LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Theo.S
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 apr 2008 13:55

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Theo.S »

Op 9 augustus is mijn abonnement bij de prutjes beeindigt. Op 5 september werd er toch weer abonnementskosten afgeschreven voor de maand augustus(+ kosten voor 5 gesprekken). Dit bedrag heb ik gestorneerd. Gisteren werd er weer afgeschreven voor de maand september. Toen heb ik ze maar eens gebeld. De vrouw die ik aan de lijn had bevestigde dat de telefoonlijn opgeheven was en dat ik de kosten van september kon storneren. Zij zou er voor zorgen dat er niet meer word afgeschreven. Maar ze zei ook dat voor de hele maand augustus betaalt moet worden. Weet hier iemand of dat zo is? In hun algemene voorwaarden staat wel zoiets, maar ik vind het nogal vreemd.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Gelukkig is hieromtrent ook wetgeving wat boven de AV staat.
Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
U kunt restitutie vragen van abonnementsgelden gedurende de periode dat u niet van de dienst gebruik heeft kunnen maken zie Wet telecommunicatie artikel 7.1g:
["g. de schadevergoedingsregeling of terugbetalingsregeling die geldt
indien de overeenkomst, voor zover het het kwaliteitsniveau van de
geleverde dienst betreft, niet wordt nagekomen,"]
Hierbij geldt dat de wet boven de A.V. staat

M.i. is uw abonnement ooit begonnen op de 9de en eindigt dan ook op de 9e van die maand.

M.i. is het geen redelijk beding dat u zowel bij aanvang als aan het einde van een abonnement een volle maand berekend wordt terwijl 2 x niet gedurende deze periode de dienst verleend wordt.

U kunt eerst berekenen welk bedrag onterecht berekend wordt en eventueel dit als een geschil voor leggen bij de Geschillencommissie als u er met Pretium niet uitkomt.

Pretium weet goed creatief te bankieren. Hoe reken ik me rijk ten koste van de klanten.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

U heeft slechts kort de tijd om verweer aan te tekenen tegen een onjuiste incasso:
6.8 Indien het bedrag van automatische incasso of een factuur naar het oordeel van de Contractant onjuist is, zal de Contractant Pretium Telecom daarvan binnen 10 dagen na ontvangst van het bankafschrift van het betreffende incasso dan wel binnen 10 dagen na de postdatum van het verzenden van de specificatie in kennis stellen, ....

karen46
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 dec 2006 21:58

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door karen46 »

Ook mijn moeder van 80+ is erin geluisd door de geraffineerde telefoontechniek van Pretium. Ze dacht dat het van KPN was.
De directeur van Pretium deed in de TROS Radar uitzending voor alsof het om een incident ging in het callcenter dat gefilmd was.
Nou geloof daar maar niks van.
[Bericht aangepast door de moderator]
In een volgend forumbericht tips over hoe je van Pretium abonnement weer afkomt en weer op een normale manier naar KPN over kan gaan.

s.jongeneel
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 okt 2008 23:13

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door s.jongeneel »

@radarbert

Ik heb natuurlijk niet dezelfde ervaring als een ander. Ik kan alleen voor mezelf praten. Ik weet niet waar Pretium je van beschuldigd dat je voor de rechter moet verschijnen. Het enige dat ik zeg is dat ik wel tevreden ben met de service, dat mijn telefoon het gewoon doet en dat ik goedkoper uit ben.

En ik wilde verder alleen maar zeggen dat als Pretium het juiste probeert te doen, dan kunnen we wellicht denken dat dat goed is. Ik bedoel, als je vraagt dat ze zich verbeteren en ze zetten vervolgens een stap in de goede richting, dan is het toch redelijk om bijvoorbeeld dank je wel te zeggen?

robinv
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 okt 2008 21:16

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door robinv »

Zeg janvankampen, ik heb even gekeken en zie dat je zelf niet met Pretium Telecom belt. Waarom ben je dan zo aan het brullen (of brallen) wanneer je zelf geen ervaring hebt. Maar ik snap het wel. Ik zag dat je hetzelfde deed met anderen die zeiden dat ze problemen hadden met casema. Jij belt zelf met casema, geen problem en dat is prima. Iemand anders had wel problemen en dat is jammer. Maar je deed toen hetzelfde als je hier doet, je brult er op los als iemand niet precies hetzelfde zegt als jij. Luister eerst eens even en laat mensen gewoon in hun waarde.

Mr.jvdh

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Mr.jvdh »

Geplaatst op 23 Sep 2008 15:56 door radarbert
Lezers:

Ik ben gedagvaard, omdat PT het niet eens is met het bindend advies uitgesproken door de Geschillencommissie.
Ik dacht na een jaar mij te hebben verweerd er nu vanaf te zijn, omdat ik door de Geschillencommissie in het gelijk ben gesteld.
Nu mag ik op 22 november 2008 350 km rijden om in Terneuzen om 10.30 uur te verschijnen op het kantongerecht aldaar.
@ Radarbert,

Kunt u svp de zittingsdatum verifiëren ?

droth
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 sep 2008 14:40

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door droth »

Ik heb me ook aangemeld bij de Geschillencommissie maar toen ik door de "vragen" heen was voor telefonie ( wat in het begin er wel bij stond) bij de laatste vraag GEEN telefonie meer bij stond?! :(
Doe ik iets fout?

En ik zie bij het bericht van Mr.jvdh d.d. 8 okt. '08 (hier onder) staan dat de Geschillencommissie uitspraak heb gedaan in het voordeel van Mr.jvdh en dat die nu toch weer voor moet komen omdat Pretium het hier niet mee eens is!
Heb het dan wel zin om je aan te melden bij de Geschillencommissie??

Zijn er dan geen andere wegen om Pretium eens flink aan te pakken?! :twisted:
Laatst gewijzigd door droth op 08 okt 2008 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Johan250
Berichten: 139
Lid geworden op: 20 jan 2008 15:02

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Johan250 »

Radarbert
Vervelend dat jullie opgeroepen zijn voor de rechtbank en dan ook nog zo'n eind weg. Succes ermee. Mijn geschil loopt ook nog. Ik ben nog in onderhandeling om het op te lossen. wat er precies in staat mag ik niet zeggen.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Als het maar naar uw wens opgelost wordt.

jan van oosten
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 okt 2008 14:38

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door jan van oosten »

Hallo mensen,

Ik ben ook lid van pretium telecom en ik heb echt heel erg geluk dat ik bij deze maatschappei zit, want het is erg geodkoop vergeleken met kpn.

groet,
jan

beuk
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 okt 2008 11:52

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door beuk »

Er zijn nu 3 maal kamervragen gesteld over de werkwijze van Pretium Telecom. Zij werden gesteld door Mei Li Vos / Spekman/ Bouwmeester aan staatssecretaris van Heemskerk van EZ. De eerste 2 vragenseries zijn beantwoord. De derde serie, specifiek over Pretium Telecom moet nog worden beantwoord.

In het antwoord van 16 juli stelt de staatsecretaris dat het onderzoek van de Consumentenautoriteit is afgerond. Binnen 13 weken dient dan een conclusie te worden getrokken. Heel precies gerekend zou dat dan binnen een week moeten zijn.

Het is nu extra belangrijk te lobbyen naar vertegenwoordigers, zowel in de politiek als naar organisaties als Consumentenbond etc.

de vragen en de antwoorden zijn als volgt te vinden: Ga naar de website van de stukken van het parlement:

http://parlando.sdu.nl/cgi/login/anonymous

en kies rechts boven Uitgebreid zoeken (zorg dat Java aan staat in de browser)

Zoek op kamerlid Vos en of Pretium Telecom in het veld voor vrije tekst.

De stukken zijn ook te vinden op de website van Mei Li Vos:

http://www.meilivos.pvda.nl

jyopgenoort
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 sep 2008 20:46

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door jyopgenoort »

Ik was ook al enige tijd bezig om mijn abonnement bij PT op te zeggen. Ik heb vandaag eindelijk bericht van PT gekregen dat hun voicelog (die ik had opgevraagd) niet voldeed aan hun strenge eisen en dat zij akkoord zijn met mijn opzegging. Ze melden dat ik mijn abonnementskosten terug gestort krijg. Hoera! Ik vind het echter wel toevallig dat dit bericht van hen kwam nadat ik ze vorige week via de brief van TrosRadar (met dank!) te kennen had gegeven dat ze mij via dwaling abonnee hadden gemaakt. Het lijkt er nu dus op dat ik er eindelijk vanaf ben. Nu nog wachten op de terugstorting van het abonnementsgeld. Ik zou zelfs nog de eenmalige kosten die gemaakt worden om mij bij de nieuwe telecomaanbieder aan te melden bij hen kunnen declareren. Wat een service! Ik hoop dat de andere gedupeerden toch doorgaan met hun aktie om PT op te zeggen. Wie weet wil PT nu toch een goede naam verkrijgen. TrosRadar bedankt.

honda98
Berichten: 93
Lid geworden op: 07 mei 2005 08:33

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door honda98 »

hallo (ROBIN-V) ik snap niet waar je mee bemoeit om dit over mij uit te brullen! je kan nog niet eens goed (LEZEN) want als je dat wel gedaan zou hebben had je kunnen lezendak ik persoonlijk mensen kan die door pretium telecom er in zijn geluist en daar om weet ik waar ik over praat ik ben er steeds mee bezig om deze mensen te helpen om van pretium af tekomen! IK VIND HET OOK SCHANDALIG dat je dit over mij durft rond te BRULLEN ! als je weer zulke dingen over mij schrijft
dien ik een klacht over je in bij de redactie van het radar forum :!:
ook die andere agumenten van je gaan niet over pretium :!:
ik laat het ver haal van je ook aan andere mensen zien :!:
dan kunnen ze zien dat (ROBIN-V niet op dit forum thuis hoort :!:
ik hoop dat je in het vervolg op je woorden past en forum leden niet tekwetsen en beledigen want ik mag ook op de ze onder werpen reageren net als jij :!:

honda98
Berichten: 93
Lid geworden op: 07 mei 2005 08:33

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door honda98 »

ROBIN-V een hele boel mensen weten nu al wat voor persoon je bend :oops:
ik zal maar niet zeggen wat ze gezegt hebben over je :!:
je weet wat ik in mijn vorige berigt gezegt hebt :!:
als je niet (NOMAAL) kan doen kan je beter dit forum (VERLATEN) :!: :!:
ik erken je niet meer als forum lid !en mijn kenissen ook niet :!:
in het ver leden deed je hij ook al vervelent ten mij :!:
ik wil op dit forum niet getreitert worde door pesonen als (ROBIN-V)
hij komt alleen op dit forum om dit forum te ver zieken :!:
daar zit ik niet op te wachten :!: en andere forum leden ook niet :!: :!:
laten we op dit normaal tegen mekaar doen en niet andere forum leden kwetsen :!: lees de voor waarden maar eens goed door waar forum leden zich aan moeten houden :!: (ROBIN-V) :!: :!: :!:

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

@ Jan,
als je reageert op dergelijke berichten, dan heeft de schrijver je waar hij je hebben wilt. Op elk forum zijn " trollen" te vinden.
Ik heb de gewoonte ontwikkeld om ze óf te negeren óf steeds dezelfde standaard reactie te geven zonder op hun spel in te gaan.
Hun doel is alleen te kwetsen of boos te maken.

honda98
Berichten: 93
Lid geworden op: 07 mei 2005 08:33

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door honda98 »

bedankt voor je reacti op miijn bericht :oops:
ik ben het volkomen met je eens ik doe ook voortaan wat je geschreven hebt :!:
bedankt vrg jan :!:

radarbert
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2008 11:06

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door radarbert »

Mr.jvdh

Hoe zo verfieren???

radarbert
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2008 11:06

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door radarbert »

janvankampen

Laat je inderdaad niet verleiden tot uitspraken waar je misschien later spijt van zult krijgen. Blijf altijd netjes in je bewoordingen. Dit forum is bedoeld om adviezen en ervaringen met elkaar te delen. Natuurlijk zit er altijd kaf tussen. Daar prik je snel genoeg doorheen als je gewoon zakelijk blijft en je niet door emoties laat leiden.

Mr.jvdh

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Mr.jvdh »

Mr.jvdh Hoe zo verfieren???
Belt u svp de infobalie rechtbank Middelburg om uw zittingsdatum te verifiëren. tel: 0118-677000.

Gesloten