Pagina 45 van 101

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 12 jan 2009 23:06
door NLEmployee
@ polderboy

Dat u het niet eens bent met de manier waarop NLEnergie haar klanten werft, dat lijkt mij duidelijk. Ik ben hier ook niet om verwikkeld te raken in discussies op dit punt.

Ik ben hier om mensen die bij ons zijn aangemeld en klant zijn, te helpen als zij een probleem hebben waar zij niet uitkomen. Verder vind ik het niet mijn taak om onze werving te gaan verdedigen, dit zijn zaken waar ik geen invloed op heb.

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 13 jan 2009 01:16
door gerard de ver
P.S.
Nog een keer beste Employee,
Waarom weigert de NEM eigenlijk die voicelog?
Indien mensen zich "vrijwillig" aanmelden, zoals de NEM beweert, waarom mogen die mensen hun eigen voicelog dan niet horen???
Wat steekt daar achter???
En waarom ben je als zogenaamde "klant" verplicht om via een rechtbank in contact te komen met de NEM?

Dan wel graag antwoord hierop!

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 13 jan 2009 01:18
door aequitas
Gerard, waarom start je geen kort geding? 6 weken...
Het lijkt me dat hier een aardig spoedeisend belang bij is

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 13 jan 2009 09:11
door NewDutchie
mij een email te sturen op [email protected]
Ik zou u dan ook serieus willen vragen om mensen die zich als medewerker van ons voor doen, niet per definitie altijd serieus te nemen.
Waarom niet op uw bedrijfsemail? Of wilt U toch liever niet bekend worden. Of bent U mischien toch geen medewerker?
Verder vind ik het niet mijn taak om onze werving te gaan verdedigen, dit zijn zaken waar ik geen invloed op heb
Je hoeft geen invloed te hebben om een zaak te verdedigen. Blijkbaar sta je niet achter de wervingsactiviteiten

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 13 jan 2009 10:02
door NLEmployee
Waarom niet op uw bedrijfsemail?
Omdat mijn volledige achternaam in onze bedrijfsmail staat en ongewenste email wil voorkomen, lijkt mij logisch
Of wilt U toch liever niet bekend worden.
Nee, dat klopt. Ik maak mijn identiteit graag bekend aan mensen die serieus in mijn bemiddeling zijn geinteresseerd.

Of bent U mischien toch geen medewerker?
Het lijkt mij niet nodig mij te moeten bewijzen, ik heb er geen enkele baat bij hierover niet eerlijk te zijn.
Waarom weigert de NEM eigenlijk die voicelog?
Ik zou die vraag graag willen beantwoorden, maar zolang ik niet in uw klantgegevens heb kunnen kijken, kan ik u hierop geen antwoord geven. Ik ben zelf ook wel benieuwd waarom het bij u zover komt dat het via een rechter zou moeten, als u dat wenst kunt u contact met mij zoeken via het eerder opgegeven emailadres, dan zal ik u desgewenst terugbellen, of per email terug reageren.
Je hoeft geen invloed te hebben om een zaak te verdedigen. Blijkbaar sta je niet achter de wervingsactiviteiten
Zoals ik al heb aangegeven ben ik hier niet om verwikkeld te raken in discussies over onze werving, ik voel me dus ook niet geroepen hierop in te gaan.

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 14 jan 2009 00:57
door kawasbird
tot onze verbazing hebben wij een deurwaarders brief binnen gekregen voor een rekening van 32,00 euro. We hadden nooit eerder van een rekening gehoord van 32 euro tot op heden. nu is deze rekening in totaal incl. de deurwaarder 69,20 euro. Geen aanmaning helemaal niks als alleen een deurwaarder.

een andere vraag is: alles staat in naam van mijn vriend maar hebben mij aan de telefoon gehad dus ze hebben eigenlijk geen bevesteging van mijn vriend in welke vorm dan ook. kunnen we onder het contract uit?

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 14 jan 2009 01:29
door gerard de ver
Kawasbird,
Ga naar http://www.consuwijzer.nl. Volg de instructies.
Aangetekende brief is de eerste stap.

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 14 jan 2009 12:42
door lennox
Mijn moeder is gebeld door de Ned. energie maatschappij en zij heeft aangegeven dat ze alles eerst even met haar kinderen wou overleggen volgens hun was dit geen probleem maar helaas nadat we gebeld hadden om door te geven dat ze er toch geen gebruik van wilt maken bleek dat ze er al een opdracht voor had gegeven volgens N.e.d
Ik heb ook een klacht ingediend en ik hoop ook ten stelligste dat dit MALFIDE bedrijf een halt toe geroepen word.

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 14 jan 2009 18:53
door NLEmployee
NLEmployee, mijn dossier laten inzien durf ik niet aan.
Dat vind ik erg jammer, ik zou graag willen kijken wat ik voor u zou kunnen betekenen, maar ik heb begrip voor uw standpunt. Als u zich nog zou bedenken, dan zie ik uw email graag tegemoet.
NEM Employees mogen hun eigen klanten NIET spreken. Alleen contacten via rechtbank en geschillencommissie zijn mogelijk. Dat is wel duidelijk gebleken. En via een forum via prive-email hiermee in contact komen lijkt mij niet te kloppen.
Ik kan u verzekeren dat ik wel degelijk contact met u kan opnemen, echter heb ik niet uw gegevens om dit ook daadwerkelijk te kunnen doen. Verder was ik ook zeker niet van plan om via de email zaken af te handelen, ik zou dan telefonisch contact met u opnemen op het bij ons bekende telefoonnummer.

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 15 jan 2009 19:04
door Willem-A
Ik ben geen klant bij dit bedrijf, maar ze komen me nu al de keel uit. Hun klantenwerving is gewoon pure stalking. Tientallen keren ben ik al door hen gebeld, soms wel een paar keer op een dag en laatst zelfs 3 keer. Ik ben al een paar keer flink tegen ze uitgevallen en steeds word ik uit het bestand gehaald, maar ook steeds weer word ik toch weer gebeld. Ik ben er onderhand echt spuugzat van. Wat ik niet begrijp is dat Nederland aan elkaar hangt van regeltjes en toezichthouders, maar dat veel bedrijven alles lijken te mogen. Hier mag wel eens wat meer aandacht aan besteed worden, want dit heeft niets meer met klantenwerving te maken. Bij een bedrijf dat zo ziekelijk opdringerig is, wil ik niet eens klant worden, ook al zou ik kunnen besparen! Ik ga ze maar weer eens bellen, maar dat zal niet zo vriendelijk toegaan, want ik ben er echt helemaal klaar mee.

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 15 jan 2009 19:35
door Dusz
Heb je die "honderden" pagina's forum niet gezien die hier op internet staan over de NEM?
Nou sorry hoor, maar hier moet ik echt even op reageren! Hij zal vast al deze pagina's wel hebben gezien maar heeft vast net als ik, ook vastgesteld dat meer dan de helft van de pagina's wordt gevuld door maar een aantal bezoekers, waaronder uzelf en een bijv. polderboy? Ik wil niet zeggen dat ik het nu overal me eens ben met wat je hier leest, maar wees eerlijk, als alle dubbele berichten die mensen hier plaatsen met copy en paste op het moment dat er weer een nieuw iemand zich aanmeldt worden verwijderd, dan blijft er bar weinig over!

Mensen lijken op dit forum hun objectiviteit te verliezen als het hun uitkomt en spuwen alleen nog maar gal, niet alleen in het geval de NEM in dit geval. Ondanks alles wat hier staat overweeg ook ik over te stappen naar de NEM, gek he? Tja als de NEM zijn tarieven met 17% kan verlagen ten opzichte van de prijsstijgen van meer dan 20% van bijv, in mijn geval de NUON, dan weet ik het wel hoor!

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 15 jan 2009 21:35
door frederik46
bedankt dusz,

eindelijk iemand die het ook ziet dat de objectiviteit verloren gaat en dat bepaalsde mensen hier veelvoudig hun frustratie uiten. Het lijkt af en toe wel een ''chat sessie'' tussen polderboy en gerard de ver.

dus mensen oordeel op de feiten en maak gebruik van sommige nuttige informatie van dit forum(dus niet van de overbodige negativiteit van sommige mensen)

gegroet

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 15 jan 2009 21:40
door Dusz
Het lijkt af en toe wel een ''chat sessie'' tussen polderboy en gerard de ver.
En dan zeggen: 'Kijk hoeveel pagina's!' En vervolgens naar anders fora's gaan en hetzelfde bericht copy + pasten, erg creatief ook...

Help mensen op het radarforum eerder door hun advies te geven op basis van kennis die je bezit ipv ellenlange verhalen te schrijven waarin soms zelf ook nog verkeerde adviezen staan waar iemand helemaal niets aan heeft. Ik heb zelf ook op een klantenservice gewerkt van een energiebedrijf tot aan de zomer en kan je verzekeren dat ze het alng niet altijd bij het rechte eind hebben....

Beetje jammer, volgens mij streef je dan ondanks je mening het doel van dit Forum voorbij.

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 17 jan 2009 12:34
door frederik46
dit is de laatste keer dat ik op dit forum zal berichten
dus even een paar goede tips:

Polderboy: zoek een leven;) je praat zo veel maar je zegt niks

gerard de ver: Let beter op bij je wiskunde lessen.

mensen zoek je info op de sites van de leveranciers zelf die sites worden gecontroleerd en er staat alleen objectieve info op.

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 17 jan 2009 18:16
door moiraghi
Ach ja,,zo ben ik ook benadert met de verhalen dat ze van de nuon waren en mij 10% goedkoper elektra en gas zouden leveren. Klinkt intressant toch dus gedaan.

Vervolgens betaal ik twee keer zoveel als normaal :? Even bellen met NEM denk je niets aan de hand gewoon even mijn standen doorgeven van 6 maanden terug en van nu, zo gezegt zo gedaan. Maand later weer een acceptgirokaart met weer hetzelfde bedrag :evil: Bellen dus, hele verhaal nogmaals uitgelegt,,sorry meneer deze rekening moet u gewoon betalen en volgende maand zijn de kosten lager. Het hele verhaal kwam bij hun klachten afdeling terecht en wordt verwerkt.

De maand daarop WEER hetzelfde bedrag :twisted: Wat een ...... nu moet ik dus even mailen naar hun met mijn hele verhaal. Wat een raar bedrijf ze weten iniedergeval hoe ze hun klanten aan het lijntje kunnen houden daar zijn ze dus wel goed in.

Ik hoop dat mijn mail naar hun helpt en dat ik weer normaal mag betalen want momenteel is het gewoon diefstal zo zie ik het.

Heb ze ook even gevraagt naar de bandopname van toen ben benieuwd hoe ze die verdraaid hebben :wink:

Nee ben niet echt tevreden over hun.

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 19 jan 2009 14:46
door Willem-A
Nou dacht ik toch echt dat dit forum was geopend voor klachten en dergelijke. Maar ik heb me kennelijk vergist. Het lijkt namelijk meer op een chatsite voor personen die de hele dag niets anders te doen hebben dan plaatsen en quoten. Jammer dat Radar hier niet op let en straks gewoon de berichten telt alszijnde klachten. Kennelijk is dit allemaal toegestaan, maar het lijkt me dat er elders op het net voldoende sites zijn waar men kan chatten. Ook kunnen de vaste personen hier naar mijn mening beter even hun email adres aan elkaar uitleveren, zodat ze elkaar op die manier kunnen bereiken en verder geen anderen meer lastig vallen met hun vaak ronduit vervelende plaatsingen.

Zo, dat is er uit. :roll:

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 19 jan 2009 20:09
door Shine
@ Dusz


Fantastisch uw getoonde vergelijkings berekening alleen gaat die volkomen mank. Met andere woorden, u bent appels met peren aan het vergelijken.
Waarom?

U vergelijkt namelijk een Vaste Prijs natuurstroom Nuon 1 jaar met een vaste prijs NEM 3 jaar bij de NEM.
In uw vergelijking vergelijkt u twee totaal verschillende contractduren en logischerwijs daaraan gekoppelde verschillende prijsstellingen.
Indien u een gelijkwaardige vergelijking wilt maken dan dient u gelijkwaardige contracten (duurtijd) te vergelijken.

Kortom,.............uw vergelijking en gepresenteerde berekening is verspilde moeite.

Verder zie ik tot mijn veronsteltenis het volgende bij de NEM staan:
Duidelijk te zien is dat de energiebronnen die de Nederlandse Energie Maatschappij gebruikt, géén uitstoot van broeikasgas (CO2) en géén radioactief afval opleveren. Als enige energieleverancier van Nederland bevat het stroometiket van de Nederlandse Energie Maatschappij op leveranciersniveau alleen 100% duurzame bronnen en géén biomassa. Dit maakt de Nederlandse Energie Maatschappij tot de groenste energieleverancier van Nederland.
Onsteltenis omdat ze hier iets beweren wat absoluut niet klopt. Ik zou haast willen zeggen alwéér niet klopt!!!

NEM pretendeert alsof zij de enige zijn die 100% schone energie heeft, terwijl Nuon (natuurstroom) en Elektran ook 100% schone (dus geen biomassa) leveren.
Stroometiket Elektran: http://www.elektran.nl/particulier/tari ... roometiket
Natuurstroom Nuon (zon wind en water)
Kortom NEM zegt hier weer iets, maakt een statement wat absoluut ook weer niet klopt.

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 19 jan 2009 23:49
door Panthera tigris altaica
Voor deze maatschappij heb ik geen goed woord over. Mijn tante is psychiatrisch patient maar woont nog wel zelfstandig. Door sluwe verkoop praatjes hebben ze haar voor 4 jaar erin geluisd.

Op het moment dat ik ze daar op aan spreek, wijzen ze mij op een boete clausule, eerder je contract verbreken is veel geld betalen.
Ik heb toen nog wel een opmerking geplaatst, zo van ... en mag ik u erop wijzen dat u misbruik maakt van deze patient. Maar ja ... wettelijk gezien heb ik geen poot om op te staan. Mijn tante is nog handelingsbekwaam, duzzzzz.....

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 20 jan 2009 14:03
door mari-joze
Kan iemand hier nou misschien uitleggen hoe je wel van dat contract afkomt????
Heb ze inmiddels al 4 aangetekende brieven verstuurd met de mededeling geen klant te willen worden, maar het enige antwoord dat ik krijg is dat ik te laat heb geannuleerd en dat ze de switch omzetten.
als ik contract breuk pleeg kan me dat tot maximaal 250 euro kosten.
en verder gaan ze gewoon door met mij om te zetten.

Ik heb van deze site al diverse brieven gehaald en gestuurd maar volgens mij lezen ze erover heen.

Iemand nog tips????

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 20 jan 2009 15:28
door timmiee
Lag lekker rustig op de bank te leren en word ik gebelt door NEM. Ok ik heb dus alles doorlopen en er word een pakket op gestuurd. Nu heb ik al het een en ander door gelezen hier en ik weet dat ik 7 dagen heb om op te zeggen. Kan ik dat nu al doen dmv een aangetekende brief naar een bepaald adress? of heeft iemand een copy van een opzegbrief voor mij zodat ik morgen meteen deze op de post kan doen? want ik heb geen zin om dadelijk 7 dagen te wachten op het pakketje wat moet komen met de info die ik nodig heb en vervolgends dan een reaktie te krijgen dat ik te laat ben.

Ik hoop dat iemand mij spoedig kan helpen.

Gr Timmie