Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Erthanax
Berichten: 9828
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Nijogeth schreef:
23 okt 2020 12:36
Noem me gek, maar ik kan heel goed luisteren naar Snowy White. (...)
Ik wil u best gek noemen, daar niet van :wink:, maar die muziek is lang niet gek!

Moneyman
Berichten: 30446
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

hebra98 schreef:
23 okt 2020 12:43
Doet me denken aan Dire Straits... Als ik alleen de muziek hoor. (DS ook één van mijn favo.)
Dire Straits :D :D één van de weinge artiesten waar ik alle muziek van heb - en na vele jaren ook nog steeds beluister :wink:

Een paar jaar geleden ben ik nog naar de Dire Straits Experience geweest, vrijwel niet van echt te onderscheiden. Niet gek ook, aangezien er nog originele artiesten in participeren. Was echt een klassiek feestje!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Erthanax schreef:
23 okt 2020 12:23
sjohie schreef:
23 okt 2020 08:38
Daar vind ik als Bruce Springsteen fan, wat anders van. (gele kaart voor mezelf, wat een slechte rijmelarij). Doe mij maar een lekkere bootleg van een van zijn River-tour concerten, meer energie kan je niet krijgen op legale wijze. :D

En als het wat rustiger moet, is er altijd nog eentje uit de Devils & Dust tour.
Niks mis met Bruce Springsteen hoor. Hij maakt goede muziek, maar die heeft op mij verder geen bijzonder effect.
Het is voor veel fans meer, dat als je zo'n live bootleg hoort, je wordt teruggevoerd naar concert zus of zo waar je bij was, en het moment van zo'n concert waar je even, in een flits van een seconde, denkt dat je oogcontact hebt, en het voelt alsof hij alleen voor jou staat te spelen.

Nijogeth
Berichten: 10195
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
23 okt 2020 13:42
hebra98 schreef:
23 okt 2020 12:43
Doet me denken aan Dire Straits... Als ik alleen de muziek hoor. (DS ook één van mijn favo.)
Dire Straits :D :D één van de weinge artiesten waar ik alle muziek van heb - en na vele jaren ook nog steeds beluister :wink:

Een paar jaar geleden ben ik nog naar de Dire Straits Experience geweest, vrijwel niet van echt te onderscheiden. Niet gek ook, aangezien er nog originele artiesten in participeren. Was echt een klassiek feestje!
Mark Knopfler hoort dan ook bij mijn favoriete artiesten en ik ben blij dat ik hem in elk geval een keer live heb mogen meemaken. De Dire Straits zelf is helaas niet meer mogelijk.

ZeerPrivé
Berichten: 5770
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Hier nog een Dire Straits / Mark Knopfler + Eric Clapton lover. Helaas jaar of 10 geleden al mijn LP's de deur uitgegooid. Nog wel alle cd's van ze, maar zit nu ook te overwegen al mijn cd's weg te doen. Liggen al jaren ongebruikt stof te vangen.

scharrelschipper
Berichten: 1858
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

ZeerPrivé schreef:
23 okt 2020 16:36
Hier nog een Dire Straits / Mark Knopfler + Eric Clapton lover. Helaas jaar of 10 geleden al mijn LP's de deur uitgegooid. Nog wel alle cd's van ze, maar zit nu ook te overwegen al mijn cd's weg te doen. Liggen al jaren ongebruikt stof te vangen.
LP`s de deur uit,dat is heel erg :shock: :wink: !

Nijogeth
Berichten: 10195
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

ZeerPrivé schreef:
23 okt 2020 16:36
Hier nog een Dire Straits / Mark Knopfler + Eric Clapton lover. Helaas jaar of 10 geleden al mijn LP's de deur uitgegooid. Nog wel alle cd's van ze, maar zit nu ook te overwegen al mijn cd's weg te doen. Liggen al jaren ongebruikt stof te vangen.
Clapton is inderdaad ook echt geweldig. Persoonlijk kan ik ook erg genieten van bepaalde nummers van Pink Floyd. Vaak zijn het wel de langere nummers die me kunnen bekoren, helaas hoor je ze nooit op de radio. Een beetje hetzelfde als met Telegraph Road van de Dire Straits, wat bij mij al jaren op nummer 1 staat. Duurt wel meer dan 14 minuten, maar is wel 14+ minuten genieten.

eetcafe
Berichten: 65
Lid geworden op: 18 okt 2020 11:58

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door eetcafe »

Doe mij dan dan maar super Soul music, waar ik mijn dansschoenen op heb versleten.
Al Green, Aretha Franklin,Soul sisters, Betty Wright, Commodores, Percy Sledge and so goes on.
Heerlijke tijden, gouwe tijden.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door hebra98 »

eetcafe schreef:
23 okt 2020 18:42
Doe mij dan dan maar super Soul music, waar ik mijn dansschoenen op heb versleten.
Al Green, Aretha Franklin,Soul sisters, Betty Wright, Commodores, Percy Sledge and so goes on.
Heerlijke tijden, gouwe tijden.
>>
Yep, vele soorten muziek voor vele momenten
Ook kan ik relaxen met Enya en Clannad en Sade.
Al is het alleen al door de rust vanuit de muziek.

J. Deltoer
Berichten: 3200
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Allemaal leuk deze artiesten, maar geen van allen kunnen tippen aan Mrs Miller. Haar uitvoering van a lovers concerto is legendarisch.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door hebra98 »

J. Deltoer schreef:
23 okt 2020 19:21
Allemaal leuk deze artiesten, maar geen van allen kunnen tippen aan Mrs Miller. Haar uitvoering van a lovers concerto is legendarisch.
>>
Dit verklaard een heleboel.. :shock: :shock:
:wink: :wink:

Nijogeth
Berichten: 10195
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dat is echt alleen voor de mensen met een heel fijn gehoor, als ik dat zo hoor.

witte angora
Berichten: 31200
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Bob Schurkjens schreef:
22 okt 2020 11:56
gosewijn schreef:
21 okt 2020 23:11
Bob Schurkjens schreef:
21 okt 2020 21:07

. Daarom wordt het als proleterig ervaren dat WA er onaangekondigd tussenuit knijpt.
WA moet nog even wennen aan zijn nieuwe huisje :roll: :D
Ja, we hebben er twee ;)
Exact. :lol: Na een hele hoop gedoe met KPN/Telfort ben ik weer online. Donderdag werd internet in de oude woning afgesloten, vandaag is er een monteur geweest die er achter kwam dat de verbinding verkeerd was aangesloten. Het werkt weer. Moet nog een hoop bijlezen, maar vandaag niet, moet nog spullen ophalen uit de oude woning.

En wat de andere WA betreft: als je wel eens langs zijn huidige woning hebt gelopen, en je ziet die zwarte spandoeken rond de tuin, je probeert je in te leven hoe het moet zijn om zo te wonen, opgesloten in een paleis en (weliswaar redelijk grote, maar toch) tuin met uitzicht op enkel zwarte doeken, dan snap je wel dat ze even naar Griekenland gingen. Even er tussen uit, even 'gewoon' kunnen zijn.

ZeerPrivé
Berichten: 5770
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ze hebben geen uitzicht op zwarte doeken.

Lowieze
Berichten: 6725
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
24 okt 2020 09:06
(....)

En wat de andere WA betreft: als je wel eens langs zijn huidige woning hebt gelopen, en je ziet die zwarte spandoeken rond de tuin, je probeert je in te leven hoe het moet zijn om zo te wonen, opgesloten in een paleis en (weliswaar redelijk grote, maar toch) tuin met uitzicht op enkel zwarte doeken, dan snap je wel dat ze even naar Griekenland gingen. Even er tussen uit, even 'gewoon' kunnen zijn.
Ik denk dat dat opgesloten zijn voor veel Nederlanders een probleem is/wordt in deze tijd en over het algemeen zullen zij veel kleiner wonen dan deze WA :D

Lowieze
Berichten: 6725
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Geen Sint Maarten dit jaar. Veel boze reacties op social media van ouders, niet van de kinderen zelf natuurlijk. Die komen toch wel aan hun portie snoep.
Maar die ouders.... waarom maar je je daar zo druk om? Meestal lopen ze elk jaar te mopperen dat ze weer mee moeten in de kou of regen. Bang dat hun kinderen een trauma oplopen door een jaartje over te slaan?

Erthanax
Berichten: 9828
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Mag ik hier een gedicht van Geert Buelens citeren? Vast wel:

hoe vermoeiend is het altijd maar gelijk te hebben
de wanhoop
van wie slecht geïnformeerd is
te torsen
als waarheid
als feit
ver voorbij elk alternatief

mensen laten zich niet meer van de wijs brengen
ze hebben zich ingegraven
om niet meer om te vallen
en geef ze eens ongelijk
ga er maar eens tegen in

op te vallen
op te vallen
nee om te vallen
ah
om te vallen


(Uit: Geert Buelens, Ofwa. Querido, 2020.)

Nou, als dat geen mooie bespiegeling is op een doordeweekse zaterdag!

StevieNL81
Berichten: 914
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Geschillencommissie: reiziger mag voucher weigeren

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1028441 ... r-weigeren

Ouch

Erthanax
Berichten: 9828
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Bedankt voor de tip, fons :mrgreen:

juliomariner
Berichten: 4986
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Heb er inderdaad een paar gezien maar weer is de wens niet uitgekomen

Plaats reactie