Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Nijogeth
Berichten: 10093
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

De politiebonden gaan weer protesteren en roepen op om geen boetes voor lichte vergrijpen mee te geven.
'De bonden roepen hun leden op alleen bekeuringen uit te schrijven bij grove schendingen van de openbare orde en veiligheid, overtredingen van coronavoorschriften en snelheidsovertredingen. Als dat niet het geval is, krijgen overtreders een waarschuwing en een speciale "actiebon". Daarop staat informatie over de actie.'

Maar dan schrijven ze wel boetes uit voor lichte vergrijpen als het overtreden van coronamaatregelen en snelheidsovertredingen. Het zal aan mij liggen, maar ik kan weinig lichtere vergrijpen bedenken, hooguit wildplassen of iets dergelijks. Iemand enig idee wat men hier mee bedoelt?

witte angora
Berichten: 30949
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Het ligt ook aan jou. Lees nog maar eens goed. ;)

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Bijna krijg ik het gevoel dat Nijogeth een statement zou willen maken. Namelijk: "De coronamaatregelen zijn overtrokken."

Maar goed, zal wel aan mij liggen.

Nijogeth
Berichten: 10093
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ja, in mijn ogen is het overtreden van de coronamaatregelen van de categorie wildplassen.

Nog steeds weet ik nu niet welke lichtere vergrijpen nu geen boete krijgen. Ik kan er daadwerkelijk geen opnoemen. Dan kan je toch net zo goed geen statement proberen te maken als je vervolgens toch gewoon boetes uit blijft delen, omdat niets onder die lichtere vergrijpen valt?

Lady1234
Berichten: 27232
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

breien schreef:
21 feb 2021 14:01
Blije steentjes stelen.
Is dat een licht vergrijp?
Nee, dat is een reddingsoperatie.

Lady1234
Berichten: 27232
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nijogeth schreef:
21 feb 2021 14:04
Ja, in mijn ogen is het overtreden van de coronamaatregelen van de categorie wildplassen.

Nog steeds weet ik nu niet welke lichtere vergrijpen nu geen boete krijgen. Ik kan er daadwerkelijk geen opnoemen. Dan kan je toch net zo goed geen statement proberen te maken als je vervolgens toch gewoon boetes uit blijft delen, omdat niets onder die lichtere vergrijpen valt?
Probeer het eens uit, dan weet u het.

witte angora
Berichten: 30949
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

BL2 had het er al over dat het in de trein zo druk wordt. Net even op wat facebookgroepen gekeken - er wordt weer volop gewandeld, waarbij er flink gebruik wordt gemaakt van het OV. Er wordt over één traject zelfs geklaagd dat er zaterdags geen OV is (klopt, ik moet hem ook nog lopen).

Dan denk ik toch: 'ik weet het niet'. Kennelijk heb ik een versoepeling of zo gemist?

angel1978
Berichten: 11056
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:Ja, in mijn ogen
Tja, daar gaat het al mis.

Radar
Site Admin
Berichten: 5512
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Radar »

Paar berichten naar het feedbacktopic verplaatst. Groeten, Radar^SK

Nijogeth
Berichten: 10093
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

breien schreef:
21 feb 2021 16:57
De politie heeft de steun van de Wildplassers.
https://nieuwspaal.nl/vereniging-van-wi ... iestaking/
Niet zo gek dus dat ook ik er naar vroeg. Ik kan met de beste wil niet bedenken wat er nu nog meer voor lichte vergrijpen zijn die nu niet beboet worden, terwijl het over komt als een heel statement, maar eigenlijk gebakken lucht is.

Erthanax
Berichten: 9742
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Geen richting aangeven? Laden/lossen waar het niet mag? Fietsen in een voetgangersgebied? Fietsen zonder licht?

In dit Wikipedia-artikel staat onder andere:
Wikipedia schreef:Sinds de jaren 90 worden lichte verkeersovertredingen niet meer strafrechtelijk afgedaan, maar administratiefrechterlijk. Het gaat dan bijvoorbeeld om een lichte overschrijding van de maximumsnelheid of het niet dragen van een autogordel. (...) De Wet administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften regelt onder meer de hoogte van de boetes en de mogelijkheid van bezwaar en beroep.
Over die laatste wet (breder bekend al de "wet Mulder") gaat dit Wikipedia-artikel. Het lijkt mij dat het in ieder geval gaat om feiten die onder deze wet vallen. Dat zijn er nogal wat, zoals u kunt lezen in de bijlage bij die wet.

J. Deltoer
Berichten: 3142
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Lowieze schreef:
15 okt 2020 12:11
Komkommertijd schreef:
15 okt 2020 12:08
Na 1 maand Radar Vakantie zoveel dubieuze zooi langs zien komen, ik ben niet onmisbaar!
Mwah, over dat laatste zijn de meningen verdeeld.
Oftewel, stofzuigertje wordt gemist...

Matrox1983
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 feb 2021 10:56

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Matrox1983 »

Ik probeer een topic te plaatsen, maar hij is nog steeds niet goedgekeurd....

Nijogeth
Berichten: 10093
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dat kan even duren. Die worden eerst gecheckt, geloof ik.

BL2
Berichten: 4870
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door BL2 »

Matrox1983 schreef:
23 feb 2021 22:06
Ik probeer een topic te plaatsen, maar hij is nog steeds niet goedgekeurd....
Als het over de MM gaat staat het er nu op.

Erthanax
Berichten: 9742
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Eind vorig jaar was er een wat merkwaardig topic, waar de moderatie een slotje op heeft gezet: UWV Groningen misbruikt het voorleg en beslis document IVA en heeft deze verwijderd uit min 300 dossiers.
Destijds vond ik dat een goed idee; het leek mij vooral een erg boos complottopic. Nu vrees ik dat die TS (korteboom) met dat topic wel degelijk een punt had. Vandaag stond namelijk dit artikel in Trouw: UWV verwijderde lastige passages uit klantendossiers - en daarmee ook bewijsmateriaal

Twee flinke citaten uit het begin van het artikel:
Trouw schreef:Het UWV heeft in 2019 onwelgevallige stukken tekst uit tweeduizend klantendossiers weggehaald. Die teksten zouden een vervolgonderzoek naar de gezondheidssituatie van deze klanten in de weg kunnen zitten, redeneert het UWV. Dat staat in interne documenten die bij het UWV zijn opgevraagd door Novag, de vakbond van verzekeringsartsen.
(...)
In deze documenten beschrijft het UWV ook andere voordelen van het verwijderen van deze onwelgevallige tekst: dan is dat deel ook niet meer op te vragen door de cliënt die zijn dossier opvraagt en dus ook niet meer te gebruiken bij bezwaarzaken. Sociale zekerheidsrecht-advocaat Ed van den Bogaard reageert verbaasd: “Het UWV vernietigt hiermee bewijsmateriaal.”
Uit het artikel blijkt dat het inderdaad gaat om IVA en samenvattingen in het dossier die ineens werden hernoemd tot "interne notities" en daarom niet meer opvraagbaar zijn, of te gebruiken in beroepszaken. Verzekeringsartsen en advocaten zijn verontwaardigd. Ik begrijp de boosheid van TS korteboom nu een stuk beter.

witte angora
Berichten: 30949
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan zou ik je 'like' bij de reactie van Radar maar gauw weghalen... ;)

Maar eerlijkheidshalve gebeurt het wel vaker dat een TS met de grond gelijk wordt gemaakt, terwijl later blijkt dat hij zeker wel een punt had.

Erthanax
Berichten: 9742
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Nee hoor, die laat ik gewoon staan. Ik heb er geen moeite mee toe te geven dat ik iets verkeerd heb ingeschat. Daarom schrijf ik ook "ik vond het destijds een goed idee". Maar het lijkt er toch sterk oo dat het UWV het een en ander onder het tapijt wil vegen en dat ook hier sprake is van de Rutte-doctrine.

Moneyman
Berichten: 30264
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
25 feb 2021 20:12
Eind vorig jaar was er een wat merkwaardig topic, waar de moderatie een slotje op heeft gezet: UWV Groningen misbruikt het voorleg en beslis document IVA en heeft deze verwijderd uit min 300 dossiers.
Destijds vond ik dat een goed idee; het leek mij vooral een erg boos complottopic. Nu vrees ik dat die TS (korteboom) met dat topic wel degelijk een punt had.
Ik meen me te herinneren dat die topics vooral kritiek kregen omdat de vorm van de communicatie dermate was dat zinvol reageren onmogelijk was, maar dat wel erkend werd dat het onderliggende probleem serieus kon zijn. Dat lijkt me met de bril van toen en nu een juiste conclusie.

witte angora
Berichten: 30949
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

O jee, en de melamine-met-bamboe mag ook al niet meer. Wat een drama's allemaal, hoe moet dat straks?

Kun jij ons leren hoe je van een bolletje wol een soepkom kan breien?

Plaats reactie