LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ***BROKKENMAFFIA****

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Gast

Re: ***BROKKENMAFFIA****

Ongelezen bericht door Gast »

jaja..medische hulp?? :roll: door een stelletje jomanda's met wat huis en tuin cursusjes :shock:

Gast

stel je vind een hondje vastgebonden aan een boom die er niet uitziet,
loop je door dan? Ik niet.
Omdat ik dát gewoon niet kan.
Ik zou hem voorlopig opnemen tot hij weer hersteld is en daarna zien we wel verder.

Nou dan moet je er al een aantal honden thuis hebben?want de Ski vakantie is al aan de gang dus genoeg honden in het BOS

Gast

Geplaatst op 22 Feb 2004 15:03 door Gast  
------------------------------------------------------------------------
jaja..medische hulp?? door een stelletje jomanda's met wat huis en tuin cursusjes

In Kippen en Konijnen slachten zijn ze zeer bedreven het liefst in de woonkamer kunnen zelfs onze Mederlanders nog wat van leren:!:

Op de keukentafel doen ze wat anders.....of was het nu het Keukentrapje :?: :?:

junkie

Ongelezen bericht door junkie »

Klopt Gast.
Ik heb inderdaad een aantal honden in huis.
En mensen,
jullie hoeven niet op barfplaats te kijken hoor.
Het is GEEN VERPLICHTING!
Stel je voor dat je geirriteerd raakt daar over wat een ander zegt! :roll:
Zo blijven we aan de gaan.
Prettige zondag,

Gast

nee.joh..dat doen de honden zelf,slachten :lol:

Gast

Junk sodermieter naar de barfplaats en blijf daar inplaats van mensen te besodemieteren .Daar bedank ik je persoonlijk voor.Verrekte eikel

Gast

p.s nel

Junkie

Ongelezen bericht door Junkie »

Waar slaat dat nou op gast?
Ik leg alleen maar uit dat je niet ergens hoeft te lezen.
Heb je geen irritantie's ook.
En nee, ik kom niet op barfplaats.
Ook zo'n prettige dag nog!

pw

Ongelezen bericht door pw »

Tja kan er niets aan doen, maar ik reageer toch even.
Waarschijnlijk voor jan l*l, maar wie weet help het ( al gelt dat maar voor 1 persoon )
ik denk trouwens dat het stelen van honden door junks, eerder in stand gehouden wordt door bijv. honden voor de supermarkt alleen te laten zitten.
Dus met andere worden is het de eigenaar zijn schuld, hij of zij bind immers het hondje vast voor de supermarkt en gaat dan even wat halen.
Is dat niet de omgekeerde wereld.
Zou het niet zo moeten zijn dat degene die het hondje meeneemt gewoon met zijn handen van het hondje af moet blijven, want het is niet van hem of haar ?????

Moeten we de gestolen honden dan maar aan hun lot overlaten door ze niet van junks te kopen alleen omdat het moreel gezien misschien niet juist is?
Ja, helaas wel om een hele simpele reden;
voor dat hondje komt weer een ander zielig hondje in de plaats :!:

Zo heb ik ook ooit eens in Belgie in zo'n hondenzaak gestaan ( waar ze honden verkopen )
Ik werd daar even naar, het is een behoorlijk grote zaak, met 2 verdiepingen ( als ik het me nog goed herinner ).
Daar zaten dus prachtige lieve leuke pupjes, van alle populaire rassen, en niet eens voor zo veel geld.
Zo was er ook een boxer ( die ik en mijn vriend echt ontzettend leuk vonden )
Helaas deze jonge heer was al wat ouder en groter, daardoor keken niet zoveel mensen naar hem ( immers willen de meeste mensen een pup op zo'n jong mogelijke leeftijd :?: )
Ook zat hij nog een in een hoekje, hij was immers niet de hond waardoor veel mensen naar binnen zouden komen, nee dat doen de maltezer leeuwtjes bv wel goed of de JR .
En ik had zo'n medelijkden met die arme schat, niet alleen omdat hij al ouder was en omdat de meeste mensen totaal geen intresse in hem hadden, nee omdat hij een speaker in zijn hok had staan waar muziek ( tja zo kan je het noemen de populaire kinderhouse, zodat kinderen het natuurlijk nog leuker vinden om daar even te gaan kijken, met als gevolg ???? )
Maar die emuziek stond zo hard dat je niet op een normale manier met elkaar kom praten, en dan al die honden die blaffen en grommen, omdat de mensen ze gewoon konden aaien ( oooo wat lief, de arme beesten hebben daar alleen al een trauma van )

Tja natuurlijk ook wij hadden zo iets van ... de arme schat, je verdient het niet om daar zo in een hoekje te moeten liggen, met een speaker in je hok, en al die mensen die naar je graaien, terwijl je eigelijk alleen maar een beetje rust wil hebben en een lekker warm mandje, wat eten, en lekker buiten kunnen rennen.

Nou mag je van ons denken wat je wilt, maar wij hebben deze boxer niet meegenomen.
Puur om het feit dat ik weet, dat als ik deze boxer mee had genomen, er een ander leuk hondje voor in de plaats zal komen !
Deze zaak is niets voor niets zo groot geworden !
Het ooooo wat zielig effect werkt perfect voor die "mensen".
Beetje populaire muziek, voor de kinderen, ach en de ouders gaan ook wel om als ze een leuk lief koppie zien.
Als niemand daar meer zijn hondje zal kopen, komen daar ook geen nieuwe hondjes meer voor in de plaats.
En tuurlijk is het zielig voor de honden die daar zitten, maar het is ook zielig voor de honden die na die honden daar komen te zitten !

pw

stel je vind een hondje vastgebonden aan een boom die er niet uitziet,
loop je door dan? Ik niet.
Als je deze hond in het bos vind, (expres achter gelaten door zijn vorige baas ) dan is dat toch iets heel anders !

Dan hebben we het over een hele slechte mentaliteit van de vorige eigenaren, niet over degene die de hond meeneemt en het of zelf even opvangt of naar het asiel brengt.
Dat is totaal iets anders.

chooky

Ongelezen bericht door chooky »

Ik verbaas me er eigenlijk vreselijk over dat jullie menen dat je precies weet wat de situatie was, hoe iemand in elkaar zit en wat zijn of haar beweegredenen zijn. Alleen na zo'n drie berichtjes van die persoon te hebben gelezen.
Waar halen jullie het gore lef vandaan zeg :x
Was je erbij? Heb je de hond gezien? Heb je de betreffende persooon gezien? Heb je überhaupt geprobeerd om een normaal gesprek aan te knopen met de persooon?
Nee! natuurlijk niet. Gelijk vol erop en schelden maar.
Zelfs sommigen die meteen klaar staan om te schelden zonder behoorlijk te lezen.

Ik kan mij voorstellen dat als je een drugsverslaafde of een zwerver in deze tijd met een ziek hondje ziet lopen dat je dat hondje dan wil helpen. Die drugsverslaafde moet dat hondje dan ook al een behoorlijk tijdje gehad hebben, wil die er zo bij lopen.
Waarschijnlijk gaat het dus helemaal niet om een gestolen hondje. Die verkopen ze het liefst zo snel mogelijk door. Je blijft toch niet open en bloot met gestolen waar lopen.... Dan ben je toch dom.
En een ziek scharminkel van een hond die steel je niet, brengt niet makkelijk genoeg snel geld op. (oh voordat jullie mij per ongeluk express verkeerd begrijpen, natuurlijk keur ik het stelen van honden niet goed).
Er zijn ook (al kunnen jullie je dat waarschijnlijk niet voorstellen, want volgens mij zijn drugsverslaafden in jullie ogen geen mensen... nou, je komt jezelf, en anderen nog wel eens tegen) drugsverslaafden en zwervers die honden hebben. Die het kleine beetje geld wat ze hebben (waar ze dat ook vandaan halen, straatnieuws, bedelen, stelen...) eerst aan eten voor hun hond besteden.. Die zijn er ook.
Maar geld voor de dierenarts heeft zo iemand natuurlijk al helemaal niet. Dan ben je erg blij als iemand die van honden houdt dat hondje een tweede kans wil geven.
Jullie mogen mij waarschijnlijk naïef vinden en van weinig mensenkennis getuigen, maar ik heb zeer waarschijnlijk in mijn korte leventje meer drugsverslaafden ontmoet en daadwerkelijk gesproken als jullie allemaal bij elkaar.

Wat ik bedoel te zeggen, is dat jullie na een berichtje al een oordeel klaar hebben en precies menen te wweten hoe het zit. Andere mogelijkheden zien jullie niet of negeren jullie doelbewust. Probeer eens een keer om iets in eerste instantie positief te bekijken in plaats van alles maar zo negatief op te vatten. Is zo deprimerend als je de wereld alleen maar zwart ziet.

Junkie

Chooky :) Goed verhaal!
En dát probeer ik ze de hele tijd al duidelijk te maken.

pw

Hoi Chooky,

Even voor de duidelijkheid.
Ik val de persoon niet persoonlijk aan ( dit heb ik al in een eerder bericht geschreven )
Ook heb ik toen al gezegt dat ik de situatie niet ken en er niet over zal oordelen.
Waar ik wel over oordeel; iemand die zegt dat het "gewoon" is om je hond bij een hondenwinkel of broodfokker te kopen, want daar ben ik het niet mee eens !

Wat ik ook bedoel te zeggen is dat als iemand een hond steeld en dan doorverkoopt ( en of het nou een junk is of niet , dat staat er los van ) dat keur ik af, net zoals ik broodfokkers en hondenwinkels afkeur.

Gast

ik denk trouwens dat het stelen van honden door junks, eerder in stand gehouden wordt door bijv. honden voor de supermarkt alleen te laten zitten.
Moeten we de gestolen honden dan maar aan hun lot overlaten door ze niet van junks te kopen alleen omdat het moreel gezien misschien niet juist is?
Ik vind dat je groot gelijk hebt Babette, door die hond te kopen van die junk, anders had 'ie het idd zeer waarschijnlijk niet overleefd.
en dit vind ik een niet slimme ( laat ik het maar zo zeggen ) opmerking.
Waarom, omdat ( zoals deze persoon het schrijft ) het goedgekeurd om ( in het algemeen ) bij een junk je ( gestolen )hondje te kopen.
Zodat deze opnieuw een hondje bij een supermarkt vandaan kan stelen ????

( en weer voor de duidelijkheid, heb ik het niet over Babbette, maar deze dame of heer die het heeft over het feit dat men maar zielige gestolen hondjes van junks mag kopen, dat schrijft deze persoon immer letterlijk op ! )

pw

Dat was ik trouwens hierboven sorry :roll:

Groetjes PW

Gast

nou, je komt jezelf, en anderen nog wel eens tegen) drugsverslaafden en zwervers die honden hebben. Die het kleine beetje geld wat ze hebben (waar ze dat ook vandaan halen, straatnieuws, bedelen, stelen...) eerst aan eten voor hun hond besteden.. Die zijn er ook.

Ja zeker! maar zullen hun hond echt niet voor 20 euro aan de een of andere bijdehandte Miep gaan verkopen want dat is onze BABS wel, goed van de tongriem gesnede,volgens mij zit ze bij het Toneel of is het toch Billie.
En de Junk die wel goed is voor zijn Hondje steelt toch een extra Autoradio !!!!!!!had die JUNK van het Hondje toch ook kunnen doen was ie niet zo mager geweest.
CHOOkY de meeste Junks hebben meer daggeld nodig dan wat jij van je man voor de hele week krijg of misschien voor de maand dus zak weer af naar Barfplaats en neem Junkie mee ga je lekker samen aan de plat geslagen kippen nekken

Junkie

Ik kom ze tegen gast.
Moeilijk hé.

Junkie

Geplaatst op 22 Feb 2004 17:31 door Gast

--------------------------------------------------------------------------------

nou, je komt jezelf, en anderen nog wel eens tegen) drugsverslaafden en zwervers die honden hebben. Die het kleine beetje geld wat ze hebben (waar ze dat ook vandaan halen, straatnieuws, bedelen, stelen...) eerst aan eten voor hun hond besteden.. Die zijn er ook.

Precies.
Ik zal je met rust laten anders ga je weer over de rooie.
Niet goed voor je zenuwgestel.
Prettige avond nog.
Junkie. :wink:

bullenmans

Ongelezen bericht door bullenmans »

die gast van boven was ik.
Ja ik ook woon naast een opvang /spuiten omruil/huis en ken er een aantal erg goed.zie de leukste rashondes dagelijks van baas verwisselen en recht tegen over het HB van Politie maar die mogen niets doen is maar een Hond en er is nog geen aangifte gedaan..
Voor je mij over de rooie krijgt moeten jullie eerst de krachten gaan bundelen :lol: :lol: :lol:

Gast

Naomi,

Zondagsrust ?1? :shock: :D

Gesloten