LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantiekaart

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Henri42 »

De vakantiekaart timmert op eerlijkheid, natuurlijk, want anders loopt voor hun de boete in de miljoenen.???"??"

juist in de tv uitzending van Kassa werd de eerlijkheid van VK aan de ordegesteld, de schadeclaims lopen in de tonnen.

oplettertje
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 nov 2007 20:39

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door oplettertje »

juist, en als je goed op had gelet, waren dat alleen kleine incidenten van mensen die het niet gevat hebben dat ze op de vk site moeten boeken.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door G7 »

En dat het je eigen schuld is, dat je alsnog later € 75 moet betalen. Allemaal incidenten zeker?

Het wordt echt weer eens tijd, dat en of ander consumentenprogamma dit weer onder de aandacht brengt.

Dat dit zomaar kan en mag! :evil:

oplettertje
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 nov 2007 20:39

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door oplettertje »

...WORDT VERTELD!....
over die 75 euro..
en anders ligt het NIET aan de VK maar aan het callcenter dat u belt.

oplettertje
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 nov 2007 20:39

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door oplettertje »

aanstellers....

Mr1
Berichten: 105
Lid geworden op: 16 apr 2006 14:22

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Mr1 »

Ben hier al een paar maanden niet meer geweest, en weet nu weer waarom, het zijn nog steeds dezelfde mensen die constant dit forum lopen te spammen, niet normaal! Dat Rdar hier niks tegen doet is onbegrijpelijk!

henri 42 op zijn best...in die uitzending stond 3 mensen met een vaag verhaal boehoe te doen over vakantiekaart....sloeg echt nergens op, maar goed ik ken de zaken niet vond het alleen allemaal erg vreemd gebracht van die mensen.
De man van vakantiekaart die in de uitzending was gaf ook keurig toe dat er wel eens fouten werden gemaakt maar als die mensen zich zouden melden werd dit ook rechtgezet; in geval van fouten!
Prima toch?

Waar slaat in vredesnaam dat;schadeclaims lopen in de tonnen op? Wat zijn dat voor vreemde hersenspinsels....Henri42 heeft dit soort dingen al eerder het web op geslingerd....je gaat je bijna afvragen wat het doel is van Henri42......misschien gaat het niet zo goed op zijn reisbureautje?

Het valt mij ook op dat niemand hier klachten heeft over het product vakantiekaart, en dat kan ook niet want dat is prima in orde! Ik als tevreden gebruiker sinds 2005 kan dat bevestigen.

Maar om nu eens een einde te maken aan deze nutteloze discussie:

1) Vakantiekaart werft telefonisch klanten...correct/ niet correct?

2) mensen die gebelt zijn kunnen binnen 2 (of 3?? zou ik mijn papieren even voor na moeten kijken die ik kreeg bij de aanschaf van de kaart) weken afzien van de kaart correct/ niet correct?

3) na die twee weken wordt er eenmalig 75 euro afgeschreven van je rekening, en deze 75 euro krijg je terug in waardebonnen. correct/ niet correct?

4) bij iedere boeking die je maakt kun je bovenop de 5% korting die je krijgt telkens een waardebon inleveren voor 12,50 euro extra korting. correct/ niet correct?

oke volgens mij zijn de antwoorden:
1) correct
2) correct
3) correct
4) correct


Het is zo simpel, als je gebelt wordt en je wilt het product niet, dan zeg je NEE. Zeg je toch JA, en je bedenkt je binnen die twee weken, dan kun je er alsnog vanaf. Dan is het toch ook logisch dat je niet een maand later aan moet komen?

Betreffende het product vakantiekaart. Ze werken samen met ik geloof 30 reisbureaus,allen ANVR SGR, ze hebben de laagste prijs garantie en ik ben nu al 6x voordeliger uit geweest dan dat ik had geweest bij d-reizen. Ik zoek heel simpel mijn reis uit bij D-reizen, maak er een screenshot van en ik vraag dezelfde reis aan bij d-reizen. Vervolgens doet een van de reisbureaus van Vakantiekaart mij een prijsopgaaf en die is inderdaad altijd voordeliger dan de prijs van D-reizen.
Ik heb overigens al bij het betreffende D-reizen kantoor eens navraag gedaan en daar werd mij inderdaad bevestigd dat het allemaal klopte. Of ik ook korting bij hun kon krijgen? Nee dit was hun prijs en klaar.

Kortom: Je kan het met de manier van werven eens zijn of niet. Je kan altijd nee zeggen en zelfs daarna kun je er nog vanaf zien. Doe je dat niet en je hebt later alsnog spijt, dan ben je zelf te laks geweest. Daarnaast is het een uitermate goed product wat mij al honderden euros korting heeft gegeven.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door G7 »

En dit is geen SPAM Mr 1?

oplettertje
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 nov 2007 20:39

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door oplettertje »

Hahaha, nu zeggen jullie niks meer he.
Precies wat ik bedoel dus.
.. ''en dit is geen spam zeker..''
WEETJE GEEN BETER ARGUMENT om te zeggen dat je uitgeluld bent?

Danku mr.1 ik zeg het u; u bent geweldig.

oplettertje
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 nov 2007 20:39

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door oplettertje »

en daarbij komt, jullie reageren 100 keer, met dezelfde argumenten, dat is spam ja, maar.. ik ben hier alleen maar om jullie op je zenuwen te werken...

leeed vermaak. geweldig hoe iedereen er zo op reageerd. snap je niet dat je gewoon keihard wordt uitgelachen.
hahaha

oplettertje
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 nov 2007 20:39

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door oplettertje »

reageert.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door G7 »

ik ben hier alleen maar om jullie op je zenuwen te werken...
Oh en nu moeten wij zweten? Wees jij maar blij dat je nog bijval krijgt van Mr1 en wie zegt ons dat jij dat ook niet bent.
leeed vermaak.
Geniet ervan hoor! Ik word er echt niet warm en/of koud van. Ik weet wel beter waar ik mijn vakantie's kan boeken met korting en zelfs zonder korting, die goedkoper zijn, dan als ik het via jullie clubje zou boeken.

Zeg je dan ook nog even tegen je collega's, als ze dan mensen benaderen, er wel even bij willen zeggen, dat er na die € 2,95, na 2 weken ook nog € 75 of meer, van je rekening wordt gehaald! Niet vergeten hoor!

oplettertje
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 nov 2007 20:39

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door oplettertje »

G7 zeg eens, is dat nou vervelend om je hele leven achterdochtig te zijn en niemand te vertrouwen?
Je moet je toch wel alleen voelen...


Nee, ik ben niet mr.1 ik vond het al erg genoeg dat ik 1 acc aan moest maken. En daarbij komt ik ben een vrouw.

En daar zeg je het net zelf.
''dan zeg maar tegen je collega's blabla''
1. Niet mijn collega's.
2. Zielig voor je dat jou het niet is gezegd in een bandopname.
3. Weet je de naam nog van de verkoper?
4. Zoek je het callcenter wat je heeft gebeld.
5. Het is de schuld van de VK niet, maar van de callcentermedewerker.
[/b]

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door G7 »

Je moet je toch wel alleen voelen...
Ja vast! :shock:

Wil je trouwens niet de zinnen uit zijn verband trekken? Wat jij daar quote, zijn je eigen woorden en die quote je dan.

Ik wil het wat jou betrefd, maar hierbij laten. Succes met je werk bij VK en zie dat je nog zieltjes kunt winnen. :wink:

Mr1
Berichten: 105
Lid geworden op: 16 apr 2006 14:22

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Mr1 »

Beste G7, laten we het hier inderdaad bij laten. dit is pagina 64 waarvan er 44 van dezelfde mensen zijn (helaas waaronder ikzelf,jij en nog een aantal anderen)
Ik ben met je eens dat mensen het verhaal duidelijk te horen gehad moeten hebben op het moment dat ze gebeld worden. Zo niet, gewoon het gesprek opvragen.
Verder is er hier in het forum al zoveel over gezegd, het lijkt me duidelijk dat het product in orde is, dat er wel eens fouten gemaakt worden door callcentermedewerkers en dat dit netjes moet worden opgelost.
Betreffende oplettertje, ik ken haar niet, ik zit hier mijn eigen ervaring te verdedigen/ delen.

oplettertje
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 nov 2007 20:39

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door oplettertje »

je zegt zelf datik het tegen mn collega's moet zeggen
maar ik denk niet dat dat nut heeft op een bedrijf wat niks met de VK te maken heeft.
voor de honderdste keer
ik werk daar niet!

lovries
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 sep 2007 12:03

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door lovries »

ook ik weet zeker dat er niet over € 75,- is gesproken. Bovendien is niet duidelijk als men "waardebonnen" opstuurt dat je er voor moet betalen. Ik kom er ook na 2 weken achter dat het duurder is dan verteld. Als je geen toestemming geeft voor het incasseren van dit bedrag, dan mogen ze alleen die € 2,95 van me hebben. De rest krijgen ze niet.

Ik vindt verder dat het niet de verantwoordelijkheid is van het telemarketingbedrijf maar van vakantiekaart. Zij geven opdracht tot het plegen van deze telefoontjes en dienen zelf in te staan voor de juiste afhandeling.

oplettertje
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 nov 2007 20:39

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door oplettertje »

vakantiekaart geeft een script aan de telemarketingbedrijven, daar horen de medewerkers zich aan te houden.
soms doen ze dat niet.
maar dan is het dus toch de verantwoording van het callcenter en niet van de vakantiekaart, want die stellen een eerlijk script op.

MamaJ
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2007 10:17

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door MamaJ »

Ik ben het volledig eens met oplettertje en Mr1.

De mensen die hier boos reageren, omdat ze zich gedupeerd voelen hebben denk ik niet goed geluisterd tijdens het telefoon gesprek.

Callcenters werken inderdaad met een script dat hen door bedrijven die hun product willen verkopen wordt aangereikt.
Callcenter medewerkers dienen zich dan ook aan dit script te houden en er wordt in het geval van (al dan niet eenmalige) automatische incasso altijd een zogenaamde voice log (=bandopname) gemaakt van de gemaakte afspraken en de voorwaarden.
Hierin wordt altijd alles nog eens duidelijk uitgelegd en gevraagd of de klant dit begrepen heeft.
De klant dient met een duidelijke JA of ACCOORD te antwoorden als hij/zij het begrepen heeft. En met NEE als dat niet zo is.

Op deze manier kunnen er geen misverstanden ontstaan.

Ook wordt er in zo'n voice log altijd gesproken over een opzeg termijn van meestal 7 dagen, maar in het geval van Vakantiekaart is dat 14 dagen.
Als je niet tijdig opzegt krijg je dus een vervolg product toegestuurd (ook dit wordt altijd duidelijk vermeld in een voice log).
De callcenter medewerker dient namelijk een voicelog helemaal en letterlijk op te lezen van zijn scherm.
Op die manier is een voicelog rechtsgeldig en de klant kan deze voicelog altijd kosteloos opvragen bij het bedrijf dat het product aanbiedt.

Ik heb zelf ooit bij een callcenter gewerkt, dus ik weet waarover ik praat.

Ik ben begin oktober gebeld om lid te worden van de vakantiekaart en ben er heel enthousiast over!
Je betaalt 2,95 voor de proefkaart die je 2 weken kunt uitproberen.
Als je in die twee weken denkt dat je er toch geen gebruik van kunt maken kun je zonder problemen opzeggen (maar wel BINNEN die 2 weken).
Als je gemerkt hebt hoeveel voordeel je eruit kunt halen kun je de kaart voor je hele leven ontvangen voor een eenmalig bedrag van € 75,-. Daarna betaal je er nooit meer iets voor.
Met die kaart van € 75,- kun je dus je leven lang onbeperkt korting krijgen op je vakanties en voor iedereen die met je mee gaat (ook leuk om samen met familie te gaan dus!).
Het enige "addertje onder het gras", zoals wantrouwige mensen dat altijd gelijk willen weten, is dat de gene op wiens naam de kaart staat altijd zelf mee moet op vakantie en het geldt niet voor losse vliegtickets.

Inmiddels heb ik al een heel verhaal getypt, maar het enige wat ik nog even kwijt wil aan de mensen die zich gedupeerd voelen:

1. Als je niet gediend bent van telemarketing kun je je daarvoor blokkeren op www.infofilter.nl en als je je daar aanmeldt wordt je niet meer benaderd voor telemarketing doeleinden.
2. Wees dan ook zo slim om niet meer zomaar mee te doen aan prijsvragen of enquetes (vooral op internet), want 9 van de 10 keer worden je gegevens doorgespeeld naar bedrijven die hun product(en) via telemarketing aanbieden.
3. Luister goed als je toch nog eens gebeld mocht worden en zorg dat je begrijpt waar het over gaat.
4. Vraag altijd naar de opzegtermijn als iets je telefonisch aangeboden wordt en wat de gevolgen zijn als je niet tijdig opzegt.

Nou... dit was even mijn verhaal. Hopelijk komt het goed over.

oplettertje
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 nov 2007 20:39

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door oplettertje »

TADAAAAAA!

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door G7 »

Tadaaaaaaaaaaaaa
Als je niet gediend bent van telemarketing kun je je daarvoor blokkeren op www.infofilter.nl en als je je daar aanmeldt wordt je niet meer benaderd voor telemarketing doeleinden.
Tadaaaaaaaaaaaa......... dus gelijk even gedaan. 8)

Gesloten