LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hamburg-mannheimer

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Gast »

hamburger manheim jullie doen het goed anders wordt er niet zoveel over jullir gesproken. :lol: Dit bedoel ik positief.
hoe beter je het doet hoe meer over je gesproken wordt.

hele discussie alleen omdat het mlm betreft.
concurrenten gaan ook steeds meer in zien dat ze zelf mlm gaan toepassen.

tiscali internet bedrijf
een bekende automerk doet het al in japan
en nu wordt er al over gesproken dat een andere automerk gaat overwegen in europa het toe te passen.

allemaal achterlijke bedrijven volgens de 16 miljoen experts in Nederland
Je kunt beter afvragen wie jij bent?

Simon
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 aug 2003 10:05

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Simon »

Over Legio Lease wordt ook veel gesproken.

Gast

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Gast »

juist,moet je maar goed nadenken en de advertenties goed lezen.
geleend geld. hahaha :D Dus kijk eerst naar je zelf.

Zjeflegrande
Berichten: 172
Lid geworden op: 28 mei 2004 13:03

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Zjeflegrande »

Juist, gast als men niet bang voor HM is dan zou men er geen aandacht aan schenken.
Dat hier zoveel pagina's aan gespendeerd wordt zegt al voldoende, er is nu een supergigant op de markt gekomen met superprodukten, en ze zijn dus ontzettend benauwd om hun klanten te verliezen omdat men de concurrentie niet aankan met vergelijkbare diensten en produkten.

Gast

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Gast »

er is nu een supergigant op de markt gekomen met superprodukten, en ze zijn dus ontzettend benauwd om hun klanten te verliezen omdat men de concurrentie niet aankan met vergelijkbare diensten en produkten.
Hoe heet die gigant ik wil al mijn verzekeringen hergroeperen !

Gast

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Gast »

Ja ik heb ook wel belangstelling voor een andere autoverzekering.
En als ik mijn pakket eens goed bekijk, moet ik mijn levensverzekering ophogen en mijn opstalverzekering ook, want ik ga ingrijpend verbouwen! Dus ik heb ook wel belangstelling voor die Gigant.


Gast

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Gast »

e

EchteMeisje
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jul 2003 17:28

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door EchteMeisje »

Ha ha, het is in ieder geval wél Duits...

Gast

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Gast »

Speciaal opgezocht voor jou :D :wink:

Pierre64

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Pierre64 »

Goedenavond allemaal!

Het is nu toch beestenweer dus klim ik maar weer eens in mijn computer. Jullie hadden mijn mening omtrent Hamburg-Mannheimer en haar werkwijze nog tegoed.

Om maar te beginnen met de WERKWIJZE:
Volgens het MLM-concept, met dien verstande dat een medewerker geen kapitaal behoeft te investeren zoals dat wel het geval is bij (bijna) alle andere MLM-companies. Provisies worden betaald door de maatschappij en niet door de hogere in rang.
Ik heb in mijn onderzoek diverse leuke provisiebedragen voorbij zien komen. Helaas trekt dat soms verkeerde personen aan zoals we ze al eerder tegenkwamen ergens op deze 60 pagina's. Toch denk ik dat alleen correcte en serieuze kandidaten het ver kunnen schoppen binnen die organisatie onder andere omdat constante bijscholing verplicht is.

De eerder vermelde brainwash-avonden ken ik wel uit mijn verkoop-verleden; Ik ben ruim 20 jaar in de verkoop actief geweest, waarvan de laatste 9 jaar als verkoopleider. Ook wij kenden dit soort middagen en avonden en dienden als evaluatie en motivatie, elkaar oppeppen.
Inmiddels valt het woord "verkoop", want de adviseur komt natuurlijk bij een klant om te adviseren maar gaat daar graag met een order weg...
Daarna komt de assurantie-tussenpersoon die de hele papierhandel afwerkt.

Dan nu nog het PRODUCT:
Onterecht schreef ik dat de t50 niet meer bestond. Onjuist. Ik heb hier enkele telefoontjes aan besteedt en men vertelde mij: Er wordt de t70 geadviseert, de t50 blijft voorlopig bestaan voor mensen die hier interesse in hebben.

Van de premie voor de t70 zal 70% dienen voor een klassieke levensverzekering en zal leiden tot:
- een gegarandeerd kapitaal op einddatum, ongeacht of de verzekerde al dan niet in leven is. (Gegarandeerd voor alle gedane en toekomstige stortingen)
- een geldsom onmiddellijk uitbetaald bij overlijden.
- extra geldsom onmiddellijk uitbetaald bij overlijden door een ongeval.
- kapitalen worden nog verhoogd met een winstdeelname (bij leven en bij overlijden) afhankelijk van de maatschappijresultaten.

30% van de premie wordt jaarlijks belegd in het Belgisch aandelenfonds "HM Golden Future". Geprognotiseerd wordt tegen 7%
De laatste 10 jaar zou men ruim 12% gehaald hebben, en afgelopen 2 jaar ruim 20% per jaar. (Ik weet niet of dit waar is)
Hiermee wordt een extra spaartegoed opgebouwd, en wordt uitgekeerd:
- op einddatum.
- bij overlijden van de verzekerde.

Resume. Ik heb geen negatieve dingen over zowel het product als over Hamburg-Mannheimer kunnen vinden. Enkel een paar (ex-)medewerkers die zich onbehoorlijk gedroegen, maar dat heb ik de afgelopen 46 jaar wel vaker meegemaakt.
Ik persoonlijk (IK persoonlijk!) vind dit een prima maatschappij met een dito product en diensten. Zeer waarschijnlijk werkende geheel volgens de wetgeving, anders zouden ze allang uit de lucht geschoten zijn. Ik snap wel dat er een MLM-tegenstand is vanwege Amway, Tupperware, Forever Living Products en noem ze maar op. Bij deze bedrijven wordt door de top veel geld verdiend, door de laagsten in rang slechts kruimels.

Rest mij nog iedereen te danken voor het lezen van mijn lange verhaal.

Met vriendelijke groeten, Pierre

PS. Vaker ga ik het niet meer zeggen: Heb respect voor elkaar!

yves

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door yves »

Proficiat Pierre64! Beter kan het niet gezegd worden.

Hasta la vista... Gelukkig zijn er nog eerlijke correcte mensen op dit forum.

Gast

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Gast »

Ik vond het commentaar van Echte Meisje beter want die wist HM 100% te ontmaskeren. Trouwens Simon verdient ook een groot compliment in deze.

EchteMeisje
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jul 2003 17:28

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door EchteMeisje »

Onderstaand bericht ontving ik in mijn mailbox:
-----------------------------------------------------

Hey

Ik moet u bedanken voor uw post paar maanden geleden op de website www.trosrader.nl onder de topic Verzekeringen over Hamburg Mannheimer (pag. 36).

Ik ben namelijk vandaag ook aangesproken door een persoon die consulenten rekruteert. Ik was redelijk in de wolken (moet ik toegeven) van de hoge bedragen die wel konden verdiend worden bij het aanwerven van een nieuwe klant. Ook de zéér vlugge doorgroeikansen spraken mij erg aan. De persoon kon het natuurlijk allemaal mooi uitleggen. Deze had dan paar uur later gebeld om te zeggen dat ‘ik aangenomen was” en maandag de praktische zaken zouden geregeld worden.

Na de sceptische kritieken van mijn ouders, de tegenargumenten (tijdsgebrek, kvoel mij er niet goed bij om steeds vrienden te gaan lastig vallen,…) en het aflopen van wat fora (waarbij uw post toch wel de doorslag heeft) heb ik toch besloten om het niet te doen.

Hiervoor moet ik u dus bedanken
---------------------------------------------------------------------------------

Dit soort berichten doen mij goed.

EchteMeisje
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jul 2003 17:28

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door EchteMeisje »

Pierre,

in reactie op jouw schrijven:
Volgens het MLM-concept, met dien verstande dat een medewerker geen kapitaal behoeft te investeren zoals dat wel het geval is bij (bijna) alle andere MLM-companies.
Je veronderstelling klopt niet helemaal.
MLM-concepten zijn op te delen in 2 soorten. Bij de één worden producten verkocht en bij de andere diensten.

Inderdaad: bij MLM bedrijven waar producten aan de man gebracht worden is heel vaak een eigen investering nodig. Je koopt de producten namelijk eerst van de onderneming en verkoopt ze zelf door voor een hoger bedrag.

Maar bij MLM verkoop van diensten (waar verzekeringen en belastingadviezen ook onder vallen) is nagenoeg nooit een eigen investering nodig. Dat komt omdat dat redelijkerwijs ook niet gevraagd kan worden.

Eerst schrijf je
Provisies worden betaald door de maatschappij en niet door de hogere in rang.
En dan:
Ik snap wel dat er een MLM-tegenstand is vanwege Amway, Tupperware, Forever Living Products en noem ze maar op. Bij deze bedrijven wordt door de top veel geld verdiend, door de laagsten in rang slechts kruimels.
Die redeneringen kloppen ook niet. Helaas.

De provisies worden inderdaad uitbetaald door de maatschappij.

Maar daarna besluiten de hogeren in rang (volgens de geldende spelregels bij HMI) hoeveel provisie er wordt doorbetaald aan de medewerker. Het is immers zo dat iemand ook provisie ontvangt over de afgesloten producten door medewerkers die hij of zij 'onder zich heeft'.

Dat betekent dat een medewerker die lager in rang staat (niveau 1) een gedeelte provisie afstaat aan een hogere in rang staande persoon.

Hoe je het ook vertelt, helemaal eerlijk is het niet. Dit heeft als logisch gevolg dat de hogeren in rang wél veel geld verdienen en de lagere in rang inderdaad de 'kruimels' mogen opvegen.

Inmiddels valt het woord "verkoop", want de adviseur komt natuurlijk bij een klant om te adviseren maar gaat daar graag met een order weg...
Daarna komt de assurantie-tussenpersoon die de hele papierhandel afwerkt.
En daar verwoord je nu precies het probleem met de verkoop van verzekeringen via MLM:

Een HMI medewerker ADVISEERT een klant en dan komt een assurantietussenpersoon de boel in orde maken.

Ja HM moet wel!

Want een HM'er die geen gediplomeerd en ingeschreven tussenpersoon is MAG helemaal geen verzekeringen afsluiten. Daarvoor 'leent' HM talloze van 1-persoons assurantiebedrijfjes die onder hun naam de verzekeringen indienen bij HM.

Trouwens..gezien de Kvk-inschrijvingen die nu opeens (toeval?) als paddestoelen uit de grond schieten, blijken er nogal veel op dezelfde adressen te zijn ingescheven. Komt niet erg betrouwbaar over.

En omdat HM Consulting en HM van het bovenstaande af weten, het toelaten en er dus aan meewerken zit er aan alle kanten een luchtje aan dit bedrijf.

Het riekt gewoon naar de misdaad.

Ohja, wat betreft de T-70. Zowel ik als Simon hebben de offerte nog niet ontvangen hoor...

Gast

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Gast »

Toch blijft HM een leuk bedrijf en om nu weer opnieuw een discussie aan te gaan lijkt me totaal overbodig. Derhalve het verzoek aan Arie om de gordijnen te sluiten.

Diet
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 jul 2004 10:49

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Diet »

Hallo,

Ik heb zo'n pakket van Hamburg-Mannheimer gekocht en alles is perfect geregeld en uitgelegd door de adviseur en de persoon die na dat eerste gesprek kwam.
Verzekeringen zijn aangepast want ik was dubbel verzekerd enz enz
Wat ik gelezen heb daar kan je over discusseren maar uiteindelijk gaat het toch om het product :?:

:roll:

groet

Karel

Gast

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Gast »

Daar kom je dan nog wel achter Karel je heb je op zijn zachtst geaschreven lekker laten foppen.

Pierre64

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Pierre64 »

Kijk, en deze reactie begrijp ik dan weer niet.

Er komt iemand bij je op bezoek, je besluit om een servicepakket te nemen van 162 euro. Je krijgt daarvoor 158 euro premiekorting, een uitstekend transparant spaarplan met diverse dekkingen (overlijden, invaliditeit) en een goed rendement zonder absurde opbrengsten te beloven. Bovendien gratis belastingservice zolang je spaart bij HM.

Daarna komt een andere medewerker (met ass B diploma) bij je langs die de hele papierwinkel afhandelt.

Het is niet de conventionele manier, maar blijkt wel een succesvolle manier van werken.
Het kan toch niet zo zijn dat er al 9 miljoen mensen besodemieterd zijn?

Hier zal wel weer een hele stortvloed aan commentaar op komen; ik lees het over 3 weken wel. De caravan staat weer klaar, we pikken hem morgen aan en vertrekken dan naar de Dordogne.

Groeten, Pierre

Yves

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Yves »

Echt meisje, kan het zijn dat je bij hm werkt? Je weet alles zo goed? Of heb je er voor gewerkt en niet geslaagd? Aha, dat lost dan het hele forumdebat op... En tuurlijk weet je op die manier hoe hm werkt, je draait het verhaal gewoon een beetje naar je hand! Slechte verliezer, me dunkt!

Gesloten