LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Feedback op het Forum - deel 2

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Jablan
Contacteer:

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Jablan »

zeug schreef:Een beetje beschaving is ook nooit weg. Ga eens volwassen met elkaar om op dit forum... 8)
Moneyman schreef:Denken is prima. Die gedachten ook uiten niet altijd.
:)
Twee uitspraken, die je op een tegeltje kunt branden of bij registratie/inloggen in beeld brengen. Of het helpt? Uitzonderingen hou je altijd. (Ontevreden klanten helaas ook.)

Hier nog niet opgemerkt-vermeld. Het onderwerp 'Koop niet bij' + bedrijfsnaam in de autohoek is verdwenen. Hopelijk tot ver achter de eeuwige jachtvelden.

Voor alle andere voorgestelde veranderingen/wijzigingen nog een tegeltjestekst: Geduld is een schoone zaak.
Nieuwe software vraagt tijd, nieuwe structuur vraagt tijd en wie 'vaste gebruikers' meer binnen het speelveld wil houden: dat vraagt om mensenkennis. Mo(e)dereren is ook een kwestie van ervaring opdoen.

Voor wie Duits kent: zoek eens op artikelen over Facebook en de handmatige controle op de berichten bij dit bedrijf. Het is een mentaal slopend beroep, het controleren van de berichten, waarvoor Facebook standaard op alle vestigingen een psycholoog in dienst heeft.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

witte angora schreef:Volgens mij is dit het feedbacktopic, niet het topic over de taxiondernemer en zijn verzekering... ;)

Misschien is het beter om de discussie daar voort te zetten? Voordat de moderator weer met de grote boze bezem komt? ;)
Maar er wordt HIER gevallen over de opmerkingen in dat topic en de toon.

En mijns inziens onterecht.

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

witte angora schreef:Volgens mij is dit het feedbacktopic, niet het topic over de taxiondernemer en zijn verzekering... ;)

Misschien is het beter om de discussie daar voort te zetten? Voordat de moderator weer met de grote boze bezem komt? ;)
ik gebruik dat topic slechts als voorbeeld. Geen enkele behoefte verder anders dan hier nog bij te dragen. En aangezien dit topic niet lijkt te leiden naar waar het voor bedoeld is (het is mn lijden ...) , zal dat waarschijnlijk binnenkort ook wel ophouden. ze bezemen maar een eind raak, alleen jammer dat ze het echte vuil nog steeds lijken te missen...

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

Lady1234 schreef:

Maar er wordt HIER gevallen over de opmerkingen in dat topic en de toon.

En mijns inziens onterecht.
mi terecht. we kennen die 4 getuigen en het hele dossier niet. waarom zou TS geen gelijk hebben, en die 4 getuigen wel (waarvan herkomst en achtergrond ons onbekend is) en er worden zaken bijgehaald die er niets mee te maken hebben. Heb zelf ook wel eens met valse getuigenissen bij een aanrijding te maken gehad, zelfs met een bestuurder die even snel van plek wisselde en ook met politie erbij stelde niet gereden te hebben... (is terzijde, maar dan werken verzekeraars ook langzaam, tot ik hen de weg moest voorkauwen en bijna afdwingen om te volgen, en toen was het snel klaar) TS kan bv een eigen expert inschakelen. Niemand die die tip geeft... er wordt niet gekeken naar mogelijkheden om TS echt te helpen. Alleen maar gezocht naar redenen waarom hij mogelijk ongelijk heeft. Dat dan vermelden kan natuurlijk, maar daar kan het ook bij blijven. Oordelen over andere zaken zonder te weten waar je het over hebt is net zo zwak als dat hem zijn bedrijfsvoering verweten worden en zijn zwakke positie in de discussie.

TS stelde overigens dat de auto stil stond...... wordt door niemand meegenomen in beoordeling lijkt het.

mensen komen op dit forum om hulp, niet om afgebrand te worden , en al helemaal niet door mensen die dat doen op basis van aannames (die in de regel meestal verkeerd blijken te zijn wanneer je de feiten en verbanden echt kent..)

Lady1234

14 dagen voor een schadeuitkering is helemaal niet ongebruikelijk of raar.

En de Ts vermeldt zelf die gegevens. Kan best dat die vier allemaal liegen, maar dat moet voor die verzekeraar eerst wel vasstaan.

De Ts heeft overigens een rechtsbijstandverzekering.

De Ts schrijft dit:

Ik snap niet dat de wetgever dit niet heeft geregeld, een voorbeeld : een verzekering kan makkelijk een W.A. schade zelf voorschieten zo dat de kleine zzp'er verder kan gaan met omzet draaien en niet onnodig stil staat ....”

Het is toch volkomen logisch dat een verzekeraar in een onzekere situatie niets voorschiet?

En ik schreef gistermorgen al: “trek die rechtsbijstandverzekeraar aan zijn vestje”.

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

Lady1234 schreef:
En ik schreef gistermorgen al: “trek die rechtsbijstandverzekeraar aan zijn vestje”.

En de rechtsbijstandverzekering kan ook niets zolang de schuldvraag niet beantwoord is.
Als TS. het met de uitkomst van de schuldvraag niet eens is, pas dan kan hij zijn RB inschakelen.
Maar waarschijnlijk zit ik in het verkeerde topic. :oops:
Laatst gewijzigd door scontra op 20 aug 2018 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Jablan: goed opgemerkt dat het "koop niet bij" autotopic is verdwenen. Dat lijkt me een goede zaak.

Nu rest de vraag of de moderator dat op eigen initiatief heeft gedaan, of op verzoek van de TS. Ik zie overigens dat haar andere topics ook geheel zijn verdwenen.
Laatst gewijzigd door Erthanax op 20 aug 2018 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

vroem schreef:En aangezien dit topic niet lijkt te leiden naar waar het voor bedoeld is (het is mn lijden ...) , zal dat waarschijnlijk binnenkort ook wel ophouden. ze bezemen maar een eind raak, alleen jammer dat ze het echte vuil nog steeds lijken te missen...
Het missen van het echte vuil geeft mij ook weinig vertrouwen. Hoe blind kun je zijn.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

crazyme schreef:
vroem schreef:En aangezien dit topic niet lijkt te leiden naar waar het voor bedoeld is (het is mn lijden ...) , zal dat waarschijnlijk binnenkort ook wel ophouden. ze bezemen maar een eind raak, alleen jammer dat ze het echte vuil nog steeds lijken te missen...
Het missen van het echte vuil geeft mij ook weinig vertrouwen. Hoe blind kun je zijn.
Dat 'echte vuil' zie je pas als je er een paar keer per dag overal langs komt en de boel goed inspecteert. Dan valt het op. Als je hooguit twee keer per dag even snel een spurtje door het forum maakt omdat je meer te doen hebt, blijft er inderdaad een en ander liggen omdat het niet gezien wordt. Heeft naar mijn mening niet zoveel met blindheid te maken, maar met een gebrek aan tijd en aandacht.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

witte angora schreef:
crazyme schreef:
Dat 'echte vuil' zie je pas als je er een paar keer per dag overal langs komt en de boel goed inspecteert. Dan valt het op. Als je hooguit twee keer per dag even snel een spurtje door het forum maakt omdat je meer te doen hebt, blijft er inderdaad een en ander liggen omdat het niet gezien wordt. Heeft naar mijn mening niet zoveel met blindheid te maken, maar met een gebrek aan tijd en aandacht.
Het is een combinatie van beiden. De moderator hoeft alleen topics te bekijken waar meldingen zijn gedaan.

Ik heb ook echt niet elke dag de hele dag om het forum te lezen. Toch weet ik wat hier speelt. Dat kwartiertje is wel voldoende om de algemene eigenschappen van de vaste posters door te hebben hoor (in ieder geval voor mij).

Ik heb nog steeds het idee dat er een aantal waardeloze moderatoren zijn maar ook een of twee goede.

Ik had onlangs een post van onze huistrol die wederom onder een nieuwe naam bezig was gemeld en daar werd op geacteerd én ik werd geïnformeerd.

De ene keer lijkt de moderator dingen goed op te pakken en de andere keer zijn we terug bij af. Dat moet een verschil zijn tussen de personen, waarvan 1 goed, en 1 niet..

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Ter info: het topic 'Motor van tweedehands auto na vier maanden kapot' hebben wij offline gehaald. De topic starter heeft ons laten weten dat het bedrijf in kwestie een en ander netjes heeft opgelost en ons verzocht om het topic te verwijderen.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Radar schreef:Ter info: het topic 'Motor van tweedehands auto na vier maanden kapot' hebben wij offline gehaald. De topic starter heeft ons laten weten dat het bedrijf in kwestie een en ander netjes heeft opgelost en ons verzocht om het topic te verwijderen.

Hmmm, heb toch nogal een vieze smaak mbt verwijderen dat topic....Kon de oplossing niet bij het topic worden gezet voor toekomstige zaken ?
Meteen goede reclame voor die zaak.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Teunbosseman schreef:
Radar schreef:Ter info: het topic 'Motor van tweedehands auto na vier maanden kapot' hebben wij offline gehaald. De topic starter heeft ons laten weten dat het bedrijf in kwestie een en ander netjes heeft opgelost en ons verzocht om het topic te verwijderen.

Hmmm, heb toch nogal een vieze smaak mbt verwijderen dat topic....Kon de oplossing niet bij het topic worden gezet voor toekomstige zaken ?
Meteen goede reclame voor die zaak.
Wij kennen de oplossing niet, maar TS was er naar eigen zeggen tevreden over. Blijkbaar was er geen wens vanuit TS of het bedrijf zelf om hier verder nog over uit te wijden op het forum.

Wij vinden dat de wens van TS om een eigen topic offline te laten halen zwaar weegt. Dit doen wij doorgaans dan ook, en in dit geval zagen wij geen reden om hiervan af te wijken. Wij begrijpen echter ook dat het wat onbevredigend kan zijn als de uitkomst van dergelijke discussie niet gedeeld wordt. Helaas is dat enigszins inherent aan de werking van een forum (of in elk geval: dit forum).

Wat betreft het 'goede reclame'-aspect: bedrijven zijn altijd van harte welkom om zelf te reageren in topics waarin zij bediscussieerd worden. Sommige doen dit ook actief en hebben hiervoor bijvoorbeeld een webcare-account. Natuurlijk juichen wij dit toe, maar als andere bedrijven er bewust voor kiezen om zich hier niet in te mengen is dat natuurlijk hun goed recht. De redenen hiervoor zullen per bedrijf verschillen, maar wat zij zelf goede of slechte reclame vinden kan hier uiteraard in meespelen.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke »

Radar schreef:.....
Wij kennen de oplossing niet, maar TS was er naar eigen zeggen tevreden over. Blijkbaar was er geen wens vanuit TS of het bedrijf zelf om hier verder nog over uit te wijden op het forum.
Het topic was toch door jullie gesloten? Dat is een behoorlijke drempel voor iemand die nog wil reageren.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Radar schreef:Wij vinden dat de wens van TS om een eigen topic offline te laten halen zwaar weegt. Dit doen wij doorgaans dan ook, en in dit geval zagen wij geen reden om hiervan af te wijken. Wij begrijpen echter ook dat het wat onbevredigend kan zijn als de uitkomst van dergelijke discussie niet gedeeld wordt. Helaas is dat enigszins inherent aan de werking van een forum (of in elk geval: dit forum).
Ik ben het eens met Teun. Ik vind het onrespectvol naar de forumleden toe om de berichten zomaar te verwijderen. Ik vind ook dat de leden mogen verwachten dat de berichten blijven staan, omdat in de regels niet aangegeven staat dat de berichten verwijderd worden indien TS daarin vraagt. Als de vaste leden dit met onze eigen berichten zouden doen, dan zijn de topics niet meer te lezen.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Dat topic ken ik niet, maar ik vind het wel netjes van Radar om hier te melden, dat het onderwerp 'offline' is. Dat daarmee de andere reacties ook zijn verdwenen, moet je op de koop toenemen. In mijn ogen geen gebrek aan respect, maar zou het onderwerp zonder de berichten van de starter nog wel zijn te volgen? Waarschijnlijk niet.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Juist daarom zouden ze ook dat zouden ze moeten laten staan. De nieuwkomers verwijderen hun berichten nog wel eens en heb dat elders in het verleden onmogelijk gemaakt, zonder de vaste leden te beperken.

Je plaatst berichten eillens en wetens openbaar. Ik zou zelf wel op verzoek anonimiseren.

Misschien moeten de vaste leden maar eens een stakingsdag houden, waarbij we al onze berichten van de dag daarvoor verwijderen. Bijvoorbeeld op een maandag alle berichten van het weekeinde verwijderen.

Lady1234

Ik vind het heel raar dat een topic op verzoek van een Ts verwijderd of gesloten kan worden.

Iemand heeft een probleem of een vraag en zet dat op een forum neer. Er worden allerlei reacties aangedragen. En als het blijkbaar genoeg is naar de zin van de Ts, of de antwoorden bevallen niet, want dat kan ook, wordt de informatie die in de reacties staat, gewoon op verzoek van de Ts de nek omgedraaid.

Als de Ts per abuis te herkenbaar is, kan zijn gebruikersnaam op verzoek gewijzigd worden. Dat lijkt me voldoende.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Eerlijk gezegd heb ik er in een aantal gevallen wel begrip voor. Het kan zomaar zijn dat er een communicatiestoornis is of iets dergelijks. Soms zijn mensen dan geneigd in de hoogste boom te klimmen en hier een topic te openen met allerlei wilde beschuldigingen. Na opheldering is het eigenlijk niet meer dan eerlijk om zo'n topic dan te verwijderen. Wat heeft een topic met een hoop onterechte aantijgingen voor nut? Wie wordt er beter van?

True, verschillende vrijwilligers hebben er tijd en aandacht aan besteed. Maar laten we eerlijk zijn: er zijn zoveel topics waarin topicstarters niet meer terug komen, of die zelf de OP verwijderen. Dan hebben mensen ook voor Jan de Flierefluiter zitten posten. Dat is nu eenmaal inherent aan een forum als dit. Denk ik.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Laten we vooral met de voetjes op de grond blijven staan en onze reacties niet te serieus nemen.

Er geldt niet iets van publicatierecht of zo.
(Hoewel ik niet de illusie heb dat niemand een wetsartikel er aan de haren bij zal slepen :-))

Gesloten