Het Westnijlvirus gaat niet over van mens tot mens zoals het Coronavirus of een griepvirus.moederslink schreef: ↑12 nov 2020 11:53Het WestNijlvirus rukt op, inmiddels 7 besmettingen , maar dat is het topje vd ijsberg, aldus de krant vandaag.
De klachten zijn koorts en wat griepachtige verschijnselen. Ongeveer 1% kan ernstige neurologische gevolgen krijgen, bv een hersenontsteking.
Ik moet zolangzamerhand maar eens serieus op zoek gaan naar een boerka, beschermt tegen Corona en dit WestNijlvirus.![]()
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coronavirus - algemeen topic
Re: Coronavirus - algemeen topic
-
Nee, via vogels , maar die kunnen de vogelpoep dan op mijn boerka laten flatsen
.
Én het wordt via geïnfecteerde muggen ook op mensen gebracht.
Én het wordt via geïnfecteerde muggen ook op mensen gebracht.
-
De boerka zou best wel eens kunnen helpen in de bestrijding van het virus. Maar dan moeten ook mannen hem gaan dragen. Gelijke monniken gelijke boerka's. Weet niet of dat mag van de islam. Misschien een ander kleurtje? Alles zwart is ook zo ongezellig.
moederslink
en reggie2
vinden dit leuk
-
Krijg je die discriminatiediscussie straks ook weer. Geen zwart, want dat is een verwijzing naar. Dus dat worden stroopwafel- en Goudse Kaas-boerka's, en uiteraard voor de LHTB-nog-wat-gemeenschap regenboogboerka's.
Vreemd genoeg krijg je geen rood kringellijntje onder die woorden, kennelijk zijn het wel bestaande woorden.
Vreemd genoeg krijg je geen rood kringellijntje onder die woorden, kennelijk zijn het wel bestaande woorden.
Om even hierop in te haken, heb ik even het lijstje van de afgelopen week opgezocht met de bezetting van het aantal bedden.Nijogeth schreef: ↑09 nov 2020 18:10Ja, en hoeveel mensen zijn er uitgegaan?
Overigens zie ik dat op het dashboard nu de laatste cijfers nu erbij staan. De afgelopen 24 uur zijn volgens dat dashboard 131 ziekenhuisopnames en is het aantal ziekenhuisbedden dat bezet is gestegen van 1697 naar 1717. 3 november was het nog 2044.
Qua ic-bedden zijn er volgens de cijfers de laatste 24 uur 36,3 (?) mensen opgenomen en is het aantal bezette bedden van 598 naar 600 gestegen. 3 november waren dat er 609, 4 november 612. 4 november was de piek tot nu toe.
En lady, dat zijn de officiële cijfers die op het dashboard van de Rijksoverheid staan. Daar kun je ze allemaal nakijken.
5 november: 1905 bedden
6 november: 1842 bedden
7 november: 1782 bedden
8 november: 1697 bedden
9 november: 1717 bedden
10 november: 1697 bedden
11 november: 1671 bedden
Vandaag: 1606 bedden
Dit lijkt me een duidelijk dalende lijn, zeker als je weet dat het hoogtepunt op 3 november was met 2044 bedden.
Voor wat betreft de IC, daar is het een ander verhaal, de daling is daar niet echt zichtbaar. Daar is het veel meer een kronkelende beweging.
5 november: 607 bedden
6 november: 603 bedden
7 november: 602 bedden
8 november: 598 bedden
9 november: 600 bedden
10 november: 598 bedden
11 november: 606 bedden
Vandaag: 595 bedden
Het toppunt was hier op 4 november met 612 bedden.
Het alternatief voor een burka is een trouwjurk met sluier. Als je een mooi model met uitwaaierende rok/tule kiest, hou je vanzelf iedereen op voldoende afstand.
De faceshields of plastic gelaatschermen zijn in Oostenrijk al verboden, omdat ze te weinig bescherming bieden. De lucht gaat overal heen. Tandarts en mondhygiëniste gebruiken ze als spatscherm met daaronder nog een mondkapje. Daarvoor zijn ze wel nuttig.
Benauwd door een mondkapje? Stap over op de wegwerpvarianten, die laten iets meer lucht door dan de katoenen-polyester-polypropyleen-versies.
Uitzondering voor sekswerkers? Die mochten juist weer open met als voorwaarde, dat klant en dienstverlener zo'n ding dragen.
Beslagen brillen? Daar zijn twee oplossingen voor. Of je vouwt het kapje zo, dat het strak aansluit op je wangen onder de bril of je neemt een mondkapje met een hoge neus, zodat je je bril daar weer overheen kunt doen. Is iets meer afstand tussen ogen en bril.
De faceshields of plastic gelaatschermen zijn in Oostenrijk al verboden, omdat ze te weinig bescherming bieden. De lucht gaat overal heen. Tandarts en mondhygiëniste gebruiken ze als spatscherm met daaronder nog een mondkapje. Daarvoor zijn ze wel nuttig.
Benauwd door een mondkapje? Stap over op de wegwerpvarianten, die laten iets meer lucht door dan de katoenen-polyester-polypropyleen-versies.
Uitzondering voor sekswerkers? Die mochten juist weer open met als voorwaarde, dat klant en dienstverlener zo'n ding dragen.
Beslagen brillen? Daar zijn twee oplossingen voor. Of je vouwt het kapje zo, dat het strak aansluit op je wangen onder de bril of je neemt een mondkapje met een hoge neus, zodat je je bril daar weer overheen kunt doen. Is iets meer afstand tussen ogen en bril.
-
Hoe bestaat het dat , vlg Bartjens , pas eind 2021 iedereen , indien nodig in Nederland is gevaccineerd?
Waarom gaat dat een jaar duren
?
Waarom gaat dat een jaar duren
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
-
Dat gaat nog veel langer duren. Denk je werkelijk dat iedereen zich binnen een jaar laat vaccineren met een of ander goedje wat snel commercieel op de markt gebracht is, wat daardoor nog lang niet volledig getest is en waar we de bijverschijnselen op middellange termijn niet van kennen? Ik sta in ieder geval niet voorraan.
16again
, scharrelschipper
en hebra98
vinden dit leuk
-
Ik ook niet, zeker niet!
90% van dat Pfizervaccin schijnt effectief te zijn.
Maar ze hebben het over een logistiek probleem en dat zie ik niet zo 123.
Het griepvaccin inenten wordt al jaren logistiek gezien prima gefaciliteerd.
En dan nog de eventuele bijwerkingen?
Maar wat moeten we dan?
Maar wat moeten we dan?
-
Meer ic bedden, meer decentrale zorg, geen ziekenhuizen sluiten, meer handen aan het bed maar ook accepteren dat we net als met de griepepidemie twee jaar geleden meer oversterfte hebben van kwetsbare mensen. Enkele maatregelen handhaven zoals verbod op massa bijeenkomsten en verder doorgaan met ons leven. Dus cafe's en zwembaden weer open en weg met die belachelijke mondkapjes.
scharrelschipper
vindt dit leuk
-
Er is geen personeel genoeg
!
Verder , ja verzwakte ouderen kunnen ook overlijden aan een " gewone " griep.
Met dit virus kunnen ook jongeren en 60 minners keihard geraakt worden en overlijden er dus veertigers, vijftigers en zestigers en dat is iets anders dan bij een influenzagolf.
Verder , ja verzwakte ouderen kunnen ook overlijden aan een " gewone " griep.
Met dit virus kunnen ook jongeren en 60 minners keihard geraakt worden en overlijden er dus veertigers, vijftigers en zestigers en dat is iets anders dan bij een influenzagolf.
-
Dan kan, maar is zeldzaam.
Mijn mening is niet zaligmakend maar slechts een mening. En iedere keuze heeft voor- en nadelen, dus ook mijn keuze.
Mijn mening is niet zaligmakend maar slechts een mening. En iedere keuze heeft voor- en nadelen, dus ook mijn keuze.
16again
en scharrelschipper
vinden dit leuk
Het moet getransporteerd en bewaard worden bij -70 las ik, dus dan zit je qua koeling al in de categorie droogijs of zelfs vloeibaar stikstof, want een gemiddelde vriezer haalt dat niet.moederslink schreef: ↑12 nov 2020 23:37Ik ook niet, zeker niet!
Maar wat moeten we dan?
Overigens is de effectiviteit ~90%, zoals jij het schrijft zou je van elke 100 flesjes er 10 weg kunnen gooien, dat is niet wat dat getal betekent.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
moederslink
vindt dit leuk
Toevallig gisteren nog een discussie over gehad thuis. Hoe lullig het is dat mensen bijvoorbeeld geneeskunde gaan sturen en er daarna niets mee doen, terwijl er honderden of duizenden anderen op die plek wilden zitten, maar uitgeloot werden. Aan de andere kant kun je moeilijk iemand verplichten iets daarmee te gaan doen, als ze dat niet willen.
Persoonlijk vind ik het een slechte zaak dat we in sommige vakgebieden altijd te weinig mensen hebben, maar wel een loting hebben voor die studie. Dat kunstmatig gebrek aan personeel creëren, zodat de lonen hoog blijven, daar zouden we vanaf moeten zijn. Dan maar ieder jaar 500 mensen meer uitloten voor geneeskunde.
De suggestie dat dit met elkaar te maken heeft is compleet uit de lucht gegrepen en op niets gebaseerd.Nijogeth schreef: ↑13 nov 2020 11:03Toevallig gisteren nog een discussie over gehad thuis. Hoe lullig het is dat mensen bijvoorbeeld geneeskunde gaan sturen en er daarna niets mee doen, terwijl er honderden of duizenden anderen op die plek wilden zitten, maar uitgeloot werden. Aan de andere kant kun je moeilijk iemand verplichten iets daarmee te gaan doen, als ze dat niet willen.
Persoonlijk vind ik het een slechte zaak dat we in sommige vakgebieden altijd te weinig mensen hebben, maar wel een loting hebben voor die studie. Dat kunstmatig gebrek aan personeel creëren, zodat de lonen hoog blijven, daar zouden we vanaf moeten zijn. Dan maar ieder jaar 500 mensen meer uitloten voor geneeskunde.
Lowieze
vindt dit leuk
Je doet nu net alsof het doel van de numerus fixus is om de lonen hoog te houden. Dat is natuurlijk helemaal niet het doel. OM bij geneeskunde te blijven: daarbij draait het veel meer om de enorm hoge kosten van de opleiding, de beperkte vraag naar artsen (er is geen structureel algeheel tekort aan artsen) en de kwaliteit van de opleiding.Nijogeth schreef: ↑13 nov 2020 11:03Persoonlijk vind ik het een slechte zaak dat we in sommige vakgebieden altijd te weinig mensen hebben, maar wel een loting hebben voor die studie. Dat kunstmatig gebrek aan personeel creëren, zodat de lonen hoog blijven, daar zouden we vanaf moeten zijn. Dan maar ieder jaar 500 mensen meer uitloten voor geneeskunde.
Zomaar even 500 studenten per jaar toelaten is niet zo simpel als het lijkt.
Ach, kijk naar tandartsen, huisartsen. Groot gebrek daaraan. Maar dat oplossen, dat gebeurt ook niet.
Het is een gouden studiekeuze, als je ingeloot kunt worden en tandarts wordt. In het eerste jaar na je studie heb je je studieschulden afgelost en in het tweede jaar koop je een vrijstaand huis. Bang voor concurrentie hoef je niet te zijn, want alle tandartsen hebben het druk, dus lage prijzen hanteren om meer klanten te krijgen heeft geen nut, want je kunt die extra klanten niet meer kwijt.
Overigens was het dus een discussie met iemand die geneeskunde doet en die stelde dat aan de kaak. Zij vond het lullig dat ze nu bijna klaar is en uiteindelijk toch iets anders wil gaan doen, omdat ze tijdens al haar stages en co-schappen merkte dat er overal een tekort was, en in haar plaats iemand wel die arbeidsmarkt op had kunnen gaan.
Het is een gouden studiekeuze, als je ingeloot kunt worden en tandarts wordt. In het eerste jaar na je studie heb je je studieschulden afgelost en in het tweede jaar koop je een vrijstaand huis. Bang voor concurrentie hoef je niet te zijn, want alle tandartsen hebben het druk, dus lage prijzen hanteren om meer klanten te krijgen heeft geen nut, want je kunt die extra klanten niet meer kwijt.
Overigens was het dus een discussie met iemand die geneeskunde doet en die stelde dat aan de kaak. Zij vond het lullig dat ze nu bijna klaar is en uiteindelijk toch iets anders wil gaan doen, omdat ze tijdens al haar stages en co-schappen merkte dat er overal een tekort was, en in haar plaats iemand wel die arbeidsmarkt op had kunnen gaan.
J. Deltoer
vindt dit leuk
Er is geen loting meer voor die studies op de universiteiten, de universiteiten mogen zelf beslissen d.m.v. toetsen en gesprekken wie aan de studie geneeskunde kan beginnen.
“
Het is een gouden studiekeuze, als je ingeloot kunt worden en tandarts wordt. In het eerste jaar na je studie heb je je studieschulden afgelost en in het tweede jaar koop je een vrijstaand huis”
Wat een dwaasheid.
Het is een gouden studiekeuze, als je ingeloot kunt worden en tandarts wordt. In het eerste jaar na je studie heb je je studieschulden afgelost en in het tweede jaar koop je een vrijstaand huis”
Wat een dwaasheid.
-
Klopt, om als beginnend tandarts een vrijstaand huis te kunnen kopen moet je toch echt een jaartje langer werken. ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Lady1234
vindt dit leuk