LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Efexor

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
vlam22
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 feb 2009 13:58

Re: Efexor

Ongelezen bericht door vlam22 »

Na 2 jaar efexor te hebben geslikt ben ik op eigen houtje gestopt.
De psyg ging steeds meer voorschrijven omdat het niet meer werkte.
Nu ik ben gestopt gaat het vele malen beter dan met die troep.
Ik ben 3 weken erg ziek geweest en heel misselijk en duizelig, maar heb er geen spijt van gehad.
Het is doorzetten!

Doortje21
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 apr 2008 16:01

Re: Efexor

Ongelezen bericht door Doortje21 »

Van een burn out raakte ik in een depressie en het werd van kwaad tot erger.
Omdat ik geen antidepressivum wilde, zocht ik gedurende meerdere jaren hulp bij verschillende logen en peuten, een psychiater en verschillende alternatieve genezers. Ik heb me suf gepraat, geluisterd, geoefend etc. maar niets hielp. Daarom heb ik mijn huisarts uiteindelijk toch om een antidepressivum gevraagd. Ik kreeg Efexor 75 mgr. en heb dat 3,5 jaar gebruikt.
De bijwerkingen in de eerste 8 weken waren heftig, maar daarna waren die verdwenen, op een droge mond na, en voelde ik me voor het eerst na jaren weer goed. Als eerste verdween de voortdurende angst en daarna de overige klachten. Ik werd weer een prettig mens voor mezelf en voor mijn naasten, ik was weer opgewekt en kreeg interesse in allerlei dingen, kreeg hobby's en nieuwe contacten. Kortom: ik had het gevoel of ik een nieuw leven had gekregen.
Efexor heeft voor elkaar gekregen wat al die therapeuten niet lukte.
Na 3,5 jaar 75 mgr/dag ben ik nu op eigen verzoek aan het afbouwen onder begeleiding van de huisarts.
Efexor heeft mij goed geholpen toen geen enkele andere methode bleek te werken.

san109
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2011 13:24

Re: Efexor

Ongelezen bericht door san109 »

Toen ik 19 was ben ik begonnen met het slikken van efexor, ik gebruikte het omdat ik ernstig depressief was, niks meer kon, wilde, heel angstig, durfde niks meer en ik dacht de hele dag aan de dood en hoe en wat. eerst kreeg ik welliswaar andere medicijnen, eerst seroxat, waar ik me totaal niet beter van voelde, was net een zombie en ook risperdal kreeg ik (antipsychotica) maar daarvan kon ik m'n ogen de hele dag niet openhouded, ik werd er heel moe van. efexor heeft mij erg geholpen, m'n angsten gingen weg en ik voelde me steeds beter, dat heb ik zo'n anderhalf jaar gebruikt 375 mg. en toen het een tijdje goed ging en ik wilde zwanger worden ben ik gestopt, heel langzaam! steeds 37,5 eraf en nog had ik best heftige ontwenningsverschijnselen, voelde me net een junk die aan het afkicken was, doodziek, zweten,trillen,huilen, maar ik wist dat het over zou gaan en dat gebeurde ook, toen raakte ik na een tijdje zwanger en dat eerste jaar voelde ik me super gelukkig, maar toen ging het langzaam weer wat minder, als er ook maar iets gebeurde voelde ik me ellendig, slecht slapen etc, het kwam langzaam weer terug, toen heeft de huisarts me weer efexor voorgeschreven, en voelde vrij snel weer beter

aangezien ik wel graag een tweede kindje wilde ben ik opegeven moment weer gestopt, en zwanger geworden, deze keer had ik welliswaar ook wat depresieve klachten tijdens mijn zwangerschap, maar ik wilde geen medicijnen! dat is ook gelukt maar na de geboorte heb ik toch ook wel slechte periodes gehad maar dat ging wel steeds weer over. sinds een paar maanden werd het bij mij weer erger, paniekaanvallen, erg ongelukkig gevoel en opegeven moment kon ik bijna niks meer hebben, maar omdat ik merkte dat ik het af en toe af reageerde op m'n kinderen vond ik toch dat ik maar weer naar de huisarts moest, kwam ook moeilijk m'n bed uit, maarja met een gezin moet je wel, maar het huishouden,koken,boodschappen, het lukte me gewoon niet meer, ook begon ik mensen te ontwijken, had geen zin om met mensen te praten,af te spreken, en als ik al een verjaardag of iets had voelde ik me doodongelukkig, en lag ik sávonds huilend in m'n bed afvragend of ik me ooit beter zou voelen.

En nu gebruik ik het bijna 3 weken en voel me al stukken beter, denk niet meer na over de dood etc.

Hoe dan ook, Efexor heeft mij wel heel erg geholpen , en nu weer, het enige waar ik me druk over maak is kan ik uberhaupt wel zonder. aangezien ik van kinds af aan (jaar of 6) al last had van depresieve gevoelens en angsten, en dat alleen echt weg is gegaan na medicijnen. dus of ik gewoon dat stofje mis weet ik niet, maar voor nu ben ik blij, en mijn omgeving ook. en de enige bijwerkingen die ik heb is meer zweten, ook snachts, en het gewicht weet ik nog niet, in het verleden ben ik er 10 kg van aangekomen maar nou moet ik zeggen dat ik wel een grote eter ben, maar of dat nu weer gebeurd zullen we zien.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Efexor

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Wat jammer is het dat ze niet gewoon onderzoeken of je 1 of ander stofje mist in de hersenen die slecht/niet wordt aangemaakt.
Dan zou dat aangevuld kunnen worden met medicijnen ipv anti depresivia.

Doortje21
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 apr 2008 16:01

Re: Efexor

Ongelezen bericht door Doortje21 »

san109 schreef:En nu gebruik ik het bijna 3 weken en voel me al stukken beter, denk niet meer na over de dood etc.

Hoe dan ook, Efexor heeft mij wel heel erg geholpen , en nu weer, het enige waar ik me druk over maak is kan ik uberhaupt wel zonder. aangezien ik van kinds af aan (jaar of 6) al last had van depresieve gevoelens en angsten, en dat alleen echt weg is gegaan na medicijnen. dus of ik gewoon dat stofje mis weet ik niet, maar voor nu ben ik blij, en mijn omgeving ook. en de enige bijwerkingen die ik heb is meer zweten, ook snachts, en het gewicht weet ik nog niet, in het verleden ben ik er 10 kg van aangekomen maar nou moet ik zeggen dat ik wel een grote eter ben, maar of dat nu weer gebeurd zullen we zien.
Als ik jouw verhaal lees San, dan lijkt het of je echt niet zonder Efexor kunt. Maar is dat zo erg? Volgens mijn huisarts kun je ook lichamelijk behoefte hebben aan een dergelijk middel, soms ook erfelijk bepaald. Dit soort middelen zijn Serotonine-heropname-remmers. Serotonine heb je nodig om je goed en niet depressief te voelen. Wordt dat echter te snel heropgenomen, dan heb je er geen profijt van en daarom voel je je rot.
Je zegt dat je als klein kind al klachten had en het is duidelijk gebleken dat je je mét Efexor goed voelt. Ik ben ook maar een leek, maar ik trek daaruit de conclusie dat je er gewoon niet buiten kunt. Jouw lichaam heeft dat nodig en dat is niets om je voor te schamen.
Mij heeft Efexor enorm veel kwaliteit van leven gegeven (lees mijn stukje) en ik weet één ding zeker, als zonder Efexor mijn klachten terugkomen, dan ga ik er gewoon weer mee beginnen, desnoods levenslang, want zo rot als daarvoor wil ik mij nooit meer voelen.

Doortje21
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 apr 2008 16:01

Re: Efexor

Ongelezen bericht door Doortje21 »

Chocomelk schreef:Wat jammer is het dat ze niet gewoon onderzoeken of je 1 of ander stofje mist in de hersenen die slecht/niet wordt aangemaakt.
Dan zou dat aangevuld kunnen worden met medicijnen ipv anti depresivia.
Onlangs las ik dat depressieve mensen soms een magnesium-tekort hebben en dat ze zich bij opheffen van dat tekort met een speciaal voedingssupplement beter gaan voelen en dan soms geen antidepressivum nodig hebben. Wellicht is dat voor sommige mensen een (deel van de) oplossing.
Er is op internet genoeg informatie hierover te vinden. Google er maar eens op.

BigDude
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 mar 2011 19:45

Re: Efexor

Ongelezen bericht door BigDude »

Heb 3 jaar lang Efexor gebruikt.
Begon met 37,5 mg per dag, en tot eergisteren gebruikte ik 2x 150 Mg per dag.
Tot eergisteren, want ik ben gestopt.

De psychiater bleef maar voorschrijven, en ik had niet het gevoel dat ik er nog iets mee opschoot. Had een burn-out, met depressieve gevoelend. Maar net als met het 'praten' traject, dat ik geheel zat werd, ben ik nu het slikken van die zooi spuugzat. Dus stoppen.

Tot nu toe (bijna twee dagen sinds ik koude kalkoen gestopt ben), duizeligheid en het in dit topic al veel omschreven stroomstootjes in je hoofd-gevoel. Alsof je soms even een fractie van een seconde mis.
Kan mijzelf echter nog steeds concentreren, heb nog niet de neiging gehad gekke dingen te doen (of is lid worden van de panel iets vreemds ?), en heb geen zin in een maanden durend afbouwtraject.

Mocht er nog iemand van een dergelijke dosis (300 Mg per dag) zijn afgekickt, dan lees ik graag uw tips/adviezen/gruwelijke verhalen (zodat mijn vrouw me vast aan een deur kan zetten).

Serieus: tot nu toe is het een vervelend gevoel, maar een nummer van Celine Dion of een gemiddelde commercial op TV, is vervelender.

Verdere gegevens: 42 jaar, 139 kilo (kom net van de 156 af, afvallen was bij een bijverschijnsel), en full time thuis op dit moment.

Met vriendelijke groet,
Big Dude

Doortje21
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 apr 2008 16:01

Re: Efexor

Ongelezen bericht door Doortje21 »

BigDude schreef:Heb 3 jaar lang Efexor gebruikt.
Begon met 37,5 mg per dag, en tot eergisteren gebruikte ik 2x 150 Mg per dag.
Tot eergisteren, want ik ben gestopt.

Tot nu toe (bijna twee dagen sinds ik koude kalkoen gestopt ben), duizeligheid en het in dit topic al veel omschreven stroomstootjes in je hoofd-gevoel. Alsof je soms even een fractie van een seconde mis.
Kan mijzelf echter nog steeds concentreren, heb nog niet de neiging gehad gekke dingen te doen (of is lid worden van de panel iets vreemds ?), en heb geen zin in een maanden durend afbouwtraject.
Van 300 mgr. per dag in één keer naar niks is wel een héél grote stap. Dat je nu nog maar weinig klachten hebt, zegt niet zoveel, omdat het Efexor-niveau in je lichaam nog hoog is. Over een paar weken piep je waarschijnlijk wel anders. Niet voor niets wordt er altijd benadrukt dat het afbouwen heel geleidelijk aan moet gaan, maar ik hoop voor je dat het meevalt.
Ik moest van 75 mgr/dag eerst naar 37,5 en dat gedurende 2 maanden. De eerste dagen dacht ik "eitje, waar hebben die lui het over", maar kort daarna was ik hondsberoerd en dat duurde een paar weken. De volgende stap terug, van 37,5 per dag naar 37,5 om de andere dag, dezelfde klachten, maar veel milder. Over een paar dagen mag ik helemaal stoppen, ook dat laatste stapje gaat waarschijnlijk niet ongemerkt voorbij. Pas een maand daarna ben ik helemaal "clean" en dan ben ik in totaal 5 maanden bezig geweest met dat afbouwen. Had het ook wel sneller gewild, maar heb me toch maar aan het advies van mijn huisarts gehouden.
Ben benieuwd naar je verdere ervaringen met dat abrupt van 300 mg naar niks. Laat je het hier weten? En sterkte gewenst. :)

BigDude
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 mar 2011 19:45

Re: Efexor

Ongelezen bericht door BigDude »

Ik hou je op de hoogte.

Heb een tuin achter de hand om me in uit te leven, en natuurlijk Angry Birds op de Laptop !

We'll see, a day at the time...

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Efexor

Ongelezen bericht door ciske »

@BigDude

Knap , ik zal hier voor je duimen dat je het vol houdt , het is wel heftig maar zeker de juiste manier om van die zooi af te komen , sterkte!

Mar1967
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 apr 2011 14:42

Re: Efexor

Ongelezen bericht door Mar1967 »

Het is echt heel lang geleden dat ik op het forum ben geweest.

Het afgelopen jaar ben ik druk bezig geweest met het afbouwen van Efexor (van 150 naar 37,5 mg). Dit heb ik zo langzaam gedaan dat ik geen enkele last had van afkickverschijnselen.

Maar nu ben ik toch weer in mijn valkuil gevallen. Te hard gewerkt, geen nee kunnen zeggen en niet meer kunnen ontspannen. Ik ben nu dus overspannen thuis. En nu na 9 weken hebben we uiteindelijk toch besloten om mijn Efexor te gaan verhogen naar 75mg. Ik ben hier afgelopen dinsdag mee begonnen. Wat een hel!

Heeft een van jullie ervaring met het opbouwen van Efexor als er al een basis is van 37,5 mg. Ik bedoel hoe lang zal het duren voordat ik me weer iets beter ga voelen. En nog belangrijker dat ik niet verder weg zak in die zwarte put? Kan het ook zo zijn dat Efexor in ene niets meer voor je doet?

Bah, ik dacht er toch vanaf te zijn en nu moet ik toch weer omhoog.

Adviezen zijn meer dan welkom!

BigDude
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 mar 2011 19:45

Re: Efexor

Ongelezen bericht door BigDude »

Update: inmiddels 10 dagen zonder Effexor. Van 2x150 mg per dag naar 0.
Geen afkicktraject met afbouwen, zoals door de witte jassen voorgeschreven, maar cold turkey.
Het feit dat iedereeen me voor gek verklaard is alleen al een reden om door te zetten. Geeft denk ik ook direct aan dat de schijteigenwijze 'ikke' nog steeds in optima forma aanwezig is onder alle zooi die door de 'zorg-sector' is voorgeschreven.

Wat begon met een pilletje van 37,5 mg leidde tot een topverbruik van 3x150 mg. Na het 'vlak' worden van de spanningsboog, terug naar 2x150 mg. Maar het 'praat' en 'deel' traject liep dood. Dus moest ik maar weer meer gaan gebruiken. onzin. Dit stopt hier.

Oke, mijn hele lichaam doet inmiddels pijn, ik ben nog steeds duizelig, soms zonder enige reden misselijk, maar ben er meer dan ooit van overtuigd dat dit gaat lukken.
Ben gezegend met een partner die mij volledig steunt (en mij graag weer terug op aarde ziet komen). Iemand die rustig blijft als ik in de nacht weer eens door zo'n perfecte nachtmerrie uit mijn slaap geblazen wordt (geen gemenere geest dan je eigen brein: de perfecte machine om je zwakke punten, angsten en falen bloot te leggen in levensechte voorstellingen -nachtelijks in dit theater-).

Ik vraag mij af of de mensen die mij al die pillen zo makkelijk voorschreven, en de dosis maar bleven verhogen (naar meer dan 12x de eerste dosis), zelf wel eens aan dit soort chemicaliën hebben gehangen. Of het aan hun kinderen zouden voorschrijven.
Het antwoord op die vraag zegt veel over gezondheidszorg 2011.

Zo, geloof dat ik alle spelvauten eruit heb gehaald, en de juiste toetsen heb ingedrukt. Maak je niet druk over cynisme over een bittere ondertoon. 'Dat hoort er allemaal bij hoor'. (Ha: perfecte toepassing van een witte jassen excuus).

Op naar de twee weken kouwe kalkoen. Misschien vieren met een warme kalkoen uit de oven, verpakt in spek, gevuld met gehaktbrood...

Greetz,
Big Dude

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Efexor

Ongelezen bericht door ciske »

@Big Dude

Knap dat het je lukt , hou vol he, nog even en je lijf kan er tegen.

Alleen nog even dit..... ik keur het niet goed dat artsen zoveel voorschrijven, maar je hebt het wel zelf geslikt. :wink:

BigDude
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 mar 2011 19:45

Re: Efexor

Ongelezen bericht door BigDude »

' ik keur het niet goed dat artsen zoveel voorschrijven, maar je hebt het wel zelf geslikt..'

Dat klopt. Na 10 jaar roofbouw op mijn lichaam, een burnout, depressie, suikerziekte, en te hoge bloeddruk... had ik zelfs verpoederde apensnikkel gesnoven, of mij laten injecteren met eekhoorn DNA, als mij dat was voorgeschreven. (Save Nature, pickle a Squirrel !). (Nadeel was dan wel geweest dat mijn tuin dan nu waarschijnlijk een puinhoop was).

11 dagen afkicken van Effexor, en naast mijn natuurlijke cynisme begint mijn humor weer een beetje door te komen ;-)
Begin ook weer trek te krijgen, iets dat al zeker een half jaar weg was. Eten lijkt ook meer smaak te hebben (aroma).
Stroomstootjes in mijn hoofd worden minder, duizelige gevoel en pijn (al mijn gewrichten lijken te kraken en te piepen) nog niet echt veel minder. Ongecontroleerde bewegingen blijven erg irritant, alhoewel ik niet kan wachten tot er een verkoper of godsdienst-dealer aan de deur verschijnt !!

Meer dan ooit overtuigd dat dit gaat lukken. Zeker met een zonnetje en een mooie tuin om in te werken (mozaieken van complete muren, tuinmeubels van hout maken, verven etc).
Afleiding, mijn gedachten (pijn en duizeligheid) verzetten, lijkt een wondermiddel, al krijg ik de misselijkheid er niet mee onder controle.

Groeten,
Big Dude

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Efexor

Ongelezen bericht door ciske »

Knap je overtuiging en je wilskracht daar gaat het door lukken , succes!

charljans
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 apr 2011 22:38

Re: Efexor

Ongelezen bericht door charljans »

10 jaar geleden kreeg ik na een auto ongeluk een chronische whiplash.
Om de gevolgen te verzachten ben ik 2 jaar daarna begonnen met 150 mg Efexor.
Dat was de beste beslissing die ik kon nemen en ik heb daar tot 1 1/2 jaar geleden veel profijt en rust van gehad.
Maar daar kwam de overgang, en gooide me met mijn toch altijd al wankele evenwicht weer helemaal overhoop.
Vorige zomer heb ik op eigen verzoek de Efexor verhoogd tot 225 mg.
In januari kwam ik in aanraking met Alpha Biotics.zie http://www.alphabiotics.eu
Omdat ik daar verschillende verbazende resultaten boekte, kreeg ik de moed om mijn medicatie af te gaan bouwen.
Ik had in het verleden al verschillende pogingen gedaan, en ik kreeg er toen geen kwart van afgebouwd.
Vanaf 15 februari 2011 tot nu ben ik gaan afbouwen en ik heb er niet noemenswaardig iets van gemerkt.
Vorige week ben ik van 25 mg naar 0 gegaan, en nu al 1 1/2 week is het beest los.
Ik voel electrische schokjes en borstel bewegingen in mijn hoofd, ik ben soms helemaal radeloos en wanhopig daarna misselijk, ik raas en ik tier ik ben dan gewoon een hysterica.
Ik weet niet wat me overkomt en weet niet wat ik er aan kan doen
Tot overmaat van ramp heb ik nu ook nog een flinke luchtweginfectie met koorts.
Slik daarvoor paracetemol maar nu las ik net dat dat soms ook helpt voor de afkick verschijnselen.
Ik vraag me af: is het afkikcen of is het mijn oude klachtenpatroon van de whiplash?
De enige manier om er achter te komen is doorzetten.
Verder heb ik wel de tip gekregen om Bach bloesem rescue spray te gebruiken, te koop in de reform winkel.
Mij helpt het nog niet zo erg maar iemand anders misschien wel.
Wat me helpt om iets beter te slapen (met name het inslapen en doorslapen) is de Melatonine 5mg, van mijn man, die deze gebruikt voor zijn Tinnitus, op recept van de huisarts en een natuurlijk hormoonproduct.
En veel water drinken schijnt wat te helpen.
Wie heeft er nog tips?
En diegene die na mij op deze website zoekt en mijn berichtje leest:
VEEL STERKTE EN DOORGAAN WANT JE BENT AL HEEL VER.
Rianne

BigDude
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 mar 2011 19:45

Re: Efexor

Ongelezen bericht door BigDude »

Water drinken helpt zeker !!
Ik ben nu 15 dagen onderweg, van 300 mg naar 0. Het gaat echt steeds beter. De schokjes in je hoofd, de misselijkheid: het gaat echt minder worden. En: als je erop wacht (gaat liggen wachten) dan komt het zeker. Zorg voor afleiding. Ik heb hout gehaald en ben tuinstoelen aan het maken. Foto's aan het bestellen om een album te maken. Kamers aan het opruimen. Afleiding !!

Als jij denkt, charljans, dat je baat hebt bij een spray uit een spuitbus, muziek vanuit een uitgeholde walvis, of een theorie dat geest en lichaam beter op elkaar afgestemd kunnen worden... prima toch !
Voor mij is het niets. Mijn drive om cold turkey te stoppen is het meest gebaseerd op al die beter-weters die mij bij voorbaat kansloos achtten. Ik geef toe dat sommige periodes niet makkelijk waren (gedesoriënteerd, misselijk, duizelig, licht in mijn hoofd, nachtmerries dat ik nog met mijn eerste vrouw getrouwd was, dat ik niet zo knap was etc...), maar het was, en is, het WAARD.
Weet niet of ik er al ben, maar weet wel dat ik verder ben dan velen voor mogelijk hielden.

Op dit moment is het spierpijn dat opspeelt, gewrichtspijn. Hupsakee, kan er zo pillen voor krijgen, net zoiets als tegen jicht. onzin, wil ik niet. Ik wil best VOELEN dat mijn lichaam aan het protesteren is. Dan weet ik ook weer zeker waarom ik het doe !!

Maar weet je, ik heb vandaag Australias Funniest Home Videos gekeken (downloaden is een heerlijk tijdverdrijf), en waar de afgelopen JAREN niets me kon dan glimlachen, heb ik helemaal dubbel gelegen. Waarom ? Omdat er één of andere oom was die op een verjaardagsfeest stoer wou gaan dansen, en vervolgens vol op zijn plaat ging. Daarna een gozer die een mooie vrouw nakijkt en zo met zijn hoofd tegen een lantaarnpaal aan knalt. Een kat die van tafel naar een kast wil springen, maar er volkomen naast springt. Ik heb echt gebruld van het lachen. En daarna gejankt. Omdat ik dat gemist heb. (Het lachen dus, niet het janken).

Voor eenieder is het stoppen (of afbouwen) anders. Ik ga liever alles head-on tegemoet, alles in één keer, niet in 'stapjes' ellende. Volgens mij is 10x een beetje ellende net zo erg (en zelfs slopender) dan 1x de tien-voudige lading. Ik zeg er wel bij dat ik er thuis de steun en de tijd voor heb.

Wens je veel succes, schrijf van je af wat je wilt. Doe ik ook.
Zo'n luchtweginfectie is waardeloos natuurlijk. Maar NU gaat het erom hoe je er near kijkt, wat je ermee doet, hoe je het 'handelt'. Is het een reden om terug te vallen, of een reden om te concluderen dat een luchtweginfectie op zich al waardeloos is. Je kan jezelf in een neerwaartse spiraal helpen: 'Tuurlijk gaat dat pak sap niet open, tuurlijk is het closetpapier op, natuurlijk valt mijn snee brood met de belegde kant op de vloerbedekking'... maar je kan er ook anders mee proberen om te gaan. 'Closet is op, nou en... desnoods gebruik ik een krant !'. 'Natuurlijk valt de zwaarste (belegde) kant van de boterham op de grond'. Ik praatte steeds meer tegen mijzelf. Doe ik nu nog, maar meer in de Superhero Way: 'Haaaaa, pak sap gaat niet open ? Maar wel met deze magische schaar (knip scheur steek) -tip: doe het wel in de wasbak-.
En het kan altijd erger... echt, het kan. Het nieuws stond er gisteren bol van.

Hou vol !!!
Schrijf, mail !!
Beter hier met mensen die het 'kennen', dan met 'vrienden', 'kennissen' of familie die toch al snel weer zoiets hebben van 'Heb je hem/haar weer'.
(Ik zei toch al: het kan erger ;-)

Greetz,
BigDude

charljans
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 apr 2011 22:38

Re: Efexor

Ongelezen bericht door charljans »

Hallo Big dude, bedankt voor je reactie.
Erg he, maar het voelt wel prettig te weten dat er nog iemand is die hiermee bezig is, begrijp me goed ik wens het niemand toe.
Maar zo kunnen we samen strijden tegen de kalkoen.
Over stoppen met het gestopt zijn denk ik niet na is geen optie voor me, dan ben ik deze 12 dagen voor niks bezig geweest.
En dan weer beginnen met als gevolg die bibber kin en alle varianten van de bijwerkingen die je maar kunt verzinnen dat schiet ook niet op.
Dus gewoon doorgaan het kan alleen maar een keer weer beter gaan.
Ik zal de komende tijd misschien geen trouwe bezoeker worden van dit forum want ik HAAT computers en ben dit bericht dan ook al voor de derde keer
aan het schrijven omdat ik het per ongeluk weer kwijt raak.
Ben benieuwt of ik hem erop krijg?
Dit levert mij dan ook een dosis stress op waar ik echt niet op zit te wachten.
Ik ga snel kijken of het is gelukt
Misschien toch tot snel.
Rianne.

BigDude
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 mar 2011 19:45

Re: Efexor

Ongelezen bericht door BigDude »

Ik weet precies wat je bedoeld met de trillende kin en de stress als de PC niet doet wat jij wilt.
22 dagen zonder pillen, en deze week is het een ontsteking aan mijn voet die gezellig mee komt doen. Het trillen is stukken minder, als ik vermoeid raak dan is het er wel weer, samen met de elektrische schokjes in het hoofd.

Hoe langer ik zonder pillen ben, des te meer ik er van overtiigd ben dat dit gaat lukken. (En ik was al redelijk zeker).
De zon helpt ook. Mooi weer, alles zonnig. Even de tuin in hinkelen.
Gebruik nu 3x50 diclofenac om van de ontsteking in mijn voet af te komen.
Het voelt wel als pillen vervangen door pillen, maar dit is different koek: geen Effexor.

Als dit voet-gebeuren geleden is zal er wel weer iets nieuws komen.

Slapen is trouwens nog steeds een hekel punt. Veel nachtmerries van de gruwelijke soort. Heb mezelf deze week/maand beloofd alleen te gaan slapen als ik vanzelf omval (zie tijdstip nu). Kan wel in het donker gaan liggen wachten tot ik ga dromen: het voelt als wachten op de nachtmerrie. Mijn eigen geest weet waar de zwakke punten zitten, dus DAAR droom je steevast over. Zal de details niet geven, anders gaan er lezers spontaan AAN de Effexor.

Gelukkig hebben we veel Discovery Channels. Dus naast de kouwe kalkoen en 'monkey OFF my back', ben ik ook specialist in houthakken in moerassen, goudzoeken in Alaska, Extreme Engineering, en alles met tatoo's, kreeften, krabben en huizen verbouwen...

Greetz,
BigDude

charljans
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 apr 2011 22:38

Re: Efexor

Ongelezen bericht door charljans »

Zo daar ben ik weer.
Ik heb wel luxe afgekickt want heb 9 dagen in Turkije gezeten.
Ik had wel veel onrust, dus nog al eens op het strand gewandeld.
Gelukkig was er ook een hamam in het hotel, kon ik mezelf eens lekker laten verwennen.
Je weet alleen niet zo goed hoe je er voor staat want er worden op vakantie
geen eisen aan je gesteld. Nu ik thuis ben merk ik wel dat ik er nog niet vanaf ben maar het ergste leed is wel geleden denk ik.
Big dude hoe is het met jou en met je voet???
Ik hoop dat je ook al verschil merkt, jij bent net wat langer bezig dus kan bijna
niet anders.
Ik was behoorlijk bijziend geworden van de Efexor en merk dat dat aan het verbeteren is, dus ga om een mindere sterkte van leesbril.
Ik probeer wel om mezelf een beetje te ontzien en de situatie's die me stress
bezorgen uit de weg te gaan als het mogelijk is.
Nu meer mensen het weten word ik gesteund en ook dat helpt mee.
Nou dat was het weer.
Rianne.

Gesloten