Huiskamer
-
Re: Huiskamer
Volgens mij zijn het vooral de media en de weerinstituten die hysterisch doen, waarna een aantal bedrijven, met name in de vervoerssector, in een kramp schieten. Die kramp wordt echter niet veroorzaakt door het weer, maar door de toename van de bureaucratie. Vroeger had een trambestuurder een bezem bij zich, en een lange stang, om de wissels gangbaar te maken en/of te verzetten. Op de trein was dat meen ik ook zo. Tegenwoordig, als een wissel vast zit, moet de machinist vooral in zijn trein blijven zitten en Prorail bellen. Dat kost flink wat tijd ja. En dan loopt de boel vast.
En zo gaat het eigenlijk maar door...
*Vroeger* had je ook mistbanken en flinke sneeuwval, toen moesten mensen ook gewoon naar hun werk en weer naar huis. Niks code geel, oranje of rood, het was gaan, of, bij extremen, niet gaan. Maar dat laatste kwam eigenlijk niet zo heel veel voor.
En zo gaat het eigenlijk maar door...
*Vroeger* had je ook mistbanken en flinke sneeuwval, toen moesten mensen ook gewoon naar hun werk en weer naar huis. Niks code geel, oranje of rood, het was gaan, of, bij extremen, niet gaan. Maar dat laatste kwam eigenlijk niet zo heel veel voor.
Komkommertijd
en Lowieze
vinden dit leuk
-
Ik ben blij dat ik rustig aan kan doen als pensionada .Lady1234 schreef: ↑23 jun 2019 10:54Alles rustig aan.
En wat te denken nu van die bewoners daar in die flat zonder lift in Utrecht?
En veel ouderen ?
Tja Lowieze , nee niet hysterisch doen idd, maar er zal wel het nodige moeten veranderen.
Aanhoudende droogte heeft vele consequenties.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Wij hebben juist in juni veel regen gehad.moederslink schreef: ↑23 jun 2019 11:11Ik ben blij dat ik rustig aan kan doen als pensionada .Lady1234 schreef: ↑23 jun 2019 10:54Alles rustig aan.
En wat te denken nu van die bewoners daar in die flat zonder lift in Utrecht?
En veel ouderen ?
Tja Lowieze , nee niet hysterisch doen idd, maar er zal wel het nodige moeten veranderen.
Aanhoudende droogte heeft vele consequenties.
Wat die mensen in die flat betreft, zie ik het verband tussen een al wekenlang kapotte lift en het weer niet.
Ik kan me niet herinneren dat wij ooit op school of op het werk een tropenrooster hebben gehad.
Bij strenge vorst ging je ook gewoon op de fiets, net als bij storm (ik woonde aan de kust, dus daar kon het nogal tekeer gaan).
-
Brexit? Witte Angora heeft gelijk!
Ja, daar mag een machinist niet een wissel doen en moet op Prorail wachten..
Gewoon doen en niets zeggen... vroeger was niet alles slechter.
Elke vrachtwagen chauffeur mag zelf een wiel wisselen indien niet te zwaar is....
op drukke autoweg en rijstrook rood..... ?
Meer zelf doen, en ja, ik reed met lekke band ook 6 km verder naar parkeerplaats.
Ga niet op dure en langzame uren wachten sleephulp betalen als ik nog kan traag over de vluchtstrook zelf kan.
Rode kruis ging aan en de Gele auto gaf complimentje, op camera gezien.
6 Km op 10 Km/h is minder file dan wachten... en na paar minuten reden ze weer vol gas!
0800-8002 bellen was voldoende voor Rode kruis en weghalen!
Moeten ze bij NS / Prorail ook maar eens over nadenken... terug naar vroeger indien mogelijk.
Ja, daar mag een machinist niet een wissel doen en moet op Prorail wachten..
Gewoon doen en niets zeggen... vroeger was niet alles slechter.
Elke vrachtwagen chauffeur mag zelf een wiel wisselen indien niet te zwaar is....
op drukke autoweg en rijstrook rood..... ?
Meer zelf doen, en ja, ik reed met lekke band ook 6 km verder naar parkeerplaats.
Ga niet op dure en langzame uren wachten sleephulp betalen als ik nog kan traag over de vluchtstrook zelf kan.
Rode kruis ging aan en de Gele auto gaf complimentje, op camera gezien.
6 Km op 10 Km/h is minder file dan wachten... en na paar minuten reden ze weer vol gas!
0800-8002 bellen was voldoende voor Rode kruis en weghalen!
Moeten ze bij NS / Prorail ook maar eens over nadenken... terug naar vroeger indien mogelijk.
-
Ergens in begin jaren 70 was er een hittegolf. Dat werd op de lagere school uitgelegd als zeer uitzonderlijk. Een tropenrooster kregen we inderdaad niet. De schermen van de ramen gingen uit, en in de pauze hing je een beetje in de schaduw van het fietsenhok of iets dergelijks. Maar verder werd er gewoon les gegeven. Ok, in een iets aangepast, hangerig tempo, maar we kregen daar dan ook grotendeels individueel les, niet klassikaal. De 'aanpassing' zat meer in de leerlingen zelf.
En inderdaad, de ramen wijd open, wisten mensen toen veel...
En inderdaad, de ramen wijd open, wisten mensen toen veel...
Komkommertijd
vindt dit leuk
Ik kan mij overigens nog van lang geleden op de middelbare school ijsvrij herinneren, omdat alle singels dichtgevroren waren, zodat er geschaatst kon worden. Want tenslotte was zoiets ook weer zo voorbij.
En een langdurige hitte ergens in de jaren zeventig, met als gevolg dat we een uurtje eerder begonnen op kantoor en dus ook weer een uur eerder naar huis. .
En een langdurige hitte ergens in de jaren zeventig, met als gevolg dat we een uurtje eerder begonnen op kantoor en dus ook weer een uur eerder naar huis. .
-
Witte Angora is vandaag op Vakantie, wand de gordijnen zijn nog dicht!
Wel goede tip en inbrekers zullen wel schrikken als ze die denkfout gaan maken!
En voor mensen die weigeren 5 hoog te wonen... bier in kruipruimte is perfect op temperatuur... zonder dure koeling!
En nee, ik wil vandaag geen IJs vrij krijgen!
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Wel goede tip en inbrekers zullen wel schrikken als ze die denkfout gaan maken!
En voor mensen die weigeren 5 hoog te wonen... bier in kruipruimte is perfect op temperatuur... zonder dure koeling!
En nee, ik wil vandaag geen IJs vrij krijgen!
-
Bij ons op de middelbare school werd er enkel in de pauze geschaatst in/op de sloot achter de school. Dat vond men wel voldoende. Nu we het er over hebben, waar is die tijd gebleven, de tijd van onbezorgdheid en plezier... Maar ook de behoorlijk grote vrijheid die we daar hadden, zonder dat er ook maar enige rottigheid was...
-
Als je 10 hoog woont bij extreme warmte kun je niet ff erop uit om verkoeling te zoeken bv in een park als je slecht ter been bent of kleine kinderen in een buggy moet sjouwen....Lowieze schreef: ↑23 jun 2019 11:18-----
Wij hebben juist in juni veel regen gehad.
Wat die mensen in die flat betreft, zie ik het verband tussen een al wekenlang kapotte lift en het weer niet.
----
En ja in juni is veel water gevallen, maar het grondwaterpeil is nog niet overal op peil a.g.v de droogte verleden jaar.
Op veel plaatsen is de grond ook verzilt , dat betekent dus ook een ander soort gewassen gaan telen.
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
Ik dacht dat u die had volgepakt met asbest?Komkommertijd schreef: ↑23 jun 2019 11:34.. bier in kruipruimte is perfect op temperatuur... zonder dure koeling!
Frantic2
en Komkommertijd
vinden dit leuk
-
juliomariner schreef: ↑23 jun 2019 14:00Ik dacht dat u die had volgepakt met asbest?Komkommertijd schreef: ↑23 jun 2019 11:34.. bier in kruipruimte is perfect op temperatuur... zonder dure koeling!
Het gaat dan ook om zelfgebrouwen asbestbier.
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
Ik laat een baard staan...... maar wel heel rustigmoederslink schreef: ↑23 jun 2019 10:04Wij, hier aan de rand van de Veluwe , moeten ons wapenen tegen de tropische hitte komende week.
Het kan in de tuin 40• worden, net als vorig jaar.
Wat doen jullie???
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
moederslink
en Komkommertijd
vinden dit leuk
Wie kan antwoord geven op de volgende vraag?
wat gebeurt er als iedereen in NL op het zelfde moment de WC doortrekt,
Ik heb een discussie met mensen hierover...
Ik denk dat er niks gebeurt, die andere denken dat Nl overstroomt.
Wat denken jullie?
wat gebeurt er als iedereen in NL op het zelfde moment de WC doortrekt,
Ik heb een discussie met mensen hierover...
Ik denk dat er niks gebeurt, die andere denken dat Nl overstroomt.
Wat denken jullie?
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
Die vraag heb je al eerder gesteld, Ridder...
Oei heeft nu al last van de warmte
wa
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
witte angora
, Costnix
en Komkommertijd
vinden dit leuk
Huh klinkt niet best Breien ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Komkommertijd
vindt dit leuk
Ik denk als ze jou doortrekken dat er ook weinig gebeurd, geen verstopping helemaal niets. Eigenlijk zoals een grote drol of trol
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
Hou het er maar op dat 'onze' Ridder aandacht nodig had, en dat heeft hij weer gehad... ![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Komkommertijd
vindt dit leuk
Even twee dagen terug kijken, op pag. 53 van dit topic.
Als je daar begint te lezen, dan kom je alle antwoorden vanzelf weer tegen.
Als je vervolgens dit voor de tweede keer leest, moet je met de volgende reactie verder gaan.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Wel e billen goed afvegen @obelix1
In verband met het warme weer is het met zijn allen gelijktijdig doorspoelen van de WC zeer ongewenst.
“Is it’s yellow,
it is mellow
if its brown,
flush it down.!”
In verband met het warme weer is het met zijn allen gelijktijdig doorspoelen van de WC zeer ongewenst.
“Is it’s yellow,
it is mellow
if its brown,
flush it down.!”
Laatst gewijzigd door Costnix op 23 jun 2019 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.