LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Amway

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Amway

Ongelezen bericht door antileugens »

Aangepast naar aanleiding van het verwijderen van een aantal topics door jor die het overigens zou sieren de leugen dat ik bepaalde delen heb verwijdert te verwijderen. De waarheid is dat de tekst zoals deze nu in de topic staat incompleet is waardoor het lijkt alsof bepaalde uitspraken van mlmangel uitspraken van mij zijn.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Amway

Ongelezen bericht door jor »

Laatst aangepast door antileugens op 02 Aug 2009 20:59, in toaal 5 keer bewerkt
Naar boven
5 keer aangepast? Ik heb niets anders gedaan dan de ORIGINELE stukjes van mlmangel en antileugens te kopiëren en daar staat het zoals het in eerste instantie op het forum verscheen.Deze zijn verstuurd, zonder toevoegingen.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Amway

Ongelezen bericht door antileugens »

Je hebt twee maal een ander stukje geplaatst toen ik je vroeg wat er volgens jou oorspronkelijk stond. En iedereen die het gevolgd heeft heeft kunnen zien dat het stuk dat er nu staat (en dat gekopieerd is volgens jouw laatste post) een onduidelijk verhaal is en waarin juist stukken weg zijn gevallen die in mijn oorspronkelijke aanpassing er wel bij stonden. Hierdoor is het nu zo dat het lijkt of een aantal uitspraken van mlmangel ineens uitspraken van mij zijn. Dat was ook de reden dat ik de tekst oorspronkelijk aangepast heb en verduidelijkende toevoegingen heb geplaatst, waarna jij mij beschuldigde van het weglaten van bepaalde teksten. Het tegendeel was echter waar.

Tja Jor, als je een paar keer wat anders neer zet moet je niet klagen dat ik het 5x heb moeten aanpassen.

Aanpassing 1: Aanvulling omdat bepaald commentaar weggevallen was waardoor de post heel onduidelijk was en het leek of uitspraken van mlmangel van mij kwamen.
Aanpassing 2: De tekst die volgens Jor oorspronkelijk was geplaatst
Aanpassing 3: De tekst die volgens Jor oorspronkelijk was geplaatst aangepast zodat de quotes er goed in stonden
Aanpassing 4: De nieuwe tekst die volgens Jor oorspronkelijk was geplaatst
Aanpassing 5: Een stukje tekst om duidelijk te maken aan de lezer dat tekst die van mij lijkt te komen niet van mij is, inclusief de reden dat deze tekst nu onduidelijk lijkt.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Amway

Ongelezen bericht door jor »

Voor de laatste maal, NADAT ik aankondigde een abusemail te hebben verzonden heb je de reactie veranderd, punt. Je probeert gewoon er onderuit te komen en dat is niet netjes. Heb de originele reacties van mlmangel en jou direct gekopieerd en opgestuurd. De rest laat ik aan de moderators, nu is het klaar en graag ontopic over Amway!

Jor.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Amway

Ongelezen bericht door jor »

http://nl.wikipedia.org/wiki/Amway
Een andere reden van kritiek is, dat beginnende ABO’s stelselmatig de inspanning onderschatten die nodig is om succes te behalen. Deze onderschatting wordt in de hand gewerkt door de lage investeringen (het niet hoeven investeren in pand, personeel en voorraden) gecombineerd met de potentiële opbrengsten.
Ik herken wel iets van dit stukje. Het word echt onderschat hoeveel tijd ( dus geld ) erin gaat zitten.Hierdoor haken veel mensen in een vroeg stadium af.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Amway

Ongelezen bericht door antileugens »

Voor de laatste maal, NADAT ik aankondigde een abusemail te hebben verzonden heb je de reactie veranderd, punt. Je probeert gewoon er onderuit te komen en dat is niet netjes. Heb de originele reacties van mlmangel en jou direct gekopieerd en opgestuurd. De rest laat ik aan de moderators, nu is het klaar en graag ontopic over Amway!
Incorrect, jij reageerde terwijl ik bezig was de tekst waarin een stuk wegviel aan te passen. Dat jij daaruit de conclusie trekt dat ik de zaak probeerde aan te passen om de moderator om de tuin te leiden is een conclusie die veel zegt over jou en weinig over mij.
Ik herken wel iets van dit stukje. Het word echt onderschat hoeveel tijd ( dus geld ) erin gaat zitten.Hierdoor haken veel mensen in een vroeg stadium af.
Helaas geloof ik dat je gelijk hebt. Alleen komt dat niet door het concept maar door een matige sponsor.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Amway

Ongelezen bericht door jor »

Rony coekaerts 8-2008 op gentblogt.be schreef....
de bedoeling is natuurlijk dat je zoveel mogelijk verkoopt en zeker zo belangrijk, dat je nieuwe medewerkers ronselt: daar vang je ook percent op. maken die op hun beurt weer medewerkers, dan stijgt iedereen weer een stap op de ladder. enz. dat eindigt nooit want onderweg haken er een pak af, meestal als ze hun eerste belastingsbrief in de bus hebben gekregen, dus moeten er altijd nieuwe medewerkers gevonden worden.
op zichzelf moeten die producten niet slecht zijn, maar door de vele tussenstappen, veel te duur. bv.amway, niets slecht, maar hetzelfde koop je bij de apotheker, natuurwinkel aan de helft van de prijs. (mijn vrouw koopt een voedingssuplement van amway, in china is dat een ongelooflijke zaak, de samenstelling is in het engels. met een chin.apotheker, zijn we aan het vertalen geslagen: nu koop ik hetzelfde aan een tiende van de prijs. vriendinnen kan ik niet overtuigen:
Ook hier kan ik me in vinden.De producten van Amway zijn gewoon prima in orde, alleen de prijs is veel te hoog.En ja, het verhaaltje dat je er veel minder van nodig hebt ken ik, echter ik zie in mijn omgeving niemand die afwast of schoonmaakt en daar een maatlepeltje bij gaat gebruiken.Tandpasta, zelfde verhaal, niemand kijkt precies hoeveel tandpasta hij/zij gebruikt en al helemaal mijn kinderen en kleinkinderen niet! Dan word het een dure tube tandpasta.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Amway

Ongelezen bericht door antileugens »

Alleen het woordje ronselt al, dat toont aan dat die persoon er niets van begrepen heeft. Geronselde teamleden gaan namelijk bewijzen dat ze gelijk hadden en het niet werkt (en je daarmee het leven moeilijk maken, waar je dus niks aan hebt en je eigen enthousiasme afneemt) terwijl mensen die hun eigen keuze maken uit enthousiasme op de juiste manier gaan werken waardoor jouw enthousiasme toeneemt. Ronselen is een absolute no-no in MLM land.
Idem voor het overtuigen; de producten moeten overtuigen - jij niet!

Wat betreft de rest ben ik het met je eens.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Amway

Ongelezen bericht door jor »

Dat kon ik toch niet weten. Ik heb het alleen op dat moment gekopieerd en in de abusemail gezet.Het ging me in eerste instantie trouwens inderdaad om mlmangel die ook maar denkt van alles te kunnen roepen.Mocht mij dat gevraagd worden zal ik zeggen waarom je het hebt aangepast, namelijk dat je bezig was het te veranderen zonder bijbedoelingen.

Jor.
Incorrect, jij reageerde terwijl ik bezig was de tekst waarin een stuk wegviel aan te passen

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Amway

Ongelezen bericht door antileugens »

Thanks. Ik denk dat je ook wel inziet dat de tekst die er nu staat erg onduidelijk is en de indruk wekt dat ik zaken heb gezegd die niet ik, maar mlmangel heeft gezegd.
Misschien is een verhelderend mailtje van jouw kant naar de moderator daarom op zijn plaats.
Ik weet zelf ook wel dat ik af en toe uit de slof schiet en, hoewel dat niet echt te verexcuseren is, heeft dat meestal wel een goede aanleiding.
Ik heb er absoluut niks op tegen als er kritiek op MLM geleverd word (je weet zelf ook dat ik dat ook met enige regelmaat zelf doe) maar ik heb er een hekel aan als dat op oneerlijke manier gebeurd, door bijvoorbeeld regelrechte leugens en door misleidende informatie. Maar dat gaat óók op als ik dat van MLM'ers zie. En ja, met mlmangel heb ik het wel gehad; die heeft in mijn ogen duidelijk geen enkele intentie om de waarheid boven water te halen maar enkel om MLM zwart te maken, waarbij hij geen enkel middel schuwt. Dat is zolangzamerhand voldoende bewezen.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Amway

Ongelezen bericht door jor »

Zal ik doen. Raad je aan om als mlmangel of wie dan ook hier dit soort ergerlijke reacties plaatst niet te dreigen met een klacht of terug te reageren maar gewoon echt een abusemail versturen, komt het ( soms ) best goed en je hebt zelf geen toestanden.Nu weer ontopic.,oke.

Jor .

PS Plaats in een abusemail altijd de de URL, de Mod vind het dan vlugger :wink:

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Amway

Ongelezen bericht door antileugens »

Zal ik doen met als enige reactie op het forum: "abusemail verstuurd". Vind ik wel zo netjes.
Ik zal echter geen waarschuwingen meer aan hem geven.

En nu weer on-topic.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Amway

Ongelezen bericht door jor »

Lees en oordeel zelf over Amway.

ik ben toch van mening dat een bijna 10 jaar oude link geen echte bijdrage meer vormt voor de discussie over Amway en om die reden heb ik hem verwijderd.

Jor
Laatst gewijzigd door jor op 03 aug 2009 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Amway

Ongelezen bericht door mlmangel »

Ondertussen is er nog steeds geen verklaring waarom Amway op drie van haar sites, drie verschillende cijfers geeft voor het aantal patenten dat ze heeft. Wat is nu het juiste aantal?

http://amway.com.ph/index.php?option=co ... &Itemid=35 = 380 patenten
http://www.amway.com/en/about-amway/product-innovation = 600 patenten
http://www.amway.nl/cms/about_amway/history_of_amway = 700 patenten

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Amway

Ongelezen bericht door antileugens »

Jawel, heeft te maken met een gebrekkige vertaling. Als je de engelse taal goed zou beheersen zou je zien dat er geen drie verschillende verhalen staan. En daar kan ik helaas niks. Heb ik al eerder uitgelegd maar je bent nu iemand die graag dezelfde verhalen oprakelt.

joju
Berichten: 100
Lid geworden op: 10 jan 2009 16:11

Re: Amway

Ongelezen bericht door joju »

In de mangel genomen zo lijkt het.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Amway

Ongelezen bericht door mlmangel »

Microsoft goes the Amway way

http://timesofindia.indiatimes.com/news ... 992711.cms

In de laatste alinea wordt beargumenteerd dat houseparties achterhaald zijn en meestal een slechte invloed hebben op vriendschappen (de druk om te moeten kopen).

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Amway

Ongelezen bericht door antileugens »

Misschien is dat ook wel zo in India. :wink:
Bovendien zijn houseparties niet specifiek MLM. Er zijn tal van MLM bedrijven die zelfs helemaal niets met houseparties doen. En als het al gebeurt is dat de keuze van de distributeur; het is geen onderdeel van het MLM concept.
Overigens interessant dat de schrijver van het artikel doet voorkomen dat houseparties "uit" zijn en daarbij een paar anonieme bronnen quote. Niet erg verifierbaar dus en het is maar zeer de vraag of dat ook klopt.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Amway

Ongelezen bericht door mlmangel »

Amway documentary removed from Warsaw film fest

The Warsaw International Film Festival has bowed under pressure from the Amway direct sale retailer and withdrawn a critical documentary on the controversial company.

http://polskieradio.pl/thenews/culture/ ... _fest.html (incl. link naar een fragment van de omstreden reportage)

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Amway

Ongelezen bericht door antileugens »

Geloof je echt dat een rechtbank meedoet aan censuur? Dat zou echt verschrikkelijk zijn en in dat geval zou ik je aanraden het bij het Europese Hof aan te kaarten.
Normaal gesproken verbied een rechtbank enkel dit soort zaken als er spraak is van smaad en laster. Dus zou ik graag van je te horen krijgen wat de reden is die de rechtbank heeft opgegeven om deze film te verbieden.

Al verwacht ik niet echt een antwoord op die vraag te krijgen.

Gesloten