LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hamburg-mannheimer

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Zjeflegrande
Berichten: 172
Lid geworden op: 28 mei 2004 13:03

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Zjeflegrande »

Ok meneer de "super"c1000-agent leg nog eens even uit hoe geweldig jij bent !!
Oke Sjef,

Iedereen die op de basisschool de lessen begrijpend lezen wel heeft gevolgd, maakt uit deze quote het volgende op
1. Pierre begrijpt de kwestie T50/T70;
(Jouw collega heeft hem dat natuurlijk haarfijn uitgelegd)
2. De T50 is een oud product;
(wie is Pierre om dat uit zijn duim te zuigen? Jouw collega zal
dat hem wel hebben verteld)
3. De T50 wordt niet meer gevoerd.
(ook dit zal jouw collega hem wel hebben wijsgemaakt. Vervelend
toch, dat de werknemers van HM niet eens weten welke producten
ze verkopen).

Dan nu nog het PRODUCT:
Onterecht schreef ik dat de t50 niet meer bestond. Onjuist. Ik heb hier enkele telefoontjes aan besteedt en men vertelde mij: Er wordt de t70 geadviseert, de t50 blijft voorlopig bestaan voor mensen die hier interesse in hebben.

En wederom is weer bewezen wat voor onzin je allemaal uitkraamt !!!
Ik begin wel medelijden te krijgen met die klanten van jou !!

Maar daarna besluiten de hogeren in rang (volgens de geldende spelregels bij HMI) hoeveel provisie er wordt doorbetaald aan de medewerker. Het is immers zo dat iemand ook provisie ontvangt over de afgesloten producten door medewerkers die hij of zij 'onder zich heeft'.
Pure onzin.
Alle provisies worden door de maatschappij betaald !!
Een HMI medewerker ADVISEERT een klant en dan komt een assurantietussenpersoon de boel in orde maken.

Ja HM moet wel!
Nee HM moet helemaal niets.
Toevallig zijn ze zo slim geweest om het zo te doen.
Wat normaal gesproken 1 persoon doet, hebben wij verdeeld over 2 personen. Een adviseur is nou eenmaal goedkoper dan een assurantie-tussenpersoon.
Daarvoor 'leent' HM talloze van 1-persoons assurantiebedrijfjes die onder hun naam de verzekeringen indienen bij HM.
HM leent helemaal niemand, assurantie bedrijven komen graag naar ons toe, en vragen of ze misschien een agentschap van HM mogen worden, omdat deze ook wel weten wat voor gigantische maatschappij HM is.
Trouwens..gezien de Kvk-inschrijvingen die nu opeens (toeval?) als paddestoelen uit de grond schieten, blijken er nogal veel op dezelfde adressen te zijn ingescheven. Komt niet erg betrouwbaar over.
Kun je even aangeven over welke inschrijvingen je het probeert te hebben ??
Er zijn al zeker meer dan een jaar geen nieuwe inschrijvingen van HMC
te ontdekken op de KVK site.

Daar kom je dan nog wel achter Karel je heb je op zijn zachtst geaschreven lekker laten foppen.
Jij hebt je zeker een leaseplan aan laten smeren door Simon en EM !!

vers van de pers

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door vers van de pers »

echte meisje is bang dat er iemand anders wel slaagt. omdat ze zelf niet wilde slagen.
-Ik niet slagen !dan de anderen ook niet.
-Ik ben er niet mee eens hoe ze werken dan mogen de anderen ook zo niet werken.
-ik vond het niet leuk,dan moeten de anderen het ook niet leuk vinden
.

of, zij is bang voor concurrentie.(slechte instelling) dat betekent HM werkt goed anders was ze niet bang.
Zij verliest veel klanten. Dan maar de concurrent afkraken. Het produkt is niets verkeerd mee. Laten we mensen bang maken voorMLM ,dat werkt goed voor de massa. Niet weten dat,dat juist averechts werkt.
Want als een hm medewerker bij mij zou komen met een goed produkt advies en prijs ,heeft mijn verzekeringsagent hier in het verleden slecht over gesproken dan schop ik hem direct eruit.Dan voel ik me bedonderd en ga ik graag naar HM . Zo verlies je 2 keer echte meisje.

In opdracht van haar baas moet ze dit constant doen.(misschien)

Ze baalt er van dat ze een dure opleiding heeft gevolgt ,laat staan de tijd.dat moeten de anderen ook vind ze

of echte meisje probeert zo veel kritiek te maken wat er bijna niet is,maar goed door haar toe doen wil ze er meer van maken om de overheid te overtuigen dat er aktie ondernomen moet worden(denkt ze). Want ik ben WEL goed.

Het bedrijf HM is gewoon slim. Houdt zich aan de wet.
Jij hebt geen enkele recht te spreken dat anderen dit mogen doen of niet! Daar spreek de overheid over.

Heb je wat te klagen. begin bij je zelf,bij je eigen bedrijf,.
Iedereen heeft een keuze om ook zoals HM te werken! Punt uit.

Beetje nederlands met hun vingertjes te wijzen Laten ze eerst bij hun zelf kijken.
Wat denken ze wel wat ze zijn om er mee te bemoeien.


klanten zijn te vreden.
vertegenwoordigers worden betaald.
Word je slecht betaald. Ga harder werken,(vies woord in NL) en/of leer beter. Of stop er mee als je dat niet wilt

zijn er soms slechte adviezen of gaat er soms iets verkeerd? .Ja BIJ ELK BEDRIJF. ook bij echte meisje. Want premies moet je betalen en als het op uitbetalen komt doen er genoeg moeilijk.Laat staan dat er genoeg verzekeringsadviseurs bij conventionele bedrijven e-i-k-e-l-s zijn

Dat mag natuurlijk van Echt meisje omdat zij hebben gestudeerd.
Het interesseert me geen bal wat ze hebben gestudeerd als je maar goed en eerlijke adviezen met een goede service voor een goed prijs kunt geven in je VAK.

Als dat niet gebeurt dan waren de 9 miljoen klanten bij HM niet binnen gekomen ,sterker nog dan waren ze wel allang weggegaan als ze niet goed behandelt zijn NADIEN. Maar ze zijn naar al die jaren er nog :D


ik ben geen HM medewerker en ook niet zo'n bekrompen Nederlander die in hokjes denkt.


Echte meisje wanneer je een echte vrouw bent dan zou ik graag met je uit willen . Lijkt me wel een uitdaging. Maar goed dat is een andere verhaal :D ik betaal.

jannieheetik

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door jannieheetik »

Nou Vers van de Pers, ik ben niet Echte Meisje (en ik wil niet met je uit) maar ik wil hier wel even reageren.

Gisterochtend las ik de diverse onderwerpen op dit forum, hier en onder piramidespelen, want ook daar is een heftige discussie gaande over MLM en daar was die nacht ook een nieuwe voorstander opgestaan. Ene Drs. de Wit, die zich bij een andere topic Drz. de Wit noemde.

Alweer een nieuwe topic over alweer hetzelfde onderwerp!

Alweer een nieuwe naam, alweer iemand die (voorspelbaar vruchteloos) probeert anti-MLM-ers te overtuigen dat MLM prima is.

Iemand met een academische titel zelfs! Nou ja, dat is natuurlijk net zo betrekkelijk als al diegenen die hier GAST heten.

Succesvolle MLM-ers, of liever gezegd: succesvolle zakenlieden, hebben niet de tijd én hebben weinig belang bij het schrijven van een dergelijk pleidooi.

Wie probeert men met zoveel tijd en moeite te overtuigen?

Een academicus moet intelligent genoeg worden geacht om géén energie te steken in overtuigingspogingen waar het gaat om mensen als Student26; Slim; Keesjan; Echte Meisje; Simon; of ondergetekende.

Ik heb met MLM mensen gezien die hun hoop op een financieel zorgeloze toekomst beloond zagen met een faillissement en daaruit voortvloeiend het einde van hun relatie. Werk kwijt, huis kwijt alles kwijt.

Ik heb met MLM (en andere piramidespelen) mensen gezien die bleven krabbelen in een financiële marge, en die aan hun ‘bijverdienste’ weliswaar een positief saldo overhielden, waarvan na een rekensommetje bleek dat zij voor een belachelijk uurloon hadden gewerkt. Belachelijk láág uiteraard, voordat hier misverstanden over ontstaan.

Ondanks dat wij een heel grote familie hebben en een nog veel groter vriendenbestand, ondanks dat er zeer velen zijn die wij min of meer oppervlakkig kennen, ken ik niemand voor wie deze vormen van zakendoen iets positiefs heeft opgebracht.

In de drie nieuwe topics wordt gesproken over Amway, dat al meer dan 40 jaar bestaat, en in een andere over ‘de snelstgroeiende markt ter wereld’. Op zijn minst is het dan toch vreemd te noemen dat in die 40 jaar dit bedrijf bij mij – ik leef met mijn ogen wijd open – pas in dit forum bekend werd.

Wie probeert men met zoveel tijd en moeite te overtuigen? Dat vroeg ik zojuist al.

Mensen uit de steeds groter groeiende groep voor wie een deel van de gezinsinkomsten zijn weggevallen, waarschijnlijk. Mensen die geldzorgen hebben en voor wie na talloze vruchteloze sollicitaties iedere andere vorm van inkomstenverwerving een optie is.
Aan juist deze mensen wil ik zeggen: DOE HET NIET. De kans dat u er financieel op vóóruit gaat is minimaal. Van dit concept worden slechts enkelingen beter en velen slechter.

Wie zijn dan die lieden die proberen te overtuigen van het tegendeel?

Met zelfs slechts een geringe kennis van de vele netwerken is dát al snel duidelijk: Zij zijn degenen die nu onderaan de piramide bungelen en die op dit moment degenen zijn die voor het overgrote gedeelte van de inkomsten van de gehele piramide moeten zorgen. Degenen die grove percentages van hun omzet zien verdwijnen naar hen, die hoger zijn geklommen in dit bouwwerk.
Zij zien dit met lede ogen aan en willen óók opklimmen. Dat kan echter pas wanneer zij mensen onder zich hebben en zij zoeken naarstig naar middelen om het zover te brengen. Hun eigen familie, hun eigen kennissenkring, hun eigen buurt is al uitgemolken en zij zullen dus andere wegen moeten bewandelen om mensen te vinden die nog te porren zijn voor deelname.

Dáárom schrijven zij hier zo enthousiast.
Dáárom blijven zij – vaak met non-argumenten – schrijven, terwijl de tegenstanders – meestal met gegronde en onderbouwde argumenten al vele malen hebben aangetoond dat zij een luchtkasteel aan het bouwen zijn, een kaartenhuis, een niet gefundeerd flatgebouw.
Dáárom ook zijn de vacaturesites vergeven van de MLM-bedrijven.
Dáárom ook vindt u in uw zaterdagkrant lange rijen met (toch best wel dure) kleine advertenties waar het ‘werken zonder baas’ wordt aangeprezen, en waarin ‘miljonair kan het werk niet meer alleen aan’ en meer van dergelijke lokkertjes worden genoemd.
Uit wanhoop.

Zoals al eerder gezegd, een waarlijk succesvol MLM-er zou zijn schouders ophalen over een forum als dit, en verder gaan met zijn drukke werkzaamheden.

Dus, tenzij u straks ook bij de club van dergelijke wanhopigen wil behoren, tenzij u tevreden bent met € 200 waarvoor u wel 100 uur hard hebt gewerkt, BLIJF DAN VER WEG BIJ MLM.

Zjeflegrande
Berichten: 172
Lid geworden op: 28 mei 2004 13:03

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Zjeflegrande »

En als je tegen MLM bent , dan heb je dus niets te zoeken op dit forum dan moet je je gal op een ander forum spuien.

Verder schrijf je dat je gaat reageren op "vers van de pers" maar er staat niets in je onzinnige verhaal, dat terugkomt op zijn betoog.

vers van pers

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door vers van pers »

jannieheetik.

Totaal niets hier mee te doen.Gaat hier over verzekeringen en niet over de marketings distributievorm
financieel failliet. Huis kwijt etc ligt dat aan MLM.?????
Dan ben je niet zo slim geweest??

Maar goed ,dat was de onderwerp niet en hier niet thuis hoort.

Jannieheetik

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Jannieheetik »

Vers van de Pers, jij wou toch zeker niet ontkennen dat Hamburg Mannheimer zich bedient van MLM, zeker?

Want dat is het wel degelijk hoor!

Daarom maken zovelen net als Simon, Echte Meisje en ik ons daar nou net zo boos over.

Nee, ik was het niet zelf. Lees de 61 kantjes nog maar eens over, dan weet je wel hoe het zit!

vers van de pers

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door vers van de pers »

Vers van de Pers, jij wou toch zeker niet ontkennen dat Hamburg Mannheimer zich bedient van MLM, zeker?
HM heeft een goed produkt! klaar. Zoals ook andere verzekerings bedrijven
Daar heb ik het juist over ,omdat HM mlm hanteert is het produkt nog niet verkeerd.JULLIE willen HM zwart maken omdat HM mlm hanteert.Daarvoor hebben jullie geen enkele recht van spreken om dat te doen en nog eens dit is niet de juiste forum voor.

Nogmaals wie denk je dat je bent omdat enkele mensen in je omgeving en ook nog met een andere bedrijf persoonlijke failliet zijn gegaan aan mlm. Het gekke van dit is wanneer iemand failliet is gegaan aan mlm
ligt dat in eerste instantie niet aan mlm.

Ik ken iemand die is failliet gegaan met MC donalds.(dat kan )
is nu in eens MC donalds en Burger king slecht of franchising slecht??
Kijk eens naar die mensen zelf voordat je oordeelt (achter schermen weet jij niet wat ze echt gedaan hebben) en kijk helemaal naar jezelf.
Ben jij nu die heilige om mensen zgn te waarschuwen voor mlm op basis van weinig kennis en ervaring.Nog erger ander bedrijven en mensen van mlm zwart te maken. Appels met peren aan het vergelijken.

Jij bent precies hetzelfde dan Echte meisje.(lees vorige thread)
Mensen kunnen hun eigen verantwoordelijkheid wel nemen en keuzes maken. En zo kunnen mensen van hun EIGEN fouten leren.

ben jij nu in eens sociaal? :shock: Nee assocaal.

Jannieheetik

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Jannieheetik »

Vers

ga éérst eens Nederlands leren voordat je weer antwoord! Iedereen maakt wel eens een foutje maar dat verhaal van jou is amper leesbaar!

Misschien BEN ik wel assocaal????? Ik weet niet wat dat is, maar misschien ben ik het wel.

Je hebt duidelijk NIET de moeite genomen om de voorliggende pagina's door te lezen anders zou je hebben geweten dat dit faillissement wel degelijk aan MLM te wijten was!

'Is Franchising slecht?' vraag je. In ieder geval zo slecht dat de Nederlandse regering het in 1970-71 verboden heeft. Later zijn er mazen in de wet gevonden waardoor het onder bepaalde condities weer kan.

Of ik een heilige ben, vraag je. Misschien wel! Maar ik ben niet bedrijven aan het zwart maken. Dat hoeft ook niet want dat doet hun eigen personeel wel! De rotte appels, waarover elders op dit forum wordt gesproken, weet je wel. DIE hebben mij in deze materie betrokken maar ook dat zou je geweten hebben als je de vorige pagina's had gelezen.

En dat waren niet zomaar MLM-ers, nee dat waren HM-ers!
En hoe harder dat dié op de vrouw gaan spelen, hoe fanatieker dat ik word!

Niks mis met het product zeg jij? Er zijn hier anderen die daar anders over denken.

Maar zelfs al ZOU er niks mis mee zijn: Er is ook niks mis met Tupperware doosjes, maar toch koop ik mijn plastic doosjes graag in een winkel waar ik ze kan vergelijken met doosjes van andere leveranciers...... En daar betaal ik beduidend minder dan voor dat doosje wat ik op een party koop en waar behalve de verkoopster nog een heel leger aan piramide-lui aan meeverdienen.

En wie ben jij eigenlijk?

Vers van de pers

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Vers van de pers »

jannieheetik,'

fijn toch koopt het toch in de winkel. iedere zijn/haar keuze.
Met Franchise zijn er genoeg bewezen formules overigens bijna elke winkel is nu franchise in de grote steden waar jij koopt.

Met MLM zijn er genoeg mensen die er aan verdienen veel of weinig. zeker niet onbelangerijk die er veel lol aan mee hebben.

Staat je het niet aan. Begint er niet, Klaar.

jannieheetik

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door jannieheetik »

Met Franchise zijn er genoeg bewezen formules overigens bijna elke winkel is nu franchise in de grote steden waar jij koopt.
Ja, dat klopt ten dele. Alleen om een voorbeeld te noemen: HEMA werkt voor een deel met franchise. En zodra producten gerantsoeneerd moeten worden gaan ze WEL naar de filialen en NIET naar de franchise-winkels. Zou dat komen omdat HEMA zo blij is met die franchise-winkels?
De klant is - op deze wijze - in ieder geval niet blij want die vindt lege schappen! Ook in geval van een klacht kan een klant véél beter te maken hebben met een filiaalbedrijf. Om eens in herhalingen te vallen: 35 jaar geleden heeft de overheid een mislukte poging gedaan om franchise te verbieden. Dat is niet gelukt. Maar waarom denk jij dat de overheid dat toen probeerde? In ieder geval NIET omdat dit systeem zo goed is. Ze hebben dat gedaan om de werknemers in die branche te beschermen!

Maar we hadden het niet over franchise. we hadden het over MLM. En werknemers in MLM worden helemaal nergens tegen beschermd. Zij hebben alle nadelen van een eigen bedrijf en niet de voordelen (geen enkele vrijheid t.a.v. prijsstelling en of artikelkeuze) en daarnaast ook nog eens alle nadelen van het werknemerschap en niet de voordelen (verplicht deelnemen aan bijeenkomsten in de avonduren - onbetaald; geen gegarandeerd basis-inkomen; geen uitkering bij ziekte of erger; wel afgedwongen loyaliteit, zelfs BUITEN werktijden; géén vastgestelde werktijden zodat het gevoel van: lekker-vrij-zijn in zijn geheel ontbreekt; geen OR of medezeggenschapsraad, en daardoor helemaal geen medezeggenschap; en tenslotte collega's die geen collega's zijn maar concurrenten!)

Met MLM zijn er genoeg mensen die er aan verdienen veel of weinig. zeker niet onbelangerijk die er veel lol aan mee hebben.
Ik heb er in ieder geval mijn pleziertje mee, en dat geldt ook voor Student 26 en zo! Maar zodra een van mijn vrienden (weer eens) met twee voeten in zijn eigen ongeluk wenst te trappen, is dat plezier snel over. Dan krijgen we het hoofdstuk: 'Oh jee, daar hebben we Henk weer. Wat probeert ie nou weer aan me te slijten wat ik niet wil hebben / niet nodig heb. Hoe krijgen we die weer zo snel mogelijk de deur uit?'

Dat vind ik niet 'lol hebben', dat noemen wij gewoon 'knap balen!'

EchteMeisje
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jul 2003 17:28

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door EchteMeisje »

Aan Vers van de Pers:

Hierbij bedank ik voor de uitnodiging.

Aan iedereen:

Dit topic gaat over de zowel de producten van HM als de manier waarop deze verkocht worden, via een MLM-constructie.
Wellicht dat we het topic daarbij kunnen houden?

vers van de pers

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door vers van de pers »

jannieheetik,

franchise winkels draaien in het algemeen beter dan eigen filialen.
Omdat er een eigenaar erop zit. Jij hebt het zeker begrepen????

jannieheetik

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door jannieheetik »

Ja, dat klopt.

Daarom hebben de directies van de grootwinkelbedrijven ze ook zo graag.

Lekkere melkkoeien die je wel een poot kunt uitdraaien terwijl je op geen enkele wijze verantwoordelijk bent voor de bezetting van die winkel.

De belangen van de directies zijn niet gelijk aan de belangen van de franchisenemers!

MAAR DIT GAAT NIET OVER FRANCHISING!

teug naar je onderwerp!

vers van de pers

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door vers van de pers »

dan maar een bedrijfleider de poot uitdraaien.....
:D
Alles is negatief bij jullie.
Wil je graag een communistische systeem hebben..... :evil:
alles moet gelijk....theoretisch

niemand mag bij jullie geld verdienen.

jannieheetik

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door jannieheetik »

Oh, jawel hoor.

Persoonlijk mag ik dat ook heel graag doen.

Maar als je er van maakt

Niemand mag er van jullie geld verdienen over de rug van slecht of niet beschermde werknemers, dan heb je voor wat mij betreft, 100% gelijk!

yves

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door yves »

jannieheetik,

je verwijt vers van de pers dat hij lange betogen houdt, maar blijkbaar heb je ook veel tijd over, aangezien je hier al maanden ellenlange teksten typt. Werk ze, dat je baas niet hoeft te klagen over je, en zodanig dat je wat meer verdient, door wat meer te werken (of maakt het niet uit of je meer werkt of minder? Blijft je loon toch gelijk? In dat geval, stop met profiteren van je baas, hou je niet meer bezig met dit forum en doe wat je moet doen! Want dit is toch wat je wil?)

EchteMeisje
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jul 2003 17:28

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door EchteMeisje »

Goh zeg Yves,

Wat maak jij je druk om het wel of niet hebben van een baan van Jannie.

Misschien ooit bij nagedacht dat Jannie:

- gepensioneerd is? En daarom niet meer hoeft te werken...

of

- huisvrouw is? En al een voltijd baan heeft aan de verzorging van haar kinderen en het huishouden...

of

-Jannie zich in een dusdanige financiele positie bevind dat ze niet hoeft te werken?

Yves, je maakt jezelf belachelijk.
Je kunt hier natuurlijk op reageren dat ik mezelf belachelijk maak, maar dat zegt weer wat meer over je gebrek aan intelligentie. Alsof we daar nog aan moeten twijfelen.
Laatst gewijzigd door EchteMeisje op 28 jul 2004 08:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Gast »

Ik dacht hetzelfde en wilde dit net als reactie gaan geven. Echtemeisje, je haalt me de worden uit de mond.

jannieheetik

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door jannieheetik »

bedankt jongens, maar laat ze maar. Dit is nummer zoveel die zo idioot reageert.

Aan de vruchten kent men de boom, toch?

Gast

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Gast »

kheb wellus gehoord dat die Jannie mannen verwent enzo.....
ja, dan hoef je niet te werken en heb je alle tijd om hier de hielen te likken van dr studentje,slimpie etc. Miss. probeert ze die ok als klant te werven...?

Gesloten