LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

eetcafe
Berichten: 65
Lid geworden op: 18 okt 2020 11:58

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door eetcafe »

Ik ga daar niet op wachten, ik neem mijn eigen maatregelen. Ik ga hier niet leeglopen en in een lockdown omgeving van een jaartje of wat bivakkeren. In knikken en op de dieplader en verkassen. Zo simpel is dat, zou een forumlid zeggen.

Nijogeth
Berichten: 10586
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

fonsflons schreef:
28 okt 2020 15:46
Hoe zie je dat overleg voor je? Een referendum waarbij de hele bevolking in eigen belang kan stemmen om vervolgens in een nog grotere puinhoop te belanden? Dat hebben ze bij de overburen ook ooit geprobeerd.
Nou, in elk geval meer partijen vragen om erbij te zitten. De reisbranche, de horecabranche, werknemersorganisaties, detailhandel, allemaal moeten ze een zegje kunnen doen. Nu krijgen ze op een dinsdag om 7 uur ineens te horen dat ze dicht moeten of zo weinig mensen binnen krijgen, dat ze net zo goed kunnen sluiten.

Er zijn meer zaken belangrijk dan alleen het virus, zoals bijvoorbeeld de economie, geestelijk welzijn en sociale contacten. Die laatste 3 zijn momenteel echter wel zwaar ondergeschikt en daar is lang niet iedereen het mee eens.

Als je ziet hoeveel behoefte er schijnbaar is om toch feestjes te vieren, waarom ziet de regering dan niet in dat dat je daarin moet voorzien. Dan is er ook gewoon controle mogelijk. Als je het helemaal verbieden gaat, verdwijnt dit in het illegale circuit en dan heb je er geen controle meer over en werk je alleen maar mensen tegen je in het harnas. Zeker omdat het om zaken gaat die redelijk normaal zijn en bij het leven horen.

Nijogeth
Berichten: 10586
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

reggie2 schreef:
28 okt 2020 15:48
Moneyman schreef:
28 okt 2020 15:35
Wat een BS Nijogeth. Als de burgers zich normaal gedragen, hebben ze niets te vrezen van politie en/of leger. In Noord-Korea zouden ze willen dat ze hier leefden...

Als jij het beledigen, bedreigen en aanvallen van zorgpersoneel en het vernielen van teststraten ziet als "overleg voeren", dan hebben jij en ik daar een heel verschillende definitie van.
In deze tijd vinden mensen bedreigen helemaal normaal. Doe je het niet dan hoor je er niet bij.

Die Nijogeht , valt onder dat soort types want hij wil niet luisteren en feesten. Wel het gek vinden dat het virus niet verdwijnt.
Jij valt onder het type dat verwacht dat bij een algehele lockdown het virus zomaar ineens *poef* verdwijnt. Misschien moeten we Hans Kazan maar even optrommelen om het virus te laten verdwijnen.

Moneyman
Berichten: 31246
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
28 okt 2020 15:46
Moneyman schreef:
28 okt 2020 15:35
Wat een BS Nijogeth. Als de burgers zich normaal gedragen, hebben ze niets te vrezen van politie en/of leger. In Noord-Korea zouden ze willen dat ze hier leefden...

Als jij het beledigen, bedreigen en aanvallen van zorgpersoneel en het vernielen van teststraten ziet als "overleg voeren", dan hebben jij en ik daar een heel verschillende definitie van.
Nee, dat zie ik niet als overleg voeren. Maar het zomaar opdragen van maatregelen aan mensen, zie ik ook niet als overleg voeren.
Mocht je doelen op de regering: die doet precies waar zo voor benoemd zijn: regeren. Geloof je zelf dat je over een onderwerp als dit "overleg kunt voeren"?
Nijogeth schreef:
28 okt 2020 15:46
Ik denk dat je de grootste partij zou hebben als je nu een partij opricht die als een van de belangrijkste standpunten heeft om de economie op gang te krijgen, in plaats van te beperken tijden de coronacrisis. Bijna iedereen die ik ken van mijn leeftijd is het totaal oneens met de maatregelen.
Ik denk dat de wereld groter is dan jouw kennissenkring en leeftijdsgenoten. Ik waag je inschatting te betwijfelen. Maar goed, mocht je gelijk hebben: de politieke hoek is ook de hoek waar je oplossingen moet zoeken, dus als iemand deze partij is of opricht: be my guest.
Nijogeth schreef:
28 okt 2020 15:46
En nee, ik keur geweld en dergelijke niet goed, maar het is van de zotte dat mensen zeggen dat het leger binnen zou moeten vallen als iemand thuis zijn verjaardag viert en 20 gasten op bezoek heeft. En dat terwijl er meer mensen in een klaslokaal zitten en ze de scholen gewoon openhouden. Als je niet met zoveel bij elkaar mag zitten, waarom wel op school, waar de regels door de jeugd amper gevolgd worden.
Simpel: jij en ik en iedereen hebben zich aan de regels te houden. Of je dat nu wilt of niet. En als je dat niet doet, kies je ervoor de consequenties daarvan te aanvaarden. Maar dan ook niet piepen achteraf....

Moneyman
Berichten: 31246
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
28 okt 2020 15:57
Als je ziet hoeveel behoefte er schijnbaar is om toch feestjes te vieren, waarom ziet de regering dan niet in dat dat je daarin moet voorzien.
Dit is natuurlijk een enorme drogreden. Iedereen heeft behoeften waarin niet wordt voorzien. Het idee dat in iedere behoefte voorzien zou moeten worden is al onzinnig.

Je vergeet door deze drogreden bovendien ook dat er nog een veel logischer oplossing is, namelijk: je aan de regels houden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady1234 schreef:
28 okt 2020 13:40
moederslink schreef:
28 okt 2020 13:11
Het zal wel simpel gedacht zijn van mij :
kunnen al die mult-multi miljardairs niet wat miljardjes doneren :mrgreen: ?
Om wat te kunnen doen? Het virus afkopen of zo?
Stop maar in de collectieve pot ... :lol:
Wat moet je als eenling met een miljard of meer :mrgreen: ?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Moneyman schreef:
28 okt 2020 16:01


Je vergeet door deze drogreden bovendien ook dat er nog een veel logischer oplossing is, namelijk: je aan de regels houden.


Juist, en als iedereen dit nou eens zou doen, zijn wij sneller van het virus af.

Sommige mensen zijn zo egoistisch dat ze niet eens een antwoord waard zijn.

kuklos
Berichten: 10156
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door kuklos »

moederslink schreef:
28 okt 2020 16:03
Lady1234 schreef:
28 okt 2020 13:40
moederslink schreef:
28 okt 2020 13:11
Het zal wel simpel gedacht zijn van mij :
kunnen al die mult-multi miljardairs niet wat miljardjes doneren :mrgreen: ?
Om wat te kunnen doen? Het virus afkopen of zo?
Stop maar in de collectieve pot ... :lol:
Wat moet je als eenling met een miljard of meer :mrgreen: ?
Dit is een discussie die je nooit zal winnen. Iemand die veel geld verdiend heeft moet het dan maar afstaan zodat anderen die zo'n bedrag nog nooit verdiend hebben er wel over zullen beslissen? En die bepalen ook nog eens wat je met dat geld kan doen?

Erthanax
Berichten: 10103
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Nijogeth schreef:
28 okt 2020 15:46
(...) Bijna iedereen die ik ken van mijn leeftijd is het totaal oneens met de maatregelen. (...)
Dat is nou een "bubbel". Bijna iedereen die ik ken -- van alle leeftijden -- is het in grote lijnen met de maatregelen eens. Tandenknarsend en met tegenzin, dat soms wel, maar niet "totaal oneens". Kennelijk leef ik in een andere bubbel.

Nijogeth
Berichten: 10586
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nogmaals. Hoe verdwijnt dit magische virus als iedereen zich aan de regels houdt? Je zegt dit wel iedere keer, maar als dit zo was, dan had het RIVM dit toch ook wel geweten.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door hebra98 »

Nijogeth schreef:
28 okt 2020 16:10
Nogmaals. Hoe verdwijnt dit magische virus als iedereen zich aan de regels houdt? Je zegt dit wel iedere keer, maar als dit zo was, dan had het RIVM dit toch ook wel geweten.
>>
Dat is toch meteen aan het begin van de ellende verteld...

:D :D Groepsimmuniteit... :shock: :shock:

eetcafe
Berichten: 65
Lid geworden op: 18 okt 2020 11:58

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door eetcafe »

Kennelijk leef ik in een andere bubbel.
Blijkbaar wel, goed opgemerkt over jezelf.

Het virus verdwijnt niet, nooit niet. We moeten ermee leven, en dat is het hele wereld probleem waar we al bijna een jaar tegen aan kijken.

Blijven bubbelen, potverdrie duppies, sauna ook al dicht. Ik moet hier echt weg. :(

16again
Berichten: 16407
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

reggie2 schreef:
28 okt 2020 16:03
Moneyman schreef:
28 okt 2020 16:01


Je vergeet door deze drogreden bovendien ook dat er nog een veel logischer oplossing is, namelijk: je aan de regels houden.


Juist, en als iedereen dit nou eens zou doen, zijn wij sneller van het virus af.
Sommige mensen zijn zo egoistisch dat ze niet eens een antwoord waard zijn.
Met die regels kom je niet van het virus af.
Dat lukt alleen maar met groepsimmuniteit. welke op 2 manieren te bereiken is:
-werkend vaccin
-grootschalig besmet raken

De regels zijn niet meer dan aanmodderen, totdat het vaccin beschikbaar is.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

kuklos schreef:
28 okt 2020 16:08
moederslink schreef:
28 okt 2020 16:03
Stop maar in de collectieve pot ... :lol:
Wat moet je als eenling met een miljard of meer :mrgreen: ?
Dit is een discussie die je nooit zal winnen. Iemand die veel geld verdiend heeft moet het dan maar afstaan zodat anderen die zo'n bedrag nog nooit verdiend hebben er wel over zullen beslissen? En die bepalen ook nog eens wat je met dat geld kan doen?
Zag je die :mrgreen: :mrgreen: niet? :lol:
WA zou ook wat moeten doneren , schande! :evil:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

fonsflons schreef:
28 okt 2020 15:46
Hoe zie je dat overleg voor je? Een referendum waarbij de hele bevolking in eigen belang kan stemmen om vervolgens in een nog grotere puinhoop te belanden? Dat hebben ze bij de overburen ook ooit geprobeerd.
Ik kan niet wachten :lol: kom maar op met dat referendum :mrgreen:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Nijogeth schreef:
28 okt 2020 16:10
Nogmaals. Hoe verdwijnt dit magische virus als iedereen zich aan de regels houdt?
Toch maar even 2 Hansepansjes laten invliegen?
Kazan en Klok? 🤓

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

hebra98 schreef:
28 okt 2020 15:38
Nouja, dan komt natuurlijk wel een belangrijke vraag boven.
Mogen ze iedereen wel verplichten zich te laten inenten?

Zeker als ze nog niet eens mondkapjes kunnen verplichten.

Edit: Want vandaag zag ik toch wel weer (vooral ouderen) zonder mondkapje lopen.

Toen kreeg ik wel zoiets van...
Waarom zou ik het voor jou wel doen maar jij voor mij niet?

Kom hier, krijg je een knuffel van me... :twisted: :twisted:
Ik weet niet waar jullie allemaal rondlopen, maar ik was maandag en dinsdag helaas een tijdje in het ziekenhuis. Iedereen met mondkapjes. Als ik hier in de supermarkt kom, allemaal mondkapjes en afstand houden.

Natuurlijk kan vaccinatie niet verplicht worden, en die verplichting is ook niet nodig. Als er maar genoeg mensen ingeënt zijn.

Moneyman
Berichten: 31246
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:
28 okt 2020 16:26
WA zou ook wat moeten doneren , schande! :evil:
:D Nee joh, die is net verhuisd en heeft z'n centjes misschien hard nodig.
eetcafe schreef:
28 okt 2020 16:17
Ik moet hier echt weg. :(
Ik hoop dat je niet hier blijft voor ons; wij houden je écht niet tegen!

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door hebra98 »

Dus als er genoeg mensen ingeënt zijn, zie je dat als immuniteit?
Deze mensen kunnen dan ook niet meer de drager van het virus zijn of worden na inenting?

Is het nu zo dat, als mensen al het virus hebben gehad niet meer besmet kunnen raken en daarmee besmettelijk zijn voor anderen?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Moneyman schreef:
28 okt 2020 16:40
moederslink schreef:
28 okt 2020 16:26
WA zou ook wat moeten doneren , schande! :evil:
:D Nee joh, die is net verhuisd en heeft z'n centjes misschien hard nodig.
Ik denk dat ik maar asiel ga aanvragen in Noordeinde, dan kom ik de barre winter wel door 😅 .

Gesloten