LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

reggie2

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

sake1987 schreef:
13 dec 2020 20:08
Bij de Tuinland vlogen vanmiddag de kerstbomen en kerst versieringen de deur uit .
Behoorlijk druk, mensen zijn bang dat hij dinsdag gesloten is.
Die kans is ook erg groot.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Lowieze schreef:
13 dec 2020 20:58
“....ware het niet dat er tientallen anderen verdwaasd ronddolen omdat ze niet weten wat ze er te zoeken hebben. Die lopen mij dan inderdaad gigantisch voor de voeten.”

Over “iedereen in zijn waarde laten” gesproken.........
O, maar ik laat mensen ook wel in hun waarde. Ik erger me er alleen aan. Juist omdat de Coronaregels door dit soort dingen ongelooflijk met voeten worden getreden. Wat ik opschrijf, is exact wat er gebeurt. Niet meer, niet minder, niet anders, en jablan heeft dat prima begrepen.

reggie2

witte angora schreef:
13 dec 2020 21:05

Juist omdat de Coronaregels door dit soort dingen ongelooflijk met voeten worden getreden. Wat ik opschrijf, is exact wat er gebeurt. Niet meer, niet minder, niet anders, en jablan heeft dat prima begrepen.
Jij gaat met de trein naar Arnhem, shoppen...en verwijt anderen dat ze de regels overtreden?
Moet niet gekker worden. Je doet er zelf aan mee.
Niet meer en niet minder.

sake1987

Ongelezen bericht door sake1987 »

Lowieze schreef:
“....ware het niet dat er tientallen anderen verdwaasd ronddolen omdat ze niet weten wat ze er te zoeken hebben. Die lopen mij dan inderdaad gigantisch voor de voeten.”

Zullen die dollende verdwaasden mensen het zelfde over de anderen hebben gedacht ?

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ze hebben het dus over avondklokken en dergelijke. Dat wordt dus veel logeren als je niet meer naar huis mag. Die regering is toch helemaal de weg kwijt om nu maatregelen in te gaan voeren die bewezen niet werken (zie andere landen). Zeker aangezien de situatie er beter voorstaat dan eind oktober.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

witte angora schreef:
Lowieze schreef:

O, maar ik laat mensen ook wel in hun waarde. Ik erger me er alleen aan. Juist omdat de Coronaregels door dit soort dingen ongelooflijk met voeten worden getreden. Wat ik opschrijf, is exact wat er gebeurt. Niet meer, niet minder, niet anders, en jablan heeft dat prima begrepen.
Dan is er ook niet mis mee dat de rest van wat er allemaal.gebeurt ook wordt opgeschreven. Die spiegel mag best voorgehouden worden.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

reggie2 schreef:
13 dec 2020 21:13
witte angora schreef:

Juist omdat de Coronaregels door dit soort dingen ongelooflijk met voeten worden getreden. Wat ik opschrijf, is exact wat er gebeurt. Niet meer, niet minder, niet anders, en jablan heeft dat prima begrepen.
Jij gaat met de trein naar Arnhem, shoppen...en verwijt anderen dat ze de regels overtreden?
Moet niet gekker worden. Je doet er zelf aan mee.
Niet meer en niet minder.
Volledig eensch. Lekker kritiek hebben op anderen en zelf met het ov gaan en funshoppen.

Doet me een beetje denken aan die conferentie over het klimaat in Zwitserland waarbij alle deelnemers met een privejet kwamen in het kader van Do as I say, not as I do.

witte angora

Het verschil is alleen dat ik me dus wél aan de Coronaregels houdt. Kun je dingen uit hun verband rukken zoveel als jullie willen, maar de feiten zijn de feiten, en niet anders.

J. Deltoer

Nee, je houdt je niet aan de regels (blijf thuis) maar neemt wel anderen de maat.

witte angora

Er is geen enkele regel die zegt dat mensen thuis moeten blijven. Als dat zo was, dan was het ieder weekend prijsschieten voor de Boa's en de wouten.

Blijf maar lekker trollen...

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zet de radio aan, hebt u ook muziek.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

witte angora schreef:
13 dec 2020 22:10
Er is geen enkele regel die zegt dat mensen thuis moeten blijven. Als dat zo was, dan was het ieder weekend prijsschieten voor de Boa's en de wouten.

Ik onderscheid een aantal categorieen in deze:
-overal lak aan hebben
-Binnen de regels blijven, vooral om geen prent te krijgen
-Eigen verstand laten meespelen, om te bepalen welke activiteiten onder deze omstandigheden beter overgeslagen kunnen worden
-Angsthazen, die zichzelf opsluiten.

Klassificeer jezelf, en de ander, en snap waarom jullie het niet eens worden.

reggie2

witte angora schreef:
13 dec 2020 22:10

Reizen met het OV, alleen als het noodzakelijk is, was de regel.
Niemand hoeft 24/7 binnen te blijven, maar om nou de stad op te zoeken en kritiek hebben op anderen is wel heel erg vreemd.

witte angora

Je vergeet één ding, 16 again.

Eigen verstand laten meespelen om te bepalen wat er binnen de gestelde grenzen nog mogelijk is. Met een stuk creativiteit kom je een heel eind. Mensen moeten leren te leven, in plaats van te kniezen.

reggie2

Met de trein gaan is leven en grenzen stellen?
Het is wel goed met jou.

J. Deltoer

Dankzij o.m. de funshoppers krijgen we nu een totale lockdown. En dit zijn de gasten die anderen de maat nemen en ook nog betichten van trollen op fora. Sneu.

witte angora

Vanmorgen zowel op de NOS-site als op RTL: zo'n 10 procent van de reizigers weigert stelselmatig een mondkapje te dragen. Die 10% ben ik eerlijk gezegd niet tegen gekomen, maar interessant in het licht van de discussie van gisteren is dit:
Ov-ombudsman Bram Hansma waarschuwt in de Telegraaf dat de 'mondkapjesterreur' voor medereizigers een steeds grotere irritatie wordt. "Voor veel bange kwetsbaren is dit ook een reden om niet meer met het ov te gaan".

Hansma vindt het niet de bedoeling dat door het wangedrag van een minderheid het toch al lage aantal ov-passagiers nog verder afneemt.
Horen jullie het ook eens van een ander.

En wat het lijstje van 16again betreft: er hoort er nog eentje bij: 'angsthazen die anderen proberen op te sluiten'.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Het advies van het RIVM en NS is het reizen zoveel mogelijk te beperken, reis alleen als het noodzakelijk is.
Wat, volgens mij, Hansma zegt : mensen die genoodzaakt zijn om met het ov te reizen, durven dit minder goed door aso’s die geen mondkapje dragen uit principe.
“We willen dat Nederlanders veilig van het ov gebruik kunnen maken in coronatijd. Dat is zeker ook een eigen verantwoordelijkheid van de burger, maar helaas houdt lang niet iedereen zich daar aan. Dan is het al gauw dweilen met de kraan open” “

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

witte angora schreef:
13 dec 2020 19:57
ware het niet dat er tientallen anderen verdwaasd ronddolen
+
Nijogeth schreef:
13 dec 2020 21:32
Die regering is toch helemaal de weg kwijt
+
J. Deltoer schreef:
13 dec 2020 23:39
Dankzij o.m. de funshoppers krijgen we nu een totale lockdown.
= Hier worden geheimen onthuld. Die mysterieuze funshoppers van de laatste tijd zitten in de regering. :mrgreen:

*
witte angora schreef:
13 dec 2020 20:39
Feit is wel dat we met elkaar, en niet alleen hier, maar ook elders in Europa, de grip op het virus compleet hebben verloren.
Ja, schande, foei, het virus leidt een eigen leven. Daar helpen alleen stokslagen, pek, zwavel, boeien en opgehaalde bruggen.

Meer serieus: de actuele virusstam in Europa is licht gemuteerd ten opzichte van dit voorjaar, nog besmettelijker geworden. Daar komt bij, dat het virus inmiddels de hele bevolking heeft bereikt. Er zijn geen besmettingshaarden meer (zoals bij de vleesverwerkers dit voorjaar), je kunt overal besmet raken.

Anderen verwijten, dat zij met hun gedrag een regio, een land op slot gooien, zie ik vooral als uiting van onmacht, frustratie, afreageren.
Lady1234 schreef:
13 dec 2020 22:38
Zet de radio aan, hebt u ook muziek.
Eerder eindeloos geouwehoer tussen de nummers, waarbij sommige zenders de klankkleur van de liedjes veranderen.
Lowieze schreef:
14 dec 2020 07:56
“We willen dat Nederlanders veilig van het ov gebruik kunnen maken in coronatijd. Dat is zeker ook een eigen verantwoordelijkheid van de burger, maar helaas houdt lang niet iedereen zich daar aan. Dan is het al gauw dweilen met de kraan open”
Halve waarheid. Maandenlang werd het openbaar vervoer afgeraden en die boodschap spookt nog rond, ook al is flink gesleuteld aan het materieel om de kans op besmetting onderweg zo laag mogelijk te krijgen.

School van zoon is voorbereid en heeft drie scenario's klaarliggen voor alles tussen open en gesloten zijn. Het jaar van zoon valt in de categorie, die als laatste naar huis wordt gestuurd, omdat sinds de zomervakantie geen besmettingen zijn geweest.

witte angora

Ach schei toch uit, Lowieze. Reizen met het OV is gewoon toegestaan, er is geen enkele beperking, behoudens het dragen van een mondkapje. Verder wordt er gevraagd om een reis aan te melden zodat je kunt zien of het druk wordt in de trein. In dat geval kun je overwegen een trein later te pakken. Maar nergens staat dat mensen het OV moeten mijden als het vervoer niet noodzakelijk is. Dat maak jij ervan. Het zinnetje dat jij noemt heeft nota bene betrekking op onder andere de mondkapjes. Niet op het beperken van het aantal reisbewegingen.

Sluit jij jezelf lekker op in je knusse huisje, en laat een ander gebruik maken van de vrijheid die hij (nog) heeft.

Gesloten