LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lindorff B.V.

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Edith B
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 mei 2010 13:31

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Edith B »

snepke schreef:Een aangetekende brief/mail met leesbevestiging sturen.
En om onderliggende stukken vragen.Ze zijn verplicht die toe te sturen.
Vraag ook een kopie van het vonnis.
Heb jij geen dagvaarding gehad?
Doe niets telefonisch,doe alles schriftelijk.

Staat er een bedrag op?
Is dat bedrag gespecificeerd?
Er staat wel een bedrag op,maar geen specificatie,ga morgen maar eens bellen met Lindorff,of ze de stukken kunnen sturen.Geen dagvaarding,niks gehad.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door snepke »

Niet bellen,
Doe alles schriftelijk ivm bewijs.
Kloppen je gegevens adres,naam etc?

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Schriftelijk 'dingen doen' levert geen enkel bewijs.
Zelfs niet aangetekend, nu er geen ontvangstbevestiging meer bestaat. Aangetekend verzenden levert enkel bewijs van verzending op, niet van ontvangst. Zelfs niet met de track and trace, dit bevestigd aflevering, maar nog geen ontvangst.
Ook E-mail met ontvangstbevestiging helpt niet, de ontvangstbevestiging kan door de ontvanger geweigerd worden.
De enige manier om schriftelijk iets 'te doen' waarbij de ontvangst bewezen kan worden is middels een deurwaarders-exploot.
Voor de rest bent u afhankelijk van degene aan wie u schriftelijk iets richt en diens antwoord daarop, welk als bevestiging van ontvangst aangemerkt kan worden.

Als consument doet u er goed aan zowel schriftelijk als via E-mail hetzelfde briefje te verzenden, met verwijzing naar de beide verzendmethoden. Van iig. de E-mail heeft u dan een verzendbewijs. In zaken kanton betreffende een consument zal een rechter dit over het algemeen voldoende grond achten voor aanname van ontvangst.

Wat het vonnis betreft, vermeld duidelijk dat u niet op de hoogte bent van enig vonnis of de zaak die hiertoe de aanleiding zou zijn geweest of de dagvaarding waarmee deze zaak zou zijn ingeleidt. Verzoek om afschriften hiervan, dus zowel de dagvaarding en het vonnis, of iig. welke deurwaarder de dagvaarding betekend heeft. Mocht Lindorff niet genegen zijn hierin mee te gaan meld dan dat u de betekening van het vonnis afwacht.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Edith B schreef:de kantonrechter ons had veroordeeld voor een vordering .
Ze bieden een eenmalige aanbieding van 10 procent korting,
Is dit echt,of is dit een spookbrief?
Dus - men beweerd dat 'de kantonrechter' u heeft veroordeeld, maar vermelden niet welke kantonrechter, en geven geen LJN of rolnummer aan?

Men biedt een KORTING? (Ja hallo, na een uitspraak van de rechter? gaan ze die uitspraak zelf negeren?)

Dit heeft er zoals u het zegt, alle schijn van dat dit een spookbrief heeft.

Op zijn minst zou men de brief dienen te beginnen met iets als:

tengevolge van de uitspraak op (datum) van de kantonrechter te (plaatsnaam) onder nummer (LJN of anderzins herkenbaar nummer) verzoeken wij u, conform uitspraak rechter, te betalen (bedrag) op nummer (rekeningnummer) onder vermelding van (kenmerk)....

Voor mij is het verdacht dat dit nergens op staat.

Als je belt - zie of je het gesprek kan opnemen - en geef dit van te voren aan - zodat als men ineens iets anders zegt, je iets van bewijs hebt.
Maar, bij voorkeur post/fax/email met verzoek van bewijzen (de kenmerken van de rechtbank op zijn minst) en datum zitting.

Lindorff
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 jun 2008 16:46

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Lindorff »

Goedendag Edith B,

U heeft op dit forum aangegeven dat u een brief heeft ontvangen waarin wordt gemeld dat u door de kantonrechter bent veroordeeld tot betaling.

Bovenstaande houdt in dat er sprake is van een vonnis. Dat vonnis kunt u bij ons opvragen, wij zullen dan een kopie ervan aan u toezenden. Indien u contact met mij opneemt ([email protected]) dan zal ik het vonnis opvragen en aan u toezenden.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd en wacht uw reactie af.

Met vriendelijke groet,

Mevr. M. Bosch
Lindorff B.V.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Jolijn »

Indien u contact met mij opneemt ([email protected]) dan zal ik het vonnis opvragen en aan u toezenden.

Moet u het vonnis zelf nog opvragen? ?

Lindorff
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 jun 2008 16:46

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Lindorff »

Het vonnis wordt intern opgevraagd en uit het archief gelicht. Een kopie hiervan wordt aan de consument toegestuurd.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door snepke »

Lindorff schreef:Het vonnis wordt intern opgevraagd en uit het archief gelicht. Een kopie hiervan wordt aan de consument toegestuurd.
Waarom sturen jullie die niet gelijk mee?
Dan weten de mensen waar het over gaat.Zo bezorgen jullie de mensen een hartverzakking.
Zo boem, uit het niets een veroordeling.

john33
Berichten: 29
Lid geworden op: 06 jan 2010 20:32

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door john33 »

Lindorff = doehetzelf Incasso

je krijgt een dreigbrief / email / telefoontje en daarna mag je alles zelf uitzoeken / opvragen / etc.

ze sturen niets aan bewijs voordat je er zelf om vraagt.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door snepke »

john33 schreef:Lindorff = doehetzelf Incasso

je krijgt een dreigbrief / email / telefoontje en daarna mag je alles zelf uitzoeken / opvragen / etc.

ze sturen niets aan bewijs voordat je er zelf om vraagt.
Je hebt nog gelijk ook.
Je kan tig keer om bewijs vragen,maar of je het krijgt , is nog de vraag

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Guardian72 »

En dat terwijl het zo simpel zou kunnen.

Als het terecht is dan..

Geachte (naam van de klant),

volgens rechtbank (plaatsnaam) bent u in zaak (LJN nummer) veroordeeld tot het betalen van (bedrag) vanwege de vordering van (eiser).

Wij verzoeken u om uw betaling over te maken aan (rekeninggevens) onder vermelding van (kenmerk).

Indien u binnen (termijn) betaald, bieden wij u eenmalig een korting van (percentage).

Wij verzoeken u dringend om uiterlijk (datum) uw betaling te doen, om verdere rechtsmaatregelen te voorkomen.

Als bijlage vind u een kopie van de uitspraak.

Met vriendelijke groet,


Wat wel vreemd is - je krijgt als je partij in een rechtszaak bent toch ook een kopie VAN DE RECHTBANK toegestuurd?

Ik vraag me af of dit niet weer een 'administratief foutje' blijkt te zijn.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door snepke »

Guardian72 schreef:
Wat wel vreemd is - je krijgt als je partij in een rechtszaak bent toch ook een kopie VAN DE RECHTBANK toegestuurd?
Dat klopt.
Heb ik ook gehad.

morundo
Berichten: 225
Lid geworden op: 12 jun 2010 21:06

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door morundo »

Wat door de week gebeurde:
Ik werd gebelt door de incasso,stom verbasing aangezien ik alles altijd betaalt.
Mw ratelt door over de waterschapbelasting, dat die niet betaalt is.Echt vriendelijke dame was ze niet,luisteren ook niet. Ze wilde weten op een bepaalde moment wie ik was, en het adress,dat zet me aan het denken, dus ik vroeg de naam van degenen die niet betaalt had. kwam ze innens met een onbekende mannen naam, dus ik zei dat ze verkeerd was, ze blijft op hameren dat dit de opgegeven telefoon was en als ik de man kende,ondanks dat ik vertelde dat ze echt de verkeerde numer had en dat ik de mener niet kende wilde ze ijn gegevens weten. Ik heb op het einde opgehangen, ik ken de man niet, en ik betaal mijn rekeningen,ik ga niet mijn naam en adress geven door de telefoon.
Ik begrijp nu iets beter hoe mensen die zulke incasso aan de lijn krijgen dat idd niet te praten valt.
Stelletjes malloten.........

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Morundo -

heel verstandig.
Als men belt, dan weet men wie je bent, en als je echt een rekening niet betaald zou hebben, dan kunnen ze het beste een herinnering sturen naar het leveringsadres.

Dat men dat niet heeft, is al verdacht, en BELASTING moet toch weten wie je bent, en waar je bent?

Tinkerd_Babe
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 sep 2011 22:09

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Tinkerd_Babe »

Mijn vriend zit met loonbeslag nu al meer dan 2 jaar.
Ik wilde weten hoe ver hij is met afbetalen van diversen vorderingen.
Nou stond Lindorff er ook tussen.
Het betreft rekening van de Eneco die via een andere incassobureau allang is betaalt en afgehandeld met de melding dossier gesloten. :?:

Medewerker van Lindorff: Nee hoor mevrouw, wij kunnen u garanderen dat wij van alle vorderingen up to date zijn! Ook adres gegevens zijn up to date! :twisted: (jaja alle brieven gaan naar een oud adres van 4 jaar geleden).
Zelfs de Eneco en het andere incasso bureau (die de zaak hebben behandeld) willen meewerken en contact opnemen met Lindorff.
Alleen Lindorff geeft niet thuis! :?
Komt wel goed, alleen kost het weer zoveel tijd...

Royalflush
Berichten: 214
Lid geworden op: 14 okt 2008 16:26

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Royalflush »

Edith B schreef:We ontvingen van Lindorff een schrijven dat de kantonrechter ons had veroordeeld voor een vordering ,inclusief proces-en executiekosten,niets vermeld waar het van was,ook nooit eerder ergens bericht van gehad.Ze bieden een eenmalige aanbieding van 10 procent korting,als we binnen een bepaalde termijn betalen.Is dit de normale gang van zaken?Geen informatie waarvoor de vordering is.Is dit echt,of is dit een spookbrief?
Klinkt nogal vreemd. Indien er werkelijk een vonnis van de kantonrechter ligt, dan kan Lindorff direct overgaan tot beslaglegging. Die 10% 'korting' zou betekenen dat Lindorff een dief is van haar eigen portomonnaie, terwijl dit incassobureau dat toch liever is van die van een ander.

mzuri
Berichten: 205
Lid geworden op: 03 sep 2011 18:24

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door mzuri »

Edith heeft niet meer gereageerd :-| de 'afloop' hebben we jammer genoeg niet te horen gekregen.

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Royalflush schreef:Indien er werkelijk een vonnis van de kantonrechter ligt, dan kan Lindorff direct overgaan tot beslaglegging.
Eerst zal het vonnis betekend moeten worden.

Het is vrij normaal eerst de schuldenaar op de hoogte te stellen van de voornemens, in principe wanneer de adresgegevens juist waren heeft de schuldenaar ook reeds de beschikking over het vonnis. Direct tot betekening over gaan levert enkel extra kosten op voor de debiteur, en zou in de meeste gevallen m.i. onfatsoenlijk zijn.

Het kennelijk niet bekend zijn met een vonnis, maakt het dubieus. De 10% korting maakt het idd. ongeloofwaardig.

Ik krijg zo nu en dan signalen dat er incassobureaus bestaan die zeggen een vonnis te hebben, terwijl dit niet zo is. Toevalligerwijs bij oude, schimmige vorderingen, het soort wat nogal eens gecedeerd wordt. Ik heb dit nog niet kunnen verifieren, en betwijfel of dit me gaat lukken, het zijn enkel geruchten.
Dit zou een zeer kwalijke zaak zijn.

hvd1960
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2011 09:17

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door hvd1960 »

Ik ben ook met een Lindorff alias Transfair alias ........ etc (je weet het niet) :shock:
Ten eerste zou je Lindorff moeten verwijzen naar de gedragscodes die zij moeten hanteren ik weet wel dat ze dat niet doen :evil:
Vervolgens kan je een klacht indienen bij http://www.nvio.nl (nederlandsche vereniging van incasso-ondernemingen)
In mijn geval gaat het over het doorbelasten van het dataverkeer wat WIFI geregistreerd heedt en dit mag niet want WIFI is gratis dus in mijn geval heb ik het over telecommunicatie (KPN-HI)
Ik ben dus naar de OPTA/consuwijs en naar de Geschillencommissie gegaan dit heb ik ook aan Lindorff doorgegeven. De Geschillencommissie behandeld in pricipe allerij zaken dit kun je nakijken op de site van de geschillencommissie. Ik zou zeggen leg je zaak voor over Lindorff bij de geschillencommissie wellicht kom je een stuk verder. Of natuurlijk het juridisch loket (0900-8020) daar kunnen ze je mischien ook helpen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Uhm..
NVIO = van incassoburo`s, voor incassoburo`s.. dus niet voor de 'slachtoffers' danwel wanbetalers.

Dan - WIFI gratis? Thuis misschien, maar er zijn ook betaalde hotspots - dus check even waar je verbinding mee maakt.

Gesloten