen ze wel iemand een hartverzakking.

        snepke
        Berichten: 3581
        Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
        Locatie: thuis

        Re: Lindorff B.V.

        Ongelezen bericht door snepke »

        Lindorff schreef:Goedendag Snepke,

        Wij hebben veelvuldig contact met elkaar gehad. Wellicht kan ik voor u bemiddelen in de kwestie betreffende uw schoonmoeder? Indien u contact met mij opneemt zal ik e.e.a. voor u uitzoeken en - indien nodig - contact opnemen met Canal Digitaal B.V.

        Ik hoor graag van u.

        Vriendelijke groet,

        Mevr. M. Bosch
        [email protected]
        Lindorff B.V.
        • Mevr Bosch nog bedankt voor uw aanbod,maar zaterdag heeft schoonma een tweede brief gehad van cd nu van het hoofdkantoor de eerste was van klantenservice.Ik had dat opzeg/wijzigingsformulier naar de hoofdvesting gestuurd,dat adres had ik van een medewerkster gehad hoefde geen postzegel op zei ,zij nog.Wat blijkt nu cd heeft dat formulier zonder smartdcard en overlijdingsakte naar de administratie gestuurd om schoonma uit het bestand te halen.Is dat formulier perongeluk tussen de nieuwe abonnee's gekomen.
        • De rest weet u
        • Nu hebben ze in die brief alles uitgelegd en hun excuus aangeboden.
        • Ik geloof dat alles nu opgelost is.
        • Ik heb wel alle papieren in een map gedaan en tegen schoonma gezegt dat ze alles moet bewaren.

        jeanne-veghel
        Berichten: 2924
        Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

        Re: Lindorff B.V.

        Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

        snepke schreef:
        Lindorff schreef:Goedendag Snepke,

        Wij hebben veelvuldig contact met elkaar gehad. Wellicht kan ik voor u bemiddelen in de kwestie betreffende uw schoonmoeder? Indien u contact met mij opneemt zal ik e.e.a. voor u uitzoeken en - indien nodig - contact opnemen met Canal Digitaal B.V.

        Ik hoor graag van u.

        Vriendelijke groet,

        Mevr. M. Bosch
        [email protected]
        Lindorff B.V.
        • Mevr Bosch nog bedankt voor uw aanbod,maar zaterdag heeft schoonma een tweede brief gehad van cd nu van het hoofdkantoor de eerste was van klantenservice.Ik had dat opzeg/wijzigingsformulier naar de hoofdvesting gestuurd,dat adres had ik van een medewerkster gehad hoefde geen postzegel op zei ,zij nog.Wat blijkt nu cd heeft dat formulier zonder smartdcard en overlijdingsakte naar de administratie gestuurd om schoonma uit het bestand te halen.Is dat formulier perongeluk tussen de nieuwe abonnee's gekomen.
        • De rest weet u
        • Nu hebben ze in die brief alles uitgelegd en hun excuus aangeboden.
        • Ik geloof dat alles nu opgelost is.
        • Ik heb wel alle papieren in een map gedaan en tegen schoonma gezegt dat ze alles moet bewaren.

        Hopelijk krijg je nu je rust en zullen ze niets meer ondernemen. :D

        Lindorff
        Berichten: 128
        Lid geworden op: 11 jun 2008 16:46

        Re: Lindorff B.V.

        Ongelezen bericht door Lindorff »

        Snepke schreef: Je raad het al Lindorff komt op de proppen.Alles weer aan Lindorff uitgelegd, wordt mijn schoonmoeder diverse keren opgebeld door Lindorff dat ze moet betalen.
        @ Snepke: Fijn dat het is opgelost. Ik ga er vanuit dat Canal Digitaal B.V. Lindorff opdracht heeft gegeven om de vordering per direct te sluiten.

        Vriendelijke groet,

        Mevr. M. Bosch
        Lindorff B.V.

        snepke
        Berichten: 3581
        Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
        Locatie: thuis

        Re: Lindorff B.V.

        Ongelezen bericht door snepke »

        Lindorff schreef:
        @ Snepke: Fijn dat het is opgelost. Ik ga er vanuit dat Canal Digitaal B.V. Lindorff opdracht heeft gegeven om de vordering per direct te sluiten.

        Vriendelijke groet,

        Mevr. M. Bosch
        Lindorff B.V.
        • Dat hoop ik wel,dat ben ik vergeten te vragen en daar staat niets van in de brief

        JReinhoud
        Berichten: 5
        Lid geworden op: 26 mar 2010 16:53

        Re: Lindorff B.V.

        Ongelezen bericht door JReinhoud »

        Ik zal even uitleggen wat er hiervoor allemaal gebeurd is:

        Ergenst voor juli 2008 heb ik mijn abbonement van Canal Digitaal opgezegt.
        Dit abbonement liep tot 30 april 2009, dus ruim van te voren opgezegt zou ik denken.
        In juli 2008 kreeg ik een ontvangst bevestiging van CD dat ze mijn opzegging hadden
        ontvangen.

        Net voordat ik eindelijk van CD af zou zijn ergenst in april 2009 krijg ik een telefoontje
        van CD wat de reden was waarom ik mijn abbo heb opgezegt.
        Ik heb toen duidelijk gemaakt wat de reden was, en hij snapte het.

        Maar ergenst na april 2009, schrijven ze dood leuk weer het abbonements geld van mijn rekening.
        Heb gelijk gebeld naar CD en die zeggen dat ik telefonisch weer had verlengt.
        Ik uitgelegt dat dit niet het geval is en ook vroeg ik of ze het telefoongesprek, wat volgens
        mij moet worden opgenomen als je telefonisch een abbonement verlengt of afsluit, wilden opzoeken
        en afluisteren.
        Ze zouden het wel even uitzoeken hoe het allemaal zat.

        Na een paar dagen niks gehoord te hebben belde ik zelf maar weer even.
        Het vrouwtje aan de lijn zei dat ze het nog aan het uitzoeken waren maar
        dat ik beter nog een keer een opzeg brief kon sturen, wat ik achteraf beter niet had kunnen doen.
        Toen ik nog een keer gebeld had, en ze bij CD nog niet wisten hoe dit kon, was ik het zat en heb ik
        het bedrag gestorneerd (tot 2 keer toe).

        Niet lang daarna kwam de eerste brief van Lindorff.
        Gelijk gebeld naar Lindorff en die zeiden dat ik een brief naar hun moest sturen.
        Ik heb toen een brief geschreven waarin ik alles heb uitgelegd.
        Een poosje daarna kreeg ik een brief dat ik te laat had opgezegd dus dat ik gewoon moest betalen.

        Ik heb toen in een 2e brief uitgelegd dat dat mijn 2e opzegging was op (aanraden van de telefoniste
        van CD), en dat mijn eerste opzegging ruim op tijd was.
        Hierna heb ik een aantal maanden niks meer gehoord tot vandaag.

        In deze brief staat dat CD mijn opzegging in mei 2009 heeft ontvangen, en dat deze dus te laat was,
        zodat CD alsnog recht heeft op het abbonements geld.
        Ook zouden ze geen eerdere opzeggingen hebben gehad.

        Ik heb gebeld naar de helpdesk van CD en gevraagt in welke maand in 2008 ik heb opgezegt.
        En die zeggen dat ze een ontvangstbevestiging hebben gestuurd in juli 2008, dus mijn eerste opzegging
        is gewoon bekent bij CD.

        Nou heb ik zelf helemaal niks aan bewijs dat ik heb opgezegt, maar bij CD is dus bekent dat ik in 2008 al
        heb opgezegt.
        En aangezien ik zelf weet dat ik daarna niet heb verlengt / nieuw abbo heb afgesloten, moet ik dat toch
        kunnen winnen in een rechtzaak aangezien CD geen bewijs kan hebben dat ik heb verlengt/ opnieuw heb afgesloten?

        snepke
        Berichten: 3581
        Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
        Locatie: thuis

        Re: Lindorff B.V.

        Ongelezen bericht door snepke »

        Probeer het op papier te krijgen (helpdesk cd,dat in juli 2008 een ontvangstbevestiging is verstuurd)
        Ik raad u aan alles schriftelijk te doen ivm bewijslast.
        Doe niets telefonisch,dat is niet te bewijzen.
        Bewaar alle correspondentie.
        Cd neemt het niet zo nauw met opzeggingen,ze zeggen altijd dat je te laat bent,en innen zo weer geld.

        Pavlova
        Berichten: 512
        Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

        Re: Lindorff B.V.

        Ongelezen bericht door Pavlova »

        En ergens een paar berichten terug staat een bericht van mevrouw Bosch van Lindorff. Misschien kan zij helpen als je haar een mail stuurt. Succes!

        snepke
        Berichten: 3581
        Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
        Locatie: thuis

        Re: Lindorff B.V.

        Ongelezen bericht door snepke »

        Pavlova schreef:En ergens een paar berichten terug staat een bericht van mevrouw Bosch van Lindorff. Misschien kan zij helpen als je haar een mail stuurt. Succes!
        • Dat kan Reinhoud proberen,maar als hij geen bewijzen heeft,lijkt mij dat Mevr Bosch weinig kan doen.
          Misschien kan ze die ontvangstbevestiging opvragen.
        Al heb ik daar een hard hoofd in bij CD.
        CD is niet erg klantvriendelijk ingesteld.
        Die zeggen net zo vlot dat ze nooit een ontvangstbevestiging hebben verstuurd.

        JReinhoud
        Berichten: 5
        Lid geworden op: 26 mar 2010 16:53

        Re: Lindorff B.V.

        Ongelezen bericht door JReinhoud »

        Vandaag toch eindelijk de doorbraak !!!
        Werd vanmiddag opgebeld door een medewerker van CD dat ze er achter waren
        gekomen dat die zogenaamde telefonische overeenkomst niet bestond, en dat
        het openstaande bedrag vervalt.
        Daarna heb ik voor de zekerheid nog maar even naar de helpdesk gebelt, en ook
        ook door hun werd dit bevestigt.

        Hopelijk zetten ze dit door, want heb voor de rest met ontvangst enzo nooit
        problemen gehad, dus dit viel me behoorlijk tegen.
        En hopelijk handelen ze het met jullie ook op een correcte manier af!!!

        jacqueline weeling
        Berichten: 1
        Lid geworden op: 30 mar 2010 10:10

        Re: Lindorff B.V.

        Ongelezen bericht door jacqueline weeling »

        In juni 2005 moest ik met spoed mijn woning verlaten wegens ingrijpende renovatie. De wonigbouw was vergeten op tijd een brief met verhuisdata te sturen en een wisselwoning te zoeken. Dit gebeurde met spoed, waardoor ik welgeteld 1 week had voor een volledige verhuizing. Mijn abbonement kabel en telefonie kon, na veel heen en weer bellen met provider UPC, niet meeverhuizen. Wel kon ik pas per augustus opzeggen. Ik moest dus 2 maanden betalen voor een dienst waar ik geen gebruik van kon maken. Ik heb mijn abonnement opgezegd en ben overgestapt op een andere provider.
        Begin deze maand (maart 2010) kreeg mijn echtgenoot bij het beantwoorden van de telefoon een soort bandje met de boodschap dat hij terug moest bellen.
        Dit deed hij, helaas. Het bleek de inmiddels welbekende firma Lindorff te betreffen. Die hem sommeerde met spoed een nota van 158 euro nogwat te betalen in verband met achterstallige kosten (niet gespecificeed) UPC. Mijn echtgenoot heeft nooit een abonnement bij UPC gehad. De medewerker Lindoff wilde hier niet van horen en stak de blijkbaar gebruikelijke reeks dreigementen af. Deurwaarder, terstond betalen, etc. Ook hamerde deze medewerker er, (ongevraagd) op dat de incasso niet zou verjaren na 5 jaar, maar na 20 jaar.
        Wat en waarom er betaald moest worden, kon betreffende medewerker niet meedelen. Wel werd gezegd dat ik, de echtgenote, problemen zou krijgen bij niet betalen, en anders mijn man wel.
        Op zaterdag 27 maart 2010 ontving ik een acceptgiro van Lidorff. Het bijgaande schrijven maakte gewag van eerdere aanmaning. Die heb ik nooit ontvangen, maar ook dit lijkt een standaard procedure bij Lindorff (afgaande op andere forumberichten). Bij de acceptgiro geen specificatie van de betreffende kosten.
        Wel wederom een dreiging. De brief was gedateerd 24 maart 2010. Ik werd gesommeerd voor 30 maart 2010 te betalen anders stuurt Lindorff de deurwaarder! Althans, de vordering naar de deurwaarder, maar toch. Los van het ontbreken van kosten-, adres-, abonnement-, en periodespecificatie, lijkt de betaaltermijn mij zelfs voor een langs de randen van de wet opererend bureau als Lindorff onrealistisch kort.

        Beste mevrouw Bosch, als u zich geroepen voelt te reageren, mijn verzoek tot specificatie van de betreffende kosten en gangbare termijn om te kunnen reageren, heb ik gezien de tijdsdruk niet aangetekend maar per e-mail op maandag 29 maart 2010 naar uw bureau gestuurd, tezamen met een bewijs van opzegging abonnement UPC.
        Gedateerd juni 2005, ingang einde abonnement 1 augustus 2005.
        Neem gerust de tijd...............

        Gesloten