@@@@ MAXium>
Ik ben het ook niet met je eens dat het woord antiedateren oncorrect is.
Wij gebruikten het vroeger zelf bij het Ziekenfonds als wij alle verzekerden moesten aanschrijven voor een bepaalde wijziging.
Dan werden ook alle brieven op een zelfde datum gezet, terwijl er soms wel 3 weken verschil zat in het aanmaken.
Ook in het woordenboek komt het woord antidateren wel voor
antidate,ren.een andere datum gebruiken dan de datum van aanmaak.
Dus zo vreemd is dit woord niet.
Jij bent dan misschien wel werkzaam in de journalistiek, of iets dergelijks, ik doe dit werk alleen om anderen te helpen, let niet op een tik of spellingsfout, voor mij zelf hoef ik het echt niet te doen, ik ben 20 jaar werkzaam geweest als hoofd financiéle administratie bij een ziekenfonds, en meer dan 25 jaar zelfstandig ondernemer als gediplomeerd belastingconsulent en ook als erkend assurantie agent.
Mijn echt genote kan ( als ik eerder kom te overlijden) echt de bijkomende kosten zelf wel betalen. Ook al had ik geen uitvaart verzekering.
Toch schrijf ik overal naar toe als 73 jarige naar een tweetal couranten, naar de consumenten gids hedenmorgen nog een brief van Ron uit Yarniek overgeschreven en verzonden naar de C.U. dat is nog al een gezinspartij.
Zo tracht ik mijn steentje bij te dragen aan deze in mijn ogen onrechtvaardige zaak, en vooral aan de vele ouderen die van mijn leeftijd die alleen maar 7 jaar lagere school hebben gehad.
Zij hebben een goede verzekering het meest nodig, hebben vaak alleen AOW of/met een klein pensioentje. Voor hen is de premie elke maand een behoorlijke last, kan dan hooguit fiscaal iets voor hen doen, maar hun besteedbaar inkomen is vaak minimaal.
Zij hebben nu echt hulp nodig, laten wij onze gaven gebruiken die wij hebben, niet om elkaar te corrigeren, maar te helpen. het is tenslotte geen Nederlands dictee.
Ik ben in mijn leven veel brieven tegengekomen van hoog opgeleiden waar ook type fouten of spellings fouten in zaten.
En die zitten in mijn brieven ook wel corrigeer deze niet eens