Huiskamer
Re: Huiskamer
Terwijl de één wacht op een pakketje en de ander hoopt ooit iets van de politie te horen, ging het hier om het mooiste moment in 11 maanden leven met Corona. Dat was bij ons de andere aanspreekvorm. Onze jongen is begin mei overgestapt op 'papa' plus roepnaam, voor ons een grote verandering ten goede.
scharrelschipper
, moederslink
en JozJan
vinden dit leuk
Ik kan me voorstellen dat dat een memorabel moment is Jablan, zeker gezien de voorgeschiedenis. Mooi "resultaat"!
We hebben hem vanaf het begin vrij gelaten hoe hij ons aanspreekt of noemt. Hij is zelf met het 'papa' gekomen en dat is goed zo, want het betekent, dat hij ons die rol heeft gegeven.
Voor de rest zijn we tevreden, dat hij steeds beter in zijn vel zit. De grootste aanwijzing is het non-verbale gedrag, dat is totaal veranderd. Van vrouwelijk of androgyn in het begin naar momenteel een best stoere jongen met hartenbreker-potentieel.
Er is wel een punt, waarop hij zich anders gedraagt dan andere jongens van 16. Hij sluit zich niet zo op in zijn kamer, maar zit graag bij ons in de woonkamer.
Afgezien van Corona en alle beperkingen - sport is weggevallen - zijn dit leuke jaren zo.
Voor de rest zijn we tevreden, dat hij steeds beter in zijn vel zit. De grootste aanwijzing is het non-verbale gedrag, dat is totaal veranderd. Van vrouwelijk of androgyn in het begin naar momenteel een best stoere jongen met hartenbreker-potentieel.
Er is wel een punt, waarop hij zich anders gedraagt dan andere jongens van 16. Hij sluit zich niet zo op in zijn kamer, maar zit graag bij ons in de woonkamer.
Afgezien van Corona en alle beperkingen - sport is weggevallen - zijn dit leuke jaren zo.
Zou uw jongen dat niet vervelend vinden Jablan dat zijn gedrag besproken wordt op een openbaar consumentenforum?
Mijn kinderen zouden dat absoluut niet gewaardeerd hebben, zeker niet op die leeftijd.
Mijn kinderen zouden dat absoluut niet gewaardeerd hebben, zeker niet op die leeftijd.
Op geen enkele leeftijd.
Hij leest hier mee en glimlacht over de vraag. 'Lief, bezorgde oma?' is de eerste reactie. Hij vindt het eerder een compliment dan vervelend als ik wat vertel over hem. Het gaat goed en dat mag de wereld weten.
scharrelschipper
vindt dit leuk
Ik ben inderdaad bezorgd wat dat betreft. U heeft het hier behoorlijk vaak over hem, ook over zijn achtergrond, familie etc.
Kijk, als het in een besloten groep was, (zou ik het zelf nog niet doen) nou ja, dan kan ik dat nog begrijpen.
Maar buiten dat er hier veel meer lezers dan schrijvers zijn en u veel over hem prijs geeft, ik vind het niet zo verstandig. Ook i.v.m. zijn recht op privacy.
reggie2
vindt dit leuk
-
Op zich ben ik het met Lowieze eens echter dit forum is natuurlijk behoorlijk anoniem. Ik zou niet weten wie Jablan in real life is(en dat wil ik graag zo houden.)
scharrelschipper
vindt dit leuk
Het is natuurlijk niet anoniem als je veel persoonlijke gegevens op een openbaar forum zet.juliomariner schreef: ↑05 feb 2021 13:57Op zich ben ik het met Lowieze eens echter dit forum is natuurlijk behoorlijk anoniem. Ik zou niet weten wie Jablan in real life is(en dat wil ik graag zo houden.)
Ik heb zelf hier ook al 2 forummers herkend, niet dat dat mij verder boeit.
Op een vorig forum werd iemand ineens aangesproken met haar echte naam. Op de vraag hoe ze “herkend” was, nou ze had haar huis omschreven, haar tuin en woonplaats. Even puzzelen voor iemand die in haart buurt woonde.
Maar dat Jablan herkend zou worden, hij schrijft hier zelf, dat is dus zijn risico.Maar dat je dat over een minderjarig kind doet, met zijn specifieke achtergrond, vind ik dus niet verstandig.
We letten wel op, Lowieze. Je mag meegenieten van de hoofdlijnen, de goede dingen en anekdotes uit het dagelijks leven, maar als je zou gaan zoeken, dan heb je veel te weinig aanknopingspunten om een concreet spoor te volgen.
Ik begrijp je zorgen over zijn recht op privacy, maar privacy is relatief. Online lukt het goed, want daar hebben we zelf invloed op of controle over. Veel erger is het bij de overheid. Het is heel moeilijk om in die bestanden zijn gegevens zo goed af te schermen, dat hij voor zijn oude omgeving onvindbaar is en blijft.
Ik begrijp je zorgen over zijn recht op privacy, maar privacy is relatief. Online lukt het goed, want daar hebben we zelf invloed op of controle over. Veel erger is het bij de overheid. Het is heel moeilijk om in die bestanden zijn gegevens zo goed af te schermen, dat hij voor zijn oude omgeving onvindbaar is en blijft.
De toevoeging .... *lach* Hebben wij met de meeste forummers. Op consumentenonderwerpen vind je elkaar, daarbuiten heb je je eigen leven.juliomariner schreef: ↑05 feb 2021 13:57Ik zou niet weten wie Jablan in real life is(en dat wil ik graag zo houden.)
-
Bij sommige gebruikers wordt je soms wel nieuwsgierig.
Zo vraag ik mij bij Moneyman soms wel eens af of dit niet de deurwaarder is die we soms zakelijk inschakelen.
Zo vraag ik mij bij Moneyman soms wel eens af of dit niet de deurwaarder is die we soms zakelijk inschakelen.
Vraag je eigen deurwaarder eens of hij een goede slager kent die zelf rookworst maakt. Als hij je dan wat glazig aankijkt, is hij in ieder geval niet Moneyman .
Mocht dat niet zo zijn: WAAROM NIET???????juliomariner schreef: ↑05 feb 2021 15:31Zo vraag ik mij bij Moneyman soms wel eens af of dit niet de deurwaarder is die we soms zakelijk inschakelen.
scharrelschipper
en moederslink
vinden dit leuk
-
@Moneyman gelukkig hebben wij uw beroepsgroep momenteel weinig nodig
Moneyman
en scharrelschipper
vinden dit leuk
-
even wat regels over aanstaande sneeuwval : citaat : :
-het touwtje vd slee moet minstens 1.5 meter zijn
- je mag niet inzepen , tenzij met mondkapje
- de sneeuwballen mogen niet met blote handen gemaakt worden
- 1 sneeuwpop per persoon
- er mag ook niet geholpen worden bij iemand anders zijn sneeuwpop
- mensen die vallen vraag je eerst om zijn vaccinatie-pas , anders laten liggen
veel sneeuwpret !
veel sneeuwpret !
moederslink schreef: ↑06 feb 2021 19:42even wat regels over aanstaande sneeuwval :
veel sneeuwpret !
moederslink
vindt dit leuk
Waar ik me nu al op kan verheugen: mooie beelden van kruiend ijs bij Marken.
(Ik vind het wel een beetje mal dat de verwachting van een week winterweer aanleiding geeft tot hamsteren en paniekerige berichtgeving.)
(Ik vind het wel een beetje mal dat de verwachting van een week winterweer aanleiding geeft tot hamsteren en paniekerige berichtgeving.)
moederslink
vindt dit leuk
Moet die sneeuw voor inzepen of sneeuwballen niet eerst ontsmet worden met desinfecterende alcoholgel?moederslink schreef: ↑06 feb 2021 19:42even wat regels over aanstaande sneeuwval : citaat : :
veel sneeuwpret !
Als alternatief misschien 1,5 meter ernaast gooien/inzepen?
moederslink
en reggie2
vinden dit leuk
-
Dat verbaast mij ook zo : sneeuw, wind, ijzel , " gewoon " winter dus.
We zijn niks meer gewend joh
Het erge is nu wél weer dat de prikposten dicht gaan , wéér uitstel
-
Hopelijk gaat dat niet gebeuren want dat zal men in de noordelijke provincies niet leuk vinden.
Een flink deel van de brandstof gaat namelijk per tankschip daarheen en als dat niet meer gaat krijgen ze het daar extra koud